راه‌ هایی برای تأمین محتوای معماری داخلی

طراحی داخلی یکی از پر رقابت‌ترین حوزه‌های کاری در جذب مشتریان جدید است. حتی اگر به لحاظ استعداد، فرسنگ‌ها از رقیبان‌تان جلوتر باشید، باز هم لازم دارید تا در دنیای بازاریابی آنلاین حضوری فعال و مؤثر داشته باشید و گوی سبقت را از رقبا بربایید.
به دلیل استقبال گسترده از این رشته و نیاز شدید معماران و طراحان داخلی به تولید محتوا، این مطلب را به تولید محتوا برای سایت‌های معماری داخلی اختصاص می‌دهیم.

چرا شرکت طراحی داخلی ما به تولید محتوا نیاز دارد؟

دنیای بازاریابی محتوا به شما این امکان را می‌دهد تا کار، ایده و دانش خود را با مخاطبان به اشتراک بگذارید. این اشتراک‌گذاری و رابطه‌ی پویا منجر به جلب مشتریانی می‌شود که نه تنها از خدمات و محصولات شما استفاده می‌کنند، بلکه شما را به دیگران هم معرفی می‌کنند.
وقتی داستان و هدف‌های شرکت‌تان را با مشتری در میان می‌گذارید، به منبعی با ارزش و قابل استناد برای مخاطبان خود تبدیل می‌شوید.
بزرگ‌ترین ثروت شرکت‌ها در دنیای تجارت امروزی،؛ نه حساب‌های بانکی‌شان، که مخاطبانی است که آن‌ها را با جان و دل پیگیری می‌کنند و حاضرند برای خدمات‌شان بدون چانه‌زنی هزینه کنند.

تولید محتوا برای سایت معماری داخلی 

کافی است تا راه و روش تولید محتوا برای مخاطبان معماری داخلی را یاد بگیرید؛ باور نمی‌کنید که یک سایت جذاب با مطالب باکیفیت در این رشته تا چه حد می‌تواند شما را از رقبا متمایز کند.
نکته‌ای که در زمینه‌ی معماری داخلی به اندازه‌ی نوشتن یک مقاله‌ی خوب برای وب‌سایت شما مهم است، طراحی گرافیکی وب‌سایت و زیبایی بصری محتواهای شماست. به هر حال شما با قشری از مخاطبان سر و کار دارید که رشته‌ای به ظرافت و زیبایی معماری را برای دنبال کردن انتخاب کرده‌اند. خوب پس باید محیط سایت‌تان را مانند محیط یک خانه، زیبا، جذاب و چشمگیر طراحی کنید.
هدف این است که به مشتری‌ها ثابت کنید معماری داخلی را بهتر از دیگران بلدید.
اما در تولید محتوا برای یک سایت معماری داخلی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

 تولید محتوا برای سایت معماری داخلی

  •  مخاطب را بشناسید.

همان‌طور که بهتر می‌دانید، مشتریان و مخاطبان شرکت‌های معماری، افرادی ریزبین هستند که به زیبایی محیط اطراف‌شان بیش از دیگران اهمیت می‌دهند. برای ارتباط با چنین مخاطب‌های سخت‌گیر و مشکل‌پسندی، لازم است مطالعه‌ای عمیق و همه‌جانبه درباره‌ی آن‌ها داشته باشید تا بتوانید آن‌ها را خوب بشناسید.
تنها در صورت شناخت مخاطبان‌تان است که می‌توانید نیازهای این قشر سخت‌پسند و نکته‌سنج را برطرف کرده و آن‌ها را با خود همراه کنید.

  • عنوان اصلی جذابی برای محتوا انتخاب کنید.

شما برای محتواهای خود نیاز به عنوانی چشمگیر و وسوسه‌کننده دارید که بتواند توجه خواننده را به خود جلب کرده و اورا به خواندن متن شما تشویق کند.
هنگام بارگذاری محتوا در سایت باید این عنوان را که شامل یکی دو کلیدواژه‌ی مهم در خود است، در تگ H1 وارد کنید.

