چند سایت‌ آموزنده درباره‌ی استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا

به‌عنوان یک تولیدکننده‌ یا بازاریاب محتوا باید مطالعه درباره‌ی مباحث علمی و مسائل روز این حوزه را در دستور کار روزانه‌ی خود قرار دهید. هیچ تولیدکننده یا بازاریاب محتوایی بدون مطالعه و تحقیق و بدون مجهز بودن به منبع اطلاعاتی دیجیتال مارکتینگ نمی‌تواند پیشرو و موفق باشد.
سایت‌ها و وبلاگ‌های بسیاری هستند که مطالب دقیق، معتبر و باکیفیتی را برای علاقه‌مندان به این حوزه تولید می‌کنند و در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند. ما در ادامه لیستی از بهترین و معتبرترین وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های حوزه‌ی استراتژی و بازاریابی محتوا را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

بهترین سایت‌های آموزش استراتژی و بازاریابی محتوا

کافی است یکی از عنوان‌های زیرمجموعه‌ی بازاریابی محتوا و دیجیتال مارکتینگ را در گوگل جست‌وجو کنید تا برترین سایت‌های این رشته را در صفحه‌ی نتایج برتر گوگل ببینید.
لیست زیر تنها بخشی از این وبلاگ‌ها و سایت‌های معتبر و باکیفیت است که شما می‌توانید با توجه به نیارهای خود آن را به‌روز کنید.

  1. مؤسسه‌ی بازاریابی محتوا - Content Marketing Institute (@CMIContent)

اگر قرار باشد یک منبع را برای مطالعه درباره‌ی بازاریابی محتوایی انتخاب کنید، این منبع است. هر آن‌چه درباره‌ی بازاریابی محتوایی لازم است بدانید در این سایت وجود دارد. تیم تولید محتوای شگفت‌انگیز این سایت کارشان را خوب بلدند. آن‌ها فقط حرف نمی‌زنند. راهنمای محتوایی این سایت شما را به صورت عملی و دقیق در طول مسیر یادگیری مباحث همراهی می‌کند.
محتوای این سایت به همراه توضیح‌های گویا، مثال‌های دقیق و واضح و فایل‌های ضمیمه‌ای کمکی، بهترین راهنما و معلم برای یادگیری بازاریابی محتوایی است.

  1. MarketingProfs (@MarketingProfs)

این یکی از بهترین منابع است که جدیدترین ترندها و مسائل روز درباره‌ی بازاریابی را پوشش می‌دهد. MarketingProfs یک رهبر فکری تمام‌عیار در زمینه‌ی بازاریابی است.
به دنبال بهترین مقالات سال گذشته می‌گردید؟ این سایت راه حل شماست.
اگر هنوز در اعتبار و کیفیت این سایت شک دارید باید بگوییم مقاله‌ی «چگونه به چالش "برای تولید محتوا وقت ندارم" غلبه کنیم.» نوشته‌ی جو چرنوف در این سایت بیش از ۴۰۰۰ بار توسط کاربران بازنشر شده است.

  1. Hubspot (@Hubspot)

بهترین منبع برای بازاریاب‌های تازه‌کار.
این سایت توسط جو چرنوف اداره می‌شود و یکی از معتبرترین منابع آموزش استراتژی و بازاریابی محتوایی موجود است.
مقاله‌ی «۲۰ ویژگی فیسبوک، لینکدین،توئیتر و پینترست که نمی‌دانید (اما باید بدانید)» نوشته‌ی لیندزی کوویچ در این سایت بیش از ۱۶هزار بار به اشتراک گذاشته شده.
شگفت‌انگیز نیست؟

  1. The Knowledge Bank

تخصص این سایت پیدا کردن رهبران فکری و مهره‌های کلیدی از بین کارمندان شماست. با این حال The Knowledge Bank در همه‌ی زمینه‌های بازاریابی محتوایی از رهبری فکری تا تولید و توزیع محتوا، مطالب آموزنده و مفیدی دارد.

