انواع مختلف سئو چیست؟

سئوی سایت فرایندی پیچیده، زمان بر و البته مفید است. در واقع، وبسایتی که به خوبی از فیلترهای سئو گذشته باشد، در هنگام جستجو توسط کاربران، جزو نتایج اولیه موتورهای جستجو ارائه می شود. این یعنی وبسایت بیش از حالت عادی دیده شده و در نتیجه با فروش بیشتر کالا و خدمات هزینه های زمانی و مالی صرف شده به نتیجه می رسد. سئوی سایت از جهت های مختلفی دسته بندی می شود. برای مثال، یک دسته بندی اصلی در زمینه کیفیت سئو وجود دارد. سئوی کلاه سیاه، سئوی کلاه خاکستری و سئوی کلاه سفید سه گروه اصلی از این دسته بندی محسوب می شوند. اما اگر از نظر فرایند سئو بخواهیم صحبت کنیم، سئو می تواند تکنیکال، داخلی و یا خارجی باشد. حتی سئوی سایت برای موبایل نیز یکی از مراحل اصلی بهینه سازی یک وبسایت به حساب می آید.
هر یک از روش های بهینه سازی وبسایت ها هزینه، زمان و اعتبار خاص خود را دارند. با این حال، در بین آن ها روش هایی وجود دارند که از نظر ارزشمندی در صدر قرار می گیرند. سئوی سایت کلاه سفید بهترین روش سئوی سایت به حساب می آید.

 

انواع مختلف سئو چیست؟

سئو چند نوع دارد؟

محتوای نوشتاری در یک وبسایت با استفاده از کلمات کلیدی نوشته می شود که در بین کاربران محبوب هستند؛ یعنی تعداد جستجوها برای این کلمات زیاد است. محتوا باید بر اساس قواعد گوگل نوشته شود تا ربات های خزنده گوگل بتوانند مفهوم آن را به خوبی بفهمند. در این صورت، احتمال نمایش آن به کاربران توسط موتورهای جستجو بیشتر خواهد بود. سئوی سایت از طریق ایجاد محتوا می تواند به چند روش انجام گیرد که هر کدام با تکنیک های خاصی دنبال می شوند. در ادامه به انواع سئوی سایت اشاره خواهیم کرد: 

  • سئوی کلاه سیاه: تا پیش از ارائه الگوریتم های جدید گوگل، بسیاری از سایت ها با استفاده از محتواهای بی کیفیت رتبه وبسایت خود را بالا می بردند. این محتواها شامل دریایی از کلمات کلیدی فریبنده، صفحات اسپم، لینک های نامعتبر، محتوای کپی شده و سرقت ادبی بودند. از این رو، کاربران با سرچ یکی از کلمات کلیدی پرکاربرد، به تعدادی صفحه نامربوط وارد می شدند که عملا سودی نداشتند. این نوع روش سئو را سئوی کلاه سیاه می نامند که امروزه کارایی نداشته و عملا جریمه گوگل را در پی خواهد داشت.
  • سئوی کلاه خاکستری: هدف از این نوع سئو استفاده از انواع عناوین جذاب و جلب نظر کاربر برای کلیک کردن است. سئوی کلاه خاکستری کمی بهتر از سئوی سایت کلاه سیاه است. با این حال، هیچ گونه محتوای ارزشمندی در این گونه وبسایت ها ارائه نمی گردد.
  • سئوی کلاه سفید: بهترین و با ارزش ترین نوع سئوی سایت، سئوی کلاه سفید است. این نوع سئو در ابتدا به صرف حوصله، هزینه و وقت نیاز دارد، اما در نهایت نتیجه قابل قبول و فوق العاده ای خواهد داشت. در واقع، محتوای سئو شده در این روش هم کاربر پسند است و هم گوگل پسند! به طوری که کاربر تمایل به مطالعه کامل آن داشته و گوگل آن را یک مطلب ارزشمند می داند.

سئو چند نوع دارد؟ 

 انواع سئو در دیجیتال مارکتینگ

سئوی سایت فروشگاهی یا سئوی مارکتینگ یکی از مهم ترین انواع سئو در بحث دیجیتال مارکتینگ به حساب می آید. تبلیغات مربوط به خدمات و محصولات از طریق ایمیل، پیامک و روش های مقطعی ممکن است در یک بازه زمانی فروش را افزایش بدهد. اما انجام سئوی سایت فروشگاهی می تواند راهی کم هزینه تر و بادوام تر باشد. انواع سئوی سایت در دیجیتال مارکتینگ در ادامه آمده است: 

  • سئوی تکنیکال سایت: یک وبسایت از طریق کدها و دستورات مختلف پیاده سازی می شود. برای داشتن یک سایت فعال و بهینه لازم است به برخی نکات توجه شود. زیرا گوگل در رتبه بندی سایت ها به مواردی چون سرعت دسترسی به وبسایت و لود شدن آن، بهینه بودن آدرس سایت و قابلیت نمایش سایت در موبایل و تبلت امتیاز می دهد. تمامی این موارد در بحث تکنیکال سایت باید در نظر گرفته شود.
  • سئوی داخلی (On Page SEO): یک محتوایی که درون سایت قرار داده می شود باید از نظر ساختار نگارشی استاندارد باشد. در این نوع سئو که سئوی داخلی نامیده می شود، باید عنوان و هدینگ ها به طور دقیق مشخص شده و علائم نگارشی به درستی به کار برده شوند. حتی در مورد تصاویر هم باید یک توصیف مناسب (ALT)، ابعاد عکس و حجم عکس برای تصاویر ارائه گردد.
  • سئوی خارجی (Off Page SEO): سئوی خارجی شامل اقدامات مختلفی مانند لینک دهی از سایت های دیگر به وبسایت حاضر، تبلیغ برند و استفاده از بک لینک ها می شود. گوگل از بازخوردی که کاربران به وبسایت ما نشان می دهند، در امتیازدهی به وبسایت کمک می گیرد. هر چه تعداد بازدیدها از سایت بیشتر باشد و افراد مدت زمان بیشتری را در آن بمانند، این امتیاز بیشتر خواهد بود.
  • سئوی محلی (Local SEO): سئوی محلی عمدتا در وبسایت های فروشگاهی اهمیت دارد. افرادی که علاوه بر فروشگاه اینترنتی به صورت حضوری نیز محصولات و خدمات خود را می فروشند باید سئوی محلی انجام دهند. درج آدرس و شماره تلفن در صفحات وبسایت، ثبت آدرس وبسایت در گوگل مپ و تبلیغ وبسایت در سایت های تبلیغاتی از جمله اقدامات سئوی محلی است.

 انواع سئو در دیجیتال مارکتینگ 

شما عزیزان می توانید برای دریافت اطلاعات تکمیلی در رابطه با انواع مختلف سئو با کارشناسان ما در سایت یک محتوا تماس بگیرید و ضمن تکمیل اطلاعات خود و دریافت مشاوره رایگان، مسیر کاری خود را قوی تر از گذشته طی کنید.