صفر تا صد تولید محتوای اینستاگرام در سال 2020

یک خبر مهم! در حال حاضر میانگین توجه فردی که از اینترنت استفاده می‌کند، ۸ ثانیه است. این بدان معناست که شما برای جلب نظر کاربران اینترنت فقط ۸ ثانیه فرصت دارید، در غیر این صورت آنها به سراغ اکسپلور اینستاگرام یا صفحات مورد علاقه‌شان می‌روند. این وضعیت یک سوال اساسی برای تولید کنندگان محتوای اینستاگرام به وجود می‌آورد. اینکه چگونه می‌توانند در کمتر از ۸ ثانیه پیام و هدف خود را با کاربر به اشتراک بگذارند و کاربران را تشویق کنند تا پست‌های دیگر، هایلایت‌ها و حتی لینک وب‌سایتی که در بیو صفحه آمده است را مشاهده کنند، اصلی‌ترین سوالی است که به عنوان یک کارشناس تولید محتوا باید از خودتان بپرسید. همانطور که پلتفرم‌های محبوب دیگر در حال تغییر هستند، اینستاگرام هم بر اساس میزان توجه کاربران به ویژگی‌های مختلف این رسانه اجتماعی، تغییرات فراوانی را در الگوریتم خود ایجاد می‌کند. تنها کافی است اینستاگرام خود را باز کنید تا با ده‌ها ویژگی جدیدی که از اوایل سال ۲۰۲۲ به این نرم افزار محبوب افزوده شده مواجه شوید. با این وجود متخصصان تولید محتوا با ارائه راهکارهای کاربردی در تلاش هستند دیگر تولید کنندگان محتوا را در تولید محتوای تأثیر گذاری یاری کنند. از مهمترین این راهکارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درک مخاطبان هدف
  • اندازه گیری عملکرد پست‌ها و استوری‌ها
  • ترکیب محتوای تصویری با محتوای متنی
  • خلق کپشن‌های جذاب و گیرا با ایموجی‌ها مرتبط
  • توجه به محتوای مرتبط تولید شده توسط فالوورها
  • ایجاد پست‌هایی فراخوان به اقدام
  • تجزیه و تحلیل نقاط قوت و نقاط ضعف رقبا
  • استفاده هوشمندانه از استوری اینستاگرام
  • پاسخ‌گویی به کامنت‌های موافق و مخالف فالوورها
  • همکاری با اینفلوئنسرها
  • عدم کپی کردن از کاربران دیگر اینستاگرام

اگر به دنبال یادگیری صفر تا صد تولید محتوا در اینستاگرام در سال 2022 دیگر پست‌های یک محتوا را از دست ندهید.

چرا اینستاگرام فضای مناسبی برای بازاریابی محتوایی است؟

چرا اینستاگرام فضای مناسبی برای بازاریابی محتوایی است؟

ماهانه یک میلیارد کاربر در جهان از اینستاگرام استفاده می‌کنند. از طرف دیگر میزان استفاده از امکان استوری اینستاگرام چیزی حدود ۵۰۰ میلیون نفر در روز است.
با این آمار و ارقام به ‌عنوان سرپرست تیم تولید محتوا یا استراتژیست محتوای یک کسب‌وکار، برای گنجاندن اینستاگرام در رویکرد بازاریابی‌‌تان اصلاً نیازی به فکر کردن ندارید. تنها کاری که باید بکنید این است که استراتژی بازاریابی در این فضا را یاد بگیرید تا بتوانید از امکانات بی‌نهایت این اپلیکیشن برای ارتباط با کاربران استفاده کنید.
اینستاگرام در سال ۲۰۲۰ یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های بازاریابی محتوایی است. این اپلیکیشن به‌عنوان یک پلتفرم عمدتاً بصری، اولین رسانه‌ای است که زیبایی‌شناسی را نقطه‌ی تمرکز خود قرار داد.
این اپلیکیشن هر روز جای خود را بین برندهای مختلف باز کرد تا جایی که به یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های شرکت‌های غذایی، صنعت مد و فشن، طراحی داخلی و ... تبدیل شد.
این شرکت‌ها با ساخت کاتالوگ‌های رنگی و زیبا از محصولات‌شان و انتشار آن به روشی مطلوب برای ارتباط با مخاطب دست یافتند. تعامل دو طرفه میان تولید کننده و مصرف ‌کننده به آن‌ها اجازه داد تا با مشتری‌های‌شان به‌طور مستقیم ارتباط برقرار کنند.
احتمالاً این امکانات گسترده و پتانسیل بالای اینستاگرام برای تبدیل شدن به یکی از اصلی‌ترین پلتفرم‌های بازاریابی محتوایی دنیا، یک سوال اساسی را در ذهن شما به‌وجود می‌آورد:
برای داشتن یک صفحه‌ی اینستاگرام پرمخاطب و پربازده چه‌طور باید تولید محتوا کرد؟

