تاثیر رپورتاژ آگهی در برندینگ چیست؟

رپورتاژ آگهی بیشتر از آن‌چه که تصورش را می‌کنید در برندینگ آنلاین شما موثر است. اگر به دنبال ماندگاری در ذهن مخاطبان هستید یا می‌خواهید از قابلیت‌های فراوان رپورتاژ به خوبی استفاده کنید، با یک محتوا تا انتهای این مطلب همراه باشید. در این مطلب به این سؤال پاسخ می‌دهیم که تاثیر رپورتاژ آگهی در برندینگ چیست؟

برندینگ و رپورتاژ دو مفهوم مهم بازاریابی

برندینگ در ساده‌ترین تعریف به معنی نوعی تمرین بازاریابی است که در فرایند آن، نام، نماد یا طرح مخصوص کمپانی خود را خلق می‌کنید. هدف از برندینگ این است که مشتریان بتوانند به خوبی میان شما و رقبا تمایز قائل شوند. از این رو در ادامه سه اصل مهم برندینگ را با یکدیگر برسی می­‌کنیم؛ اصولی که تولید رپورتاژ آگهی به خوبی با آن‌ها سازگار است و آن را به یکی از بهترین روش‌های برندینگ تبدیل می‌کند.

برندینگ و رپورتاژ دو مفهوم مهم بازاریابی 

اصول برندینگ

  1. اصل اول آگاهی از برند (Brand Awareness) است. برندهایی که بتوانند این اصل را به خوبی رعایت کنند، به اصطلاح (Trends) می‌شوند. ترند شدن برای یک کسب و کار بسیار مفید است. چرا که میزان فروش را به صورت چشمگیری افزایش می‌دهد.
  2. اصل دوم یادآوری برند (Brand Recall) است. این اصل بدان معنی است که کاربر یا مشتری تا چه اندازه می‌تواند برند شما را به یاد آورد. زمانی که به یک محصول فکر می‌کنید، اولین شرکتی که به ذهن شما می‌رسد اصل یادآوری را به خوبی انجام داده است.
  3. اصل سوم تصویر برند (Brand Image) است. اجازه دهید این اصل را از زبان کاتلر برسی کنیم: «تصویر برند مجموعه‌ای از عقاید، نظرات و احساساتی است که فرد نسبت به برند در ذهن خود دارد» این تصویر تحت تاثیر عوامل مختلفی ساخته می‌شود. برندها همیشه در تلاش هستند تا بهترین و مفید‌ترین تصویر را از برند خود به یادگار بگذارند.

حال که با سه اصل مهم برندینگ آشنا شدید، بهتر است کمی هم درباره رپورتاژ آگهی دائمی و تناسب آن با اصول برندینگ بدانید. رپورتاژ آگهی نوعی از تبلیغات است که کاربران تمایل دارند آن را بخوانند، ببینند و بشنوند! چرا که کاربر احساس نمی‌کند شما به دنبال فروش یک محصول بی‌کفیت هستید. تمامی اصول یاد شده در بالا، در نگارش رپورتاژ آگهی به کار بسته می‌شوند و به همین دلیل این روش بازاریابی یکی از سازگارترین تبلیغات با برندسازی به حساب می‌آید.

اصول برندینگ 

رپورتاژ آگهی و برندینگ چگونه بر هم اثر می‌گذارند؟

همانطور که اشاره کردیم ایجاد یک تصویر خوب از برند در ذهن مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از مهم‌ترین اهدافی که رپورتاژ آگهی و برندینگ دنبال می‌کنند، ایجاد یک تصویر و حس خوب برای مشتریان است. زمانی که بتوانید یک رابطه مثبت بین خود و ذهن مشتریان ایجاد کنید، تصویرسازی خوبی انجام داده اید. رپورتاژ یکی از راه‌های ایجاد این تصویر است.

اینکه بتوانید محصول و برند خود را به خوبی به مشتری نشان دهید همان اصل آگاهی از برند است. رپورتاژ‌ها معمولاً زمان زیادی (حتی به صورت دائمی) در اینترنت باقی می‌مانند. از این رو مشتریان بسیاری می‌توانند رپورتاژ را ببینند و با برند شما آشنا شوند.

اگر از مردم بپرسید از کودکی خود چه چیزهایی را به یاد می‌آورند، یکی از قطعی‌ترین پاسخ‌ها داستان‌ها و شعرهایی است که شنیده اند! رپورتاژ‌ها تنها زمانی که آن‌ها را به خوبی نگارش کرده باشید، تنها آگهی نیستند. آن‌ها می‌توانند داستان بگویند و شعر بسازند. البته تنها زمانی که تولید رپورتاژ را به یک کاربلد بسپارید.

آنچه درون رپورتاژ می‌نویسید آن چیزی است که انتظار دارید مشتری از کسب و کار شما بداند. بسیاری از کسب و کارهای بزرگ از داستان مدیران ارشد خود استفاده می‌کنند. زمانی که نام اپل به گوش شما می‌رسد اولین فردی که به یاد می‌آورید کیست؟ نام استیو جابز با آن داستان شگفت انگیز اولین چیزی است که به یاد می‌آورید.

اگر از آرایشگر خود راضی باشید و او به شما پیشنهاد خرید برند ناشناخته‌‌ای از ژل مو بدهد، تا چه اندازه به او اعتماد می‌کنید؟ داستان رپورتاژ‌ها نیز این گونه است. برای تبلیغات شما از افراد، سایت‌ها، مجموعه‌ها و…‌‌ای که مردم به آن‌ها اعتماد دارند استفاده می‌شود. از این رو تاثیر گذاری و به خاطر سپاری برند بسیار ساده‌تر می‌شود.

