درآمد تولید محتوا چقدر است

زمانی که تصمیم می‌گیریم برای ارتقای وضعیت شغلی یا افزایش درآمد خود شغل جدیدی را انتخاب کنیم، اطلاع از درآمد کلی شغل مورد نظر می‌تواند تصمیم‌گیری را برای ما ساده‌تر کند. به عنوان مثال، تولید محتوا به عنوان یکی از شغل‌های پردرآمد و پرتقاضا در بازار دیجیتال امروز این امکان را برای شما فراهم می‌سازد که به صورت حضوری در شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای بزرگ و یا به صورت دورکاری فعالیت کنید. مهم‌ترین مزیت فعالیت در زمینه تولید محتوا این است که شما برای ورود به این تخصص به سابقه کار نیاز ندارید، بلکه مهارت و دانش تولید محتوا شما را واجد شرایط فعالیت در این شغل می‌کند. درآمد ماهانه تولید محتوا علاوه بر اینکه می‌تواند به صورت ماهانه و قراردادی تعیین شود، می‌تواند به صورت کلمه‌ای و پروژه‌ای نیز مشخص شود. اگر به تولید محتوا علاقه دارید، اما نمی‌دانید درآمد تولید محتوا چقدر است، مطالعه این پست را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

درآمد تولید محتوا چگونه محاسبه می شود

مشخص است که درآمد تولید محتوا برای افرادی که به صورت حضوری و تمام وقت در شرکت‌های تولید محتوا مشغول به فعالیت هستند بر اساس قراردادهای توافقی و یا حقوق قانون کار مشخص می‌شود. اما درآمد تولید محتوا برای افرادی که به صورت دورکاری و فریلنسری با شرکت‌ها همکاری می‌کنند بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود.

  • کیفیت محتوا: کیفیت محتوا مهم‌ترین عاملی است که در تعیین درآمد شما به عنوان تولید کننده محتوا مؤثر است. به عنوان مثال، اگر محتوای شما طبق کلمات کلیدی مرتبط با موضوع و بر اساس روش‌های سئو نوشته شود، محصول نهایی شما یک محصول باکیفیت است. این نوع محتوا به دلیل تأثیرگذاری بر سئو وب‌سایت و جذب مخاطب، درآمد بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد. پس اگر می‌خواهید به عنوان متخصص تولید کننده محتوا وارد این شغل جذاب شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم با الگوریتم‌های گوگل و مبحث سئو آشنا شوید.
  • موضوع محتوا: به عنوان تولید کننده محتوا به خوبی می‌دانید که برای خلق محتوای تخصصی زمان بیشتری نسبت به محتوای عمومی نیاز دارید. زیرا بیشتر اوقات لازم است برای ارائه مطالب کاربردی و مفید، زمانی برای جستجو و دستیابی به منابع معتبر صرف کنید. در نتیجه درآمد تولید محتوای تخصصی و علمی بیشتر از محتوای فروشگاهی و عمومی خواهد بود.  
  • محتوای ترجمه شده: هدف اصلی بسیاری از کسب و کارهای آنلاین انتشار مطالب دست اول و معتبر است. به همین منظور تولید کننده محتوا پس از دستیابی به منابع روز دنیا که اکثرا هم به انگلیسی هستند، مجبور به ترجمه متن و بازنویسی آن می‌شود. این نوع محتوا نسبت به محتوایی که از وب‌سایت‌های مرجع فارسی زبان استفاده می‌کنند در‌آمد بیشتری برای شما خواهند داشت. در نتیجه اگر به زبان انگلیسی و دیگر زبان‌های مطرح بین‌المللی تسلط داشته باشید، می‌توانید درآمد بیشتری از تولید محتوا کسب کنید.
  • تعداد کلمات محتوا: در بسیاری از مواقع حقوق تولید کننده محتوا بر اساس تعداد کلمات هر محتوا تعیین می‌شود. این مزیت این امکان را برای شما فراهم می‌سازد که آزادانه و بدون محدودیت محتوای ارزشمند خود را تولید کنید. اما به یاد داشته باشید که برخی از شرکت‌های تولید محتوا با تعیین تعداد کلمه هدف به شما یادآوری می‌کنند که از اضافه‌گویی پرهیز کرده و به اصل مطلب اشاره کنید.