تولید محتوای اینستاگرام در سال ۲۰۲۰

همان‌طور که بالاتر به آن اشاره کردیم تولید محتوای هدفمند برای اینستاگرام چیزی فراتر از پست کردن چند عکس و نوشتن یک کپشن چند خطی است. در ادامه به مهم‌ترین نکاتی که برای ایجاد و اداره‌ی یک صفحه‌ی خوب در اینستاگرام لازم است می‌پردازیم.

سلیقه و لحن ثابت خودتان را پیدا کنید

اولین قدم برای راه‌اندازی یک حساب کاربری موفق در اینستاگرام برنامه‌ریزی محتوایی است. قبل از اقدام به راه‌اندازی صفحه باید به هدف، مشخصات و تم کلی کارتان فکر کنید.
باید کاری کنید تا مخاطب بدون دیدن نام برند شما و بدون خواندن متن پست، تنها از روی عکسی که منتشر کرده‌اید، شما را بشناسد. از طرفی باید نمای کلی صفحه‌ را یک‌دست و هارمونیک نگه دارید تا نماینده‌ی سبک و سلیقه‌ی غالب شما باشد. برای این کار قبل از شروع به موارد زیر فکر کنید:

  • رنگ غالب برند شما چیست؟
  • از چه فیلترهایی استفاده می‌کنید؟
  • نوع محتوایی که منتشر می‌کنید بیشتر کدام است؟
  • تصاویری که منتشر می‌کنید چگونه منعکس‌کننده‌ی نام تجاری شما خواهند بود؟
  • آیا مایل به انتشار عکس و فیلم با مردم هستید یا مانور شما به‌طور اختصاصی روی تصاویر محصولات‌تان است؟

نمونه‌ی بسیار خوب حفظ سلیقه و تم کلی را در یک برند مد و لباس مانند Fjällräven می‌توانیم ببینیم. تمرکز Fjällräven عمدتاً بر عکاسی در فضای باز و نزدیک شدن هرچه بیشتر به طبیعت است. در یک نگاه کلی به صفحه‌ی این برند می‌توانیم ببینیم که عکس‌ها در مناظر ناهموار طبیعی گرفته شده‌اند. مدل‌های این برند درحالی لباس‌های آن را پوشیده‌اند که مشغول کوهنوردی، کمپینگ یا پیاده‌روی هستند. این نمای واحد، نماینده‌ی فلسفه‌ی برند است که نقش به‌سزایی در هدف گرفتن مخاطب خاص خود دارد.

