تولید محتوا برای فروش لوازم آرایشی

اگر به من بگویند که فقط از چند صنعت پول‌ساز، تأثیرگذار، پرطرفدار و پر رقابت در دنیا نام ببرم، قطعاً یکی از آن‌ها لوازم آرایشی است. صنعت زیبایی یکی از آن حوزه‌هایی است که با سرعتی باورنکرنی پیش می‌رود و دچار تحول می‌شود. این است که برای عقب نماندن از قافله چاره‌ای نیست مگر همراه شدن با جریان آن.
هر روز یک برند جدید، هر روز یک ترند جدید، هر روز یک بیوتی اینفلوئنسر جدید، یک نوع محصول آرایشی یا مراقبت پوستی جدید، تکنولوژی‌هایی که روزبه‌روز تغییر می‌کنند... سرسام‌آور است! خوب احتمالاً می‌پرسید که دانستن همه‌ی این‌ها چه دردی را از شما دوا می‌کند؟ پاسخ واضح است. اگر مشغول خواندن این متن هستید احتمالاً در یکی از دو دسته‌ی زیر قرار می‌گیرید:

  1. شما یک کارشناس تولید محتوا هستید که می‌خواهید برای یک برند، شرکت یا محصول آرایشی محتوا بنویسید.
  2. شما صاحب یک فروشگاه، برند یا شرکت لوازم آرایشی هستید که می‌خواهید بدانید چگونه باید دست به تولید محتوا بزنید و محصولات خود را بفروشید.

هرکدام از این‌ها که باشید فرقی نمی‌کند. شما قرار است در بازاری پررقابت و شلوغ فعالیت کنید که قدرتمندترین غول‌های تجاری و برترین برندهای دنیا در آن فعالیت می‌کنند. بنابراین قبل از ورود به صحنه‌ی رقابت باید خودتان را تا دندان مسلح کنید. من در این مطلب به شما می‌گویم که چگونه برای فروش لوازم آرایشی محتوا تولید کنید.

چرا برای فروش لوازم آرایشی به تولید محتوا نیاز داریم؟

چرا به تولید محتوا نیاز داریم؟ چون بدون تولید محتوا نمی‌توانیم در این بازار پررقابت دوام بیاوریم.
وقتی برای برند آرایشی یا فروشگاه خود تولید محتوا می‌کنید، در واقع خود را به دنیا معرفی می‌کنید. همه‌چیز از همین معرفی شروع می‌شود. چطور ممکن است که بتوانید سری در میان سرها در بیاورید بدون این‌که کسی شما را بشناسد؟ مگر می‌شود وسط یک بیابان که کسی از آن رد نمی‌شود مغازه بزنیم، به کسی هم نگوییم اما توقع داشته باشیم که از ما خرید کنند؟
تولید محتوا کاری می‌کند تا شما به جامعه‌ی هدف معرفی شوید و در مسیر درست قرار بگیرید. بیایید کمی دقیق‌تر به مسئله نگاه کنیم.

  1. تولید محتوا و بلاگ‌نویسی باعث بهبود رتبه‌ی شما در گوگل می‌شود. وقتی مخاطب کلمات کلیدی مورد نظرش را در گوگل جست‌وجو می‌کند و نام شما را در میان نتایج برتر جست‌وجو می‌بیند، راحت‌تر می‌تواند به شما اعتماد کند و احتمال خرید کردنش از شما بالاتر می‌رود.
  2. تولید محتوای خوب و باکیفیت به شما کمک می‌کند تا نسبت به رقبای‌تان حرفه‌ای‌تر و کاربلدتر به‌نظر بیایید.
  3. تولید محتوای هدفمند کاری می‌کند تا از طریق همه‌ی پلتفرم‌ها حضور خود را اعلام کنید و مشتری‌های خود را به روش‌های مختلف به سمت خود بکشانید.
  4. تولید محتوا (این‌بار مشخصاً درباره‌ی بلاگ‌نویسی حرف می‌زنم) یک لیست ایمیل پروپیمان از مشتری‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید برای ایمیل مارکتینگ از آن استفاده و به افزایش فروش خود کمک کنید.

محتوا لوازم آرایش

چگونه برای محصولات آرایشی تولید محتوا کنیم؟

بریم سراغ اصل مطلب. فرض را بر این می‌گذارم که اگر تا این‌جای مطلب را دنبال کرده‌اید، قانع شده‌اید که برای ماندن در عرصه‌ی رقابت لوازم آرایشی به تولید و بازاریابی محتوا نیاز دارید. حالا وقت آن رسیده تا بحث مهم دیگری را باز کنیم. حالا شما می‌دانید که به تولید محتوا نیاز دارید اما نمی‌دانید چگونه انجامش بدهید. بیایید شروع کنیم.

قدم اول: جامعه‌ی مخاطبان و طرفداران خود را ایجاد کنید.

