افزایش رتبه گوگل: روش های بالا بردن رتبه سایت در گوگل

رتبه‌های برتر گوگل میدان رقابت تجارت آنلاین را از آن خود می کنند.
به گفته Backlinko ، هنگامی که افراد موضوعی را در گوگل جستجو می کنند، اولین سایتی که در نتیجه Google به آن‌ها نشان داده می شود، 31.7 درصد از کل کلیک ها را به خود اختصاص می دهد. این در حالی لست که نتایج در صفحه دوم در مجموع فقط 0.78 درصد کلیک ها را دریافت می کند.
هنگامی که با بسیاری از صاحبان مشاغل و مدیران چه تازه کارها و چه پیشکسوتان صحبت می کنیم اغلب از اینکه نمی توانند به نتایج بهتری از کار خود با سایت برسند، شاکی و عصبانی هستند . به دنبال معجزه هستند.
ممکن است این جمله را بشنوید که رسیدن به رتبه بالا در گوگل یک دکمه جادویی دارد. اما این حرف را باور نکنید. حقیقت این است که چنین موفقیتی به تدبیر، صبر و پایداری شما در تولید محتوا و خلاقیت نیاز دارد. تغییر دائمی الگوریتم‌های گوگل را که در نظر بگیرید، بیش از پیش متوجه می‌شوید که این مسئله تا چچه اندازه درست است.

مراحل بالا بردن رتبه سایت در گوگل

با وجود اینکه هیچ جادویی وجود ندارد، مراحلی هست که می توانید برای صعود به بالای صفحه نتایج موتور جست‌وجو (SERP) انجام دهید.
در قدیم اگر قصد داشتید رتبه‌تان را در گوگل بالا ببرید، باید اصول بسیار سختی را یاد می گرفتید، اما امروزه خوشبختانه دیگر نیازی به یاد گرفتن آن قواعد سخت نیست. با انجام قدم به قدم مراحل زیر شما می توانید به رتبه یک گوگل برسید:

مرحله شماره 1: الگوریتم رتبه بندی گوگل را بشناسید.

مدیران گوگل مانند گری ایلیس و جان مولر تأیید می کنند که گوگل دائماً الگوریتم خود را تغییر می دهد؛ حتی اگر اکثر این تغییرات به طور علنی اعلام نشده باشد. Moz تخمین می زند 500 تا 600 تغییر الگوریتم گوگل در سال وجود دارد!
مأموریت Google این است که اطلاعات جهان را سازماندهی کرده و آنها را به صورت جهانی در دسترس و مفید قرار دهد. دانش ما در مورد الگوریتم گوگل باعث می شود تا همیشه الگوریتم های خودمان را بر اساس آن به روز رسانی کنیم.
اما چطور قرار است همه این به روزرسانی های Google را پیگیری کنید؟
منابع بسیار خوبی برای کمک به شما در این مورد وجود دارد که Moz یکی از آن‌هاست.

مرحله شماره 2: رتبه بندی جستجوی فعلی خود را ارزیابی کنید.

برای بهبود رتبه بندی‌تان در گوگل باید بدانیدکجای کار هستید. این موضوع حتی برای سایت های جدید هم صدق می‌کند. خوشبختانه، ابزارهای زیاد و رایگانی برای کمک به شما در این زمینه وجود دارد.

مرحله شماره 3: معیارهای سئوی مناسب را پیگیری و اندازه گیری کنید.

در این مرحله زمان آن است که برخی از معیارهای حیاتی سایت خود را پیگیری کنید تا بفهمید چه عواملی را برای بهبود نیاز دارید.

مرحله شماره 4: اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما برای نسخه تلفن همراه نیز مناسب است.