تم رنگ Fjällräven

محتوای خود را برنامه‌ریزی شده و هدفمند تولید کنید

وقتی فهمیدید که می‌خواهید اینستاگرام شما به ‌لحاظ بصری چه شکلی داشته باشد، نوبت به برنامه‌ریزی محتوا می‌رسد.
قبل از شروع کار لازم است به این فکر کنید که بازاریابی اینستاگرامی قرار است چه ‌چیزی برای شما داشته باشد.
آیا به دنبال افزایش فروش محصولات هستید؟ آیا می‌خواهید پیوندتان با مخاطب را قوی‌تر کنید؟ آیا می‌خواهید تعداد دنبال‌کنندگان‌تان را زیاد کنید؟
فکر کردن به این اهداف بسیار مهم است. چون هدف شما هرچه باشد، محتوا نسبت به آن تولید می‌شود. این اهداف چشم‌انداز روزانه، هفتگی، ماهانه و حتی سالانه‌ی کسب‌وکار اینستاگرامی شما را تعیین خواهند کرد.
محتوای شما باید ترکیبی از تصاویر، فیلم‌ها، استوری‌ها و هر چیز دیگری باشد که شما را به چشم مخاطب بیاورد. این تنوع محتوایی صفحه‌ی شما را پویا و فعال نگه می‌دارد. اما در عین حال همیشه باید حواس‌تان به تم کلی صفحه و سلیقه‌ی غالب بصری آن باشد.
بنابر‌این در گام دوم لازم است هدف‌تان از تولید محتوا را تعیین کنید و براساس سلیقه و تم صفحه محتوا را تولید کنید.

از هشتگ‌های درست استفاده کنید

هشتگ‌ها یکی از مؤثرترین اهرم‌های اینستاگرام هستند. استفاده از هشتگ‌های مناسب و به تعداد مناسب به شما کمک می‌کند تا به سرعت راه دسترسی مخاطب به خودتان را ایجاد کرده و مخاطب بیشتری پیدا کنید.
در ابتدا شاید لازم باشد بررسی عملکرد هشتگ‌های مختلف را با آزمون و خطا پیش ببرید و نحوه‌ی تأثیر آن‌ها بر نتایج را به این صورت آزمایش کنید. بعد از آن خیلی زود تعداد و هشتگ مناسب برندتان را پیدا می‌کنید.
رعایت این نکات برای هشتگ زدن مهم است:

  • قبل از این‌که هشتگ بزنید درباره‌ی آن تحقیق کنید.
  • کمی جزئی‌نگر باشید و فراتر از هشتگ‌های کلی بروید.

اگر هشتگی که استفاده می‌کنید بسیار کلی باشد یعنی مطالب زیادی به ‌جز محتوای شما را هم پوشش بدهد، احتمال گم شدن پست شما بین تعداد زیاد پست‌های پیشنهادی بالا می‌رود.

  • متنوع هشتگ بزنید.

هشتگ‌های شما باید ترکیبی از هشتگ خاص موضوع محتوای‌تان (Niche Hashtag)، هشتگ‌های معروف و هشتگ‌های مکانی باشد.

با اینفلوئنسرهای مرتبط با حوزه‌ی کاری‌تان همکاری کنید

بی‌دلیل نیست که بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا با اینفلوئنسرها کار می‌کنند. همکاری با اینفلوئنسرها به بیشتر شناخته شدن شما، افزایش دنبال‌ کنندگان‌تان و در نهایت افزایش درآمد منجر می‌شود.
اینفلوئنسر کسی است که تعداد قابل توجهی مخاطب همیشگی دارد؛ کسی که بین مردم از محبوبیت خوبی برخوردار است و می‌تواند دیگران را به استفاده از محصولات یا خدماتی ترغیب کند. هنگامی که محصول شما توسط این افراد معرفی می‌شود طیف وسیعی از مخاطبان که احتمالاً شما را نمی‌شناسند، بر اساس اعتمادی که به او دارند به شما هم اعتماد می‌کنند.
برای مثال اگر شما فروشگاه عرضه‌ی محصولات وگن هستید، بهتر است باهمکاری یک اینفلوئنسر حوزه‌ی وگنیسم فروشگاه و محصولات خود را به تمام مخاطبان وگن آن اینفلوئنسر معرفی کنید.