  1. The Content Strategist

این سایت محتواهای مرتبط با مشاوره‌ی تحلیلی، برندسازی، داستان‌گویی در تولید محتوا و تحولات بازاریابی محتوایی را منتشر می‌کند.
این سایت علاوه بر مطلع کردن خواننده از روندهای فعلی بازاریابی محتوایی،‌ بر آینده‌ی این رشته‌ی پررقابت هم تمرکز و توجه دارد.

  1. وبلاگ QuickSprout (@quicksprout)

این وبلاگ که نیل پاتل مدیریت آن را به عهده دارد، یکی از بهترین منابع برای جست‌وجوی مقالات بازاریابی محتوایی مرتبط با سئو است.
برترین مقاله‌ی این وب‌سایت بیش از ۱۰هزار بار توسط کاربران به اشتراک گذاشته شده.

  1. ClickZ

ClickZ نشریه‌ای است که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین منابع برای متخصصان بازاریابی در همه‌ی زمینه‌ها قابل رجوع است. ClickZ وب‌سایتی پر از اطلاعات، اخبار و و تفسیرهای دقیق و قابل اعتماد است.
مأموریت ClickZ این است که به بازاریابان کمک کند تا در کار خود پیشرفت کنند.

  1. Mashable

این سایت اغلب به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نشریات مرتبط با رسانه‌های اجتماعی شناخته می‌شود.
با این حال این تمام کاری نیست که آن‌ها می‌کنند. Mashable بخشی را به‌طور اختصاصی به بازاریابی محتوایی اختصاص داده که مطالب ارزشمندی را برای علاقه‌مندان این حوزه منتشر می‌کند.

  1. Marketing Agency Insider

این وبلاگ ارائه‌دهنده‌ی خدمات مشاوره‌ی علمی در خصوص بازاریابی محتوایی است. هم‌چنین بخش بازاریابی محتوایی این وبلاگ مملو از خبرها و مطالب ارزشمند مرتبط با بازاریابی محتوایی برای کسانی است که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد این صنعت هستند.

  1. Copyblogger

Copyblogger یک شرکت بازاریابی محتوایی معتبر است که مشاوره‌های مطمئن و باارزشی را در وبلاگ خود ارائه می‌کند.
این وبلاگ از جهت ارائه‌ی اطلاعات -از ابتدایی‌ترین تا پیشرفته‌ترین مباحث آموزشی- منحصربه‌فرد است.
خوانندگان و تولیدکنندگان تازه‌کار محتوا می‌توانند ابتدایی‌ترین مبانی نوشتن محتوا مانند دستور زبان، اصول نوشتن، توصیه‌های خلاقانه و خلاصه هرچیزی را که در ابتدای کار به آن نیاز دارند، در این وبلاگ پیدا کنند.

  1. Content Marketing Insider

این سایت محلی برای تجزیه و تحلیل بازاریابی محتوایی و مشاوره و راهنمای کسب‌وکار است.

  1. Convince & Convert

وبلاگ محبوب بازاریابان.
بازاریاب‌های محتوایی عاشق تفسیرهای طنزآمیز این وبلاگ درباره‌ی طیف وسیعی از موضوعات بازاریابی دیجیتال هستند. این وبلاگ بخش ویژه‌ای را به‌طور مفصل به بازاریابی محتوایی اختصاص داده است.

  1. Digiday

این نشریه که به عنوان «مرجع رسانه های دیجیتال، بازاریابی و تبلیغات» شناخته می‌شود، باید در لیست مطالعه‌ی منظم شما باشد.
Digiday مقالات زیادی را در رابطه با تجزیه و تحلیل روند کمپین‌ها و بهترین و جدیدترین روش‌های بازاریابی محتوا منتشر می‌کند تا شما را در جریان مهم‌ترین اخبار این صنعت بگذارد.

