درآمد سئو در ایران چقدر است؟

سئو که به معنی بهینه سازی موتور جستجو است یک آینده شغلی خوب برای کسانی است که به تازگی پا در این مسیر گذاشته اند. البته کسانی که در سال های قبل اقدام به آموزش در این زمینه کرده اند قطعا الان بسیار موفق تر هستند، اما هنوز هم دیر نیست زیرا کشور ما به عنوان یک کشور در حال توسعه به تازگی در مسیر کسب و کارهای اینترنتی افتاده است و اغلب سایت های فروشگاهی و سایت ‌های غیر فروشگاهی در گوگل طی سال‌های اخیر تأسیس شده‌ اند. به همین جهت نیز این شغل به عنوان یک شغل پردرآمد محسوب می ‌شود و سرمایه‌ گذاری در آن اصلا پر ریسک و پر خطر نیست. هرچند که سرمایه ‌گذاری چندانی نیز برای این شغل نیاز نیست و فقط شما هزینه دریافت آموزش ‌ها را پرداخت می کنید. با تیم محتوایی یک محتوا همراه باشید چراکه در این مقاله بیشتر در مورد درآمد و حقوق یک سئو کار در ایران آشنا می شوید.

 

درآمد سئو در ایران چقدر است؟

حقوق سئوکار در ایران

اگر بخواهیم در مورد حقوق و درآمد سئو کار در ایران صحبت کنیم باید بگوییم که این درآمد بر اساس نوع کار و محل کار می تواند کاملا متفاوت باشد. اما نسبت به سایر مشاغل که در حوزه مهندسی کامپیوتر در حال فعالیت هستند درآمد سئو کارها و کارشناسان سئو به مراتب بیشتر است. قبل از هرگونه توضیح باید این مطلب را برای شما شفاف کنیم که به هیچ عنوان کارشناس سئو را با یک سئو کار و یا به عبارتی متخصص سئو اشتباه نگیرید. یک کارشناس سئو تجربه بسیار زیادی در زمینه سئو دارد و قبل از اجرای هر برنامه ای با استفاده از استراتژی های خود، برنامه را تست و ارزیابی می کند. نقش هایی که یک کارشناس سئو باید آن ها را به صورت کامل انجام دهد و به آن ها مسلط باشد به ترتیب عبارت اند از؛ تعریف نقش ها، تحقیقات زمینه ای، پیگیری ترندهای سئو، طراحی استراتژی های بهینه سازی، تست خطا، مشاهده توزیع و پیاده سازی استراتژی های جدید و در نهایت آنالیز و تحلیل داده ها می باشد. اما یک متخصص سئو که با نام سئوکار نیز نامیده می شود توسط کارشناس سئو آموزش می بیند و در کنار کارشناس سئو وظایف مکمل خود را انجام می ‌دهد. البته حوزه کاری سئوکار نسبت به کارشناس سئو کمی محدودتر است. بنابر توصیفات ارائه شده حتما شما نیز متوجه شده اید که درآمد یک کارشناس سئو از یک سئو کار به مراتب بیشتر خواهد بود. البته مبلغ مشخصی را نمی ‌توان برای این درآمد در نظر گرفت زیرا درامد یک سئوکار و یا یک کارشناس سئو کاملا به تلاش آن ها، منطقه جغرافیایی آن ها، نوع شرکتی که در آن کار می‌ کنند و همچنین نوع پروژه ای که تحویل می ‌گیرند بستگی دارد.

حقوق سئو کار در ایران

درآمد سئو کار فری لنس

سئوکار فری لنس به آن دسته از سئوکارهایی گفته می‌ شود که به صورت تمام وقت و بسته به خواست و میل خودشان کار می ‌کنند. یعنی یک سئوکار فری لنس وقت خود را صرف چند پروژه متفاوت و گاه و بیگاه نمی ‌کند. بلکه وقت خود را صرف یک پروژه مشخص در تمام روز می کند. این مسئله می ‌تواند هم روی تمرکز و هم روی درآمد و هندلینگ وقت سئوکار تاثیر مثبت داشته باشد. اما اینکه درآمد یک سئوکار فری لنس چقدر میتواند باشد بستگی به نوع و حجم کار سئو کار و بستگی به نوع پروژه و همچنین مقدار تجربه و سوابق کاری او دارد. بدین صورت که هرچقدر یک سئوکار بیشتر کار کند و تایم بیشتری روی پروژه صبر کند قطعا درآمد بیشتری نیز خواهد داشت این درآمد اینگونه نیست که شما پشت ساعت کاری را با یک تاریخ مشخص و با یک حقوق مشخص پشت سر بگذارید بلکه هر چقدر که ساعت‌های بیشتری کار کنیم قطعاً حقوق شما و درآمد شما بیشتر خواهد بود. اگر بخواهید به درآمد عالی یک سئوکار حرفه ‌ای برسید باید حداقل ۲ الی ۳ سال زمان صرف کسب تجربه و آموزش کنید. این زمان نیز به صورت روزانه باید تقسیم بندی شود و برای یادگیری برنامه ریزی داشته باشید و هر روز ساعت مشخصی را به یادگیری اختصاص بدهید. در چند ماه اولیه باید یادگیری مفاهیم اصلی و اولیه را آموزش ببینید و مفاهیم پیشرفته تر را نیز طی ۶ الی ۱۲ ماه بعد می توانید به صورت کامل آموزش ببینید. پس از آن نوبت به کار و کسب تجربه می رسد. کار عملی حداقل به یک الی دو سال زمان نیاز دارد تا شما بتوانید در این زمینه کاملا ورزیده شوید و به درآمد کافی دست پیدا کنید. این درآمد بسته به پروژه ای که شما می گیرید و بسته به تلاش خودتان می تواند متغیر باشد. برخی از سئوکارها درآمدی به اندازه یک کارگر کارخانه دارند، اما برخی از آن ها درآمدی به اندازه یک تاجر بزرگ دارند و این مسئله کاملا بسته به تلاش و کوشش و همچنین بسته به پشتکار و تجربه خودتان دارد. البته کشورهای دیگر از جمله کشورهای اروپایی و آمریکایی درآمد بسیار بیشتری را برای سئو در نظر گرفته اند اما در کشور ما هنوز هم این درآمد موجود نسبت به این کشورها مبلغ اندکی به شمار می آید.

برای کسب اطلاعات تکمیلی در رابطه با درآمد سئو و سئوکار در ایران می توانید با کارشناسان ما در سایت یک محتوا همراه باشید و در صورت نیاز مشاوره رایگان دریافت کنید. و قدم های بعدی را در زمینه یادگیری سئو با اطمینان بیشتر بردارید. 

نوشتن دیدگاه