instagram post

باکیفیت عمل کنید

با توجه به تمرکز اینستاگرام روی ظاهر، هرآن‌چه روی این شبکه قرار می‌دهید باید باکیفیت و زیبا باشد؛ از نور و رنگ و زاویه‌ی عکس گرفته تا کیفیت دوربینی که با آن عکاسی می‌کنید تا آرایش و چیدمان کلمات در متن پست و کیفیت محتوای متنی همه و همه باید جذاب و چشم‌نواز باشند.
کیفیت عکس و محتوای متنی شما ضامن جلب اعتماد مخاطبان‌تان است. خودتان را جای مخاطب بگذارید و فکر کنید ترجیح می‌دهید از شرکتی با یک حساب اینستاگرام بی‌کیفیت با تصاویر مبهم و بدرنگ و متن‌های در هم و شلخته خدمات بگیرید یا شرکتی که به محض ورود به صفحه‌ی اینستاگرامش با زیبایی و سلیقه، شما را مسحور می‌کند؟
همان‌طور که گفتیم کیفیت یک پست اینستاگرام در گرو دو موضوع مجزاست:

  • کیفیت محتوای تصویری
  • کیفیت محتوای متنی

در ادامه به بررسی این دو عنصر مهم می‌پردازیم.

کیفیت محتوای تصویری اینستاگرام

محتوای تصویری شامل طیف وسیعی از انواع محتوا می‌شود؛ از محتواهای گرافیکی گرفته تا تصاویر از پیش آماده تا تصاویر واقعی و ...
طبیعی است که برای حفظ کیفیت محتواهای گرافیکی باید از گرافیست‌های حرفه‌ای و با سلیقه استفاده کرد. اما برای عکاسی اینستاگرام باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
برای گرفتن یک عکس باکیفیت برای انتشار در اینستاگرام لازم است برخی نکات ابتدایی عکاسی را بدانیم.

  • نکته‌ی اول: از نور طبیعی استفاده کنید.

نورپردازی پایه و اساس یک عکس خوب است. اگر می‌خواهید با گوشی موبایل‌تان یک عکس باکیفیت بگیرید، اولین شرط درک نحوه‌ی استفاده از نور طبیعی است. هیچ‌وقت نور طبیعی و مناسب را فدای فلاش دوربین نکنید. نور فلاش عکس را مسطح نشان می‌دهد.
اگر نمی‌توانیداز فضای باز استفاده کنید، بهتر است سوژه را نزدیک پنجره‌های نورگیر ببرید. برای عکاسی در شب هم استفاده از منابع نور محیطی مانند چراغ و پروژکتور بهتر از استفاده از فلاش دوربین است.

پست های مناسب در اینستا

  • نکته‌ی دوم: از نورانی شدن بیش از حد تصویر جلوگیری کنید.

با استفاده از نرم‌افزارهای ویرایش عکس می‌توان عکس‌های تاریک را روشن‌تر کرد. اما هیچ‌چیز نمی‌تواند عکسی که در معرض نور بیش از حد گرفته شده را درست کند.
با تنظیم نور ورودی هنگام عکاسی، از ورود نور زیاد به لنز دوربین جلوگیری کنید. یک روش تنظیم نور این است که هنگام عکاسی با تلفن همراه، روشن‌ترین قسمت قاب را با انگشت لمس کنید تا نور به‌صورت خودکار تنظیم شود.

  • نکته‌ی سوم: ساعت طلایی را فراموش نکنید.

عکاس‌های حرفه‌ای عاشق عکس گرفتن در زمانی از روز به نام ساعت طلایی هستند. در این زمان خورشید در افق قرار دارد و نور آن تصاویر را زیباتر می‌کند. این می‌تواند فیلتر طبیعی عکس‌های اینستاگرام شما باشد.
درمجموع از عکاسی زیر نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

  • نکته‌ی چهارم: از قانون یک‌سوم تبعیت کنید.

قانون یک‌سوم به ترکیب چیدمان اشیا در عکس شما اشاره دارد. این قانون روشی ساده برای ایجاد تعادل در تصاویر شماست. طبق این قانون باید تصویر خود را به یک قاب ۳×۳ تقسیم کنید و سعی کنید سوژه‌ها و اشیا در امتداد خطوط این شبکه‌ تراز باشند.
برای مثال می‌توانید سوژه را در مرکز عکس قرار دهید.

