بهترین کلمات کلیدی برای سئو را چطور پیدا کنیم؟

هنگامی که به دنبال تولید محتوا و تدوین یک مطلب مناسب هستید، موارد مختلفی باید در نظر داشته باشید. یافتن بهترین کلمات کلیدی برای سئو به عنوان یکی از مهم ‌ترین نکات برای محتوا نویسان می تواند عنوان شود. کلمات کلیدی که در بهینه سازی موتورهای جستجو و سئو داخلی سایت اهمیت بالایی دارند، باید به گونه ای انتخاب شوند که بتوانند اثرگذاری فوق‌العاده‌ای بر روی محتوای تولید شده ایجاد کنند. انتخاب یک کلمه کلیدی مهم و اساسی برای سئو سایت، امری مهم محسوب می‌شود. در کنار سایر فعالیت‌هایی که برای بهینه سازی و سئو سایت انجام می دهید، استفاده از ابزارهای لازم برای انتخاب بهترین کلمه کلیدی نیز باید در نظر گرفته شود. در برهه‌ای از زمان، کلمات کلیدی کاربردی و مناسب می‌توانند کمک کنند تا جامعه هدف و بازدید کنندگان را به سمت سایت خود هدایت کنید. بنابراین قبل از انجام هر عمل و شروع پروژه باید بتوانید کلمات کلیدی مناسب را شناسایی نمایید.
گوگل نیز در این زمینه معیارهای مختلفی برای شناسایی کلمات کلیدی در نظر می گیرد. بی شک تولید محتوا بدون استفاده از کلمات کلیدی می تواند کاری بیهوده باشد. اینکه کاربران بیشتر به دنبال جستجوی چه عباراتی هستند و کدام کلمات کلیدی می‌توانند برای درآمدزایی شما موثرتر باشند را با استفاده از ابزارهای مختلفی می توانید به خوبی پیدا کنید.

بهترین کلمات کلیدی برای سئو را چطور پیدا کنیم؟

معیار گوگل برای بهترین کلمات کلیدی چیست؟

ابزارها به عنوان مهمترین گزینه ها برای یافتن کلمات کلیدی، بخش بزرگی از این فرآیند را برای شما انجام خواهند داد. با این حال موتور جستجوگر گوگل نیز می‌تواند آمار بسیار مناسبی را برای نتایج جستجوی خود در اختیار شما قرار دهد. با استفاده از این معیارها به منظور پیدا کردن کلمه کلیدی می‌توانید به خوبی عمل کنید. گوگل متفاوت با ابزارهای دیگر، معیارهای مختلفی برای بهترین کلمات کلیدی در نظر می گیرد. با وجود اینکه ابزار تحقیق کلمه کلیدی به عنوان راهکاری بی نظیر برای شناسایی این کلمات می‌توانند عنوان شوند، اما سئو کاران با استفاده از موتور جستجوی گوگل نیز به دنبال یافتن بهترین کلمه های کلیدی هستند.
از جمله مهمترین معیارهایی که گوگل برای ارائه بهترین کلمات کلیدی در نظر می گیرد، میزان جستجوی کاربران محسوب می‌شود.
معیار دیگر که در این زمینه توسط گوگل مورد بررسی قرار می‌گیرد، میزان رقابت است. در این معیار تفاوتی ندارد که میزان جستجوی کلمات کلیدی مختلف توسط کاربران به چه اندازه بوده است. شما باید به خوبی بتوانید مسئله رقابت را نیز در انتخاب کلمه کلیدی مناسب مد نظر قرار دهید.
در گذشته معمولاً محتوا نویسان و سئو کاران از کلمات کلیدی کوتاه برای تولید محتوا استفاده می کردند. با این حال امروزه و با تحقیقات انجام گرفته بر روی موتورهای جستجو و الگوریتم های هوشمند آن ها، عبارت های کلیدی بیش از پیش مدنظر قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، نزدیک به ۷۰ درصد از جستجوهایی که کاربران در فضای وب انجام می دهند، از کلمات کلیدی 4 یا ۵ کلمه ‌ای تشکیل شده اند.


بهترین کلمات کلیدی برای سئو را چطور پیدا کنیم؟

گوگل کمپین تبلیغاتی را نیز برای کلمات کلیدی پر رقابت و مهم به عنوان یک روش موثر در نظر می‌گیرد. تبلیغ گوگل که زیرمجموعه ‌ای از تبلیغات کلیکی به شمار می رود با پرداخت هزینه هایی می تواند موجب ارتقاء جایگاه شما در موتور جستجو شود. فراموش نکنید باید بودجه تبلیغات را به بهترین شکل مدیریت کنید. کی وردها یا کلمات کلیدی که انتخاب می کنید نباید هزینه تبلیغاتی بالایی داشته باشند.

