چگونه گوگل با سئو به شما جایگاه بهتری می دهد؟

رسیدن به جایگاه بهتر در گوگل و رسیدن به صفحه اول به موارد متعددی بستگی دارد. ما به عنوان تیم محتوایی یک محتوا در این مقاله تصمیم گرفتیم به صورت تقریبا تخصصی به برخی از این موارد اشاره کنیم و شما را با گزینه هایی که باید برای بالا آمدن سایت خود در صفحه گوگل در نظر بگیرید که آشنا کنیم. افرادی که در زمینه سئو دانش و تجربه کافی دارند موفق تر هستند و هزینه کمتری نیز برای بالا بردن سایت خود صرف می ‌کنند. این هزینه هم از لحاظ زمان و هم از لحاظ هزینه های اقتصادی کمتر بوده و دانش سئو می تواند تاثیر بسزایی در بهتر شدن جایگاه شما در گوگل داشته باشد. کاهش تعرفه سئو سایت همیشه دغدغه بسیاری از مدیران و صاحبین سایت های فروشگاهی یا سایت های دیگر بوده است که این کاهش هزینه‌ ها در صورتی که پروژه به دست یک سئوکار حرفه ای سپرده شود دقیقا امکان پذیر خواهد بود.

 

چگونه گوگل با سئو به شما جایگاه بهتری می دهد؟

با سئو به رتبه 1 گوگل برسید

اگر می خواهید به رتبه یک گوگل برسید باید چند گام اساسی را همیشه مد نظر داشته باشید ما به صورت لیست وار و خلاصه به این چند گام اشاره کرده ‌ایم:

  • اولین گام که بهتر است آن را فراموش نکنید به استفاده از کلمات کلیدی است. البته کلمات کلیدی نیز خود دارای نکات فراوانی می باشند. به عنوان مثال اگر که شما از یک کلمه کلیدی بلند استفاده کنید احتمال اینکه شما در صفحه اول دیده شوید بسیار بیشتر خواهد شد. کلمات طولانی و یا به اصطلاح کلمات دم بلند امروزه بیشترین جستجو های گوگل را تشکیل داده اند. کلمات می‌ توانند با دسته‌ بندی آسان وقت و هزینه کمتری را در بر بگیرند. بسیاری از شرکت های فروشگاهی بزرگ همچون آمازون و دیجی کالا در بسیاری از مواقع بیش از ۵۰ درصد محصولات خود را با کلمات کلیدی دم بلند به فروش می ‌رسانند.
  • در گام دوم حتما در نظر داشته باشید که کلمات کلیدی خود را رتبه بندی کنید. رتبه بندی کلمات کلیدی مشابه تاثیر بسیار زیادی در جستجوی گوگل داشته و می تواند شما را به صفحات اول برساند. البته بهتر است بدانید که گوگل به صفحات وب را در دسترس کاربران قرار می دهد نه خود وبسایت ها را. به همین منظور نیز رتبه بندی کلمات کلیدی مشابه اهمیت بسیار بالایی در بالا بردن صفحه وب شما خواهد داشت.
  • در گام سوم حتما دقت داشته باشید محتوایی که می نویسید کاملا متناسب با میزان جستجوی کاربر باشد. نه تنها داشتن یک محتوای ارزشمند، بلکه وجود بک لینک های کاربردی نیز می تواند شما را به هدف خود نزدیک تر کند. اگر بتوانید از بک لینک های ارزشمند و با کیفیت در وب سایت خود استفاده کنید، این مسئله می‌ تواند منجر به بالا رفتن ترافیک سایت شما شود. وقتی که شما از بک لینک های زیاد استفاده کرده باشید جایگاه وب سایت شما در گوگل ارتقا پیدا کرده و به صفحه اول گوگل می رسید. گوگل ابزار هایی را برای کاربران خود در نظر گرفته است که شما به وسیله آن ها می توانید تعداد بک لینک های مورد نیاز برای وب سایت خود را تخمین بزنید.
  • عنوان نیز در بالا رفتن وب سایت شما تاثیر بسیار زیادی دارد. وقتی که کاربر به یکی از صفحات وب سایت شما وارد می شود اولین چیزی که مشاهده می کند عنوان های درج شده در صفحه شما است. اگر این عنوان جذاب باشد و بتواند مخاطب را به خود جذب کند کاربر جذب صفحه شما شده و به ماندن ترغیب می شود. سپس صفحه را مطالعه می‌ کند و حتی ممکن است صفحه شما را ذخیره نیز نماید. اما اگر که این عناوین جذابیت کافی را نداشته باشند به محض دیدن آنها کاربر صفحه شما را ترک خواهد کرد.
  • استفاده از تصاویر کاملا به جا و جذاب در عین داشتن حجم کم و شفافیت بالا می تواند تاثیر بسیار بالایی در افزایش سرعت و افزایش ترافیک وب سایت شما داشته باشد. بنابراین استفاده از این تصاویر را فراموش نکنید.

با سئو به رتبه 1 گوگل برسید

ترفندهای سئو برای بالا بردن رتبه سایت در نتایج گوگل

یکی از ترفندهای سئو برای بالا بردن رتبه سایت در نتایج گوگل شناسایی و سپس تعمیر لینک های خراب است. هنگامی که شما لینک های خراب را شناسایی کنید می توانید آن ها را ترمیم نمایید. این مسئله باعث می شود تا موتور جستجوگر گوگل بتواند سایت شما را بررسی کند. اگر موتور جستجوگر خطای ۴۰۴ را در وب سایت شما مشاهده کند این خطا را بدین منظور تفسیر می نماید که شما به خوبی از سایت خود مراقبت نکرده‌ اید. خطاهای ۴۰۴ نیز طبق اصول سئو به دلیل لینک های خراب تشکیل می ‌شوند. به عنوان مثال ممکن است که در یکی از صفحات سایت شما لینکی قرار داشته باشد و به صفحه‌ ای ارجاع بدهد که دیگر آن صفحه وجود خارجی ندارد. در واقع لینک های مقصد شما تغییر پیدا کرده اند و یا اینکه به صورت اشتباه نوشته شده اند. باید حتما لینک های خراب را در اسرع وقت ترمیم کنید تا کوچک ترین مشکل در این مسئله پیش نیاید و خطای ۴۰۴ اتفاق نیفتد. اگر می خواهید که رتبه سایت شما در نتایج گوگل افزایش پیدا کند می توانید از ترفند کوتاه کردن url نیز استفاده کنید. هر چقدر که url شما کوتاه تر باشد در ذهن کاربر بیشتر ماندگار شده و در رسانه های اجتماعی بیشتر به اشتراک گذاشته می‌ شود. تا حد امکان نیز سعی کنید در url خود از حروف ربط استفاده نکنید و آن را تا حد امکان و تا جایی که می توانید به دامنه اصلی وبسایت خود نزدیکتر نگاه دارید. در واقع تجربیات . بیانات سئوکارهای حرفه ‌ای نشان داده است که این مسئله می ‌تواند تاثیر مستقیمی بر بالارفتن سئو سایت شما و افزایش رتبه سایت شما در نتایج گوگل داشته باشد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات تکمیلی در زمینه رسیدن به رتبه 1 گوگل به کمک سئو از همکاران ما در سایت یک محتوا کمک بگیرید و در صورت نیاز می توانید از کارشناسان و متخصصان ما در این زمینه مشاوره رایگان نیز دریافت کنید. با ما در ارتباط باشید. 

نوشتن دیدگاه