ابزارهای تولید محتوای آموزشی + معرفی 10 نمونه پرکاربرد

تولید محتوای آموزشی در هر موضوعی، به افراد مختلف کمک می کند تا در زمینه های مورد علاقه خود، آموزش های لازم را دریافت کنند. ارائه محتواهای آموزشی مخصوصا در دوران کرونا و یا برای کسانی که امکان شرکت در کلاس های حضوری را ندارند، بسیار مفید خواهد بود.
محتوای آموزشی در قالب های زیر تولید می شوند:

  • متن
  • ویدئو
  • صوت
  • پادکست
  • نرم افزار و ...

در تولید انواع محتوای آموزشی می توان از نرم افزارهای مختلفی استفاده نمود. برای مثال، تولید محتوای متنی را می توان با نرم افزارهای نوشتاری خوب مانند ورد انجام داد. در مورد تولید محتواهای آموزشی صوتی و تصویری نیز نرم افزارهای عالی وجود دارند که می توان آن ها را بر روی کامپیوتر یا گوشی به کار گرفت. در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی از بهترین نرم افزارهای تولید محتوای آموزشی بپردازیم.

ابزارهای تولید محتوای آموزشی + معرفی 10 نمونه پرکاربرد

معرفی ابزارهای تولید محتوای آموزشی و کاربرد آن ها

امروزه توانایی تولید محتوای آموزشی به کمک متن، صوت و ویدئو برای انواع فعالیت ها و یا حتی کسب و کارها لازم و ضروری است. از این رو، بهتر است همه افرادی که قصد دارند به تولید انواع محتوای آموزشی بپردازند، با ابزار این کار آشنایی داشته باشند. ابزار تولید محتوای آموزشی عمدتا به صورت نرم افزار هستند که بنا بر نیاز کاربر مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به معرفی برخی از کاربردی ترین نرم افزارها در زمینه تولید محتوای آموزشی خواهیم پرداخت.

