برنامه ریزی زمانی خرید ریپورتاژ آگهی

رپرتاژ آگهی از آخرین مبحث ها در حوزه بازاریابی است. رپورتاژ آگهی یکی از روش های لینک سازی برای سایت است که از بهترین و موثرترین روش ها نیز هست. چرا؟ چون یک کار ترکیبی است؛ ترکیبی از بک لینک و محتوای خوب. همه ما اهمیت هر کدام از این موارد را برای سایت می دانیم، حال به اثر تلفیق این دو با هم فکر کنید!
الگوریتم گوگل دارای 200 فاکتور برای امتیازدهی به هر سایت است و تاثیرگذارترین این فاکتورها لینک سازی است.
در رپورتاژ آگهی شما یک مطلب یا خبر را در رابطه با کسب و کار خود به به صورت غیر مستقیم انتشار می دهید. برای اینکه رپورتاژ آگهی بهترین جواب ممکن را داشته باشد باید یک سری قواعد و اصول را در آن رعایت کنید و از لحاظ زمانی با برنامه دقیقی پیش بروید. حال بیایید این قواعد را بررسی کنیم و برای رپورتاژ خود برنامه ای بچینیم.

برنامه ریزی زمانی رپورتاژ آگهی

خب وقت آن رسیده تا برای خرید رپورتاژ آگهی اقدام کنید. برای این کار می توانید طبق دستورالعمل زیر عمل کنید.

طرح کلی رپورتاژ آگهی خود را ارائه دهید.

شما باید هنگام نوشتن رپورتاژ آگهی موارد زیر را در کار خود رعایت کنید تا هر کسی که مطلب شما را می خواند، آنچه را که قصد بیان کردنش را داشتید بفهمد و آن رپورتاژ آگهی هدف خود را به درستی انجام دهد:

  1. نام رپورتاژ آگهی
    نام رپورتاژ آگهی را جذاب و منحصر به فرد انتخاب کنید و علاوه بر آن نامی راحت باشد که به راحتی قابل شناسایی و خواندن باشد.
  2. توضیحات رپورتاژ آگهی
    هدف شما از این رپورتاژ آگهی چیست؟ در 2-3 پاراگراف توضیح دهید که علت شما از این کار چیست، چگونه با اهداف شرکت شما همسو می شود، چه مشکلاتی از مشتری را حل می کند و چه جوابی از این کار می خواهید بگیرید.
  3. مخاطب هدف
    در حالت ایده آل ، چه کسی این تبلیغات را دریافت می کند؟ شما می توانید باید اطلاعات مخاطبین صفحه مورد نظر را پیدا کنید و با مخاطبان خود تطبیق دهید.
  4. انتخاب سایت مورد نظر قبل از شروع
    قرار است کجا و در چه بستری پیام خود را انتقال دهید؟ سفارش رپرتاژ آگهی شما توسط چه سایتی گرفته می شود؟ در این مرحله، بستر مورد استفاده خود را شناسایی کنید ، زیرا در بخش بعدی بیشتر به جزئیات رپورتاژ آگهی می پردازید. بهتر است بیش از یک سایت را برای رپورتاژ خود در نظر بگیرید. این کار این اطمینان را به شما می دهد تا در صورتی که یک سایت برای شما نتوانست مخاطب جدیدی جور کند، یک گزینه دیگری وجود داشته باشد.
  5. اهداف و طریقه بازگشت سرمایه از طریق این رپورتاژ آگهی
    توضیح دهید که هدف نهایی رپورتاژ آگهی شما چیست. بیشتر رپورتاژها برای تولید سود مستقیم یا بازگشت سرمایه در نظر گرفته شده اند، بنابراین اگر این هدف شماست ، این را مشخص کنید اگر هدف شما چیز دیگری است (ثبت نام در رویدادها، آگاهی از محصول شما و ... ) حتماً آن را شناسایی و تعیین کنید.
    علاوه بر این ها شما قبل از شروع این کار باید بودجه مورد نظر خود را شروع کنید و بر اساس آن برنامه ریزی زمانی خرید رپورتاژ آگهی خود را انجام دهید.
  6. زمان انجام رپورتاژ آگهی
    هنگامی که قصد انجام این کار را دارید، مهم ترین بخش انتخاب زمان درست انجام این کار برای سایت است. بهترین زمان پس از شروع فعالیت سایت و بهینه سازی بر روی آن، 6 ماه است. پس از اینکه 6 ماه گذشت و شما هنوز به جایگاه خوبی در صفحه جستجوی گوگل نرسیده بودید، می توانید از رپورتاژ استفاده کنید.
    پس از آن باید 3 ماه زمان آرامشی را برای سایت و گوگل در نظر بگیرید و اگر دوباره قصد انجام رپورتاژ را داشتید آن را انجام بدهید. و این سیکل را ادامه دهید تا به رتبه مورد نظر خود برسید.