  • در تولید محتوا زیرعنوان‌ها هم تقریباً به اندازه‌ی عنوان اصلی مهم هستند.

عناوین فرعی، آن‌چه در سایت شما می‌گذرد را به طور خلاصه و دقیق توضیح می‌دهد. این عناوین به موتورهای جست‌وجو نشان می‌دهند چرا محتوای شما محتوایی ارزشمند است.
وجود زیرعنوان‌های هوشمندانه و دقیق نه تنها محتوای شما را برای موتورهای جست‌وجو ساختارمند می‌کنند، بلکه با تفکیک محتوای متنی شما به بخش‌های مجزا و کوتاه، ظاهری مینیمالیستی به صفحه‌ی شما می‌دهند و ظاهر محتوا را زیباتر می‌کنند.

  • به مخاطب پیشنهادهای منحصربه‌فرد بدهید.

محصولات و خدمات شما چه تأثیری در کیفیت زندگی مخاطبان‌تان دارند؟ این بسیار مهم است که چه چیزی را به چه علتی ارائه می‌کنید. چند لحظه وقت بگذارید و به این فکر کنید که چرا مخاطب باید وقت خود را به شما اختصاص دهد؟ چرا شما مهم هستید؟ پیشنهادهای شما برای ارتقاء سطح کیفی زندگی مشتریان‌تان چیست؟
مثلاً ممکن است این پیشنهادها به ذهن‌تان برسد:

  1. طراحی داخلی با کیفیت بالا: فضای زندگی خود را به کمک متخصصان مشهور و باتجربه طراحی کنید.
  2. ما یک آشپزخانه‌ی قدیمی را با ظاهری جدید و به‌روز برای شما بازسازی می‌کنیم.
  3. شما طراح ما باشید: به فضای زندگی خود ظاهری منحصر به فرد و متناسب با سبک خودتان بدهید.

پیشنهادهایی از این دست را در تولید محتوا به کار بگیرید تا به مشتری‌ها نشان دهید چرا مهم است که طراحی داخلی‌شان را به شما بسپارند.

  • دانش خود را در زمینه‌های مهم کاری‌تان نشان دهید.

ممکن است بسیاری از مخاطبان و مشتریان شما طراحی داخلی را دست کم بگیرند و آن را محدود به انتخاب چند رنگ از کاتالوگ رنگ‌ها بدانند. اما هم شما و هم ما می‌دانیم که این حقیقت ندارد. طراحی داخلی رشته‌ای است که با دانش ریاضی، اندازه‌گیری و محاسبات دقیق و مهم‌تر از همه با قواعد و کدها پیوند دارد.
باید محتوایی تولید کنید که به مشتری نشان دهد شما چیزهایی را می‌دانید که او نمی‌داند.
محتواهایی با مضمون علمی بنویسید. مثلاً درباره‌ی توان تحملی یک دیوار حامل یا سیستم‌های برق‌کشی منازل مقاله بنویسید. این‌ها چیزهایی هستند که مخاطبان عام شما آن را نمی‌دانند. با تولید چنین محتواهایی به آن‌ها ثابت می‌کنید که متخصصانی هستید که کارشان را خوب بلدند.

  • نمونه کارهای شما می‌توانند بهترین محتوای سایت شما باشند.

در صنعتی که همه‌چیز حول محور زیبایی می‌گردد، بسیار حیاتی است که به مخاطبان‌تان اطمینان خاطر بدهید که زیبایی را خوب می‌فهمید. چگونه؟ مسلماً نمونه کارهای شما بهترین شاهدانی هستند که شهادت می‌دهند شما حرفه‌ای هستید و ادعاهای‌تان توخالی نیست.
نمونه کارهای گسترده‌ای را برای نمایش در وب‌سایت خود قرار دهید تا مخاطب بتواند به راحتی آن‌ها را مرور کند و درباره‌ی شما تصمیم بگیرد. وقتی مشتری با چشم خودش اصالت و زیبایی کار شما را ببیند، با خیال راحت‌تری دست به انتخاب می‌زند.

