آمار سایت و تاثیر آن بر سئو

این روزها که توجه وبمسترها و کاربران، بیش از پیش به رتبه الکسا دوخته شده است، اهمیت نصب آمارگیر به منظور تجزیه و تحلیل آمار سایت نیز به شدت احساس می شود. در واقع بسیاری از وبمستران اولویت زیادی برای نصب آمارگیر و تحلیل آمار سایت قائل هستند. با توجه به اینکه آمار سایت می‌تواند بر سئو اثرگذاری فراوانی داشته باشد، دریافت اطلاعات کافی از آمارگیر به خوبی می‌تواند شما را به سمت بهینه سازی سایت هدایت کند.
بدون تردید اگر به چند سال گذشته برگردیم، بسیاری از وبمسترها و مدیران وب سایت ها برای داشتن یک وب سایت موفق، روی به تولید محتوا و مقاله های کاربردی می آوردند. انتخاب کلمات کلیدی مناسب و راهکارهای مختلف دیگر برای بررسی سئو سایت با عنوان مهم ترین گزینه ها برای بهینه سازی سایت شناخته می‌شد. پس از آن با تغییر الگوریتم های گوگل، افزایش سرعت سایت در نظر قرار گرفت. با این حال امروزه به میزان قابل توجهی، وبمسترها نگاه خود را به آمار سایت معطوف کرده‌اند. اگر تا کنون با تولید محتوای کاربردی و بهینه سازی سایت توانسته اید جایگاه مناسبی را در موتور جستجو گوگل به دست آورید، باید بدانید که تازه در ابتدای راه قرار دارید. باید بتوانید با بررسی آمار سایت، رفتار بازدیدکنندگان را کنکاش کنید تا با تحلیل آنها اطلاعات مورد نیاز را برای بهینه سازی سایت به دست آورید.

آمار سایت و تاثیر آن بر سئو

آمار سایت چیست و چه اطلاعاتی را در اختیار ما قرار می‌دهد؟

این روزها که در دنیای وب و اینترنت با پیشرفت روزافزون مواجه شده ایم، مفاهیم مختلفی را برای جلب رضایت کاربران میتوانیم دریافت کنیم. شاخص‌های متفاوتی به شما کمک می کنند تا برای جذب بازدید کننده بتوانید از طریق آنها اقدام نمایید. هرکدام از این مولفه ها بیان می کنند که عملکرد و رفتار کاربران برای ورود به وب سایت شما چگونه بوده است. آمارهای اعلام شده به عنوان راهنمای اساسی برای برطرف کردن نقاط ضعف، کمک فراوان به شما خواهند نمود. با توجه به اینکه افزونه ها و وب سایت های مختلفی می توانند ریزترین آمار را از تحلیل کاربران و بازدیدکنندگان در اختیار شما قرار دهند، باید با درک رفتار و عملکرد آنها بتوانید به بهترین شکل کیفیت سایت خود را افزایش دهید.
آمار سایت اطلاعات مختلفی را در اختیار مدیران وبمستران قرار می دهد. به عنوان مثال اگر به دنبال جذب کاربران هستید و قصد دارید آنها را به مشتریان وب‌سایت تبدیل کنید، باید با دریافت آمار عملکرد آن ها به خوبی از روش های جذب مشتری آگاهی پیدا کنید. این شرایط نشان می‌دهد که تاثیر آمار سایت بر سئو و جذب مشتری به چه میزان افزایش یافته است. هنگامی که بازدیدکنندگان سایت شما به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابند، اما با افزایش نرخ بازدهی همراه می‌شوید، یک معامله سودمند انجام داده اید. با این حال اگر آمار دریافت شده را به خوبی تجزیه و تحلیل کنید، می توانید علاوه بر افزایش نرخ بازدهی، افزایش بازدیدکننده را نیز برای خود فراهم کنید.
با ذکر مثالی به درک بهتر اطلاعات و آمار سایت کمک خواهیم کرد. تصور کنید که شما دو عبارت کلیدی خدمات کامپیوتری و قیمت خدمات کامپیوتری را در نظر داشته اید. بدون تردید در نگاه اول باید با توجه به این که خدمات کامپیوتری عبارتی کوتاه تر است، کاربران بیشتری به خود جلب کند. با این وجود تجزیه و تحلیل داده های آمار سایت نشان می دهد که در سه ماه گذشته، افرادی که با عبارت قیمت خدمات کامپیوتری به مشتریان شما تبدیل شده‌اند، به میزان قابل توجهی بیشتر از دسته نخست هستند. این رفتار می تواند به شما کمک کند تا استراتژی خود را برای آینده تغییر دهید تا بتوانید از امکانات موجود، حداکثر بازدهی را دریافت کنید.
با وجود اینکه در نگاه اول ممکن است تغییر استراتژی به عنوان یک اشتباه شناخته شود ولی اگر بتوانید از طریق آن به جذب مشتری واقعی و کسب درآمد بیشتر برسید، بدون تردید عملکرد موفقی داشته اید. این شرایط نشان می‌دهد که تحلیل آمار سایت تا چه اندازه می‌تواند اهمیت داشته باشد.