بیش از نیمی از کل بازدید وب سایت از طریق تلفن همراه حاصل می شود. این بدان معناست که اگر می خواهید رتبه خوبی کسب کنید، سایت شما باید در تلفن همراه عملکرد خوبی داشته باشد.
در حالی که برخی از تغییرات الگوریتم همچنان نامشخص است، اما وقتی صحبت از تلفن همراه می‌شود، گوگل جایی برای شک باقی نمی گذارد. در تاریخ 10 ژانویه 2017 وبلاگ Google Webmaster گفت: «از امروز صفحاتی که در هنگام انتقال از نتایج جست‌وجوی تلفن همراه به راحتی برای کاربر قابل دسترسی نیستند، ممکن است در رتبه بالایی قرار نداشته باشند.»
گوگل وب سایت ها از دریچه تلفن‌های همراه نگاه رصد می کند. بنابراین اگر بازدید از سایت شما با تلفن همراه سخت باشد، رتبه شما تحت تأثیر قرار می گیرد.

مرحله شماره 5: مجازات و تنبیه های فعلی که گوگل برای شما قرار داده است را تشخیص دهید و برطرف کنید.

اکنون که رتبه جست‌وجوی خود را دیده‌‌اید و پیگیری برای مهمترین معیارها را انجام داده‌اید، وقت آن است که سایت خود را با جزئیات بررسی کرده و ایرادات فعلی را برطرف کنید.

مرحله شماره 6: درباره کلمات کلیدی محتواهای خود تحقیق کنید.

هنگامی که از شر لینک‌های غیر طبیعی خلاص شدید، وقت آن است که سایت خود را از نظر اصول سئو بهینه کنید.
یکی از عناصر اساسی یک استراتژی بازاریابی موثر، تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. بدون انجام درست این کار، چندان موفق نخواهید شد.

درباره کلمات کلیدی محتواهای خود تحقیق کنید

مرحله شماره 7: سئوی سایت خود را کامل کنید.

اکنون که می دانید برای به حداکثر رساندن عملکرد خود، کدام کلمات کلیدی را می خواهید هدف قرار دهید، می توانید تغییرات قابل توجهی در سئو سایت خود ایجاد کنید.
سایت های مختلفی وجود دارند که راهنماهایی عالی برای این کار هستند و فاکتورهای سئو در صفحه را تجزیه و تحلیل می کنند و باعث می شوند امتیازهای خوبی را در گوگل و بازدید صفحات کسب کنید.

مرحله شماره 8: از کلمات کلیدی خود برای ایجاد محتوای عالی استفاده کنید.

از کلمات کلیدی درستی که در مرحله 6 به دست آوردید، استفاده کنید و با نوشتن محتوای جامع و کامل، ضمن تکمیل توضیحات متا و برچسب های عنوان، رتبه بندی جست‌وجوی خود را بهبود ببخشید.

مرحله شماره 9: لینک ها را به روش صحیحی ایجاد کنید.

با استفاده از SEOprofiler پیوندهای سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید.

مراحل بالا بردن رتبه سایت در گوگل

افزایش رتبه سایت در گوگل

باز کردن قفل رتبه بندی جست‌وجوی گوگل کار غیر ممکنی نیست؛ فقط نیاز به تخصص و صبر دارد. کلید باز کردن این قفل طی کردن مراحلی است که در این مقاله مفصل درباره‌شان حرف زدیم.

برای این منظور کافی است که:

  • وقت بگذارید و مخاطبان هدف خود و خواسته های آن‌ها را درک کنید.
  • برای شناسایی کلمات کلیدی که مورد نیازتان تحقیق های لازم را انجام دهید.
  • به کمک اطلاعات به دست آمده محتوای جذاب را ایجاد کنید تا نیازهای مخاطبان‌تان را برآورده و مشکلات‌شان را برطرف کند و آن‌ها را به سمت شما بکشاند.
  • دائماً روی محتوای عالی خود مانور دهید و آن را با تمام آن‌چه که در اختیار دارید تبلیغ کنید.
  • آزمون و خطا کنید، بنویسید و ادامه دهید. فقط با تکرار و تلاش، می توانید بر موتورهای جست‌وجو مسلط شوید؛ به طوری که گرفتار مجازات های گوگل در الگوریتم‌های فعلی و بعدی او نشوید.

منابع:
https://neilpatel.com/blog/improve-google-rankings-without-getting-penalized/
https://www.websolutions.com/blog/10-google-hacks-to-improve-your-search-rank-for-free/