یک روش دیگر ایجاد عدم تقارن متعادل است. این به این معناست که سوژه‌ی شما خارج از مرکز قرار می‌گیرد اما توسط جسم دیگری در قسمت دیگری از عکس به تعادل می‌رسد.
برای مثال در تصویر زیر گل‌ها در گوشه‌ی پایین سمت راست عکس توسط خورشید در گوشه‌ی بالا سمت چپ به تعادل می‌رسند.

برای بهتر انجام دادن این کار می‌توانید قسمت grid در تنظیمات دوربین موبایل خود را فعال کنید تا این تقسیم‌بندی را به‌طور عینی هنگام عکاسی ببینید.

پست اینستا

  • نکته‌ی پنجم: از زوایای مختلف عکاسی کنید.

گرفتن عکس از زوایای مختلف دید تازه‌ای به شما می‌دهد. سعی کنید روی پنجه بروید، خم شوید و ... تا عکس‌های متفاوتی بگیرید.

  • نکته‌ی ششم: از زوم کردن خودداری کنید.

زوم کردن در دوربین‌های تلفن همراه با کاهش میدان دید همراه است. برای همین ممکن است جزئیات جذاب تصویر را از دست بدهید. به‌جای زوم کردن تصویر، روی سوژه یا نقطه کانونی خود ضربه بزنید تا دوربین فوکوس شود.

بعد از گرفتن یک عکس باکیفیت و استاندارد، نوبت به متنی می‌رسد که قرار است همراه عکس شما در صفحه‌ی اینستاگرام‌تان قرار بگیرد.

کیفیت محتوای متنی اینستاگرام

روش درست تولید محتوای متنی اینستاگرام چیست؟

1. مخاطب‌تان را بشناسید

هرچه مخاطب‌تان را بهتر بشناسید، محتوای بهتری برایش تولید می‌کنید. درنظر گرفتن پرسونای مخاطب، این‌که در چه رده سنی قرار دارد، شغلش چیست و ... به شما در تولید یک محتوای مناسب کمک می‌کند.
لازم به توضیح نیست که محتوای تولیدشده برای صفحه‌ی یک برند مد و لباس تا چه اندازه با محتوای صفحه‌ی یک مهدکودک متفاوت است.

2. به حجم محتوای متنی‌تان دقت کنید

بیشتر آدم‌ها وقت و حوصله‌ی خواندن متن‌های طولانی را ندارند. اگر نوشتن کپشن بلند ضرورتی ندارد، سعی کنید متن را مختصر و مفید نگه دارید.
اما اگر لازم بود متنی طولانی بنویسید، جذابیت متن و قدرت داستان‌گویی را فراموش نکنید.

تولید محتوا در اینستا

3. کلمات کلیدی متن را در خط‌های ابتدایی کپشن جا دهید

وقتی کاربری مشغول بالا و پایین کردن صفحه‌ی اینستاگرام باشد، در ابتدا تنها سه خط ابتدایی کپشن هر پست را می‌تواند ببیند. برای این‌که مخاطب را به توقف و خواندن ادامه‌ی کپشن‌تان ترغیب کنید، لازم است کلمات کلیدی را همان ابتدا به‌کار ببرید تا نظر خواننده به آن جلب شود.

4. متن را ویراستاری کنید

زمانی را برای ویرایش متن‌های‌تان اختصاص دهید. گاهی شاید لازم باشد از یک جفت چشم جدید برای بازخوانی متن و گرفتن ایرادهای متن‌تان کمک بگیرید. با وجود امکان ویرایش بعد از انتشار پست، بهتر است هرکاری که لازم است را انجام بدهید تا متن نهایی بدون ایراد پست شود.

5. از مخاطب سوال بپرسید

سوال‌هایی مطرح کنید و از مخاطب بخواهید به آن‌ها پاسخ دهد. وقتی مخاطب برای جواب دادن به سوال شما برای‌تان کامنت می‌گذارد به بالا رفتن بازخورد اینستاگرام‌تان کمک می‌کند.

