محتوای 10 برابری چیست؟ چگونه محتوایی ده برابر بهتر تولید کنیم؟

محتوای 10 برابری محتوایی است که از بهترین نتیجه رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی مشخص 10 برابر بهتر باشد.
هیچ وقت سعی کرده اید چنین محتوایی تولید کنید؟ آسان نیست، نه؟ احتمالاً دانستن اینکه چگونه و از کجا شروع کنید می تواند بزرگترین مانعی باشد که در این مسیر با آن روبرو هستید.
خب بیایید ببینیم محتوای ده برابری چیست و چگونه می توانیم آن را تولید کنیم.

تعریفی از محتوای ۱۰ برابری

این محتوا نیز مانند هر محتوای دیگری ویژگی‌ها و معیارهای خاص خود را دارد که اگر آن‌ها را رعایت کنید، محتوای شما در گوگل قطعا حرف اول را خواهد زد.

  • این محتوا به طور کلی باید ترکیبی از کیفیت بالا، قابل اعتماد بودن، مفید بودن، جالب و قابل توجه بودن را داشته باشد.
  • محتوای ده برابری باید تفاوت قابل توجهی با سایر محتواهایی که بازدید کننده یا کاربر در یک حوزه مشخص می خوانند، داشته باشد.
  • این محتوا باید یک واکنش احساسی شدیدی را در مخاطب ایجاد کند. اگر با خواندن یک محتوای معمولی مخاطب شما دچار احساس شادی، عصبانیت یا تعجب می‌شود، محتوای ده برابری باید تا 10 برابر بیشتر واکنش او را برانگیز.
  • این محتوا باید با ارائه اطلاعات یا منابع جامع، دقیق و استثنایی یک مسئله را حل کند یا به یک سوال پاسخ دهد.
  • باید محتوا را به سبکی منحصر به فرد، قابل توجه و معمولاً غیرمنتظره و لذت بخش ارائه دهید.محتوای ده برابری تجربه کاربری منحصر به فرد مثبتی را از طریق رابط کاربری، تصاویر، طرح‌ها، فونت‌ها ، الگوها و ... ایجاد می کند.
  • این محتوا از لحاظ دامنه اطلاعات و جزئیات بطور قابل توجهی با سایر محتواهای موجود در موضوعات مشابه متفاوت است.
  • محتوای ده برابری به سرعت بارگیری می شود و در هر دستگاه یا مرورگری قابل استفاده است.
  • چنین محتوایی یک واکنش احساسی کاریزماتیک، تعجب‌آور، شادی‌بخش و تحسین‌برانگیز ایجاد می‌کند.
  • محتوای ده برابری به خوبی توسط مخاطبان به اشتراک گذاشته و خود به خود تبلیغ می‌شود.

چرا داشتن محتوای ۱۰ برابری مهم است؟

ممکن است این سوال را داشته باشید که اصلا چرا این قضیه انقدر اهمیت دارد. همین پنج سال پیش، رتبه بندی در موتورهای جستجو به آسانی ایجاد یک صفحه کاملاً ساختاریافته بود که به سوالات متداول کاربران پاسخ می داد و بسیاری از سایت ها را متقاعد می کرد که به آن پیوند دهند (معروف به ایجاد بک لینک). از آن زمان ، موتورهای جستجو ، به ویژه گوگل ، آنچه برای ورود به لیست لازم است را تغییر داده است ، زیرا دورنمای این کار از بسیاری جهات تغییر کرده است.

چگونه محتوایی ده برابر بهتر تولید کنیم؟

چگونه محتوایی ده برابر بهتر تولید کنیم؟

اگر همه موارد بالا را انجام دهید، یک قطعه محتوای 10 برابری قوی برای خود دارید. انجام این کار شاید در وهله اول خیلی سخت به نظر برسد و این موضوع همان چیزی است که امروز درباره آن صحبت می کنیم تا این هیولا را برای شما تبدیل به یک حیوان خانگی کنیم! و بفهمیم فرایندی که می توانیم از طریق آن همه این موارد را بررسی کنیم، چیست؟

مرحله ۱: بینش عمیق پیدا کنید.