برنامه ریزی زمانی رپورتاژ آگهی

نکات مهم درباره برنامه ریزی زمانی خرید ریپورتاژ آگهی

اینکه به رتبه دلخواه رسیدید برای شما پایان ماجرا نیست، این تازه شروع کار شماست. شما ازین پس باید تک تک قدم های خود را حساب شده بردارید و برنامه‌تان منظم تر و دقیق تر باشد. تا وقتی افراد را به سایت خود هدایت کردید در سایت بمانند و به راحتی بیخیال آن نشوند. در این جا رقابت ها شدیدتر است و اگر شما یک قدم اشتباه بردارید، به ضرر شما تمام می شود و یک نفر جای شما را می گیرد.
هنگامی که شما در جایگاه خود تثبیت می شوید باید از بک لینک های مختلف استفاده کنید تا جایگاه خود را حفظ کنید. یا می توانید از رپورتاژهای مختلف در فاصله زمانی معین استفاده کنید. و علاوه بر رشد سریعی برای شما دارد، از جایگاه شما محافظت نیز می کند.  اما در این مسیر رعایت چه نکاتی اهمیت دارد؟

  • محتوای رپورتاژ آگهی
    مطلبی که شما به عنوان رپورتاژ انتشار می دهید، با مطالبی که در سایت خود قرار می دهید هیچ فرقی ندارد، حتی مهم تر هم هست! زیرا در اینجا شما با مخاطبان همیشگی خود سروکار ندارید. در اینجا با افراد مختلفی که ممکن است حتی آشنایی به کار شما هم ندارند، پس آن را با دقت هر چه تمام تر تولید کنید و حواستان به این موضوع باشد.
    شما حتی می توانید در یک زمینه مطالب مختلف ولی متصلی را عنوان کنید. یعنی نیاز نیست دقیقا موضوعات به صورت واضحی مرتبط باشند اما ارتباط بین ان‌ها باید حفظ شود.
  • موضوع سایت آگهی دهنده
    موقعی که ما می خواهیم در یک سایت رپورتاژ منتشر کنیم، امکان دارد موضوع آن سایت با موضوع سایت و محتوای ما یک نباشد، پس باید این را در نظر بگیریم و در متن رپورتاژ اعمال کنیم. زیرا مخاطبان آن سایت برای محتواهای آن سایت به آن سر می زنند و وارد سایت می شوند، پس اگر محتوای شما کاملا بی ربط باشد، نه تنها اثر مثبتی ندارد که فیدک های منفی هم می گیرد و امتیاز منفی برای شما به همراه دارد.
    اگر هم که موضوع سایت مورد نظر با موضوع محتوای شما یکی باشد که چه بهتر! زیرا فضای ذهنی کاربران آماده است و می توان به آن ها خط دهی کرد.
  • انتخاب لینک ها در خرید رپورتاژ
    رپورتاژ آگهی حکم دوپینگ را برای سایت ما دارد. شما در زمان مناسب می توانید از آن برای هل دادن سایت خود به سمت رتبه های بالا استفاده کنید. در این کار سر و کار ما با دو کلمه کلیدی مهم است: Long و Exact. همانطور که در شروع مطل گفتیم لینک سازی بهترین اثر را در سئوی سایت دارد، این لینک سازی ها هم به نوع تقسیم می شوند.
  • لینک فالو (follow) و لینک نوفالو (nofollow)
    همه لینک های موجود در اینترنت به صورت پیش فرض فالو هستند، مگر اینکه خودمان آن را به لینک نوفالو تبدیل کنیم. شما باید در بازه زمانی مناسب خود برای رپورتاژ از هردوی این لینک ها استفاده کنید. بازه زمانی مناسب برای انجام این کار به صورت دو هفته یک‌بار است.
    هنگامی که ما رپورتاژ خود را انجام می دهیم باید یک بازه زمانی را هم به عنوان بازه آرامش در نظر بگیرید. این کار باعث می شود تا شما هم به گوگلی برای بررسی و امتیازهی به سایت فرصت دهید و هم خودتان هر رپورتاژ را بررسی و تحلیل کنید.
    شما در هر رپورتاژ حداکثر 5 لینک را می توانید انجام دهید. هنگام لینک سازی تعداد لینک های فالو باید بیشتر از لینک های نوفال باشد، اما باید حواستان باشد که تعادل را بین آن‌ها برقرار کنید. بطور مثال اگر شما قصد انجام 5 لینک سازی را دارید، باید 3 لینک فالو و 2 لینک فالو استفاده کنید.

 نکات مهم درباره برنامه ریزی زمانی خرید ریپورتاژ آگهی

بعد از خرید ریپورتاژ چه اتفاقی می‌افتد؟

خیلی اوقات سایت هایی که رپورتاژ شما را منتظر می کنند، قسمت کامنت مطالب آن باز است. پس شما باید حواستان به کامنت های احتمالی رپورتاژتان باشد. شما از این طریق هم می توانید اعتماد افراد را جلب کنید و به سمت سایت خود بکشانید.
در پایان شما باید تک تک سایت های هدف خود را بررسی کنید تا بفهمید استراتژی تبلیغاتی شما به مشتری رسیده و برای شما درآمدزایی داشته است؟ برای ارزیابی اثربخشی آن از خود بپرسید:

  • هر رپورتاژ آگهی چند مشتری جدید به همراه داشت؟
  • آیا این مشتریان جدید خریدهایی انجام داده اند؟ ایمیل یا اطلاعات خود را ثبت کرده اند؟ شما را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند؟
  • آیا مشتریان جدید برای خریدهای دیگر برگشتند؟
  • چه روش هایی در حفظ مشتری های موجود موفق بودند؟
  • کدام نوع رپورتاژ آگهی بیشترین مشتری را به خود جلب کرده است؟ کدام یک کمترین جذب را داشته است؟
  • آیا رپورتاژ آگهی شما اهداف دیگری مانند اتصال شما به ایجاد پوشش خبری یا ایجاد اقتدار در جایگاه خود را داشته است؟

اگر بخش‌هایی از برنامه ریزی های زمانی رپورتاژ آگهی شما نتوانستند به اهداف خود برسند، یا اگر کسب و کار شما همانطور که انتظار داشتید گسترش نیافته است، باید این استراتژی ها را اصلاح کنید یا تاکتیک های جدید بازاریابی را جایگزین آن‌ها کنید.