6. افراد دیگر را منشن کنید

منشن کردن کاربران دیگر باعث دیده شدن پست شما در صفحات دیگر می‌شود. در نتیجه افراد بیشتری محتواهای شما را می‌بینند و شما را می‌شناسند.
اینستاگرام در این سال‌ها نشان داده قابلیت‌های زیادی برای تبدیل شدن به پلتفرم محبوب مخاطبان عام برای ارتباط با صاحبان کسب‌وکارها را دارد. با صرف کمی انرژی و خلاقیت و ایجاد یک استراتژی محتوایی اصولی می‌توانید صفحه‌ی اینستاگرام‌تان را به محلی برای پیدا کردن مخاطب‌های دائمی و کسب درآمد تبدیل کنید.

منظور از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

منظور از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

در نتیجه، منظور از تولید محتوا در اینستاگرام ایجاد یک ویترین فروشگاهی است که از قابلیت نمایش و فروش محتوای آموزشی نیز برخوردار است. شما می‌توانید با استفاده هوشمندانه از اینستاگرام که به طور خاص بر روی تولید محتوای باکیفیت، مرتبط و گیرا تمرکز دارد، یک فروشگاه آنلاین رایگان بسازید و محصولات و خدمات خود را با کمترین هزینه جانبی به دست مشتریانتان برسانید. با افزایش کاربران اینستاگرام در چند سال گذشته بسیاری از کسب و کارها برای ادامه حیات خود به این بستر پربازده نقل مکان کردند. میزان موفقیت کسب وکارهای فعال در اینستاگرام به قدری زیاد شد که شرکت‌ها و برندهای دیگر نیز تصمیم گرفتند برای رشد و توسعه نام تجاری‌شان فعالیت خود را در اینستاگرام بیشتر و حتی از نو شروع کنند. در این میان، محتوا مهم‌ترین عامل ایجاد وجه تمایز کسب و کارهای مختلف است. هر چه محتوای کسب و کارها باکیفیت‌تر و حرفه‌ای‌تر باشد، افراد بیشتری جذب خدمات و محصولات آنها می‌شوند. علاوه بر این، اینستاگرام دارای الگوریتمی است که در تاریخ‌های مختلف و بدون هماهنگی با کاربرانش به‌روز می‌شود و عدم پیروی از دستورالعمل‌های این الگوریتم باعث عقب افتادن بسیار از شرکت‌ها از رقبای قدرتمندشان می‌شود. برای دسترسی به محتوای باکیفیت و مورد الگوریتم اینستاگرام به شدت توصیه می‌شود که از برنامه‌ ریزی‌های دقیق و استراتژی‌های کاربردی تولید محتوا پیروی شود. پیش از اقدام به هر کاری از خودتان این دو سوال را بپرسید:

چه محتوایی با کسب وکار شما همخوانی دارد؟ مخاطبان شما دنبال چه محتوایی هستند؟

منظور از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

برای پاسخ به این سوالات لازم است در اینترنت جستجو کنید، محتوای رقبای موفقتان را بررسی کنید و برای محتوای درجه یک خود تقویم بسازید. شما در این تقویم مشخص می‌کنید که مخاطبان شما به چه مطالبی علاقه دارند و برای کارتان را با تولید این محتوا آغاز می‌کنید. در این تقویم تمامی ویژگی‌ها و امکانات اینستاگرام را مد نظر قرار دهی. به عنوان مثال، علاوه بر برنامه ریزی برای انتشار پست همبرگر، برای استوری‌های روزانه خود که می‌توانند شامل تصاویر فست‌فودهای مطرح جهان یا ویدیوی آموزش هات داگ شوند نیز برنامه ریزی کنید. هدف‌ گذاری مهمترین عامل محتوای اینستاگرام است.
با ایجاد فهرستی از تمامی چیزهایی که می‌خواهید برای آنها در طول یک هفته تولید محتوا کنید کارتان را نظم دهید. حواستان باشد که محتوای این هفته باید متنوع باشند. به عنوان مثال اگر پیچ طراحی لباس دارید، ۴ عکس بلوز و ۲ عکس شلوار و یک عکس دامن منتشر کنید. اگر بتوانید برای چند هفته از این برنامه پیروی کنید، با سادگی‌ می‌توانید مخاطبان را تحت تأثیر قرار دهید. برای نمونه اگر برای ۴ هفته روزهای شنبه عکس دامن منتشر کنید، مخاطب شما هفته پنجم نیز منتظر عکس دامن است. اگر شما برنامه محتوایی را در هفته پنجم تغییر دهید با نظرات منفی و مثبت فالوورها مواجه خواهید شد. این دقیقاً همان موقعی است که باید با پست‌های فراخوان اقدام فالوورهای خود را غافل‌گیر کنید و بر روی تصمیماتشان تأثیر بگذارید. هر چه بیشتر بر اساس برنامه جلو بروید تأثیر بیشتری بر مخاطبان هدفتان خواهید گذاشت.

