مفاهیم اولیه سئو

آیا به تازگی با مفاهیم اولیه سئو آشنا شده اید؟ آیا می خواهید بدانید که چه فاکتورهایی بر بهبود جایگاه سایت در نتایج گوگل موثر هستند؟ در این مقاله از یک محتوا قصد داریم که شما را با دانش اولیه مورد نیاز برای سئو آشنا کنیم. پس برای شناخت واژه نامه سئو و عبارات رایج در آن با ما در ادامه همراه باشید.

مفاهیم اولیه سئو

واژه نامه سئو

یک سایت برای اجرای تکنیک های متعدد سئو از اصطلاحات گوناگونی استفاده می کند که اغلب این واژه ها دارای معانی پیچیده ای هستند. در این بخش برخی از واژگان پرکاربرد در سئو جمع آوری شده است.

Automated Submitting

بکار بردن نرم افزارهای مختلف برای معرفی و ثبت خودکار سایت شما در موتورهای جستجو.

Announce site to search engine

شناساندن سایت به موتورهای جستجو با افزودن آدرس سایت در سایت دیگر.

Anchor text

لینک متنی همراه با زیر خط که مورد توجه موتورهای جستجو است. استفاده از کلمات کلیدی در این گونه متن ها از نظر سئو مهم است.

Alt tags

محتوای متنی که تصویر را شرح می دهد. ربات های گوگل با خواندن این متن تشخیص می دهند که محتوا از نوع عکس است.

مفاهیم اولیه سئو

Alt Attribute

یکی از مفاهیم اولیه سئو Alt Attribute است و جایگزینی متنی برای شرح دادن تصاویر به حساب می آید.

Algorithm

به مجموعه ای از قوانین برنامه نویسی الگوریتم گفته می شود. این قوانین شیوه بررسی محتوای صفحات سایت را به موتورهای جستجو یادآوری می کنند.

Agent Name

این نام در واقع خزنده یا اسپایدر است که از صفحات سایت بازدید می کند. در واقع Spider ربات هوشمند گوگل است که محتوای یک سایت را در اینترنت نمایش می دهد.

AdWords
ادوردز سیستم تبلیغاتی گوگل است که با آن به سرعت می توانید خدمات و محصولات خود را تبلیغ کنید. AdWords امکانی را فراهم می سازد که تبلیغات شما فقط برای افرادی نمایش داده شوند که در جستجوی آن هستند.

AdSense

Google AdSense روشی موثر برای نمایش تبلیغات مرتبط گوگل در سایت شما است. نمایش این تبلیغات در سایت به دلیل مرتبط بودن با موضوعات سرچ شده توسط کاربران درآمد زایی بالایی دارد. همچنین این تبلیغات باعث ارتقاء سایت شما می شوند.

Directory

دایرکتوری به عنوان یکی از مفاهیم اولیه سئو به سایتی به صفحات فهرست مانند گفته می شود. برای مثال یاهو دایرکتوری یا کتاب راهنما است.

مفاهیم اولیه سئو

Do-Follow Link

در این حالت لینک HTML دارای ویژگی “rel=” nofollow نیست. لینک های do-follow از لینک های با ارزش واژه نامه سئو محسوب می شوند.

Frames

دو یا تعداد بیشتری سند که در یک صفحه مشابه به نمایش در می آیند. فریم ها به دلیل عدم دریافت صحیح آن ها توسط ربات های گوگل تاثیر منفی بر اصول سئو دارند. همچنین از نظر کاربران نیز استفاده از فریم ها مناسب نیست.

HIT

در گذشته از این واژه برای نشان دادن ترافیک سایت استفاده می شد، اما امروزه این معنی را نمی دهد. این کلمه با مشاهده تاثیرگذاری صفحات جایگزین شده است. Hit زمانی اتفاق می افتد که سرور یک شیء مانند اسناد، گرافیک، فایل ها و موارد دیگر را ارسال کند. بنابراین بازدید از صفحه ممکن است که Hit های زیادی را به همراه داشته باشد.

Impression

این واژه بیانگر تعداد نمایش صفحه در نتایج جستجوی گوگل است. البته نباید ایمپرشن را با بازدید اشتباه بگیرید.

