تولید محتوا برای محصول چگونه انجام می شود؟

محبوبیت بسیار بالای فروشگاه ‌های آنلاین موجب شده که در زمینه فروش محصولات، رقابت گسترده ای بین مدیران و صاحبان کسب و کار ایجاد شود. بدون تردید پس از اینکه فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کردید، باید به یکی از مهم ترین موارد در زمینه پیشرفت فروش محصولات، یعنی تولید محتوا بپردازید. در واقع هنگامی می توانید مشتریان را ترغیب به خرید از فروشگاه خود کنید که به همراه نمایش تصاویر محصول، بتوانید توضیحات جامعی برای آن ها بیان کنید. یک محتوای کاربردی و تخصصی برای معرفی محصول، کمک می کند تا کاربر به خوبی با ویژگی ها و مزایای محصولات شما آشنایی پیدا کند. همچنین محتوای یونیک تولید کنید. این یونیک بودن فقط محصور به محصولات نمیشود. بلکه مقالات و سایر پست های سایت را نیز در بر میگیرد. اگر هنوز در این مورد چیزی نمیدانید یا فکر میکنید ممکن است نکته ای را از قلم انداخته باشید، بهتر است به صفحه تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی نگاهی بیندازید.

تولید محتوا محصول

موفقیت در زمینه دیجیتال مارکتینگ و فروش محصولات نیاز به استفاده از قواعد و تکنیک های مختلفی دارد. در این بین باید بتوانید مهارت و دانش تولید محتوای خود برای معرفی محصول را به مقدار قابل توجهی افزایش دهید.
مدیرانی که در بستر اینترنت، فروشگاه های مختلفی را راه‌ اندازی کرده ‌اند، موارد متعددی مانند تولید محتوای محصول، برنامه ریزی برای فروش، تبلیغات اینترنتی و استراتژی بازاریابی محتوا را در نظر می گیرند. با این وجود تولید محتوا باید به شکل منظم و اصولی انجام پذیرد. محتوا نویسی برای تولید محصول امری تخصصی محسوب می ‌شود. رعایت نکات کلیدی تولید محتوا، برای معرفی محصول کمک می کند تا گامی بلند جهت رسیدن به اهداف خود بردارید. با ما در یک محتوا همراه باشید تا نکات مهم و کاربردی برای تولید محتوا و معرفی محصولات را بیان کنیم.

تولید محتوا محصول

ده نکته کلیدی تولید محتوا برای محصول

همانگونه که عنوان کردیم، محصول نویسی یا تولید محتوا برای معرفی محصول یک عمل تخصصی محسوب می شود. به همین علت سعی کنید برای ارائه اطلاعات کامل از محصولات خود، از یک محتوا نویس و سئو کار متخصص کمک بگیرید. نکات زیر می تواند بخش زیادی از نیازهای شما در این زمینه را برطرف کنند.