چرا آموزش تولید محتوا در اینستاگرام اهمیت زیادی دارد؟

چرا آموزش تولید محتوا در اینستاگرام اهمیت زیادی دارد؟

بهترین و تأثیرگذارترین روش دریافت فالوور بیشتر، افزایش تعامل با کاربران اینستاگرام، افزایش آگاهی از برند و در پی آن دسترسی به منبع مخاطبان هدف و افزایش فروش، فقط و فقط از طریق تولید محتوا در اینستاگرام انجام می‌شود. اگر نیاز به رشد کسب و کارتان در اینستاگرام دارید و می‌خواهید تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید، یا اگر شخصی هستید که به تولید محتوا علاقه‌مند هستید و از یادگیری موضوعات جدید لذت می‌برید، بهترین گزینه پیش روی شما شرکت در دوره‌های آنلاین تولید محتوا در اینستاگرام است. محتوا دقیقا همان چیزی است که کاربر به دنبال آن وارد صفحه اینستاگرام می‌شود و دیگر محصولات و خدمات شما را مشاهده می‌کند. با توجه به این موضوع که اینستاگرام یک پلتفرم مبتنی بر محتوای بصری است، تولید محتوای ترکیب شده از محتوای بصری و متنی چیزی است که که در آموزش تولید محتوا در اینستاگرام یاد داده می‌شود. نحوه کپشن نویسی، نحوه استفاده از هشتگ‌های کاربردی در کپشن، استفاده از لوکیشن و منشن کردن شرکت‌ها و افراد بخش اساسی تولید محتوا در اینستاگرام هستند. اگر به دنبال خلق محتوای درجه یک، سرگرم‌ کننده و جذاب هستید، ادامه مطلب را دنبال کنید.

چند نکته برای تولید محتوای موفق در اینستاگرام

چند نکته برای تولید محتوای موفق در اینستاگرام

تولید محتوای موفق در اینستاگرام هدف اصلی تولید کنندگان محتوا و شرکت‌های دیجیتال مارکتیگ است. با توجه به موضوع که اینستاگرام پلتفرمی در حال تغییر و تکامل است، دستیابی به قالب تولید محتوای موفق می‌تواند چالش برانگیز باشد. با پیروی از این چند نکته کلیدی محتوای موفق و مفیدی را برای فالوورهای خود خلق کنید:
بررسی اینگیجمنت ریت پیج اینستاگرام: با پیگیری اینگیجمنت ریت یا میزان درگیری مطالب اینستاگرام موفقیت خود را تضمین کنید. شما با این کار می‌توانید نقاط ضعف خود را شناسایی کنید و نقاط قوتتان را تقویت کنید. برای این کار وارد Insights اینستاگرام شوید و عملکرد پست‌های خود را تک به تک مشاهده کنید. اگر ویدیویی منتشر کرده‌اید که از درگیری بالایی برخوردار است، پیشنهاد می‌شود پست‌های مشابه با آن را منتشر کنید.
هشتگ گذاری مناسب: هدف اصلی شما دیده شدن در اینستاگرام است. برای این کار لازم است هشتگ‌های پربازدید را سرچ کنید و در قسمت کامنت تعداد از برترینشان را تایپ کنید. فراموش نکنید که هشتگ گذاری بیش از اندازه می‌تواند تأثیر منفی بر محتوای پیچ شما بگذارد و حوصله فالوورها را سر ببرد.
ایجاد گروه دوستی: به فالوورهای‌تان به عنوان دوستانتان نگاه کنید، با آن‌ها تعامل داشته باشید و به نظراتشان احترام بگذارید. هر چه ارتباط بیشتری با فالوورها پیدا کنید گروه دوستی قوی‌تری خواهید داشت که در پی آن اعتماد سازی نیز شکل می‌گیرد. فرصت گفتگوی مستقیم با فالوورها را از دست ندهید و از ویژگی‌ لایو اینستاگرام بیشترین استفاده را بکنید.

