سئو تضمینی؛ واقعیت یا شعار تبلیغاتی؟

سئو تضمینی به خدماتی اطلاق می‌شود که در نهایت به رتبه بندی سایت کارفرما در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل می‌انجامد. با توجه به افزایش کسب و کارهای آنلاین و همچنین انتقال کسب و کارهای سنتی به بستر اینترنت، شرکت‌هایی که به ارائه خدمات سئو می‌پردازند رشد قابل توجهی داشته‌اند. با این وجود، تعداد شرکت‌هایی که به شما قول می‌دهند با دریافت هزینه و بستن قرارداد معتبر سئو سایت شما را بهبود می‌بخشند و نتیجه مورد نظر را برای کسب و کارتان حاصل می‌کنند، بسیار کم است. هنگامی که یک شرکت معتبر به خدمات تضمینی سئو اشاره می‌کند، به ارائه خدمات علمی و مؤثر، بهره‌گیری از تکنیک‌های نتیجه بخش سئو، ارائه گزارش‌های حرفه‌ای ماهانه، و موارد دیگر می‌پردازد. سئو تضمینی به نتیجه نهایی تمامی خدماتی اشاره دارد که توسط یک تیم متخصص و با سابقه سئو انجام می‌گیرد. علاوه بر این، باید به این نکته اشاره کرد که استراتژی‌های سئو استراتژی‌های زمان‌بری هستند و ممکن است دستیابی به نتیجه قابل قبول بین ۶ ماه تا یک سال زمان ببرد. در نتیجه شرکت‌هایی که ادعا می‌کنند تنها در ۳۰ روز می‌توانند سایت شما را به صدر صفحات نتایج گوگل برسانند، بی‌شک با کارایی استراتژی‌های سئو آشنا نیستند. به طور کلی، این چنین پیشنهادات شعارهای پوچی هستند که تنها به جذب سرمایه کارفرما تمرکز دارند و برای بهبود سئو سایت هیچ برنامه‌ای ندارند. حال می‌توانیم به این پرسش که سئو تضمینی؛ واقعیت یا شعار تبلیغاتی است پاسخ دقیق‌تری بدهیم. ارائه خدمات سئو تضمینی به تیمی از متخصصان ماهر و زمان نیازمند است. به عنوان مثال، شرکت تخصصی یک محتوا توانسته است با تغییرات مداوم الگوریتم‌های گوگل همگام شود، برای دستیابی کارفرما به اهدافش از به روزترین استراتژی‌های مؤثر بر سئو سایت استفاده کند و از طریق فعالیت‌های یاد شده به سابقه بسیار درخشانی در زمینه بهینه سازی سئو سایت دست پیدا کند.

سئو تضمینی؛ واقعیت یا شعار تبلیغاتی؟

سئو تضمینی چیست؟

سئو تضمینی به نتیجه نهایی مجموعه فعالیت‌های مرتبط با سئو اشاره دارد. فعالیت‌های کاربردی سئو شامل فعالیت‌هایی می‌شود که به دریافت ترافیک بیشتر و رتبه بندی بالاتر در گوگل می‌انجامد. براساس این توضیحات، شرکت‌هایی که مدعی ارائه سئو تضمینی هستند باید سابقه سال‌ها فعالیت در زمینه سئو را در پرونده کاری خود داشته باشند. یک سرویس سئو تضمینی به شما قول می‌دهد:

  • با استفاده از کلمات کلیدی وب‌سایت شما را به بالاترین سطح صفحات نتایج جستجو (SERP) برساند
  • وب‌سایت شما را برای سئو محلی بهینه کند
  • ترافیک بسیار بالایی را به سمت شما هدایت کند
  • به افزایش نرخ تولید بپردازد
  • با اجرای کمپین‌های بازاریابی شما را به اهداف مالی‌تان نزدیک کند

مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد تنها چند فعالیت‌ از استراتژی‌های سئو به شمار می‌روند که در صورت استفاده صحیح می‌توانند به عنوان خدمات سئو تضمینی به کارفرما پیشنهاد داده شوند. با این وجود، شرکت‌های سودجو با درک از عدم کارایی فعالیت‌های شرکت خود، باز هم به ارائه وعده‌ سئو تضمینی می‌پردازند که از عملی کردن آن عاجزند. و مشکل بزرگ‌تر اینجا به وجود می‌آید که بکارگیری فعالیت‌های نادرست این چنین شرکت‌ها منجر به مشکلات بیشتری برای وب‌سایت شما می‌شود. به عنوان مثال، برخی از شرکت‌های سئو با ارائه خدمات غیرکاربردی و شبه برانگیز که با عنوان فعالیت کلاه سیاه‌ها شناخته می‌شوند، به سرعت وب‌سایت شما را به صفحات اول نتایج گوگل می‌رسانند. این تاکتیک‌های سمی به راحتی می‌توانند وب‌سایت شما را دچار دریافت پنالتی کنند و در بدترین حالت می‌توانند باعث حذف شدن آن از اینترنت شوند. دلیل این سخت‌گیری را می‌توان در قوانین گوگل جستجو کرد. گوگل معتقد است وب‌سایت‌های موفق وب‌سایت‌هایی هستند که با صرف زمان و بکارگیری توان تخصصی افراد به ارائه محتوای مفید و دست اول می‌پردازند. این وب‌سایت‌ها به سرعت پاسخ کاربران گوگل را می‌دهند، آموزنده و مفید هستند و ارزش اشتراک گذاری را دارند. دستیابی به چنین وب‌سایتی در طول ۱۵ تا ۳۰ روز غیر ممکن است، در نتیجه شرکت‌هایی که وعده می‌دهند در این بازه زمانی وب‌سایت شما را متحول خواهند کرد قابل اعتماد نیستند.

سئو تضمینی؛ واقعیت یا شعار تبلیغاتی؟

آیا تضمین دادن در سئو واقع بینانه و عملی است؟

تضمین دادن در سئو در حالی که می‌تواند واقع ‌بینانه و عملی باشد، می‌تواند شعاری غیرواقعی باشد! تفاوت این دو موضوع به شرکتی باز می‌گردد که برای بهبود سئو سایت خود استخدام می‌کنید. هر چقدر آژانس استخدام شده در زمینه استراتژی‌های سئو و زمان‌بندی دقیق‌تر و با مهارت‌تر عمل کند، احتمال دستیابی به سئو تضمینی بیشتر می‌شود. با این وجود عواملی در سئو نقش دارند که کنترل کردن آن‌ها می‌تواند چالش بر‌انگیز باشد. به عنوان مثال، الگوریتم‌های گوگل به طور مدوام در حال تغییر است و اطلاع از آخرین تغییرات گوگل نیازمند صرف زمان و دانش زبانی فراوان است. یکی دیگر از مواردی که به صورت کاملاً مستقیم بر رتبه بندی وب‌سایت شما در گوگل نقش دارد، نظرات کاربران خدمات و محصولات شما است. این عامل که به عنوان شهرت بد شناخته می‌شود به راحتی می‌تواند به اعتبار شما نزد گوگل آسیب برساند و شرکت متخصص سئو نیز نمی‌تواند با ارائه خدمات خود به شما کمک کند. به طور کلی، شرکت‌های سئو می‌توانند با بکارگیری استراتژی‌های منحصر به فرد خود در رتبه‌ بندی ارگانیک اثر بگذارند. متخصصان سئو با تعیین اینکه چه عواملی در دستیابی به رتبه بندی بهتر مؤثر هستند فعالیت خود را آغاز می‌کنند. یک شرکت سئو معتبر و قابل اطمینان تنها می‌تواند کیفیت خدمات خود که شامل به‌روزرسانی مشتریان در زمینه پیشرفت سئو وب‌سایت، تکمیل وظایف در زمان تعیین شده، پاسخگویی به سؤالات مشتریان را تضمین کند.

سئو تضمینی؛ واقعیت یا شعار تبلیغاتی؟

تعریف درست سئو تضمینی

رویای هر کسب و کار فعال در اینترنت دستیابی به رتبه بندی صفحه اول نتایج گوگل است. در نتیجه، هنگامی که یک شرکت فعال در زمینه سئو ادعا می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن شما را به آرزوی‌تان می‌رساند، شما را به تصمیم گیری شتاب زده سوق می‌دهد. برای جلوگیری از آسیب زدن به رتبه فعلی وب‌سایت و از دست دادن زمان و سرمایه، به شما پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر مراجعه به شرکت‌های معتبر، تعریف درستی از سئو تضمینی داشته باشید. ارائه تعریف درست سئو تضمینی می‌تواند یکی از روش‌های راستی‌آزمایی ادعای شرکت‌های سئو باشد. برای این کار کافی است به تعریف درستی سئو تضمینی دست یافته باشید. سئو تضمینی به مجموعه‌ای از فعالیت‌های تخصصی سئو گفته می‌شود که شامل مواردی همچون جستجوی کلمات و عبارات کلیدی و بکارگیری آن‌ها در محتوای وب‌سایت، بهینه سازی محتوا صفحات وب‌سایت، لینک سازی، دریافت بک لینک‌های معتبر، تجزیه و تحلیل وب‌سایت‌های رقیب و دستیابی به دلایل موفقیت و یا عدم موفقیت آن‌ها، افزایش سرعت بارگذاری، سازگاری با موبایل و تبلت و موارد دیگر می‌گردد. بکارگیری این تعداد فعالیت‌ها بی‌شک نیازمند صرف زمان است و یک شبه به‌دست نمی‌آید. در نتیجه شرکت‌هایی که قول می‌دهند در طول یک ماه سئو وب‌سایت شما را بهینه کنند و آن را به صدر نتایج گوگل برسانند، از استراتژی‌های کلاه سیاه استفاده می‌کنند. استراتژی‌های کلاه سیاه اقداماتی ناعادلانه هستند که به شدت توسط گوگل محکوم می‌شوند. همانطور که پیش از این اشاره شد، در صورتی که گوگل تشخیص دهد وب‌سایت شما توسط فریب دادن الگوریتم‌های گوگل بدست آمده گرفتار تبعات غیرقابلی بازگشتی خواهید شد. با وجود اینکه تکنیک‌های سئو کلاه سیاه با سرعت بسیار زیادی رتبه سایت را بهبود می‌بخشند، به محض اینکه وب‌سایت شما توسط گوگل بررسی شود سیلی از جریمه‌ها به سمتش روانه خواهد شد.

