طرز صحیح نوشتن صفحه درباره ما سایت

فرض کنید برندی را برای اولین بار شناخته‌اید و می‌خواهید بدانید آن‌ها چه کسانی هستند، چه داستانی دارند و چه کارهایی انجام می‌دهند. وب‌سایت این برند را باز می‌کنید و سایت را از نظر می‌گذرانید. اولین قسمتی که در این وب‌سایت به سراغ آن می‌روید تا درباره‌ی این برند بیشتر بدانید کدام است؟
صفحه‌ی درباره‌ی ما یکی از مهم‌ترین صفحاتی است که اطلاعات مهمی را درباره‌ی هر نام تجاری در خود جای می‌دهد. نوشتن این صفحه مانند تولید محتوای هر بخش دیگری از سایت شما مهم است و باید صحیح و اصولی انجام شود. اما طرز صحیح نوشتن صفحه درباره ما چگونه است؟

صفحه‌ی درباره ما چیست؟

درباره‌ی ما صفحه‌ای است که اطلاعاتی مهم و حیاتی را درباره‌ی برند شما و افرادی که در آن مشغول کار هستند به مخاطب می‌دهد. به طور خلاصه این صفحه نشان می‌دهد که تجارت شما در چه زمینه‌ای است. این صفحه می‌تواند اطلاعات زیر را در خود بگنجاند:

  • داستان راه‌اندازی برند شما
  • چیزی که شما و برندتان را منحصربه‌فرد می‌کند
  • ارزش‌ها و اهداف تجاری شما
  • این‌که مشتریان به چه دلیلی باید شما را انتخاب کنند

آن‌چه درباره‌ی این صفحه بسیار مهم است، این است که صفحه‌ی درباره ما باید داستان برند شما را برای مخاطبان بازگو کند. چرا؟ هدف اولیه‌ی شما از این صفحه شناساندن برند به مخاطب، کمک به برقراری ارتباط وی با شما و نهایتاً جلب اعتماد مخاطب است.
داستان‌سرایی بهترین روش برای برقراری ارتباط مفید و مؤثر با مخاطبان است تا آن‌ها را به دنبال کردن خود ترغیب کنید.

صفحه درباره ما

چرا به صفحه درباره‌ی ما نیاز داریم؟

صفحه‌ی درباره‌ی ما برای برقراری ارتباط مؤثر با مخاطب بسیار حیاتی است. این صفحه دروازه‌ی ورودی برای مخاطبان شماست تا برند شما را بشناسند و با شما همراه شوند. اما اگر هنوز در اهمیت این صفحه تردید دارید خوب است نگاهی به مهم‌ترین دلایل نقل شده توسط بزرگ‌ترین محتوانویسان جهان بیندازید:

  1. صفحه‌ی درباره‌ی ما بین مخاطبان جدید وب‌سایت شما بسیار محبوب است.

به طور متوسط تعداد افراد بیشتری صفحه‌ی درباره‌ی ما سایت‌ها را مطالعه می‌کنند. چرا؟ پاسخ ساده است. مردم کنجکاوند و دوست دارند درباره‌ی چیزهای تازه بیشتر بدانند. از طرفی مخاطبان عاشق داستان برندها هستند. صفحه‌ی درباره‌ی ما عطش مخاطب به دانستن این اطلاعات را فرو می‌نشاند.

  1. این صفحه شما را منحصر به فرد نشان می‌دهد.

هیچ‌کس نمی‌تواند مانند شما تجارتتان را اداره و مدیریت کند. هیچ‌کس انگیزه‌ها و دلایل شما برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار را ندارد. صفحه‌ی درباره‌ی ما این منحصر به فرد بودن را نشان می‌دهد و شما را از رقبا متمایز می‌کند.
داستان منحصر به فرد شما همان نقطه‌ی تمایزی است که تفاوت شما را با دیگران نشان می‌دهد و صفحه‌ی درباره‌ی ما مکانی است که این داستان را به بیشترین شکل ممکن برجسته و پراهمیت می‌کند.

  1. درباره‌ی ما تصویر مقتدرانه‌ای از برند شما را به مخاطبان نشان می‌دهد.

این صفحه بهترین مکان برای این است که اقتدار خود را به رخ دیگران بکشید؛ جایی برای ثبت دقیق‌ترین تصویر از خود و نام تجاری‌تان. کلمات در این صفحه معجزه می‌کنند و شما را آن‌طور که هستید در چشم مخاطب می‌آورند.

چگونه یک صفحه‌ی درباره‌ی ما اصولی بنویسیم؟

صفحه‌ی درباره‌ی ما می‌تواند به تمام موضوعاتی که فکر می‌کنید در شناسایی برند شما مهم هستند اختصاص یابد. اگر مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید و چگونه محتوای این صفحه را بنویسید، نگران نباشید. ما پیشنهادهایی برای شما داریم که کمک می‌کنند تا یک صفحه‌ی درباره‌ی ما اصولی و جذاب داشته باشید.