  1. نرم افزار ورد
    اگر به دنبال تولید محتوای آموزشی متنی باکیفیت و ساختار بندی شده هستید، یک فایل ورد می تواند شما را به این هدف برساند. نرم افزار ورد قابلیت اضافه کردن مضامین دیگر مانند تصویر و جدول را دارا است. همچنین، می توان برای تاکید بیشتر بر قسمت هایی از متن، از هایلایت کردن یا رنگی کردن متن استفاده نمود.
    نرم افزار پاورپوینت
  2. گاهی لازم است آموزش از طریق یک محتوای آموزشی ترکیبی انجام گیرد. یعنی محتوا شامل، متن، عکس و حتی ویدئو باشد. در چنین شرایطی، از نرم افزار پاورپوینت استفاده می شود. تولید محتوای آموزشی با نرم افزار پاورپوینت به فرد کمک می کند تا ضمن ارائه آموزش، نظم لازم در آموزش را نیز رعایت کند.
  3. نرم افزار Camtasia Studio
    تولید محتوای آموزشی به شکل ویدئو نیاز به نرم افزارهای باکیفیت دارد تا خروجی خوبی داشته باشد. نرم افزار Camtasia Studio یکی از این نرم افزارها است. قدرت این نرم افزار به حدی است که می توان انواع ویدئو با کیفیت های مختلف و زمان های کوتاه یا طولانی را تولید نمود.
  4. ابزار گرامرلی (Grammarly)
    بدون شک داشتن یک ویرایشگر مناسب و حرفه ای در تولید محتواهای متنی می تواند خروجی آن را دقیق تر و گوگل پسندتر کند. همچنین، خواندن محتوای متنی که در آن قواعد نگارشی و دستور زبان به خوبی رعایت شده باشد، برای کاربر ساده تر و قابل فهم تر خواهد بود. نرم افزار گرامرلی این ویژگی را دارا است و مخصوصا برای محتواهای انگلیسی به شکلی عالی عمل می کند.
  5. ابزار تولید محتوای آموزشی Snagit
    ممکن است فردی بخواهد انجام یک کار تخصصی را به صورت تصویری به کارآموزان یا دانشجویان خود آموزش دهد. در این موارد بهتر است از نحوه عملکرد خود بر روی لپتاپ فیلم تهیه کند. بنابراین، داشتن یک نرم افزار قوی تصویربرداری از صفحه لپتاپ می تواند بسیار مفید باشد. نرم افزار Snagit به خوبی می تواند از صفحه لپتاپ فیلم بگیرد.
  6. تولید محتوای آموزشی با PicsArt
    برخی از افراد از گوشی موبایل برای تولید محتوای آموزشی استفاده می کنند. اگر شما هم قصد دارید یک محتوای آموزشی تصویری یا ویدئویی را با گوشی تلفن همراه خود ایجاد نمایید، نرم افزار قدرتمند PicsArt می تواند به شما کمک کند. ویدئوهای تولید شده با این نرم افزار کیفیت بالایی داشته و برای شبکه های اجتماعی بسیار کاربردی هستند.
  7. نرم افزار ویرایش عکس فتوشاپ در تولید محتوای آموزشی
    استفاده از تصاویر در تولید محتوای آموزشی بیشترین نقش را دارد. اما گاهی عکس ها به ویرایش نیاز دارند و یا لازم است به آن ها متن اضافه شود. نرم افزار تخصصی و حرفه ای فتوشاپ برای تولید محتوای آموزشی تصویری بسیار مفید خواهد بود.
  8. نرم افزار Inshot برای ویرایش عکس در موبایل
    افرادی که از گوشی موبایل برای تولید محتوای تصویری استفاده می کنند، می توانند نرم افزار Inshot را به کار ببرند. این نرم افزار قابلیت اضافه کردن متن به تصویر و ویدئو، ویرایش تصاویر و اضافه کردن آهنگ به تصاویر را دارد و مخصوصا برای ارائه محتوا در شبکه های اجتماعی مفید است.
  9. تولید صوت با نرم افزار Audasity
    تولید محتوای آموزشی صوتی راهکار دیگری است که برای ارائه آموزش های مختلف به کار می رود. نرم افزار Audasity از نرم افزارهای حرفه ای در زمینه تولید صوت به حساب می آید. صوت های ضبط شده با این نرم افزار را می توان با فرمت های مختلف به کار برد و حتی در تهیه پادکست از آن ها استفاده نمود.
  10. نرم افزار رایگان Speaker Studio
    داشتن یک نرم افزار اندرویدی ضبط صدای رایگان برای هر تولید کننده محتوای صوتی ضروری است. زیرا در هر زمان می تواند از آن استفاده کرده و محتوای آموزشی خود را بسازد. نرم افزار Speaker Studio همان نرم افزار رایگان و در عین حال قوی است که برای تولید کنندگان محتوای آموزشی مفید خواهد بود.

ابزارهای تولید محتوای آموزشی + معرفی 10 نمونه پرکاربرد

وبسایت یک محتوا ؛ مرجع تولید انواع محتوای آموزشی

یک اصل اساسی در رونق کسب و کارهای اینترنتی، تولید محتوای باکیفیت و بهینه سازی شده است. محتوای آموزشی باشد یا نباشد، در هر حال تولید محتوا یک کار تخصصی است که داشتن تجربه زیاد می تواند به مفیدتر بودن آن کمک نماید. تیم یک محتوا در حال حاضر یکی از قوی ترین و مجرب ترین تیم ها در زمینه تولید انواع محتوا به حساب می آید. یک محتوا قادر است انواع محتوای آموزشی را در زمینه های مختلف تامین کرده و ارائه دهد.


ابزارهای تولید محتوای آموزشی + معرفی 10 نمونه پرکاربرد

برای اطلاع از نحوه ثبت سفارش محتوای مورد نیاز خود می توانید به سربرگ های وبسایت یک محتوا مراجعه نمایید. سایت اینترنتی یک محتوا تمامی اطلاعاتی که لازم است درباره تولید انواع محتوا بدانید، در اختیار شما قرار خواهد داد.