آنالیز سایت های ریپورتاژ گیرنده چگونه است؟

اینکه از هر کسب و کاری که شروع می کنیم، انتظار فروش داشته باشیم، یک خواسته واضح و معقول است. اما برای رسیدن به فروش باید تبلیغات و بازاریابی درست داشته باشیم. یکی از روش های تبلیغات آنلاین انتشار رپورتاژ آگهی است. اما این کار هم مانند دیگر روش های تیلیغاتی راه و روش خود را دارد.
ریپورتاژ آگهی یک روش خیلی خوب برای احیای سایت و در صدر قرار گرفتن در جستجوهای گوگل است؛ البته اگر به صورت اصولی و با کیفیت انجام شود، در غیر این صورت برای شما چیزی جز امتیاز منفی و دردسر نخواهد داشت. به همین دلیل باید قدم به قدم پیش بروید تا مشکلی پیش نیاید.
خب قطعا اولین قدم، قطعا نوشتن یک محتوای کاملا حرفه‌ای در رابطه با محصولات یا موضع سایت شماست. قدم دوم، تهیه یک لیست از سایت هایی است که به نحوی به موضوع سایت شما مرتبط هستند و شما می توانید ریپورتاژ آگهی خود را در آن منتشر کنید.

آنالیز سایت های ریپورتاژ گیرنده

مراحل آنالیز سایت های ریپورتاژ گیرنده

شما می توانید سایت هایی که در این حوزه فعال هستند یا این گونه سایت ها را معرفی کنند، چک کنید و از بین آن ها سایت های مورد نظر خود را انتخاب کرده و به همراه اطلاعاتی که در ادامه به توضیح آن می پردازم برای بررسی های بیشتر در لیست خود وارد کنید.