  • شناسایی مخاطبان و بازار هدف
    بدون تردید برای تولید محتوای محصول، نخستین گام شناسایی مخاطبان هدف محسوب می ‌شود. اگر به خوبی بتوانید مخاطبان هدف و مشتریان خود را شناسایی کنید، با درک نیاز مشتریان و اینکه مخاطبان به دنبال محصولات با چه ویژگی ‌هایی هستند، گامی بلند در زمینه ارتقاء کسب و کار خود برمی دارید. این بخش شامل مراحل متعدد و شاخه های گوناگونی است. به عنوان مثال دلیل علاقه مندی مشتری به محصولات شما چیست؟ چه ویژگی ‌هایی در محصولات شما منجر به ایجاد جذابیت برای مشتری شده ‌اند؟ نحوه پیدا کردن فروشگاه شما توسط مشتری چگونه بوده است؟ با توجه به پاسخ این سوالات به خوبی می توانید برای محصولات خود، تولید محتوای اصولی را آغاز کنید.
  • تمرکز بر روی مزایای محصول
    قاعدتاً برای اینکه مشتریان و مخاطبان خود را مجاب کنید که روی به خرید محصولات شما بیاورند، باید نکات مثبت و مزایای محصول را برجسته کنید. رعایت کردن این نکته به خوبی مشتریان را ترغیب می ‌کند که در میان محصولات مختلف و فروشگاه ‌های متعدد، روی به خرید از شما بیاورند. مشتریان علاقه ‌مندند، بدانند محصولی که قصد خرید آن را دارند چه مزایایی برایشان خواهد داشت. سعی کنید در کنار ارائه اطلاعات فنی، ویژگی های برجسته و بارز محصول را به آن ها معرفی نمایید.
  • داشتن لحن طبیعی
    اگر بتوانید با مشتری ارتباطی عمیق برقرار کنید، به خوبی در زمینه فروش محصولات، موفقیت خود را تضمین خواهید کرد. در واقع برای تولید محتوای محصول سعی کنید با داشتن لحن و زبان طبیعی بتوانید اعتماد مشتری را کسب کنید. در این بین شبکه ‌های اجتماعی نیز به عنوان بستری ایده‌ آل برای بررسی نظرات مشتریان شناخته می شوند. سعی کنید متناسب با محصولاتی که قصد فروش دارید، سبک و لحن خود را تغییر دهید.
  • استفاده از کلمات هیجان انگیز
    در کنار تولید محتوای خلاقانه و جذاب، برای معرفی محصول می توانید از کلمات هیجان انگیز، بیشترین بهره را ببرید. مشتری با مطالعه محتوای ارائه شده توسط شما به خوبی می تواند تحریک شود تا روی به خرید محصولات ارائه شده بیاورد. محتوای جذاب و تازه با استفاده از جملات هیجان انگیز به مانند نحوه تعریف داستان، مخاطبان را متقاعد می کند که خرید خود را از فروشگاه شما انجام دهند.

ده نکته کلیدی تولید محتوا برای محصول

  • بهینه سازی محتوا
    رعایت اصول سئو در تولید محتوا برای معرفی محصول، اهمیت بسیار بالایی دارد. با توجه به این که کلید واژه ها در دنیای بازاریابی دیجیتال و جستجو در اینترنت حرف اول را می زنند، دقت کنید که یک محتوای خاص با رعایت اصول سئو در معرض دید کاربران قرار دهید. استفاده هوشمندانه از کلمات کلیدی و به کار بردن آن ها با ظرافت بالا کمک می کند تا محتوای جذاب و بهینه شده برای محصول خود تولید کنید. کلمات کلیدی را در توضیحات متا، توضیحات محصول و عنوان به کار ببرید.
  • ارائه تصاویر با کیفیت از محصول
    بخش عمده ‌ای از مشتریان و کاربران در بستر اینترنت قبل از مطالعه محتوای تولید شده، به بررسی تصاویر می پردازند. تجربه نشان داده که ارائه تصاویر با کیفیت و جذاب، بخش عمده ‌ای از کاربران را می ‌تواند ترغیب به خرید محصول مورد نظر نماید. قطعاً استفاده از تصاویر خوش رنگ و لعاب و جذاب به عنوان یک راهکار موثر برای معرفی محصول شناخته می شود.
  • توجه به جزئیات
    بخش زیادی از محصولات، نیاز به کسب اطلاعات کافی برای نحوه نگهداری، نحوه استفاده و همچنین میزان دوام محصول خواهند داشت. سعی کنید در نوشتن محتوا برای معرفی محصول، این موارد را در کنار جزئیات دیگر مانند جنس، گارانتی، شرکت یا کشور سازنده و همچنین قیمت محصول به کار ببرید.
  • خوانا بودن محتوای معرفی محصول
    محتوایی که برای محصول تولید می ‌کنید باید فارغ از مطالب بیهوده و خسته کننده باشد. متن تولید شده توسط شما باید جذابیت بالایی برای کاربران به همراه داشته و نکات متعددی را در بر گیرد. به عنوان مثال، نوشتن پاراگراف های کوتاه، استفاده از متن های رنگی برای بیان قسمت ‌های مهم و رعایت علائم نگارشی از نکات مهم در این زمینه شناخته می شوند.
  • استفاده از ویدئو و اینفوگرافیک
    برای تولید محتوای محصول، استفاده از اینفوگرافیک به صورت هوشمندانه کمک می کند تا برای انتقال مطالب و همچنین جذب کاربر به خوبی عمل نمایید. یک محتوای کامل در عین مختصر و مفید بودن در کنار استفاده از اینفوگرافیک و ویدیوها، تاثیر بسزایی در افزایش میزان فروش خواهد داشت. برای ساخت اینفوگرافیک و همچنین ویدیوهای کاربردی می توانید از نرم افزارهای مختلف کمک بگیرید.
  • استفاده از منابع گوناگون
    هر اندازه منابع مورد استفاده توسط شما برای تولید محتوای معرفی محصول بیشتر باشد، محتوای تولید شده محکم تر و قابل استنادتر است. محتوایی که تولید می کنید باید از منابع متعددی برداشت شده و اطلاعاتی صحیح و جدید در اختیار کاربران قرار دهد.

