سوالات متداول سئو

افرادی که فعالیت خود را در زمینه دیجیتال مارکتینگ آغاز کرده‌اند و به دنبال سئو و بهینه سازی سایت هستند، با سوالات مختلفی مواجه می شوند. این افراد به منظور افزایش اطلاعات خود در زمینه های مهم باید پاسخ این سوالات را به خوبی درک کنند. واقعیت امر این است که دنیای بهینه سازی و سئو سایت، پایان ‌ناپذیر است. هر اندازه که بتوانید خود را از اطلاعات و اصول مهم در مورد سئو سایت آگاه کنید نیز در نهایت با توجه به الگوریتم های گوگل، به حد کمال نخواهید رسید. با این حال بر اساس اطلاعات موجود در مورد عملکرد الگوریتم ها و ربات های گوگل می توانید بخش زیادی از نیازهای خود را در این زمینه دریافت کنید. سئو و بهینه سازی سایت، فرآیندی زمان بر خواهد بود. با توجه به اینکه مهم ترین فاکتور برای رسیدن به صفحه اول گوگل، صبر است، اگر به تازگی وب سایت خود را راه اندازی کرده اید، نباید برای رسیدن به جایگاه مناسب عجله کنید.
در عین حال برخی از سوالاتی که برای افراد تازه وارد و سئو کاران مبتدی به وجود می‌آید، در نگاه اول می‌توانند خنده دار باشند. با این وجود توصیه ما به شما این است برای ارتقاء کسب و کار خود و بهبود عملکرد در حوزه دیجیتال مارکتینگ، سعی کنید در هر زمانی به دنبال پاسخ به سوالات خود در زمینه سئو باشید. موارد زیر به عنوان سوالات متداول سئو همواره توسط کاربران مورد جستجو قرار می گیرند.

سوالات متداول سئو

چگونه سایت وردپرسی یا جوملایی را به صفحه اول گوگل برسانم؟

یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین سوالاتی که افراد همواره با آن مواجه می شوند، چگونگی افزایش ترافیک سایت و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل خواهد بود. جالب است بدانید که سئو کاران متخصص و حرفه ای نیز پاسخی واحد به این سوال ارائه نخواهند داد. با این حال اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید، در نخستین مرحله باید با پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب بتوانید گامی بلند در این زمینه بردارید. هر اندازه کلمات کلیدی و عبارات انتخاب شده به شکل صحیح تر انتخاب شوند، می توانند محتوای بهینه تر برای شما به همراه داشته باشند. استفاده از ابزارهای تحلیلی برای یافتن کلمات کلیدی در این زمینه به شما کمک خواهند نمود. فراموش نکنید که قبل از تولید محتوا باید در حوزه فنی نیز عملکرد مناسبی داشته باشید. انتخاب دامنه مناسب در این شرایط به عنوان راهکاری موثر پیش روی شما قرار می گیرد.

سوالات متداول سئو

چرا سایت من در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده نمی شود؟

یکی دیگر از مهم ترین سوالات در زمینه سئو این سوال خواهد بود. بسیاری از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و وب مسترها به محض شروع فعالیت خود با این سوال مواجه می شوند. دلایل مختلفی وجود دارند که موجب عدم نمایش سایت شما در نتایج جستجوی گوگل می شوند. اگر به تازگی وب سایت خود را تاسیس کرده اید، برای شناسایی صفحات سایت شما توسط گوگل باید مدت زمانی را منتظر بمانید. علاوه بر این، ایندکس کردن وب سایت نیز به عنوان یکی دیگر از دلایل عدم نمایش سایت در نتایج جستجوی گوگل عنوان می شود. برای پاسخ به این سوال دلایل مختلف دیگری نیز وجود دارند. به عنوان مثال عدم استفاده از بک لینک با کیفیت بالا و همچنین عدم اعتبار داشتن صفحات سایت از دیگر دلایل برای پاسخ به این سوال می‌توانند بیان شوند. اگر از گوگل شامل جریمه شوید و یا برای کرول کردن سایت به خزنده های گوگل اجازه کافی داده نشود نیز با این مشکل مواجه خواهید شد.

چگونه می توان یک صفحه ایندکس شده را از نتایج حذف کرد؟

دلایل مختلف وجود دارند که مدیران وب سایت ها را به سمت حذف صفحات ایندکس شده در گوگل هدایت می کنند. برای حذف صفحات ایندکس شده در گوگل به چند روش می توانید اقدام نمایید. روش نخست به عنوان روش دستی به گونه ‌ای است که با کندترین حالت صورت می پذیرد. در عین حال این روش را ارگانیک ترین راهکار عنوان می ‌کنند. اگر به قسمت مدیریت سایت و هاست دسترسی کامل دارید، می توانید به راحتی آن صفحه را از وب سایت خود حذف کنید. در این شرایط گوگل متوجه می ‌شود که قصد حذف کردن صفحه مورد نظر را دارید و آن را برای کاربران نمایش نخواهد داد. از روش ‌های دیگر برای حذف صفحات ایندکس شده در نتایج جستجو می توان به استفاده از ابزار سرچ کنسول گوگل و پاک کردن محتوای منقضی شده اشاره کرد.
گاهی اوقات کاربر تصمیم می گیرد که از کپی رایت محتواهای خود جلوگیری کند. به همین علت می‌تواند با ارائه اطلاعات موثق مانند شماره کارت ملی یا موارد مشابه، به نیاز خود دست پیدا کند.