بیایید از اینجا شروع کنیم. اول اینکه، شما موضوعی که می دانید قصد دارید به آن موضوع بپردازید. مطمئناً با مواردی مانند تحقیق درباره کلمات کلیدی و انتخاب موضوعات و مواردی از این قبیل شروع می‌کنیم. اما فقط دانستن موضوع کافی نیست ، ابتدا باید بینشی عمیق و عمیق در مورد دلیل علاقه مردم به این موضوع کسب کنید

مرحله ۲: باید منحصر به فرد شوید.

ما می دانیم که منحصر به فرد بودن و استثنایی بودن، نه مانند هر کس دیگری بلکه متفاوت از هر کس دیگری در هر حوزه کاری، واقعاً مهم است.
بنابراین باید با افراد دیگر تیم خود همفکری کنید تا بتوانید به اصل مشکل کاربر پی ببرید و به آن بپردازید. شما باید تمام نیازهای مخاطب را یک جا در این محتوا جمع کنید که دیگر هیچ نیازی به جستجو در رابطه با موضاعت در این زمینه نداشته باشد و تمام نیازهای او در صفحه شما رفع شود. با یافتن چنین چیزی شما یک چیز منحصر به فرد پیدا کرده‌اید، و اکنون آن بینش اصلی، آن زاویه منحصر به فرد را در دست دارید.

مرحله ۳: کشف روش های قدرتمند برای ارائه پاسخ.

اکنون می خواهیم روشی قدرتمند، منحصر به فرد و ویژه و با کیفیت بالا را برای ارائه پاسخ به این سوال را کشف کنیم.
خوب، شما می‌دانید چگونه باید این کار را انجام داد؟ ما می توانیم یک تجزیه و تحلیل آماری انجام دهیم. ما می‌توانیم به رتبه بندی هایی که هر سرویسی که به مخاطب ارائه داده می‌شود و همچنی نتیجه‌ی ناشی از آن، نگاهی بیندازیم و ببینیم که می توانیم چه الگوهایی پیدا کنیم. فقط فراموش نکنید که تمامی این آمارها و الگوها در انتها فقط باید به یک سوال مهم مخاطب پاسخ بدهند. همه این‌ها در واقع می‌کوشند تا به سوال «به کدام یک اعتماد کنم» برسند.
ما باید تمام داده ها را جمع آوری کنیم . ما باید آن را در یک مدل آماری قرار دهیم. سپس باید مدل خود را اجرا کنیم. ما باید اطمینان حاصل کنیم که یک مجموعه محتوای به اندازه کافی بزرگ داریم. ما باید ببینیم که با مخاطب چه ارتباطی داریم. پس از یافتن تمام این‌ها اکنون تنها کاری که باید انجام دهیم این است که ...

مرحله ۴: یک روش منحصر به فرد، قدرتمند و استثنایی برای ارائه این مطالب پیدا کنید.

هنگامی که محتوای قوی و خاص خود را تولید کردید، اکنون نوبت آن است که بستری برای آن فراهم کنید تا به بهترین نحو بر مخاطب تأثیر بگذارد و بر سر زبان‌ها بیفتد.

مرحله ۵: پیش از انتشار محتوا انتظار داشته باشید که بین 5 تا 10 بار این کار را انجام دهید!

تنها راه خوب شدن در این مورد، تجربه و تمرین است. شما باید این کار را بارها و بارها انجام می دهید و پس از آن دیگر به راحتی می توانید آن موضوع منحصر به فرد را کشف کنید، می توانید آن را به روشی منحصر به فرد ارائه دهید و کاری کنید که در نتایج گوگل یکه تازی کند.

سخن آخر

قطعا ساختن محتوای 10 برابری کار آسانی نیست. اگر ایجاد محتوای 10 برابری یک فرایند ساده بود ، همه قطعا آن را انجام می دادند. شما باید کار را انجام دهید تا بفهمید چه چیزی برای مخاطب شما ارزشمند است و بفهمید چه چیزی وضعیت موجودرا بهتر می‌کند. ممکن است بارها و بارها شکست بخورید ، اما این آزمایش‌ها بر رویکرد مخاطب و یافتن ایده های جدید تنها راه کشف راه های جدید برای مخاطبان شما خواهد بود.

منابع:
https://moz.com/blog/how-to-create-10x-content#:~:text=10x%20content%20is%20content%20that,and%20UX%20on%20any%20device.
https://www.thoughtworks.com/insights/blog/what-10x-content-and-why-does-it-matter