در آمد تولید محتوا در حال افزایش است

در سال‌های گذشته، به ویژه در دو سال گذشته و تجربه همه‌گیری کرونا، استفاده از اینترنت و موبایل افزایش چشمگیری پیدا کرده است. به عنوان مثال، ما بلیت سینما را از طریق اینترنت خریداری می‌کنیم، خریدهای روزانه مانند خرید از سوپرمارکت‌ها را به وسیله اپلیکیشن‌ها انجام می‌دهیم، وقت پزشک را از وب‌سایت‌های مربوطه رزرو می‌کنیم و حتی از طریق اینترنت برای دوستان و عزیزانمان هدیه ارسال می‌کنیم. تمامی موارد بالا دارای محتوایی است که ما پس از مشاهده و مطالعه آنها تصمیم به خریدشان می‌ گیریم. تمامی کسب و کارهایی که در بستر اینترنت مشغول به فعالیت هستند به محتوا نیاز دارند و این به معنی نیاز به شرکت‌های تولید محتوا و در پی آن تولید کننده محتوا است. میزان درخواست تولید کننده محتوا در چند سال گذشته منجر به افزایش درآمد این افراد شده است به‌طوری‌که انتظار می‌رود در سال‌های آینده درآمد این متخصصان به صورت پیوسته افزایش پیدا کند.

در تولید محتوا کیفیت بیشتر یعنی درآمد بالاتر

همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، کیفیت مهم‌ترین عامل تعیین کننده درآمد تولید کننده محتوا است. برای درک بهتر این موضوع برای شما یک مثال می‌زنیم. به عنوان مثال، یک کلینیک پوست و زیبایی برای افزایش حضور خود در اینترنت و کسب مشتریان بیشتر یک وب‌سایت طراحی می‌کند. حال افرادی که به دنبال بهترین روش‌های کاشت مو هستند، وارد گوگل می‌شوند و کلمات کلیدی خود را که شامل بهترین روش کاشت مو در ایران می‌شود را جستجو می‌کنند. گوگل پس از دریافت پیام کاربر خود، وب‌سایت‌هایی که پیش از این بازدید بالایی داشته‌اند، توسط بات‌ها بررسی شده و معتبر شناسایی شده‌اند و در نهایت نرخ پرش بسیار پایینی داشته‌اند را به کاربر خود پیشنهاد می‌دهد.

در تمامی مواردی که به آنها اشاره شد، محتوا حرف اول را می‌زند. محتوایی که بر اساس کلمات کلیدی تولید شده باشد، آموزنده و کاربردی باشد و در نهایت بتواند به سؤال کاربر گوگل پاسخ دهد، همان محتوایی است که گوگل آن را معتبر شناسایی کرده و با عنوان محتوای باکیفیت از آن یاد می‌شود. هدف اصلی کسب و کارهای آنلاین نیز سرمایه گذاری در محتوایی است که بتواند با افزایش ترافیک ارگانیک، بازدیدکنندگان تصادفی گوگل را به مشتریان وفادار آنها تبدیل کند. در نتیجه هر چه محتوای شما از کیفیت بیشتری برخوردار باشد، درآمد شما به همان میزان افزایش پیدا می‌کند.

برای افزایش درآمد تمرکز خود را روی بالا بردن کیفیت محتوا بگذارید

تا اینجا متوجه شدیم که محتوای باکیفیت کلیدی‌ترین جزء یک وب‌سایت به شمار می‌رود. پس برای افزایش درآمد، تمرکز خود را روی بالا بردن کیفیت محتوا بگذارید. برای این کار به شما پیشنهاد می‌کنیم از مباحثی نظیر اهمیت تولید محتوا در سئو، بازاریابی محتوا، آپدیت محتوا و محتوای کپی اطلاعات کسب کنید و بر آنها مسلط شوید. تولید محتوا علاوه بر درآمد بالا یکی از شغل‌های جذاب و پویا است که به دلیل موضوعات متنوعی که برای آنها به تولید محتوا می‌پردازید، اطلاعات شما را در زمینه‌های مختلف افزایش می‌دهد. برای مطالعه پست‌های مرتبط با تولید محتوا به مطالب دیگر یک محتوا مراجعه کنید و دانش کلی خود را در این زمینه افزایش دهید.  

 

نوشتن دیدگاه