  1. سایت های انتخاب شده تا چه اندازه با کسب و کار شما تناسب دارند؟
    اغلب اوقات افرادی که بازدید کننده یک سایت هستند و مطالب مربوط به آن سایت را مطالعه می کنند که به آن موضوعات علاقمندند، پس انتشار رپورتاژ در سایت های متناسب با کسب و کار شما باعث بیشتر دیده شدن آن مطلب می شود و درصد موفقیت رپورتاژ را افزایش می دهد.
  2. سایت های پربازدیدتر از سایت خود انتخاب کنید.
    قطعا هرچه بازدید آن سایت بالاتر باشد و بازدید کنندگان بیشتری داشته باشد، مخاطب بیشتری را نیز برای شما به ارمغان می آورد. رپورتاژ آگهی در یک سایت موقعی به کار ما می آید که آن سایت پر بازدیدتر از سایت ما باشد و به بیشتر دیده شدن ما کمک کند.
  3. بررسی سئوی سایت ها را فراموش نکنید.
    قبل از بررسی سئوی سایت به صورت تخصصی به فعالیت آن سایت توجه کنید. اینکه آیا بصورت مداوم بارگذاری محتوا دارند یا خیر. این به شما کمک می کند تا بفهمید آن سایت برای مخاطبان خود ارزش قائل می شود؟ و در نتیجه مخاطبان چقدر به محتواهای آن سایت اعتماد دارند، زیرا ایندو مورد با هم ارتباط مستقیمی دارند.
    پس از آن شما باید مواردی سن دامنه، اسپم اسکور و رتبه الکسای هر یک از سایت ها را محاسبه کرده و در لیست خود مقابل نام و آدرس هر سایت وارد کنید. سن دامنه به شما کمک می کند تا اعتبار آن سایت را بسنجید. برای این کار می توانید از سایت ها و اپلیکیشن هایی که این خدمات را ارائه می دهند استفاده کنید.
    در ادامه با استفاده از ریپوکس قیمت واقعی هر کدام را درآورده و بعد قیمتی که آن ها اعلام می کنند را از آن ها جویا می شویم و در لیست وارد می کنیم. شما می توانید از برنامه اکسل برای تهیه این لیست استفاده کنید.
    پس از آنکه تمام اطلاعات مورد نظر شما و اطلاعاتی که از لحاظ تخصصی ( اسپم اسکور، رتبه الکسا و قیمت واقعی و اعلام شده) مورد نیاز است را به دست آوردیم و از بین آن ها یک یا چند سایت را انتخاب کردیم، موقع رصد کردن دیگر رپورتاژهای موجود در آن سایت است.
  4. از بررسی بازخورد دیگر رپورتاژهای موجود در آن سایت ها غافل نشوید.
    شما به سایت مورد نظر خود رفته و ببینید چه سایتی آخرین رپورتاژ را به او داده و چه زمانی این کار را کرده است. هر چه نزدیک‌تر و به روزتر باشد برای به دست آوردن آمار بهتر است. پس از آن به صورت هفتگی keyword، لندینگ و جایگاه آن را بررسی کنید. این کار باعث می شود به جای اینکه شما روی سرمایه رپورتاژ خود دوئل کنید و روی رپورتاژ خود آزمون و خطا انجام دهید، از تجربه دیگران استفاده کنید و سرمایه تبلیغ خود را معقول و مطمئن تر، خرج کنید.
    اگر این کار را از همان شروع کار سایت، به صورت همزمان پیش ببرید، زمان پیشرفت خود را به جلو انداخته اید. پس از گذشت چند هفته که شما بصورت هفتگی میزان پیشرفت رپورتاها را در سایت های مورد نظر خود بررسی کردید، سایت های هدف خود را هم راحت تر می توانید حدس بزنید و و با آن ها وارد مذاکره شوید.
    همینطور موضوعاتی را که در آن سایت ها بهترین بازخورد را داشته اند نیز می فهمید و به کمک آن ها می توانید محتواهای رپورتاژ خود را جذاب تر و قدرتمندتر کنید. به این نکته مهم توجه داشته باشید که برای محتواهای رپورتاژ خود در سایت های مختلف از یک موضوع و یک متن دقیقا یکسان استفاده نکنید، زیرا این کار، از آنالیز دقیق نتیجه رپورتاژها و بازخورد آن برای سایت جلوگیری می کند.
    برای مثال اگر سایت شما مرتبط با موبایل و تکنولوژی ها روز دنیای مرتبط با آن است و می خواهید فروش موبایل خود را افزایش دهید، تمام رپورتاژها را مرتبط به یک برند محدود نکنید. با توجه به آنالیز از بازخوردها به ترتیب 3 رپورتاژ را به محبوب ترین برند، دو رپورتاژ آگهی را به رتبه دوم و یکی را به رتبه سوم اختصاص دهید.
    با این کار شما می فهمید کدام موضوعات بهترین بازخورد را داشته و کدام یک زیاد مورد استقبال قرار نگرفته است و برای دفعات بعد باید یک موضوع دیگر را جایگزین آن کنید.
  5. مسئله زمان را در آنالیز و انتشار رپورتاژ آگهی خود جدی تر دنبال کنید.
    هرچه شما در زمان نزدیک تر به انتشار رپورتاژ خود، آن سایت و رپورتاژ منتشر شده در آن را بررسی کنید، آمار و اطلاعات حقیقی تری نیز دریافت می کنید و به راحتی می توانید به نتیجه آنالیز خود اعتماد کنید. علاوه بر این بررسی ها یک مورد مهم دیگر نیز وجود دارد که برای انتشار رپورتاژ باید به آن دقت کنید.
    شما باید بررسی کنید که موضوعات دقیقا یکسان با محتوای رپورتاژ شما در چه زمانی در آن سایت ها منتشر شده است، هرچه این فاصله زمانی با زمان انتشار رپورتاژ بیشتر باشد، به نفع شماست. اگر رپورتاژ شما بلافاصله پس از یک رپورتاژ مشابه منتشر شود، کاربران آن را یک محتوای تکراری می بینند و زیاد جدی دنبال نمی کنند، مگر اینکه محتوای شما چند سر و گردن از آن محتوا بالاتر باشد و توجه آن ها را به خود جلب کند.
    البته انتشار یک رپورتاژ مشابه با محتوای شما در سایت هدف یک خوبی برای شما دارد، شما می توانید میزان پیشرفت موضوع را در آن سایت بررسی کنید بدون اینکه ریالی هزینه کرده باشید.
    در آخر برای مذاکره شما می توانید به سایت مورد نظر ایمیل بزنید یا با شماره تماسی که در آن سایت قرار داده شده تماس بگیریم و در رابطه با رپورتاژ آگهی خود صحبت کنیم و اگر امکان رپورتاژ دادن وجود داشت وارد مرحله بعدی مذاکره شویم.

مراحل آنالیز سایت های ریپورتاژ گیرنده

اهمیت آنالیز سایت های ریپورتاژ گیرنده

این روزها افراد برای پیشرفت سریع تر در کسب و کار خود به بستر اینترنت رو آورده اند و به طبع آن برای کسب و کار اینترنتی باید به صورت آنلاین نیز تبلیغ کرد. یکی از این تبلیغات آنلاین رپورتاژ آگهی است که اگر سایت میزبان به صورت اصولی انتخاب شود، تمام انتظارات شما را از یک تیلیغ اینترنتی تاثیرگذار برآورده می کند.
از این رو در این مطلب به بررسی مواردی که در آنالیز سایت های رپورتاژ گیرنده موثر است، پرداختیم تا به کمک رپورتاژ، بازدهی بالایی را برای سایت خود به دست آورید.