گام اول: تعیین کنید که چرا مخاطبان باید برند شما را دنبال کنند.

ارزش برند شما در چیست؟ چه ویژگی خاصی شما را از دیگران متمایز می‌کند؟ این موضوع محوری اساسی در صفحه‌ی درباره‌ی ماست که چیزهای دیگر باید حول آن نوشته شوند.
برای مثال اگر شما تولیدکننده‌ی محصولات دوستدار طبیعت هستید توضیح دهید که چرا این مسئله برای شما مهم است. تقطه‌ی تمایز و تفاوت خود را با دیگران مشخص کنید و به مخاطب بگویید که من به این دلایل ارزش وقت تو را دارم.

گام دوم: تصویر چهره‌ی بنیان‌گذاران و افراد مهم برند خود را نشان دهید.

این یکی یک‌جور بازی روانی است. چشم‌های انسان در اولین برخورد با تصاویر به دنبال صورت آدم‌ها می‌گردد. استفاده از چهره‌ی افراد مهم شرکتش ما در صفحه‌ی درباره‌ی ما باعث می‌شود تا مخاطب با سرعت بیشتری به آن جذب شود.
حتی اگر سایت شما یک وب‌سایت شخصی است، می‌توانید تصویری ساده از خودتان را در آن قرار دهید و چهره‌ی خود را به دیگران بشناسانید.

گام سوم: داستان برند خود را تعریف کنید.

همان‌طور که قبلاً به آن اشاره کردیم داستان برند شما آن چیزی است که شما را از دیگران متمایز می‌کند. باور کنید هیچ داستانی در جهان مانند داستان شما نیست. بنابراین مهم است که این داستان را برای مخاطب تعریف کرده و احساس نزدیکی و همذات‌پنداری او را برانگیزید. در این قسمت می‌توانید اطلاعات این داستان شگفت‌انگیز را به صورت جدول زمانبندی ارائه کنید تا مخاطب سیر تحول برند شما را در طول زمان ببیند. مثلاً:

  • اولین باری که ایده‌ی راه‌اندازی این کسب‌وکار به ذهن‌تان رسید.
  • اولین‌باری که از طریق نام تجاری خود به کسب درآمد رسیدید.
  • اولین کارمندی که استخدام کردید.

این‌ها نمونه‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا برای تعریف کردن داستان برند خود به ایده‌های تازه‌تری برسید. پس بدون ترس و واهمه داستان خود را برای مخاطب تعریف کنید.

گام چهارم: پشت صحنه‌ی ماجراهای برند خود را با مخاطب به اشتراک بگذارید.

این مرحله را نمی‌توان چندان به صورت فرموله درآورد و نسخه‌ی واحدی برایش پیچید. در این مرحله چیزهای زیادی هست که می‌توانید در نظر داشته باشید. برای مثال ممکن است بخواهید تصاویری از خط تولید محصولات‌تان را با مخاطب به اشتراک بگذارید. یا ممکن است ویدئویی از ساعت فراغت کارمندان خود را در این قسمت منتشر کنید.
این کار باعث می‌شود تا مخاطب احساس کند شما او را جزئی از افراد خانواده‌ی خود می‌دانید و می‌خواهید هرچه بیشتر به او نزدیک شوید.

گام پنجم: به مخاطب بگویید اهل کجا هستید.

باور نمی‌کنید که دانستن این موضوع تا چه اندازه مخاطبان را به شما نزدیک می‌کند. با مشخص شدن این موضوع مخاطبانی که در آن منطقه جغرافیایی هستند ارتباط محکم‌تری با شما برقرار می‌کنند.
اگر چند دفتر کار یا چند شعبه‌ی مختلف دارید، محل هرکدام را مشخص کنید تا مخاطبان دقیقاً بدانند که این برند در کجا قرار دارد.

گام ششم: صفحه‌ی درباره‌ی ما را به‌روز نگه دارید.

وقتی صفحه‌ی جذاب درباره‌ی ما را برای سایت‌تان ساختید، می‌توانید آن را با تمام افرادی که به کسب‌وکار شما علاقه‌مندند به اشتراک بگذارید. اما فراموش نکنید که این صفحه هم مانند هر محتوای دیگری به به‌روزرسانی و تجدید نظر نیاز دارد. گاهی شما در سیاست‌های خرد و کلان خود تغییری ایجاد می‌کنید. ممکن است شماره تلفن یا آدرس محل کارتان را تغییر دهید.
صفحه‌ی درباره‌ی ما معرف شماست پس باید دقیقاً همان چیزی باشد که شما در حال حاضر هستید. بنابراین بعد از نوشتن محتوای این صفحه آن را فراموش نکنید و نگذارید خاک بخورد. دائماً آن را به‌روزرسانی کنید و کاری کنید تا همیشه پویا و جذاب باقی بماند.

منابع:

  1. چگونه می توان یک صفحه درباره ما عالی نوشت؟
  2. چگونه می توان صفحه درباره ما نوشت با 50 مثال