سوالات متداول سئو

آیا میزان بازدید سایت بر رتبه گوگل تاثیرگذار است؟

همانگونه که می ‌دانید برای جذب بازدید کننده از روش ‌های مختلف می ‌توان بهره برد. موتورهای جستجوگر، آدرس مستقیم و لینک های قرار گرفته شده در وب سایت های دیگر به عنوان کانال های ورودی شناخته می شوند. علی رغم اینکه برای بهبود جایگاه و رتبه در موتورهای جستجو فاکتورهای مختلفی مانند سئو داخلی و سئو تکنیکال در نظر گرفته می‌شوند ولی افزایش بازدید کننده نیز به عنوان یک راهکار موثر در کسب رتبه مناسب در موتور جستجوی گوگل می تواند عنوان شود. هر اندازه رتبه الکسای سایت خود را بهبود دهید، بدون شک عملکرد مناسب تری داشته اید. در واقع ورودی گوگل به خوبی می‌تواند تاثیرگذاری خود را در سایت الکسا نشان دهد.
بررسی ‌ها نشان می ‌دهد که سایت ها بیش از ۸۰ درصد از بازدید خود را از طریق موتور جستجوی گوگل به دست می‌آورند.

چه زمانی نتیجه سئو سایت را می بینم؟

اگر قصد دارید در مدت زمانی کوتاه نتیجه سئو سایت خود را مشاهده کنید، باید فاکتورهای مختلفی را در نظر داشته باشید. بسته به پارامترهای به کار رفته و میزان عملکرد شما، مدت زمان نتیجه گیری از سئو سایت تعیین می شود. با این حال بسته به تحلیلی که از رقبا انجام می دهید و موفقیتی که در رقابت با آن ها دارید و همچنین میزان بودجه ای که در نظر گرفته شده، ممکن است این زمان با تفاوت هایی مواجه شود. علاوه بر این کیفیت محتوای تولید شده، لینک های ورودی به وب سایت، دامنه آتوریتی وب سایت و ساختار بندی آن از دیگر مواردی به شمار می ‌روند که می ‌توانند به شما کمک کنند در سریع ترین زمان بتوانید نتیجه مناسب سئو و بهینه سازی سایت خود دریافت کنید.

سوالات متداول سئو

آیا لازم است برای همه محصولات سایتم توضیحات یا Description متفاوتی بنویسم؟

متاسفانه برخلاف وب سایت های مشهور، در فروشگاه‌های آنلاین معمولا توضیحات محصول به صورت کاملا آماتور و بد نوشته می‌شوند. در در حالی که کاربر به دنبال پاسخ سوالات خود است، ارائه توضیحات غیر مفید و بی اساس می‌تواند به عنوان فاکتور منفی برای سئو سایت عنوان شود. در واقع توضیحات مناسب یک محصول به بهترین شکل می تواند در بهینه سازی موتورهای جستجو، عملکرد خود را نشان دهد. امروزه مدیران فروشگاه های آنلاین با درک این شرایط به سراغ محتوا نویسان حرفه ای می روند. این افراد می توانند برای توضیح محصولات، کیفیت بسیار بالایی در کار خود نمایش دهند. هنر محتوا نویس در این شرایط به شکلی است که می تواند با ارائه مطالبی مختصر و مفید به بهترین شکل نیازهای کاربران را برطرف نماید.

آیا استفاده از کلمات کلیدی متا یا Meta Keyword هنوز مهم است؟

در گذشته و تا سال ۲۰۰۹، گوگل به شکل گسترده از کلمات کلیدی متا استفاده می کرد. با این حال به روزرسانی الگوریتم های گوگل در این سال نشان داد که این کلمات هیچ تاثیری در رتبه بندی وب سایت ها نخواهند داشت. گوگل استفاده از کلمات متا یا Meta Keyword را به شکل کلی متوقف کرده است. دلیل این کار استفاده اشخاص از کلمات کلیدی نامرتبط در محتوا عنوان شد. گوگل اعلام کرد با توجه به سوء استفاده کاربران از متا تگ کلمات کلیدی، این فاکتور را در رتبه بندی سایت ها به شکل کلی حذف کرده است.
بسیاری از کارشناسان سئو بر این باورند که استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی و تکرار این کلمات به صورت هرز یک نشانه غیر قابل اعتماد برای کاربران خواهد بود.
برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده سوالات متداول نسبت به سئو می توانید با 1 محتوا همراه باشید و در صورت بروز هر گونه مشکلی با مشاوران متخصص ما در تماس باشید.

نوشتن دیدگاه