  • از نشان دادن برتری‌های خود به مشتری‌ها نترسید.

لیستی از ویژگی‌های برجسته‌ی شرکت خود و خدمات منحصربه‌فردی که ارائه می‌دهید را آماده و در سایت منتشر کنید.
داستان زندگی برندتان را برای مشتری‌ها تعریف کنید. به آن‌ها بگویید از کجا آمده‌اید و می‌خواهید به کجا برسید. بگذارید آن‌ها بدانند با چه برند بلندپرواز و مصممی طرف هستند. محتواهایی از این دست باعث می‌شوند تا مخاطب شما را متمایز ببیند و به ارتباط با شما ترغیب شود.

  • صمیمی باشید و به برندتان شخصیتی انسانی بدهید.

شما معمار داخلی هستید. محیط کاری شما درواقع محیط زندگی، کاری و حریم شخصی دیگران است. برای این که کسی کار طراحی داخلی محیط خانه یا کارش را به شما بسپارد، برای این که شما را به حریم شخصی‌اش راه بدهد، باید اول اعتمادش را جلب کنید.
ارتباط دوستانه و صمیمی راهی مؤثر در جلب اعتماد مشتریان است. محتواهای شما خطوط ارتباطی شما با مخاطب‌های‌تان هستند. شما با تولید محتوا تصمیم می‌گیرید که به مخاطب چه بگویید و چه‌طور بگویید.
هیچ‌کس دوست ندارد یک آدم‌آهنی بی‌روح را به خانه‌اش راه بدهد. لحن شما شخصیت انسانی برندتان را نشان می‌دهد. باید با لحنی صمیمانه و دلسوزانه با مشتری حرف بزنید تا او بداند که می‌تواند به شما اعتماد کند.

  • از آموزش به مشتری‌ها غافل نشوید.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک سایت معماری داخلی، بخش آموزشی آن است. کارهای بسیاری در طراحی فضای منزل و کار هست که کمتر کسی آن را به شرکت‌های معماری داخلی واگذار می‌کند؛ کارهای ساده‌ای مانند رعایت اصول فنگ‌شویی یا رنگ زدن یک دیوار یا پتینه‌کاری یک کمد و ...
اینگونه کارها هم آن‌قدر جزئی هستند که کمتر کسی به خاطر آن هزینه‌های سنگین می‌کند و هم آن‌قدر هیجان‌انگیزند که آدم‌ها دوست دارند خودشان آن‌ها را انجام دهند.
بخشی از محتوای سایت خود را به آموزش اصول طراحی داخلی اختصاص دهید. از سبک‌های هنری مختلف در طراحی داخلی برای مخاطبان‌تان بگویید. کارهای عملی ساده و اصول ترکیب رنگ را به‌شان آموزش دهید. به مخاطبان‌تان یاد بدهید که چگونه فضای زندگی و کاری زیباتر و جذاب‌تری برای خودشان بسازند. باور کنید عاشق‌تان می‌شوند.
محتوای آموزشی تولید کنید

یک سایت پربار و جذاب طراحی داخلی باعث می‌شود تا شما به‌عنوان برندی مسئول، دغدغه‌مند، باسواد، کاربلد و از همه مهم‌تر به‌عنوان دوستی قابل اعتماد جای پای خود را در این رشته‌ی پررقابت محکم کنید.

منابع:

  1. چگونه می توان با وب سایت طراحی داخلی مشتری جذب کرد
  2. استراتژی های بازاریابی محتوای موفق برای معماری داخلی
نوشتن دیدگاه