Index Noun و Index Verb

Index Noun پایگاه داده ای از صفحات سایت و محتوای آن ها است که توسط موتورهای جستجو استفاده می شوند. Index Verb نیز بیانگر افزودن یک صفحه به فهرست موتورهای جستجو است.

Keywords

انتخاب کلید واژه یکی از مهمترین تکنیک های سئو است. کلمات کلیدی به واژه های تک یا یک عبارت کامل گفته می شود که برای آن صفحه یا سایت مهم هستند. برای مثال کلید واژه این مطلب "مفاهیم اولیه سئو" است. بنابراین هنگامی که کاربر این عبارت را جستجو کند، این مقاله را می یابد.

Landing Page

صفحه فرود به صفحه ای گفته می شود که کاربر پس از کلیک روی لینک در صفحه نتایج جستجوی گوگل به آن وارد می شود. این واژه یکی از پر استفاده ترین تعاریف موتورهای جستجو به شمار می رود.

LS
این عبارت مخفف کلمه Latent Semantic Indexing است. LSI به عنوان عاملی مهم برای موتورهای جستجو در زمان رتبه دادن به صفحه شما در نظر گرفته می شود. در واقع ربات های گوگل در صفحه شما به دنبال کلیدواژه های LSI ای می گردند که از کلمات کلیدی اصلی شما پشتیبانی می کنند.

Redirect 301

تغییر مسیر یا ریدایرکت در صورت بازدید شما از یک صفحه خاص صورت می گیرد. در این هنگام به صورت خودکار به صفحه با آدرس دیگری تغییر مسیر می دهید. در کل دو نوع ریدایرکت شامل موقت و دائمی وجود دارد. از نظر موتورهای جستجو بین این دو مورد تفاوت هایی وجود دارد. ریدایرکت 301 یک تغییر مسیر دائمی است.

اصطلاحات رایج و پرکاربرد سئو

در ادامه با یکی از رایج ترین مفاهیم اولیه سئو آشنا می شوید. برای شروع بهتر است که درباره تفاوت سئو On-page و Off-page شناخت پیدا کنید.
سئو On-page در واقع همان سئو داخلی سایت است که برای بهینه سازی سایت استفاده می شود. هر اقدام صورت گرفته در سایت از تولید محتوا تا طراحی صفحات بر سئو تاثیرگذار است. به این فعالیت ها سئو داخلی سایت می گویند. برخی بخش های مهم در سئو On-page عبارتند از:

  • استفاده درست از تگ های متا.
  • انتخاب صحیح عناوین و تگ های هدینگ.
  • تدوین ساختار آدرس دهی مناسب صفحات.
  • بهینه سازی تصاویر سایت.
  • تولید و انتشار محتوای با کیفیت، جذاب و جدید.
  • توجه به طراحی ریسپانسیو صفحات.
  • بهینه سازی سرعت بارگذاری صفحات.

مفاهیم اولیه سئو

سئو Off-page یا سئو بیرونی به مجموعه ای از اقدامات صورت گرفته در خارج از سایت برای انتشار بهتر محتوا در اینترنت گفته می شود. همچنین در این روش مسیرهایی نیز برای دسترسی بیرونی به سایت فراهم می گردد. ایجاد بک لینک های معتبر از جمله مهمترین فعالیت ها در سئوی بیرونی است که تاثیر مهمی بر جایگاه سایت در نتایج گوگل دارد. برای دریافت بک لینک روش های مختلفی وجود دارند که برخی از آن ها عبارتند از:

  • تبادل لینک.
  • خرید بک لینک.
  • رپورتاژ آگهی.
  • فعالیت در رسانه های اجتماعی.
  • تولید محتوای با ارزش.
  • نوشتن دیدگاه در سایت های مرتبط با سایت شما.

لینک سازی اصولی تاثیر زیادی بر جایگاه سایت شما می گذارد که الگوریتم های مختلفی مانند پنگوئن، پاندا و مرغ مگس خوار بر آن نظارت دارند. برای کسب اطلاعات مورد نیازتان می توانید با 1 محتوا همراه باشید و در صورت روز هر گونه مشکلی با مشاوران متخصص ما در تماس باشید.

نوشتن دیدگاه