نوشتن 1000 کلمه محتوا چقدر طول می کشد؟

مقاله‌های ۱۰۰۰ کلمه‌ای یکی از پراستفاده‌ترین مقاله‌ها هستند. یعنی فرقی نمی‌کند شما بخواهید موضوعی را به مخاطبان‌تان آموزش دهید یا این‌که او را با محتوای‌تان سرگرم کنید. یک مقاله‌ی ۱۰۰۰ کلمه‌ای می‌تواند طیف گسترده‌ای از محتواهای متنی را به خوبی پوشش دهد.
اما سوالی که بسیاری از نویسندگان تازه‌کار از من می‌پرسند این است که برای نوشتن یک مقاله‌ی ۱۰۰۰ کلمه‌ای چقدر باید وقت گذاشت؟ نوشتن چنین مقاله‌ای چقدر طول می‌کشد؟ خوب حقیقت این است که پاسخ به این سوال یک جواب قطعی و فرموله برای همه نیست. اما من در این مقاله سعی می‌کنم به پاسخی جامع که برای بیشتر نویسندگان صدق کند برسم. بیایید شروع کنیم.

آیا می توانید 1000 کلمه را در یک ساعت بنویسید؟

قبل از جواب دادن به این سوال، در وهله‌ی اول باید ببینیم زمان نوشتن یک مقاله به چه چیزهایی بستگی دارد.

  • تعداد کلمات
  • موضوع محتوا
  • منابع موجود و در دسترس
  • سرعت عمل نویسنده

این عوامل مهم‌ترین فاکتورهایی است که تعیین می‌کنند نوشتن محتوای شما قرار است چقدر طول بکشد. حالا بیایید این موارد را به تفکیک بررسی کنیم.

  1. تعداد کلمات:

تعداد کلمات که در این بخش معلوم است. شما قرار است یک مقاله‌ی ۱۰۰۰ کلمه‌ای بنویسید. چیزی که واضح است این است که نوشتن یک مقاله‌ی ۱۰۰۰ کلمه‌ای از نوشتن یک مقاله‌ی ۲۰۰۰ کلمه‌ای کمتر و از نوشتن یک مقاله‌ی ۵۰۰ کلمه‌ای بیشتر طول می‌کشد.

  1. موضوع محتوا:

بسته به این‌که محتوای شما تا چه اندازه عامیانه یا تخصصی باشد، زمان نوشتن محتوا متفاوت است. خوب طبیعی است که نوشتن یک محتوای عمومی و سرگرم‌کننده زمان کمتری می‌گیرد. درحالی‌که نوشتن محتوای تخصصی به بررسی دقیق و جزئیات نیاز دارد. به همین دلیل بخش عمده‌ای زمان شما برای نوشتن محتوای تخصصی صرف تحقیق و بررسی می‌شود.

  1. منابع موجود و در دسترس:

اگر قرار باشد درباره‌ی موضوعی بنویسید که منابع زیادی به آن پرداخته‌اند، زمان بسیار کمتری صرف می‌کنید. حالا فرض کنید موضوع مورد نظر شما موضوعی جدید باشد که منابع در دسترس برای تحقیق درباره‌ی آن محدود و کمیاب است. در این صورت طبیعتاْ نوشتن محتوا بیشتر طول می‌کشد.

  1. سرعت عمل نویسنده:

سرعت عمل نویسنده یکی از مهم‌ترین عوامل نوشتن محتواست. این‌که شما با چه سرعتی مطالب را در ذهن خود صورتبندی و سپس تایپ می‌کنید تأثیر غیر قابل انکاری در زمان نوشتن محتوا دارد.

حالا بیاییم سراغ سوال اصلی. آیا می‌توانید ۱۰۰۰ کلمه محتوا را در یک ساعت بنویسید؟
جواب این است: بله و نه! بله اگر مجموع عوامل بالا دست‌به‌دست هم دهند و نه اگر یک یا چند مورد از مواردی که گفتم مطابق انتظار پیش نرود.
به‌طور معمول نوشتن یک محتوای ۱۰۰۰ کلمه‌ای برای موضوعات نه‌چندان تخصصی و دشوار، برای نویسنده‌ای که با سرعتی مناسب (نه کم و نه زیاد) می‌نویسد، چیزی حدود یک ساعت زمان می‌برد. بقیه‌اش ساده است. روی همین قاعده‌ی کلی می‌توانید زمان خودتان را به دست آورید.
پس اول خود و موضوع‌تان را بررسی کنید. ببینید که آیا سرعت عمل بالایی دارید یا نه. این را هم بررسی کنید که موضوع محتوای شما تا چه اندازه پیچیده یا آسان است. در این صورت می‌توانید ببینید که آیا می‌توانید یک محتوای ۱۰۰۰ کلمه‌ای را در یک ساعت بنویسید یا خیر.

