مفهوم سئو از نظر متخصصان بین المللی

مفهوم سئو در دنیای اینترنت از جایگاه بالایی برخوردار است. یک وبسایت برای دیده شدن به یک سئوی حرفه ای نیاز دارد. سئو یا همان بهینه سازی موتور جستجو، یک اقدام تخصصی برای شناساندن هر چه بهتر یک وبسایت است؛ به طوری که روز به روز بر اعتبار آن نزد گوگل و کاربر افزوده گردد. مفهوم سئو از دیدگاه متخصصان مختلف داخلی و خارجی تعریف های متعددی دارد. در اصل، فرایند سئو در کنار تخصص به تجربه فراوان نیاز دارد. یعنی کسی که بهینه سازی سئوی یک وبسایت را بر عهده دارد، در کنار به کارگیری توانمندی های تخصصی، باید از تجربیات مثبت و منفی خود نیز استفاده کند. به همین دلیل، مفهوم سئو از زبان افراد مختلف می تواند به گونه ای متفاوت بیان شود، اما در هر صورت یک مسیر را دنبال می کند. گام اصلی در فرایند سئو یافتن کلمات کلیدی ارزشمندی است که نزد کاربران محبوب هستند. البته محتوایی که تنها شامل تعدادی کلمه کلیدی باشد، از نظر گوگل ارزش چندانی ندارد. هوشمندی در نوشتن محتوا و استفاده از "مفهوم کلیدی" به جای کلمه کلیدی رتبه محتوا را تا حد زیادی بالا می برد. همچنین، یک محتوای خوب دارای ساختار مشخصی است که با ایجاد عنوان، زیرعنوان و انواع هدینگ ها تعریف می شود. به طور کلی، آشنایی با الگوریتم های گوگل و اصول آن ها می تواند در ایجاد یک محتوای گوگل پسند و در عین حال کاربر پسند نقش بسزایی داشته باشد.

 

 مفهوم سئو از نظر متخصصان بین المللی

بزرگ ترین سئو کاران دنیا درباره سئو چه می گویند؟

بزرگترین سئو کاران دنیا در توضیح مفهوم سئو بیان های متنوعی دارند. با این حال، دیدگاه اصلی همه آن ها نسبت به سئو یکسان است. در واقع، همه سئو کاران دنیا بر این باورند که مبنای تهیه یک محتوا باید بر اساس کیفیت و رفع نیاز کاربر باشد. برای مثال، از دید یک سئو کار وبسایت فروشگاهی احترام به نیاز مشتری یک اصل اساسی است. همچنین، اجرای قواعد مورد نظر گوگل بر روی محتوای یک وبسایت باعث می شود تا مفهوم محتوا توسط گوگل قابل فهم باشد. این همان مفهوم سئو است که محتوا را برای ربات های خزنده گوگل بهینه سازی و معتبر می سازد.

تعریف 10 متخصص از سئو

هر کدام از سئو کاران حرفه ای و متخصص دنیا اصول و قواعد خاص خود را در بهینه سازی وبسایت دارند. با این حال، اصلی ترین مفهوم سئو از دید همه تقریبا یکسان بوده و تنها با بیانی متفاوت ابراز می شود. در ادامه به 10 مورد از نظرات متخصصان سئو در سراسر دنیا اشاره می کنیم:

برایان دین (Brian Dean):

از دید برایان دین، سئو یعنی هر چیزی که به کسب جایگاه بهتر در گوکل کمک کند. توجه به عملکرد انواع الگوریتم های گوگل، تولید محتوای ارزشمند و طبق استانداردهای نگارشی و در نهایت طراحی زیبا می تواند کمک شایانی به کسب جایگاه برتر نماید


متیو باربی (Matthew Barby):

از دید متیو باربی، هدف سئو تنها کسب جایگاه بالا در گوگل نیست. بلکه مفهوم سئو از دید ایشان پاسخگویی به نیاز افرادی است که از مجراهای مختلف به دنبال رفع نیاز خود هستند. این کار از طریق تولید محتوای با کیفیت در هر پلتفرم است.

تعریف 10 متخصص از سئو


اندرو کاک استارکی (Anrew Cock-Starkey):

مفهوم سئو از دیدگاه آقای کاک استارکی ترکیب هنر و دانش است. یعنی یک محتوا باید بتواند بهترین پاسخ را به کاربر بدهد تا نیاز او برطرف شود. سنجش میزان موفقیت در این مسیر از طریق نتایج جستجو و تعداد مراجعه تعیین می شود.
بنج آریولا (Benj Arriola):

از دید بنج آریولا، مفهوم سئو شامل یادگیری مستمر و تحلیل داده ها است. در واقع، از دید ایشان گوگل هر روز قدرتمندتر می شود و فریب دادن آن سخت تر است. با این حال، دیدگاه گوگل همواره همان تولید محتوای با کیفیت برای رفع نیاز کاربر باقی می ماند. از دید آقای آریولا محتوایی ارزشمند است که کاربر به مطالعه و اشتراک آن علاقه داشته باشد.
میکائیل بونفیلز (Michael Bonfils):

شرط موفقیت در سئو از دیدگاه آقای بونفیلز صحبت به زبان مخاطب است. یعنی آشنایی با ادبیات مخاطب اهمیتی حتی بیشتر از قواعد گوگل دارد.
بروک موری (Brock Murray):

سئو یعنی مدیریت زمان. این همان دیدگاه بروک موری برای بیان مفهوم سئو است. از دید ایشان تغییرات لحظه ای در دنیای تجارت، مدیریت زمان در تولید محتوا و سئو را می طلبد.

تعریف 10 متخصص از سئو 


کاتایا بوویکینا (Katya Bovykina):

مفهوم سئو از دید خانم بوویکینا ارتباط بین محتوا و کاربر است. بنابراین، محتوا همیشه باید تازه و جدید بوده و به دنبال برقراری رابطه ای نزدیک با مخاطب باشد. یک نشانه گذاری استاندارد، می تواند فهم ربات گوگل از محتوا را بیشتر کند.
کلارک بوید (Clark Boyd): 

سئوی یک محتوا باید به گونه ای باشد که آن را در دسترس مخاطب قرار دهد. طبق نظر کلارک بوید اگر سئو کار به دنبال پاسخ به سوالات کاربران باشد، موفق خواهد شد.

آلن بلایوایس (Alan Bleiweiss):

از دید آقای بلایوایس اگر الگوریتم های گوگل را متقاعد کنیم که وبسایت ما بهترین پاسخ را برای کاربر دارد، مفهوم سئو را فهمیده ایم. این یعنی هم قواعد گوگل رعایت شود و هم کاربر به بهترین پاسخ برسد.
سین سی (Sean Si):

مفهوم سئو از دید سین سی، متقاعد کردن موتور جستجوی گوگل برای نشان دادن وبسایت ما در صفحه اول نتایج است. از دید وی ارائه محتوایی تازه، ارزشمند و با کیفیت، راز رسیدن به این مطلب محسوب می شود.
شما عزیزان می توانید با کمک گرفتن از کارشناسان خبره ما در سایت یک محتوا اطلاعات خود را در رابطه با مفهوم سئو کامل کنید و بتوانید مرحله ی بعدی در زمینه یادگیری سئو را با اطمینان سپری کنید.

نوشتن دیدگاه