سئو تضمینی؛ واقعیت یا شعار تبلیغاتی؟

مراحل اجرای سئو استاندارد

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو ابزاری است تخصصی که با رتبه بندی وب‌سایت‌ شما در نتایج برتر گوگل و در پی آن جذب ترافیک ارگانیک و دسترسی به کاربران بی‌نهایت به توسعه کسب و کار شما می‌پردازد. مراحل اجرای سئو استاندارد شامل موارد زیر می‌شود:

  • تحقیق کلمات کلیدی: تحقیق کلمات کلیدی به شناسایی گروهی از کلمات و عبارات کلیدی می پردازد که توسط مخاطبان هدف شما در نوار جستجوی گوگل نوشته و جستجو می‌شوند. این کلمات در حقیقت سوالاتی هستند که توسط کاربران گوگل جستجو می‌شوند. دستیابی به پرتکرارترین کلمات کلیدی نسبتاً آسان است، برای این کار علاوه بر جستجوی دستی از ابزارهای آنلاین نیز استفاده می‌شود.
  • گزارش دهی و هدف گذاری: پس از تعیین کلمات و عبارات کلیدی موقعیت فعلی سایت در موتور جستجوی مورد نظر بررسی می‌شود. انجام این کار موفقیت کمپین‌های بازاریابی که قرار است در آینده مورد استفاده قرار بگیرند را تضمین می‌کند. برای این کار لازم است به اطلاعات ترافیک سایت که عامل نشان‌ دهنده روش‌های دسترسی جستجوگران به وب‌سایت است را بررسی کرد. بسیاری از تصمیمات حائز اهمیت بازاریابی آنلاین براساس آمارهای بدست آمده از این مرحله اتخاذ می‌گردد.
  • تولید محتوا: شاید بارهای با این جمله که «محتوا سئو را پادشاهی می‌کند» برخورد کرده باشید. این جمله نشان از اهمیت ویژه محتوا در موتور جستجو دارد. محتوای مرتبط با کسب و کار شما، با حجم بالا و البته با کیفیت استاندارد می‌تواند در توسعه کسب و کارتان نقش بسزایی ایفا کند. بهره‌مندی از محتوای کاربردی و در عین حال سرگرم کننده علاوه بر اینکه می‌تواند نرخ بازگشت کاربران را افزایش دهد، احتمال اشتراک گذاری مطالبتان را نیز افزایش می‌دهد. این موارد عواملی هستند که توسط گوگل ارزشمند خوانده می‌شوند، در نتیجه گوگل سایت شما را به افراد بیشتری پیشنهاد می‌دهد و ترافیک ارگانیک بیشتری کسب خواهید کرد.
  • بهینه سازی صفحات: پس از اینکه محتوای جدید به صفحات وب‌سایت شما افزوده می‌شود، لازم است هر صفحه به صورت جداگانه بهینه سازی شود. برای این کار عناوین اصلی صفحه که شامل خوشامدگویی، درباره ما، خدمات ما و موارد دیگر می‌شود، بهینه می‌گردند. پس از آن عناوین فرعی، نقشه سایت، برچسب‌ها و همچنین سئوی فنی که شامل امنیت سایت، ساختار URL، کراولینگ و موارد دیگر می‌شود بررسی شده و بهبود پیدا می‌کنند.

مراحل اجرای سئو استاندارد به موارد فوق خلاصه نمی‌شود. برای دریافت خدمات سئو تضمینی توسط متخصصان یک محتوا با ما تماس حاصل فرمایید.