آموزش برنامه‌ریزی برای تولید محتوا در اینستاگرام

آموزش برنامه‌ریزی برای تولید محتوا در اینستاگرام

هر کاری با برنامه ریزی دقیق‌تر و حرفه‌ای‌تر پیش می‌رود، در نتیجه تولید محتوا در اینستاگرام نیز از این قاعدخ مستثنی نیست. برای برنامه ریزی کاربردی تولید محتوای اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید:

اهدافتان را مشخص کنید:

هدف شما از فعالیت در اینستاگرام و صرف زمان و هزینه چیست؟ قرار است در شش ماه آینده به چه دستاوردی رسیده باشید؟ با پاسخ دادن به این سوالات ابتدا هدفتان را مشخص کنید.

از ابزارهای برنامه ریزی استفاده کنید:

اگر می‌خواهید با زمان‌بندی دقیق به تولید محتوا در اینستاگرام بپردازید لازم است ابزارهای کاربردی برنامه ریزی را برای خود تهیه کنید. این ابزارها شامل نرم افزارهای آنلاین و حتی دفتر و قلم می‌شوند. یادتان باشد که قرار است بارها مواردی را در این پلنرها یادداشت و پاک کنید، تاریخ‌ها را چندین بار ویرایش کنید و حتی هشتگ‌های مرتبط با هر پست را در آن بنویسید. پس مناسب‌ترین ابزار را برای تولید محتوا در اینستاگرام تهیه کنید تا در طولانی مدت اذیت نشوید.

برای محتوای پیج‌تان تم انتخاب کنید:

حالا زمان آن رسیده است که موضوع پیج اینستاگرام را مشخص کنید. اگر تاکنون به این موضوع فکر نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تم‌های مورد علاقه کاربران اینستاگرام را که شامل آموزش، سبک زندگی، محصولات آرایشی، نقل قول و سرگرم کننده می‌شوند آنچه که مورد علاقه‌ شما است را انتخاب کنید. اگر ایده‌های خاص خود را دارید و از اول می‌دانید قرار است بر روی چه موضوعاتی کار کنید، کافی است پلنر را باز کنید و شروع به برنامه ریزی کنید.

آموزش برنامه‌ریزی برای تولید محتوا در اینستاگرام

برنامه زمانی خودتان را انتخاب کنید:

شما به راحتی می‌توانید پربازدیدترین ساعت‌های اینستاگرام را در سایت‌های مختلف مشاهده کنید. پس از آگاهی از این ساعات تصمیم بگیرید که چه مطالبی را در چه روزها و ساعت‌هایی می‌توانید پست کنید که بیشترین بازدید را بدست آورید.
برای مشاهده پست‌های بیشتر در خصوص ترفندهای اینستاگرام و نحوه استفاده از تمامی ویژگی‌ها و امکانات این پلتفرم محبوب، با یک محتوا همراه باشید.

منابع:

  1. نکات مهمی که باید در مورد اینستاگرام در سال 2020 بدانید 
  2. تولید محتوا اینستاگرام در سال 2020
  3. راهنمای گام به گام ایجاد بهترین پست اینستاگرام در سال 2020
  4. نحوه ایجاد یک استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی برای سال 2020
  5. یک راهنمای گام به گام : چگونه می توان با گوشی عکس های خوب اینستاگرام در گرفت
  6. نحوه نوشتن کپشن خوب در اینستاگرام: نکات ، ایده ها و ابزارها
  7. عکاسی در اینستاگرام: نکات برتر برای گرفتن عکس فقط با تلفن همراه