این را بدانید که صدای شما به گوش کسی نمی‌رسد مگر این‌که کسی صدای شما را بشنود و حرف‌تان گوش بدهد. در اولین مرحله باید محتواهایی را تولید کنید که جامعه‌ای را (هر چند کوچک) برای شما بسازند. نگران تعداد کم بازدیدهای سایت یا لایک‌های کم صفحه اینستاگرام‌تان نباشید. شما در ابتدای راهید و هنوز برای تثبیت جایگاه خود میان مخاطبان و زیاد کردن تعداد افراد این جامعه فرصت دارید.
برای این‌که دایره‌ی این جامعه را وسیع کنید باید بتوانید خود را در دل مخاطبان جا کنید. تولید محتوا برای محصولات آرایشی مثل این است که یک میک‌آپ آرتیست بخواهد کسی را آرایش کند. باید توان، تخصص، مهارت، زیبایی و شکوه خود را به رخ دیگران بکشید. باید زیبا باشید تا نظر افراد بیشتری به سمت شما جلب شود. در این صورت است که روزبه‌روز به تعداد افراد جامعه‌ی هدف شما افزوده می‌شود.

قدم دوم: لحن و صدی منحصربه‌فرد خود را بسازید.

قبول کنید یا نه، در صنعت زیبایی همه‌چیز حول محور خاص بودن و به چشم آمدن می‌گردد. برای این‌که بتوانید محصولات خود را به بهترین نحو به مشتری عرضه کنید، باید بتوانید صدا و لحنی خاص برای برند یا فروشگاه‌تان ایجاد کنید. این صدا شما را از دیگران متمایز می‌کند و همین تمایز به نقطه قوت شما تبدیل می‌شود.

قدم سوم: راهکارهای کاربردی و مؤثر ارائه کنید.

درست است که هدف شما از تولید محتوا و بازاریابی محتوایی افزایش فروش است. اما این را فراموش نکنید که مسیر فروش از جذب مخاطب می‌گذرد. یکی از روش‌های جذب مخاطب، مخصوصاً درمورد لوازم آرایشی، این است که راهکارهای جذاب و کاربردی را به مخاطبان‌تان معرفی کنید.
مثلاً می‌توانید پستی درباره‌ی این بنویسید که چگونه از ته‌مانده‌های رژ لب‌ها قدیمی یک رژ لب جدید درست کنیم. یا می‌توانید در یک پست آموزشی به مخاطبان‌تان یاد بدهید که چطور در خانه ماسک صورت درست کنند و ...
پست‌های آموزشی جذابی از این دست مخاطب شما را سر ذوق می‌آورد. در نتیجه همین مخاطب مشتاق وقتی به محصول آرایشی نیاز پیدا کرد، به سراغ برندی می‌رود که برای حل مشکلاتش به او کمک کرده.

آموزش ساخت ماسک

قدم چهارم: از مشتری‌های‌تان بخواهید برای‌تان توصیه‌نامه بنویسند.

توصیه‌نامه‌ها پیام‌های متنی یا ویدئویی هستند که توسط کاربران ایجاد می‌شوند. می‌توانید از مشتریان‌تان بخواهید در صورت راضی بودن از خدمات و محصولات آرایشی شما، تجربه‌ی خود را در چند سطر برای‌تان بنویسند یا ویدئویی ضبط کنند و از تجربه‌ی استفاده از محصولات شما بگویند.
این توصیه‌نامه‌ها را در سایت و شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کنید تا دیگران هم ببینند که کسانی از برند یا فروشگاه شما خرید کرده و راضی بوده‌اند. این روش یکی از بهترین تکنیک‌های اعتمادسازی برای مخاطب است.

قدم پنجم: از بیوتی اینفلوئنسرها کمک بگیرید.

اینفلوئنسرها به دلیل داشتن پایگاه اجتماعی محکم و هوادارن زیاد یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبلیغ محصولات شما هستند. خوب است اینفلوئنسرهایی را که به طور تخصصی بر حوزه‌ی لوازم آرایشی تمرکز دارند پیدا کنید و از آن‌ها بخواهید تا برای تبلیغات با شما همکاری کنند.
اینفلوئنسر مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا صدای خود را به مخاطبانی برسانید که پتانسیل تبدیل شدن به مشتریان شما را دارند اما از وجود شما بی‌اطلاعند یا اعتماد کردن به شما برای‌شان دشوار است.

از بیوتی اینفلوئنسرها کمک بگیرید

قدم ششم: از شبکه‌های اجتماعی غافل نمانید.

شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین بسترها برای معرفی شما به دنیای صنعت زیبایی است. بزرگ‌ترین و مطرح‌ترین برندها را ببینید! همگی در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند و مشتریان بی‌شماری را از این طریق به دست می‌آورند. محتوای مناسب برای شبکه‌های اجتماعی مختلف به شما کمک می‌کند تا مخاطبان این شبکه‌ها را هم به دایره‌ی مشتریان‌تان اضافه کنید. یک محتوا به عنوان یکی از بهترین سایت‌های تولید و فروش محتوا در مسیر فروش بیشتر محصولات آرایشی بهداشتی در کنار شماست.

منابع:

نوشتن دیدگاه