نرم افزارهای تولید محتوا

کلاس‌های آنلاین،‌ پکیج‌های آموزشی، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، مدیریت سایت و... از جمله کارهایی هستند که نیاز به تولید محتوا به کمک ابزارهای خاص دارند. در این مقاله از یک محتوا، نرم افزاهای تولید محتوا را بررسی می کنیم. بیایید ببینیم نرم افزارهای تولید محتوا چه کاربردی دارند و برای تولید هر فرم محتوا، کدام نرم افزارها پیشنهاد می‌شوند.

نرم افزارهای تولید محتوا چگونه به ما کمک می کنند؟

نرم افزارهای تولید محتوا متناسب با هر فرم محتوا وجود دارند که می‌توانند باعث صرفه جویی در وقت شوند. همچنین نرم افزارهای تولید محتوا، به شما کمک می‌کنند محتوای حرفه‌ای‌ تری تولید کنید که برای مخاطبان جذاب‌تر باشند. محتوایی که تولید می‌شود باید فرمت خاصی داشته باشد. معمولا این فرمت بر اساس هدف محتوا و جایی که قرار است در آن منتشر شود، انتخاب می‌شود. برای مثال لازم است محتوای متنی در وب سایت‌ها، با مرورگرها سازگاری داشته باشد تا برای کاربران نمایش داده شود. مثال دیگر اینکه برای تولید پادکست، باید فایل‌های ضبط شده در فرمت مناسبی باشند تا بتوانید آن‌ها را در اینترنت اشتراک گذاری کنید.

بنابراین نرم افزارهای تولید محتوا چگونه به ما کمک می‌ کنند؟

  • نرم افزارهای تولید محتوا در تولید محتوا باعث صرفه جویی وقت می‌شوند.
  • نرم افزارهای تولید محتوا، مناسب‌ترین فرمت‌ها را بر اساس فرم محتوا و کانالی که قرار است انتشار یابد، پیشنهاد می‌دهند.
  • نرم افزارهای تولید محتوا، به شما کمک می‌کنند آثار حرفه‌ای تولید کنید که نظر مخاطبان را جلب نماید.
  • این نرم افزار‌ها، مهم‌ترین و محبوب‌ترین امکانات لازم برای تولید هر نوع محتوا را در دسترس شما قرار می‌دهند. به شکلی که تولید محتوا برایتان آسان‌تر شود.
  • با کمک نرم افزارهای تولید محتوا می‌توانید محتوای به روز با استفاده از جدیدترین امکانات تولید و منتشر نمایید.

نرم افزارهای تولید محتوا با گوشی

بسیاری افراد برای تولید محتوا و انتشار آن در فضای مجازی، تنها به یک تلفن هوشمند نیاز دارند. در واقع اپلیکیشن‌‌های متنوعی برای تولید محتوا با گوشی عرضه شده‌اند که امکانات شگفت انگیزی ارائه می‌دهند. در این بخش می‌خواهیم تعدادی از محبوب‌ترین نرم افزارهای تولید محتوا با گوشی را معرفی کنیم، امکانات آن‌ها را نام ببریم و ببینیم برای تولید کدام فرم‌های محتوا مناسب هستند.

Inshot (نرم افزار تولید محتوا با گوشی برای تهیه کلیپ)

اپلیکیشن Inshot از جمله نرم افزارهای بسیار پرطرفدار برای تولید محتوا با گوشی است. Inshot امکانات بسیار کاربردی برای تولید و ویرایش ویدیو‌‌ها به وجود آورده که حتی توسط کاربران آماتور هم قابل استفاده هستند. کافی است این اپلیکشن را روی گوشی نصب کنید و نگاهی به ابزار آن بیاندازید. متوجه می‌شوید کار با Inshot بسیار آسان است. معمولا کابران برای تهیه کلیپ‌های تبلیغاتی در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی از Inshot استفاده می‌کنند.

Textrow (نرم افزار تولید محتوا با گوشی برای ویرایش متن)

با استفاده از اپلیکیشن Textrow می‌توانید متن‌های مورد نظر خود را تولید و ویرایش کنید و به روش‌های جذاب متحرک سازی نمایید سپس به صورت مجزا یا در سایر محتوای تصویری به کار ببرید.

Canva (نرم افزار تولید محتوا با گوشی برای ویرایش فیلم و تصویر)

اگر تجربه نسبتا قابل قبولی در ویرایش تصاویر دارید می‌توانید از اپلیکیشن Canva برای ویرایش حرفه‌ای عکس و فیلم استفاده کنید. این نرم افزار امکانات متنوعی برای ساخت کلیپ های ویدیویی جذاب در اختیار شما قرار می‌دهد. نسخه‌های Canva برای گوشی‌های اندروید و Iphone در دسترس هستند.

نرم افزارهای تولید محتوای متنی

وقتی درباره نرم افزارهای تولید محتوا صحبت می‌کنیم شاید ذهن شما بیشتر به محتوای تصویری معطوف شود. حال آن که محتوای متنی هم در فضای مجازی و دنیای واقعی ضرورت داشته و کاربران بسیاری را جذب می‌کند. اگر هدف شما تولید محتوای متنی است می‌توانید از نرم افزاهای زیر کمک بگیرید:

  • برنامه Word

این نرم افزار، محبوب‌ترین و مشهورترین ابزار تولید محتوای متنی است که امکانات فراوانی برای تولید و ویرایش متن در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر با سیستم‌ عامل‌های آزاد کار می‌کنید، نرم افزار Open Office شباهت زیادی به Word دارد.