نوشتن 200 کلمه چقدر طول می‌کشد؟

محتواهای ۲۰۰ کلمه‌ای محتواهای عمومی‌ای هستند که بیشتر برای صفحه‌های مجازی یا صفحات فروش وب‌سایت‌ها کاربرد دارند. پس قاعدتا چنین محتوایی نمی‌تواند پیچیده و نیازمند تحقیق و بررسی زیادی باشد. محتواهای ۲۰۰ کلمه‌ای عموماْ محتواهای عامیانه و مختصرومفیدی هستند که عامل تخصصی بودن یا نبودن موضوع در زمان آن نقشی ندارد.
پس نوشتن ۲۰۰ کلمه بیش از هرچیزی به سرعت عمل شما (به‌عنوان نویسنده) در پردازش و طبقه‌بندی اطلاعات و تایپ کردن‌تان بستگی دارد. خوب با این حساب طبق قاعده‌ی بالا اگر برای نوشتن یک محتوای ۱۰۰۰ کلمه‌ای یک ساعت زمان بگذارید، نوشتن ۲۰۰ کلمه چیزی حدود میانگین ۱۰ الی ۱۵ دقیقه از شما زمان می‌گیرد.
باز هم تأکید می‌کنم که این یک قاعده‌ی کلی و میانگین برای کسانی است که با سرعتی مناسب تایپ می‌کنند و موضوع مورد نظرشان موضوعی نسبتا ساده است.
نوشتن 200 کلمه چقدر طول می‌کشد؟

نوشتن مقاله 500 کلمه‌ای چقدر طول می‌کشد؟

متن‌های ۵۰۰ کلمه‌ای مقاله‌هایی هستند که نه چندان تخصصی‌اند و نه چندان عامیانه. باید چیزی بین این دو را برای چنین محتوایی در نظر داشته باشید.
بیایید باز هم به همان قاعده‌ی کلی برگردیم. فرض کنیم شما نویسنده‌ای هستید که قرار است محتوایی را با موضوعی نه‌چندان پیچیده بنویسید و سرعت نسبتا مناسبی هم در تایپ متن دارید. در این صورت اگر برای نوشتن ۱۰۰۰ کلمه محتوا یک ساعت زمان صرف کنید، با یک تناسب ساده می‌توان فهمید که نوشتن یک متن ۵۰۰ کلمه‌ای چیزی حدود ۱۵ دقیقه از زمان شما را به خود اختصاص می‌دهد.
طبیعی است که اگر موضوع محتوای شما کمی پیچیده باشد یا این‌که قرار باشد درباره‌ی حوزه‌ای بنویسید که اطلاع چندانی از آن ندارید، باید بخشی از زمان خود را به بررسی حوزه‌ای که قرار است برای آن مطلب بنویسید اختصاص دهید و به خوبی تحقیق کنید. یادتان باشد که سرعت عمل به هیچ وجه نباید تبدیل به عاملی شود که شما را از کیفیت و اصالت محتوا دور کند.

نوشتن مقاله 2000 کلمه چقدر طول می‌کشد؟

رسیدیم به محتواهای ۲۰۰۰ کلمه‌ای. اگر کمی وقت بگذارید و محتواهای موجود در صفحات برتر گوگل را بررسی کنید، می‌بینید که بیشتر محتواهایی که رتبه‌ی خوبی را در گوگل به دست آورده‌اند، به‌طور میانگین ۲۰۰۰ کلمه دارند. این یعنی محتواهای ۲۰۰۰ کلمه‌ای برای سایت‌های زیادی مهم هستند و مخاطبان هم آن‌ها را دوست دارند.
محتواهای ۲۰۰۰ کلمه‌ای محتواهایی هستند که بیشتر جنبه‌ی آموزشی دارند. این‌ها متن‌هایی هستند که قرار است چیزی را به مخاطب یاد بدهند و باید در آن‌ها از تکنیک‌های جذب مخاطب مثل استوری‌تلینگ استفاده کرد. حالا چرا این‌ها را می‌گویم؟ ساده است. همه‌ی این مولفه‌ها در نوشتن محتوا و زمانی که از نویسنده می‌گیرند موثر است.
بنابراین علاوه بر این‌که یک محتوای ۲۰۰۰ کلمه‌ای از نظر تعداد کلمات دوبرابر یک محتوای ۱۰۰۰ کلمه‌ای است و زمان بیشتری را از نویسنده‌اش می‌گیرد، چنین محتوایی اساسا بهترین مکان برای برقراری ارتباط دوستانه با مخاطب است و برای ایجاد چنین ارتباطی باید بیش از محتواهای دیگر زمان گذاشت.
خوب پس احتمالا نوشتن یک محتوای ۲۰۰۰ کلمه‌ای که موضوعی نه‌چندان پیچیده داشته باشد، برای نویسنده‌ای که با سرعتی متناسب بنویسد، چیزی حدود ۲ الی ۳ ساعت زمان می‌برد.

سخن آخر
باز هم تکرار می‌کنم که آن‌چه در این مطلب گفتم، نه یک قانون ثابت و کلی، که میانگینی ایده‌آل است که در بهترین شرایط برای شما صدق می‌کند. پس اگر برای نوشتن یک محتوای ۱۰۰۰ کلمه‌ای ۲ یا ۳ ساعت زمان گذاشتید ناامید نشوید. یکی از مهم‌ترین فاکتورها در تولید محتوا تجربه‌ی شما در نوشتن است. پس با کمی تلاش و ممارست می‌توانید سرعت‌تان را بالا ببرید و محتواهای بیشتری را در زمان کمتری بنویسید.

منابع:

نوشتن دیدگاه