آمار سایت و تاثیر آن بر سئو

آمار سایت چه تاثیری بر بهبود سئو دارد؟

پس از مدت ها تلاش بی وقفه توانسته اید که در کسب و کار خود پیشرفت چشمگیری داشته باشید. حال تصمیم گرفته‌اید که برای مدتی به استراحت بپردازید. با این وجود آمار سایت با توجه به این که اطلاعات کافی برای شما ارسال می کند، یک راهنمای مفید و کاربردی شناخته می شود. آمار سایت برای بهبود سئو سایت یک مولفه بی‌نظیر شناخته شده و وبمسترها از آنها به خوبی برای بهبود سایت و سئو کمک می‌گیرند.
مدیران وب سایت ها اهداف گسترده ای در راه اندازی کسب و کار خود دارند. بدون تردید تنها هدف شما از راه اندازی سایت، افزایش بازدید کننده نخواهد بود. به همین علت قصد دارید یک سایت کامل و جامع را برای کاربران فراهم کنید. آمار سایت با توجه به اینکه می تواند نقاط ضعف و قوت شما را در مدیریت عنوان کند، به‌خوبی می‌تواند بر سئو و بهینه سازی سایت اثرگذاری خود را نشان دهد. از جمله تاثیراتی که در آمار سایت مشاهده می کنید، می توان به بررسی کلمات کلیدی انتخاب شده اشاره کرد. علاوه بر این راهکارهای مختلف دیگری نیز در این زمینه به شما برای بهبود عملکرد کمک خواهند کرد. آمار ارائه شده نکات مختلفی در مورد بازدیدکنندگان، صفحات خروجی و ارجاع کنندگان در اختیار شما قرار می دهند. به همین علت با بررسی داده‌های موجود و تجزیه و تحلیل رفتار کاربران می توانید برای بهبود سئو و بهینه سازی سایت از راهکارهای موثر کمک بگیرید.

آمار سایت و تاثیر آن بر سئو

چگونه آمار سایت را بررسی کنیم؟

حال که با اهمیت آمار سایت آشنا شده اید، باید برای بررسی این آمار بتوانید به دنبال راهکاری موثر باشید. در گام اول باید با نصب یک آمارگیر قوی و استاندارد بتوانید برای دریافت اطلاعات مهم، اقدام نمایید. فراموش نکنید که برای تحلیل آمار سایت نیاز نیست که در هر لحظه گزارش‌های مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید. با این حال معمولا مدیران وب سایت ها به صورت روزانه و هفتگی با بررسی داده‌های موجود، به نحوه ورود بازدیدکنندگان خواهند پرداخت. علاوه بر این پس از نصب آمارگیر و دریافت گزارش ها می توانید تاثیر کلمات کلیدی را به خوبی مشاهده کنید. اگر به پنل های قدرتمند و آنالیزورهای با کیفیت دسترسی دارید، می توانید از طریق آنها گزارش‌های جامع‌تری دریافت کنید. در این بین متخصصین سئو و افراد فعال در این حوزه به خوبی می توانند با ارائه مشاوره های لازم به شما در رسیدن به اهداف خود کمک کنند.
افزونه ها و سایت های مختلف، آمارهای سایت را در اختیار شما قرار خواهند داد. به عنوان مثال برخی از کاربران از روش هایی ساده برای بررسی میزان بازدید از سایت بهره می‌برند. با این حال توصیه ما به شما استفاده از آمارگیرهای کاربردی و مناسب برای دریافت اطلاعات جامع خواهد بود.