  • برنامه Grammarly

Grammarly نرم افزار کمکی برای تولید محتوای متنی به زبان انگلیسی است. اگر قصد دارید متن‌هایی به زبان انگلیسی بنویسید اما می‌خواهید کنترل دقیقی بر املای صحیح کلمات و قواعد نگارشی داشته باشید می‌توانید از برنامه Grammarly استفاده کنید.

  • برنامه Ideaflip

اگر پیش از نوشتن محتوای متنی نیاز به یادداشت ایده‌ها و خط داستانی دارید حتما به چک نویس نیاز پیدا می‌کنید. برنامه Ideaflip امکاناتی برای شما به وجود می‌آورد که در فضای مناسب بتوانید ایده‌های خود را پیش از تولید محتوای متنی یادداشت نمایید.

نرم افزارهای تولید محتوای تصویری

تصاویر، بخش مهمی از محتوای جذاب دنیای امروز را تشکیل می‌دهند به همین دلیل نرم افزارهای تولید محتوای تصویری بسیار متنوع هستند. شما می‌توانید با استفاده از نیاز و تخصص خود یکی از این برنامه‌ها را انتخاب کنید.

  • Photoshop

مشهورترین نرم افزار تولید محتوای تصویری، برنامه فتوشاپ است. سالیان طولانی است که نسخه‌های این نرم افزار به روز می‌شوند و هر بار امکاناتی جدیدی را به کابران ارائه می‌کنند.

  • Geo Gebra

از نرم افزار Geo Gebra  می‌توانید برای تولید و ترسیم نمودار‌ها و اشکال هندسی استفاده کنید. این برنامه برای تولید محتوای آموزشی در زمینه ریاضی و آمار بسیار مفید واقع می‌شود.

نرم افزارهای تولید محتوای ویدئویی

همان طور که در بخش‌های قبل هم گفتیم، محتوای ویدئویی نقش ویژه‌ای در جذب مخاطبان در فضای مجازی دارد. بنابراین بسیاری از نرم افزارهای تولید محتوا به صورت اختصاصی برای ایجاد این فرم از اطلاعات به بازار عرضه شده‌اند. تعدادی از محبوب‌ترین نرم افزارهای تولید محتوای ویدئویی در بخش تولید محتوا با گوشی، معرفی شدند. در این بخش می‌توانید با تعدادی دیگر از آن‌ها آشنا شوید.

  • 3D MAX

3D MAX یکی از آن نرم افزارهای قدرتمند است که می‌تواند برای تبدیل کردن تخیل شما به واقعیت به کار برود. بسیاری کاربران از 3D MAX برای خلق انیمیشن‌های ۳ بعدی استفاده می‌کنند. این انیمیشن‌ها در سرگرمی و آموزش کودکان کاربرد دارند، ممکن است برای دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان‌ها استفاده شوند و... .

  • Adobe After Effects

برای تولید محتوای خاص مانند motion graphic می‌توانید روی Adobe After Effects حساب کنید. این برنامه تمام امکانات لازم برای تولید چنین محتواهایی را گرد آوری کرده و در ساده‌ترین فرم در اختیار کابران قرار داده است.

  • Adobe Flash Professional

اگر صحبت از تولید محتوای تصویری در میان باشد حتما نامی از Adobe Flash نیز شنیده می‌شود. برای تولید کلیپ‌های تبلیغاتی که برای سایت‌های اینترنتی بهینه سازی شده‌ باشند، این برنامه گزینه بسیار مناسبی است. هر چند محتواهایی که توسطAdobe Flash تولید می‌شوند گسترده‌تر و متنوع‌تر هستند.

نرم افزارهای تولید محتوای صوتی

امروزه محتوای صوتی در فضای مجازی، مخاطبان و طرفداران بسیاری دارد. این محتوا ممکن است برای اهداف آموزشی، سرگرمی، اطلاع رسانی، تبلیغاتی و... باشد. یکی از مهم‌ترین کاربردهای محتوای صوتی، رادیو اینترنتی یا پادکست است که در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی کسب کرده است.

اگر به نرم افزارهای تولید محتوای صوتی نیاز دارید، نگاهی به لیست زیر بیندازید:

  • Audacity

نرم افزار آزاد است که امکانات شگفت انگیزی برای تولید محتوای صوتی و ویرایش آن ارائه می‌دهد.

  • Adobe Audition

این نرم افزار برای ضبط صدا، ویرایش فایل صوتی، ایجاد افکت و جلوه گذاری کاربرد دارد.

  • Wavepad

نرم افزار دیگری است که برای ضبط و ویرایش صدا کاربرد دارد. این نرم افزار، فضای ساده‌ای داشته و کار با آن برای کاربران آماتور نیز آسان خواهد بود.

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از نرم افزارهای تولید محتوا این است که کار شما به شکلی حرفه ای درمی آید و همین حرفه ای گری، اعتبار شما را در حوزه کار تولید محتوا افزایش می دهد.

نوشتن دیدگاه