محصول نویسی چیست؟

اگرچه قرار دادن عکس های مناسب برای محصولات مختلف تاثیر بسیار زیادی روی فروش دارد، اما این موضوع کافی نیست. محصول نویسی به فرآیند نوشتن متن برای محصولات مختلف گفته می شود که متن مورد نظر به صورت اختصاصی فقط برای صفحه محصول درج می شود. محصول نویسی بر پایه توصیف محصول از دیدگاه مشتری است و می تواند تاثیر زیادی روی جذب مشتری و افزایش نرخ فروش محصولات مختلف داشته باشد. محصول نویسی نیاز به دقت بسیار زیادی دارد و باید علاوه بر داشتن کلمات کلیدی مناسب، محصول را نیز شرح داده و تبلیغ کند.

  • تکنیک های تولید محتوا برای محصولات

برای اینکه بتوانید محصول نویسی حرفه ای داشته باشید، لازم است که از تکنیک های تولید محتوای مناسب استفاده کنید. در ادامه به نکات و اقداماتی که باید برای تولید محتوا محصول به آن ها توجه داشته باشید، اشاره می کنیم.

  • شناسایی مخاطبان

اولین گام برای تولید محتوا محصول، شناسایی مخاطبان است. برای این کار باید کمی به عملکرد مخاطبان خودتان توجه بیشتری داشته باشید. اینکه کدام ویژگی یا مزیت محصولات شما برای مشتری جذاب است؟ هر کدام از مشتریان به کدام محصولات علاقه مند هستند و بسیاری از موارد دیگر.

  • تمرکز بر مزایای محصول

در محتوای خودتان روی مزایای محصول تمرکز کنید. شما باید مشتریان خودتان را متقاعد کنید که محصولات را از شما بخرند و برای این کار باید این ذهنیت را در مخاطبان ایجاد کنید که محصول شما سود و منفعتی برای آن ها دارد. به طور مثال اگر قصد فروش یک لباس نخی دارید، به راحتی، شستشوی آسان، بو نگرفتن و خنک بودن آن اشاره کنید.

  • داشتن لحن صمیمی با مشتری

برای اینکه بهترین سبک تولید محتوا محصول را داشته باشید، باید به لحن ارتباط با مشتری توجه کنید. در هنگام تولید محتوا لحن شما به گونه ای باشد که به راحتی با مشتری ارتباط برقرار کنید. داشتن لحن طبیعی در تولید محتوا باعث ایجاد احساس اعتماد و جذب مشتری خواهد شد. سعی کنید که سبک و لحن تولید محتوای مخصوص به خودتان را داشته باشید تا مشتری به راحتی متوجه شود که قرار است از برند شما خرید کند.

  • شرح جزئیات بیشتر

برای محصول نویسی لازم است که به جزئیات بیشتر محصول توجه داشته باشید. مشتری می خواهد با خواندن توضیحات محصول هر آن چیزی که به آن نیاز دارد را یاد بگیرد. نحوه نگهداری از محصول، جنس محصولات، دوام و گارانتی آن ها و بسیاری از موارد دیگر همگی می توانند برای تولید محتوا محصول مورد استفاده قرار گیرند. سعی کنید که خودتان را فروشنده و مخاطب را خریداری در نظر بگیرید تا هر آن چیزی که خریدار به آن نیاز دارد را ارائه کنید.

  • استفاده از کلمات هیجان انگیز

محصول نویسی باید باعث جذب مشتری شود. بنابراین، لازم است که از کلمات هیجان انگیز برای محصول نویسی استفاده کنید تا احساسات مخاطبان شما تحریک شوند. شما باید بر اساس نوع محتوای خودتان و محصولی که قرار است برای آن محتوا نویسی کنید، از کلمات هیجان انگیز اختصاصی مانند «خیره کننده»، «هیجان انگیز»، «جذاب»، «خاص» و ... استفاده کنید.

