کاربرد سئو چیست

سئوی یک سایت اینترنتی اصلی ترین راه برای جلب نظر مشتریان کالا و خدمات به آن سایت است. در واقع، مطابق با دنیای واقعی که برای جلب مشتری نیاز به تبلیغات و توجه به اصول رقابتی است، در دنیای مجازی نیز باید به فکر تبلیغات مفید بود. هر چند این کار در دنیای مجازی بسیار تخصصی تر باید انجام گیرد. سئوی یک سایت آن هم به شکل حرفه ای و تخصصی دقیقا همین کار را انجام می دهد. مزیت اصلی سئوی یک سایت نسبت به تبلیغات در دنیای واقعی، ماندگاری بیشتر آن است. البته انجام سئوی حرفه ای و عالی فرایندی زمان بر و البته پر هزینه است و نیاز به صبوری دارد. اما با تکمیل فرایند و نتیجه بخش بودن آن تا مدت ها می توان از مزایای آن استفاده نمود. سئو عبارت است از اقداماتی که باعث می شود کاربران در هنگام جستجو در یک موضوع مرتبط به خرید کالا و خدمات شما تشویق شوند. ابزار کار یک سئوکار برای انجام این اقدامات محتوا است که نقش مهمی در این مسیر ایفا می کند. محتوا می تواند به صورت متنی یا تصویری باشد. با این حال، محتوای متنی بهینه شده، یکی از بهترین روش ها برای جلب نظر مشتریان و کاربران خواهد بود.

 

کاربرد سئو چیست؟

سئوی یک سایت در ابتدا کار ساده ای به نظر می رسد؛ در حالی که این گونه نبوده و عملا یک فرایند همه جانبه به حساب می آید. در واقع، محتوایی که درون یک وبسایت گنجانده می شود باید از نظر سئوی داخلی و سئوی خارجی بهینه سازی گردد. همچنین، هر محتوا باید با به کار بردن برخی جزییات اصلاح شود که شاید در ظاهر آنچنان مهم نباشند، اما رعایت آن ها عملا رتبه وبسایت در گوگل را به طور قابل توجهی ارتقا می دهد. سئوی یک سایت باید توسط یک فرد حرفه ای و باتجربه انجام گیرد. هر چه تجربه فرد سئوکار در انجام این کار بیشتر باشد، احتمال رسیدن به رتبه های بالاتر در گوگل بیشتر است. در هر حال، اصلی ترین هدف و کاربرد سئو بالابردن کیفیت سایت و محتوای موجود در آن برای کاربران، جلب اعتماد گوگل و افزایش رتبه وبسایت و در نهایت سوددهی به صاحب آن وبسایت خواهد بود.

کاربرد سئو چیست

نحوه کار سئو

برای سئوی یک سایت یا بهینه سازی آن سایت برای موتورهای جستجو لازم است محتوایی بر اساس موضوعات مورد علاقه کاربران تهیه شود. بنابراین، اولین کار یافتن پرتکرارترین عباراتی است که افراد در اینترنت جستجو می کنند. به این عبارات کوتاه و بلند "کلمه کلیدی" یا "مفهوم کلیدی" می گویند. محتوای نوشته شده باید از نظر تکرار این عبارت، چگالی استانداردی داشته باشد تا ربات های خزنده گوگل به آن رتبه خوبی بدهند. البته کیفیت را نباید نادیده گرفت؛ یعنی محتوا باید کاملا برای کاربر و برای رفع نیاز او نوشته شود. عبارات کلیدی را می توان با استفاده از "گوگل ترند"، "گوگل آنالیتیکس" و جستجو در گوگل به دست آورد. در بین عبارات جستجو شده برخی از آن ها بیش از بقیه مورد توجه قرار گرفته اند. طبیعی است که این عبارات بتواند کاربران را به وبسایت ما نیز جذب کنند. پس از نوشتن محتوا، با استفاده از اقداماتی چون سئوی محتوا، لینک سازی، بهینه سازی عنوان و مواردی از این قبیل باید آن وبسایت بهینه سازی شود. بهینه سازی باعث می گردد تا در هنگام جستجوی کاربران درباره آن موضوع خاص، وبسایت ما در صفحه نتایج جستجوی گوگل رتبه بالایی پیدا کند. این کار دقیقا همان کاربرد سئوی سایت است که باعث می شود وبسایت مورد نظر بیشتر از دیگران دیده شود. به طور کلی، بر اساس آمارهای گوگل و ابزار آن، اکثر کاربران در همان صفحه اول نتایج گوگل، وبسایت ها را بررسی کرده و به صفحات بعدی آن نمی روند. بنابراین، اصلی ترین کاربرد سئوی یک سایت رسیدن به یک جایگاه ایده آل در صفحه اول گوگل است.

نحوه کار سئو 

با کاربرد سئو بیشتر آشنا شوید

در واقع، سئوی یک سایت برای افزایش ترافیک آن وبسایت انجام می گیرد. یعنی هدف سئو مخصوصا در مورد یک وبسایتی که کالا و خدمات می فروشد، افزایش مشتری و فروش آن کالا و خدمات است. این کار با استفاده از قواعد اصلی سئو انجام می گیرد که برخی از اصلی ترین آن ها عبارت اند از:

  • لینک سازی های داخلی و خارجی
  • سئوی محتوا
  • بهینه سازی عنوان محتوا
  • استفاده از علائم و نشانه هایی که ربات های گوگل فهم بهتری از محتوا پیدا می کنند
  • استفاده از انکرتکست (Anchor Text) برای تصاویر تا در صورت لود نشدن عکس به جای عکس نمایش داده شود
  • بهینه سازی کدهای سایت که در سرعت لود شدن و کیفیت آن تاثیر بسزایی دارد

 با کاربرد سئو بیشتر آشنا شوید 

وبسایت ها می توانند کالاها و خدمات مختلفی به کاربران ارائه دهند. برای مثال، یک وبسایت می تواند درباره توانایی های یک هنرمند و کارهای او باشد. یا حتی یک پزشک می تواند تجارب پزشکی خود را در وبسایتش توضیح داده و کاربران را با توانایی های خود آشنا سازد. همچنین، در دوران شیوع ویروس کرونا که بهترین راه پیشگیری از ابتلا، جلوگیری از ترددهای غیرضروری است، خرید اینترنتی محصولات مختلف می تواند بسیار مفید باشد. از این رو، فروشگاه های اینترنتی بسیاری در صفحات مختلف به فعالیت می پردازند. طبیعی است که افزایش تعداد این فروشگاه ها، شدت رقابت را بالا می برد. سئوی یک سایت به طور حرفه ای و تخصصی باعث می شود تا آن وبسایت در مقابل رقیبان عملکرد بهتری داشته باشد.
شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کاربرد سئو در کسب و کارها و رفع ابهامات ذهنی خود می توانید با کارشناسان ما در یک محتوا تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.