برای شناسایی بهترین کلمات کلیدی از چه ابزاری استفاده کنیم؟

همانگونه که عنوان کردیم در کنار استفاده از معیارهای گوگل که در انتخاب کلمه کلیدی کمک فراوان به محتوا نویس خواهند کرد، ابزارهای مختلفی نیز به صورت کاملا استاندارد در این زمینه می ‌توانند اثرگذار باشند. تحقیق کلمات کلیدی یا Keyword Research در سال‌های اخیر پیشرفت قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده است. به همین علت با استفاده از ابزارهای مختلف می‌توانید هدف کاربر را به خوبی درک کنید. با شناسایی اهداف کاربر و انتخاب کلمات کلیدی مناسب، برای تولید محتوا می توانید به راحتی عمل کنید. ابزارهای زیر به عنوان موثرترین گزینه ها برای شناسایی کلمات کلیدی معمولاً توسط سئو کاران مورد استفاده قرار می گیرند.

بهترین کلمات کلیدی برای سئو را چطور پیدا کنیم؟

ابزار Keyword Planner

یکی از کاربردی ترین ابزارهای رایگان که در شناسایی کلمات کلیدی گوگل به شما اطلاعات ارزشمندی ارائه می‌دهد با نام Keyword Planner به شدت مد نظر سئو کاران قرار گرفته است. از جمله اطلاعاتی که با استفاده از این ابزار برای شناسایی کلمات کلیدی دریافت می کنید، میزان جستجوی محلی و ماهانه کلمات و جستجوی جهانی کلمات کلیدی محسوب می شود. علاوه بر این، ابزار کیورد پلنر برای شناسایی روندهای محبوب یا ترندها و همچنین ارائه ایده برای انتخاب کلمات کلیدی نیز به خوبی می تواند به شما کمک کند.

ابزار Google Search

همانگونه که عنوان کردیم موتور جستجوی گوگل به عنوان یکی از بهترین ابزارها برای تحقیق کلمه کلیدی شناخته می شود. این موتور با قدرت بالایی که دارد به خوبی می تواند پس از تایپ یک کلمه، پیشنهادهای کاربردی را در اختیار شما قرار دهد. ایده‌های ارائه شده توسط گوگل سرچ بر اساس جستجوهای کاربران و همچنین اطلاعاتی که در دیتابیس گوگل ذخیره شده اند در معرض دید شما قرار خواهند گرفت. در بخشی از گوگل و قسمتی تحت عنوان People also ask، برخی از کوئری های جستجو به شما نمایش داده خواهد شد. این بخش در واقع بیان می کند که کاربران بیشتر به دنبال پاسخ چه سوالاتی بوده اند. این ویژگی به خوبی می تواند برای شناسایی عبارات کلیدی، محتوا نویسان را یاری کند.

بهترین کلمات کلیدی برای سئو را چطور پیدا کنیم؟

ابزار Google Trends

یکی دیگر از محبوب ترین و جالب ترین ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی، گوگل ترندز نام دارد. در واقع گوگل علاوه بر گوگل کیبورد پلنر این ابزار مفید و کاربردی را به عنوان یک پلتفرم رایگان دیگر برای تحقیق کلمات کلیدی در اختیار کاربران قرار داده است. اطلاعات کاربردی و مفیدی که از ابزار Google Trends دریافت می کنید، به خوبی می تواند برای شناسایی ترندهای جستجوی روزانه و همچنین ارائه آمارهای سالانه، کمک فراوان به شما نماید. از جمله ویژگی ها و قابلیت های این ابزار برای شناسایی کلمات کلیدی می‌توان به ارائه دسته بندی های گوناگون برای ورزشکاران، افراد مشهور، غذا، زیبایی و موضوعات دیگر اشاره نمود. در کنار این مورد گوگل ‌ترند به شما محبوبیت کلمات کلیدی در مناطق مختلف را با ارائه درصد نمایش می دهد. امکان تغییر بازه زمانی جستجو در سطح وب، جستجو در تصاویر، جستجو در یوتیوب و تغییر موقعیت مکانی از دیگر ویژگی های این ابزار برای شناسایی کلمات کلیدی عنوان می شوند.

ابزار SEMrush

یکی از ابزارهای متفاوت برای شناسایی کلمات کلیدی، SEMrush نام دارد. این ابزار ساده نسبت به گزینه‌های دیگر ساز و کاری متفاوت از خود نشان می دهد. در واقع SEMrush به جای اینکه به شما لیست بلندی از کلمات کلیدی ارائه دهد، گزینه ای را معرفی می کند که رقبای شما توانسته اند در حال حاضر با استفاده از آن، رتبه ای مناسب کسب کنند.
در کنار مواردی که عنوان کردیم ابزارهای مختلف دیگری توسط کاربران و محتوا نویسان در نظر گرفته می شوند. به عنوان مثال ابزار Alexa Pro برای شناسایی کلمات کلیدی سایت های رقبا و ابزار Moz Keyword Explorer با ارائه کلمات کلیدی هدفمند، از جمله موارد دیگر در این زمینه عنوان می شوند.
برای کسب اطلاعات بیشتر نسبت به یافتن کلمات کلیدی برای سئو می توانید با 1 محتوا همراه باشید و از خدمات ما استفاده کنید.

نوشتن دیدگاه