ابزارهای سئو؛  در جعبه ابزار یک سئو کار حرفه ای چه چیزهایی هست؟

ابزارهای سئو؛ در جعبه ابزار یک سئو کار حرفه ای چه چیزهایی هست؟
همه افرادی که در زمینه خدمات تخصصی فعالیت می کنند، همیشه یک جعبه ابزار کامل به همراه دارند. متخصصان سئو نیز باید به یک جعبه ابزار قدرتمند مجهز باشند که به آن ابزار سئو گفته می شود. اما ابزار مورد نیاز برای سئو سایت چیست؟
در واقع سئوکار به کمک ابزارهای سئو برای انجام دقیق، سریع و راحت کارها نیاز دارد. بنابراین شناخت ملزومات این جعبه ابزار و استفاده از آن ها در جای مناسب مهم است. اگر سئوکار هستید یا در حال یادگیری اصول سئو مطالعه این مقاله از یک محتوا را از دست ندهید. زیرا آشنایی با این ابزارها شما را به سطح حرفه ای تری از دانش سئو هدایت می کند.

ابزارهای سئو؛  در جعبه ابزار یک سئو کار حرفه ای چه چیزهایی هست؟

ابزار سئو چیست؟

ابزارهای سئو مسیر پیشرفت سایت شما را هموارتر می سازند. زیرا با کمک این امکانات می توانید نظارت و مدیریت بهتری بر عملکرد سایت خود داشته باشید. در واقع شما می توانید با کمک نرم افزارها و تجهیزات موجود در این جعبه ابزار سایت خود را با دقت و سرعت بیشتری برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.
در کل استفاده از قابلیت های ارائه شده در جعبه ابزار سئو مزایای بیشماری برای شما به همراه دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

  • با کمک این ابزارهای سئو می توانید استراتژی سئوی قدرتمند و دقیقی را روی سایت خود پیاده سازی کنید.
  • این امکانات به نظارت بر وضعیت سئوی سایت شامل سئوی داخلی، خارجی، تکنیکال، لوکال و سایر موارد کمک می کنند.
  • با استفاده از این قابلیت ها امکان انتخاب کلمات کلیدی مناسب و مرتبط راحت تر می شود.
  • این ابزارها در آنالیز صحیح وضعیت کاربران سایت موثر هستند.
  • این تجهیزات نرم افزاری باعث بررسی دقیق وضعیت رقبا می شوند.

ابزارهای سئو؛  در جعبه ابزار یک سئو کار حرفه ای چه چیزهایی هست؟

سئوکار بدون ابزار سئو مثل مکانیک بدون جعبه ابزار است

به طور کلی در جعبه ابزار سئو نیز مانند جعبه ابزار متخصصان سایر حوزه های فنی تمام تجهیزات مورد نیاز برای بررسی وضعیت سئو سایت وجود دارد. همچنین این امکانات امکان نظارت لحظه ای بر عملکرد سایت را نیز فراهم می سازند.
با کمک ابزار سئو امکان ارزیابی بک لینک ها، بهینه سازی لندینگ پیج، بهینه سازی قالب و تست سرعت سایت نیز وجود دارد. بنابراین این جعبه فرضی با کمک امکانات خود به شما این امکان را می دهد که شرایط سایت را در لحظه از نظر وضعیت کلمات کلیدی، عناوین و هدینگ صفحات و بسیاری موارد دیگر بررسی کنید. البته می توانید تمام این موارد را برای سایت های رقیب نیز مورد ارزیابی قرار دهید و مسیر کاری آن ها را دنبال نمایید. در ادامه برخی از امکانات عرضه شده در جعبه ابزار قواعد سئو شرح داده شده است:

• ارزیابی بک لینک: بک لینک ها نقشی موثر در کسب رتبه های برتر در موتورهای جستجو دارند. بنابراین باید این لینک ها را به خوبی ارزیابی کنید و از کیفیت آن ها اطمینان یابید. بک لینک های اسپم رتبه سایت شما را کاهش می دهد.

  • بهینه سازی صفحه فرود: با ابزارهای سئو نظارت کاملی بر نحوه عملکرد صفحات فرود خواهید داشت.
  • بهینه کردن چندگانه: در صورتی که قصد سئو کردن و مدیریت همزمان چند سایت را دارید، ابزارهای بهینه سازی چندگانه بزرگترین کمک برای شما هستند.
  • کنسول جستجو: با کمک این ابزار می توانید داده ها را مجدد آنالیز کنید و با توجه به نتایج بدست آمده استراتژی های خود را به روز نگه دارید.
  • ارزیابی وضعیت برچسب هدر: رعایت اصول مناسب در تعیین سرتیترها روی بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو تاثیر دارد. شما می توانید با استفاده از امکانات سئو تیترهای انتخابی را ارزیابی کنید و در صورت وجود خطا آن ها را اصلاح نمایید.