محصول نویسی چیست؟

  • بهینه سازی برای گوگل

تولید محتوا محصول برای گوگل انجام می شود، پس باید آن را برای گوگل بهینه سازی کنید. استفاده از کلمه کلیدی اصلی و مرتبط و به کار بردن این کلمات در بخش های مختلف مقاله مهم است. همچنین باید از تصاویر باکیفیت برای محصول نویسی استفاده کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را از این تصاویر مشاهده نمایید.

  • کوتاه و مختصر

تولید محتوا محصول نسبت به تولید محتوا وبلاگ باید کوتاه‌تر و مختصرتر باشد. سعی کنید که از نوشتن مطالب حشو جلوگیری کنید و به سراغ متن های کاربردی بروید. متن های طولانی برای کاربران خسته کننده هستند و ممکن است باعث شوند تا آن ها علاقه ای به خواندن ادامه مطلب نداشته باشند. بنابراین، سعی کنید که از پاراگراف های کوتاه به همراه مطالب مفید استفاده کنید. به گونه ای که مخاطب با خواندن هر خط، توضیحی را به دست آورد.

  • نوشتن به صورت تجربی

برای نوشتن محتوای محصول، لازم است که نوشتن را به صورت تجربی آغاز کنید. برای هر محصول در صفحه وبلاگ خود محتوایی تهیه کنید که حاوی نظرات و تجربیات خودتان هستند. این کار باعث می شود تا افراد برای اینکه اطلاعات جامع‌تری را بدست بیاورند، به محتوای مورد نظر ارجاع داده شوند. در بخش توضیحات محصول نمی توانید مطالب طولانی بنویسید، اما ممکن است خریدار به این مطالب نیاز داشته باشد. بنابراین، با نوشتن به صورت تجربی مطمئن شوید که مخاطب شما به هر اطلاعاتی که در مورد محصول نیاز دارد، دسترسی پیدا می کند.

  • چک لیست در محصول نویسی

بسیاری از مخاطبان شما وقت اینکه زمان زیادی بگذارند و کل متن محصول را بخوانند، ندارند. پس بهتر است که بخش هایی از محتوای محصول خودتان را به صورت چک لیست در نظر بگیرید. چک لیست هم خوانایی بهتری دارد و هم می تواند امکان مطالعه سریع‌تر را فراهم کند. در واقع مشتری در عرض چند ثانیه متوجه می شود که محصول شما برای چیست و چه تاثیری دارد.

محصول نویسی چیست؟

تولید محتوا برای انلاین شاپ لباس

فروش لباس به صورت اینترنتی بیشتر از هر چیزی دیگر در حال رواج است. تولید محتوا برای آنلاین شاپ لباس می تواند تاثیر زیادی روی درآمدزایی داشته باشد. برای اینکه بتوانید لباس های فروشگاه خود را به صورت آنلاین بفروشید، باید محتوای منظم تولید کنید. علاوه بر محصول نویسی، نیاز به وبلاگ نیز برای دریافت ورودی بیشتر در سایت خواهید داشت. برای هر لباس یک محتوای اختصاصی در مورد جزئیات آن داشته باشید و هر کتگوری از سایت شما نیز باید اطلاعات مناسبی را به مشتری ارائه کند. خلاصه بگوییم که برای تولید محتوای آنلاین شاپ لباس باید خودتان را به عنوان یک فرد فروشنده در نظر بگیرید و برای یک خریدار محتوا تولید کنید.

تولید محتوا برای پیج فروشگاهی

تولید محتوا برای پیج فروشگاهی یکی از اقداماتی است که برای فروش بیشتر و تبلیغات انجام می شود. پیج های فروشگاهی با هدف ارائه محصولات و معرفی آن ها فعالیت می کنند و طبیعتا تلاش آن ها جذب مشتریان متعدد و حفظ آن ها است. از این رو باید حتما به تولید محتوای جذاب، بدون نقص و کارآمد برای پیج های فروشگاهی توجه بسیار زیادی داشت. پیج های فروشگاهی نیاز به محتواهای کوتاه و در عین حال جذب کننده دارند. این محتواها در زیر عکس های منتشر شده قرار می گیرند و حتی ممکن است صوتی یا ویدیویی نیز باشند.

نوشتن دیدگاه