  1. Ann Handley

آن هندلی نویسنده‌ی پرفروش، مدیر ارشد محتوایی MarketingProfs و ستون‌نویس ماهنامه‌ی Entrepreneur است.
او نویسنده‌ای افسانه‌ای در حوزه‌ی بازاریابی محتواست. وبلاگ او شامل مطالب بسیار خوبی در زمینه‌ی داستان‌پردازی خلاقانه، بازاریابی محتوا و همچنین نکات کلی نوشتن است که همه‌ی ما می‌توانیم از آن بیاموزیم.

بهترین سایت‌ها و وبلاگ‌های آموزش بازاریابی محتوا برای شبکه‌های اجتماعی 

یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازاریابی محتوایی در هر تجارتی، بخش شبکه‌های اجتماعی آن است. حضور فعال و مؤثر در شبکه‌های اجتماعی کلید موفقیت در بازاریابی محتوایی است. اما بازاریابی محتوایی برای شبکه‌های اجتماعی کاری تخصصی است که با سایر بخش‌های بازاریابی محتوایی مثلاً بازاریابی محتوایی وب‌سایت متفاوت است.
ما در این قسمت بهترین سایت‌هایی را که در زمینه‌ی بازاریابی محتوایی شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند به شما معرفی می‌کنیم.

  1. Social Media Examiner

این سایت محتوای اصلی و روزانه‌ی مورد نیاز درباره‌ی چگونگی فرایند بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را برای شما تأمین می‌کند.

  1. وبلاگ Jeff Bullas

جف بولاس نویسنده، استراتژیست و وبلاگ‌نویس حرفه‌ای است که دیدگاه‌هایش درباره‌ی دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را در این وبلاگ متشر می‌کند.

  1. Social Media Today

این سایت مطالبی را در رابطه با روابط عمومی، بازاریابی و متخصصان سایر رشته‌ها که به بازارایابی شبکه‌های اجتماعی نیازمندند برای مخاطبان منتشر می‌کند.

  1. Razor Social

Razor Social متخصص مشاوره درباره‌ی جدیدترین ابزار رسانه‌های اجتماعی و و فناوری‌های شبکه‌های اجتماعی است.

  1. Social Media Explorer

ناشر برجسته‌ترین دیدگاه‌ها و نظرات درمورد بازاریابی محتوایی در شبکه‌های اجتماعی که مطالب آن توسط معتبرترین و بهترین متخصصان و رهبران فکری این حوزه نوشته می‌شود.

  1. DreamGrow Social Media

ایده‌ها و ابزارهایی را برای کمک به شما در جهت درخشش در سازمان و دستیابی به نتایج قابل اندازه‌گیری بهتر درباره‌ی بازاریابی شبکه های اجتماعی ارائه می‌دهد.

  1. Buffer

تمرکز این وبلاگ بر تجربه‌ی کاربر، بهره‌ورری، خوشبختی مشتری و ترفندهای زندگی بهتر است. Buffer این کار را با تکیه بر آموزش از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهد.


همان‌طور که گفتیم تولید و بازاریابی محتوا حرفه‌ای متکی به مطالعات دقیق و هدفمند است. بنابراین اگر می‌خواهید در این کار موفق شوید لازم است به‌طور منظم مطالعه. ما در این مطلب سعی کردیم بهترین‌های آموزش استراتژی و بازاریابی محتوایی را به شما معرفی کنیم.
شما می‌توانید با اضافه کردن این سایت‌ها و وبلاگ‌ها به لیست خبرخوان خود، از جدیدترین مطالب آن‌ها مطلع شوید و خود را به‌روز نگه دارید.

منابع:

  1. 20 وبلاگ برتر بازاریابی محتوایی که باید هر روز بخوانید
  2. 20 وبلاگ بازاریابی محتوا که باید آنها را بوکمارک کنید
  3. 53 وبلاگ برتر که هر بازاریاب محتوا باید دنبال کند
  4. وبلاگ های بازاریابی محتوا
  5. وبلاگ های بازاریابی محتوا: لیست نهایی