ابزارهای سئو؛  در جعبه ابزار یک سئو کار حرفه ای چه چیزهایی هست؟

معرفی مهم ترین ابزارهایی که بهترین سئوکارهای دنیا با آن ها کار می کنند

در این بخش شما را با برخی از مهمترین و کارآمدترین ابزارهای سئو آشنا می کنیم. همچنین لزوم استفاده از این ابزارها نیز بیان می شود.

Moz Check My Listing

با استفاده از این ابزار سئو اطمینان می یابید که سایت شما توسط مخاطب دنبال می شود یا خیر؟ یعنی این ابزار به شما می گوید که سایت شما در دنیای اینترنت چه جایگاهی در فهرست کسب و کارها دارد؟ در واقع Moz Check My Listing جایگاه سایت شما را در موتورهای جستجوی مختلف نشان می دهد.
برای کار با این ابزار کافی است که نام سایت خود را در قسمت مربوطه وارد کرده و نتایج بدست آمده را مشاهده کنید. این نرم افزار با استفاده از نمره Current Score به شما می گوید که تا شرایط ایده آل 100 درصد چقدر فاصله دارید.
به طور کلی 4 سربرگ به نام های Complete، Incomplete، Inconsistent و Duplicates ارائه شده است. این سربرگ ها به درک بهتر وضعیت سایت شما کمک می کنند.

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

این ابزار هر آنچه را که باید درباره مخاطبان سایت خود بدانید، در اختیار شما قرار می دهد. با کمک گوگل آنالیتیکس امکان دسته بندی کردن داده ها و اطلاعات موجود در سایت میسر است. همچنین در بخش Real-Time می توانید تغییرات ایجاد شده را به صورت لحظه ای دنبال کنید.
در قسمت Audience مشاهده اطلاعاتی مانند تعداد کاربران آنلاین، جنسیت مخاطبان، بانس ریت (Bounce Rate) و مدت زمان ماندن کاربران در سایت امکان پذیر است. همچنین در بخش Acquisition نیز می توانید کانال های جذب کننده مخاطب به سایت را مشاهده کنید. در این قسمت اطلاعات ترافیک سایت نیز ارائه می شود.
در این ابزار بخشی به نام Behavior نیز وجود دارد که رفتار بازدیدکنندگان از زمان ورود تا خروج از سایت را ارزیابی می کند. این قابلیت در شناسایی قسمت هایی که بیشترین و کمترین جذابیت را برای مخاطب دارند، مهم است. این ابزار نرخ تبدیل سایت را نیز محاسبه می کند. در کل کافی است که پس از نصب این نرم افزار اندکی زمان به آن بدهید که داده های مورد نیاز شما را استخراج و آنالیز نماید.

Google PageSpeed Insights

سرعت بارگذاری سایت یکی از عوامل مهم در رتبه بندی سایت در موتورهای جستجوی مختلف است. برای اینکه از سرعت سایت خود مطمئن شوید، می توانید از ابزار سئو Google PageSpeed Insights استفاده کنید.
پس از وارد کردن آدرس صفحه خود در قسمت مربوطه اطلاعاتی مانند سرعت، تجربه کاربری و مشکلات موجود را دریافت می کنید. همچنین در صورت پایین بودن نمره بدست آمده در این ابزار توصیه هایی نیز در بخش Consider Fixing برای بهبود وضعیت سئوی سایت ارائه می شود.
به یاد داشته باشید که سایت شما باید به صورت کاملا ریسپانسیو طراحی شده و روی دستگاه های دسکتاپی و موبایلی قابل نمایش باشد.

ابزارهای سئو؛  در جعبه ابزار یک سئو کار حرفه ای چه چیزهایی هست؟

گوگل وبمستر (Google Webmasters)

گوگل وبمستر یکی از ابزارهای قدرتمند سئو به شمار می رود که به آن سرچ کنسول گوگل نیز می گویند. با کمک این نرم افزار امکان سنجش سلامت کلی سایت فراهم است.
در بخش Search Traffic می توانید اطلاعاتی درباره جستجو، بک لینک های ارجاع شده به سایت، لینک های داخلی و تعیین جایگاه جهانی سایت مشاهده کنید. همچنین امکان بررسی قابلیت نمایش سایت در دستگاه های موبایلی نیز در این قسمت وجود دارد. به طور کلی هر چقدر وقت بیشتری برای کار با این ابزار بگذارید، نتایج بیشتری را به خصوص درباره بک لینک ها بدست خواهید آورد.

SimilarWeb

یکی دیگر از ابزار سئو SimilarWeb نام دارد که عملکرد سایت را بر اساس معیارهای گوناگون بررسی می کند. در بخش جستجوی این ابزار امکان مشاهده کانال های تامین کننده ترافیک سایت و سهم هر یک از آن ها وجود دارد. از این ابزار برای ارزیابی روزانه سایت نمی توانید کمک بگیرید، اما این محصول نرم افزاری گزینه ای مناسب برای بررسی جامع وضعیت کلی سایت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر نسبت به ابزار های سئو می توانید با 1 محتوا همراه باشید و در صورت بروز هر گونه سوالی با مشاوران متخصص ما در تماس باشید.