بسیاری از افرادی که به دنبال خرید آنلاین موبایل هستند از لینک اول گوگل خرید می‌کنند. این ناشی از اعتمادی است که مردم به گوگل پیدا کرده اند. در صورتی که رتبه خوبی در گوگل بگیرید می‌توانید خود را در ذهن مخاطب جا بیندازید. برندهایی همچون نی نی سایت، نمناک، دیجی کالا و… تبلیغات شگفت انگیزی نداشته اند. این برندها با استفاده از گوگل به این جایگاه رسیده اند.

رپورتاژ آگهی و برندینگ چگونه بر هم اثر می‌گذارند؟ 

نقاط قوت رپورتاژ آگهی در برندینگ چیست؟

حضور بیشتر به معنی ارتباط بیشتر با مخاطبان است. امروزه بخش بزرگی از زندگی مردم ما در فضای آنلاین می‌گذرد. از این رو حضور در فضای آنلاین می‌تواند تاثیر محسوسی در به یاد آوری برند و آگاه سازی مشتریان دارد. مهم‌ترین ویژگی رپورتاژ در این حوزه حضور دائمی در فضای آنلاین است.

ارائه محتوای خوب می‌تواند کاربران را مجاب به اعتماد به شما کند. زمانی که این محتوا از مجرای یک سایت دیگر منتشر شود؛ مسلم است که می‌تواند اعتبار بیشتری برای شما به همراه بیاورد. البته تمام این‌ها در صورتی است که یک محتوای رپورتاژ خوب داشته باشید.

تصویری که مشتریان از برند شما دارند از عوامل زیادی تاثیر می‌گیرد. با استفاده از رپورتاژ می‌توانید برخی از این عوامل را بهبود دهید. تنها کافی است از پرسونای مخاطب خود آگاه بوده متناسب با آن رپورتاژ خوبی نگارش کنید.

امروزه یکی از چالش‌های مهم بازاریابی، درگیر کردن مخاطبان است. یکی از راه‌هایی که می‌تواند درگیری مخاطبان با برند شما را افزایش دهد، رپورتاژ است. رپورتاژها درون خود لینک‌هایی دارند که به کاربر اجازه گشت زدن بیشتر و تعامل گسترده‌تر می‌دهند.

به نظر شما پردازنده‌های لپ تاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی همه توسط شرکت برند لپ تاپ تولید می‌شوند؟ خیر! تعامل شرکت‌هایی همچون اینتل با برندهای تولید کننده لپ تاپ باعث شده ضعف‌های هر دو برند پوشش داده شود. می‌بینید؟ رپورتاژ‌ها به افزایش تعامل میان برندها کمک می‌کنند. کاربر و مشتری نیز می‌توانند این تعامل را ببینند. از این رو ساده‌تر به شما اعتماد می‌کنند.

نقاط قوت رپورتاژ آگهی در برندینگ چیست؟ 

رپورتاژ: جلیقه ضد گلوله!

دو راه برای اول شدن وجود دارد:

  1. از دیگران برتر باشید.
  2. دیگران ضعیف باشند!

در برخی موارد رسانه‌ها به دنبال رسیدن به هدف از مسیر دوم هستند. رپورتاژ یکی از فعالیت‌هایی است که تا حدود زیادی می‌تواند شما را بیمه کند.

زمانی که کاربران تصویر خوبی از شما در ذهن داشته باشند، به شایعات بی‌پایه و اساس گوش نمی‌کنند. اما همین شایعات در برخی موارد می‌توانند بحران رسانه‌‌ای ایجاد کنند. رپورتاژ یکی از لوازمی است که شما را از شکست در این قائله نجات می‌دهد. همچنین می‌تواند ضربه‌‌ای که پس از این بحران‌ها وارد شده را کاهش دهد.

به طور معمول رپورتاژ‌هایی که با عنوان دفاعیه مطرح می‌شوند، به سرعت پذیرفته می‌شوند. این رپورتاژ‌ها به مردم کمک می‌کند ساده‌تر و سریع‌تر از اشتباه یک برند بگذرند. از این رو آسیبی که به برند می‌رسد، به شدت کاهش می‌یابد.

تصور کنید شما صاحب یک برند تولید بیسکوئیت‌های کودکان هستید. رقیب شما شایعه‌ای را درباره مضر بودن محصولات شما به همراه یک ویدئو منتشر می‌کند. در صورتی که شما رپورتاژی تحت عنوان مواد آسیب زا در بیسکوئیت‌های کودکان در سایت‌های معتبر داشته باشید، کاربر تصور می‌کند شما از این مواد آگاهی دارید. بنابراین از آن در تولیدات خود استفاده نمی‌کنید.

به همین شکل می‌توان برخی توطئه‌های رقبا در مباحث سئو را نیز خنثی کرد. همانطور که می‌دانید بک لینک‌ها در سئو از اهمیت بالایی برخوردار هستند. با استفاده از رپورتاژ‌های با کیفیت در سایت‌های معتبر می‌توانید این توطئه‌ها را خنثی کنید.

رپورتاژ: جلیقه ضد گلوله! 

رپورتاژ آگهی ارزان در برندینگ تاثیر به سزایی دارد. به طوری که می‌توان گفت برندسازی آنلاین بدون رپورتاژ‌ها به مشکل می‌خورد. در این مقاله یک محتوا به برسی تاثیر رپورتاژ آگهی در برندینگ پرداختیم. مزایای رپورتاژ‌ها را برسی کردیم و به شما بهترین سایت تولید رپورتاژ را معرفی کردیم. حال می‌توانید با خیال آسوده دست به کار شوید برای سفارش رپورتاژ آگهی به یک محتوا اقدام کنید.