۴ نکته مهم در بررسی آمار سایت

یک آمارگیر می توانند گزارش ها و اطلاعات بی نظیری را در اختیار شما قرار دهد. با این حال برخی از پارامترهایی که دریافت می کنید از اهمیت بالاتری برخوردار هستند. توجه به آنها می‌تواند موجب بهبود سئو و بهینه سازی سایت شود. 4 مولفه و فاکتور زیر به عنوان مهمترین موارد پس از دریافت آمار سایت بیش از پیش باید در نظر گرفته شوند.

تعداد بازدیدکنندگان

از جمله مهمترین پارامترهایی که در آمار سایت مشاهده می شود، تعداد بازدیدکنندگان یکتا خواهد بود. بررسی رفتار این افراد و بازدیدکنندگان از صفحات مختلف می‌تواند به شما در افزایش مدت زمان حضور و بهبود تجربه کاربری کمک نماید. این رفتار به خوبی میزان عملکرد شما را در قبال ارائه خدمات به مشتریان نشان می دهد. اینکه نرخ پرش یا بانس ریت صفحات شما چه مقدار است و میانگین حضور کاربران چگونه بوده است، به خوبی می‌توانند نشان‌دهنده موفقیت شما در جلب رضایت بازدیدکنندگان باشند.

ارجاع دهندگان

یکی دیگر از نکاتی که با دریافت آمار سایت می توانید آن را بررسی کنید، میزان موفقیت کمپین های تبلیغاتی محسوب می شود. درصد جذب بازدیدکنندگان و کاربران از سایت های دیگر یا از طریق گوگل این نکته را عنوان می‌کند که وضعیت سئو یا بهینه سازی سایت در کمپین های تبلیغاتی چگونه بوده است. با دریافت این گزارش ها به خوبی می توانید میزان هزینه ای که برای جذب بازدید کننده پرداخت کرده اید را با با مقدار دریافت شده، تحلیل کنید. پس از دریافت اطلاعات کافی، با توجه به اینکه برخی از کانال های ورودی ترافیک می توانند برای شما عملکرد بهتری داشته باشند، می توانید آنها را تقویت کنید و برای بهبود آن ها اقدامات موثری انجام دهید.

آمار سایت و تاثیر آن بر سئو

صفحات خروجی

قدم اول برای کسب درآمد، افزایش ورود بازدیدکنندگان خواهد بود. در گام بعدی پس از ورود بازدید کننده به وب سایت باید بتوانید نقاط ضعف و صفحاتی که موجب نارضایتی کاربران و خروج آنها شده اند را بررسی کنید. این امر نیاز به بررسی و تحلیل دقیق آمار سایت خواهد داشت. به همین علت نصب آمارگیر قوی به عنوان یک تکنیک کاربردی برای شما اطلاعات مورد نیاز را ارائه می دهد. راهکارهای مختلفی در این زمینه می توانند مورد استفاده قرار گیرند. به عنوان مثال استفاده از فرم دعوت کننده برای کاربران به منظور دانلود نرم افزاری خاص یا کتاب الکترونیکی موجب می شود که آن ها قبل از خروج، ایمیل خود را در اختیار شما قرار دهند. پس از آن می‌توانید با روش ایمیل مارکتینگ، مجددا کاربر را به وب سایت خود جذب کنید.

کلمات کلیدی

مهمترین گام برای رسیدن به موفقیت در حوزه کسب و کار اینترنتی، انتخاب مناسب کلمات و عبارات کلیدی خواهد بود. هر اندازه در انتخاب کلمه کلیدی عملکرد بهتری داشته باشید، می توانید موفقیت خود را به همان مقدار تضمین کنید. با این حال بررسی آمار سایت به خوبی می تواند نقش کلمات کلیدی را در جذب بازدید کننده به شما نشان دهد. میزان ورودی روزانه از طریق عبارات کلیدی را تجزیه و تحلیل کنید. پس از آن می توانید برای تولید محتوای کاربردی، از کلمات کلیدی موثرتر بهره ببرید. لازمه این کار نیز نصب آمارگیر قدرتمند و کارآمد است.
هدف از ارائه این مطلب بیان اهمیت نصب آمارگیر قوی برای سئو سایت بود. با دریافت اطلاعات کامل از آمارگیر می‌توانید برای بهبود عملکرد خود در حوزه دیجیتال مارکتینگ، اقدامات موثر را انجام دهید.
برای کسب اطلاعات بیشتر نسبت به آمارگیری در سئو با 1 محتوا همراه باشید و در صورت بروز هر گونه سوالی با مشاوران متخصص ما در تماس باشید.