کلمات کلیدی در تولید محتوا

این روزها تولید محتوا به عنوان یکی از بهترین تکنیک ها برای افزایش بازدید یک سایت و تقویت سئو شناخته می شود. اگرچه بسیاری از افراد به دنبال تولید محتوای علمی و تخصصی هستند، اما نمی توانند شاهد تقویت سئو سایت خودشان باشند. دلیل این موضوع هم عدم رعایت یک سری نکات سئو در هنگام تولید و نگارش محتواست. قطعا تحقیق کلمه کلیدی، یکی از مهم ترین موضوعات در هنگام تولید محتوای سایت است که نباید از آن چشم پوشی کرد. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی کانونی و فرعی در تولید محتوا صحبت کنیم. با یک محتوا باشید.

چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم؟ 

کلمات کلیدی که باید در مقاله چگالی مشخصی داشته باشند، می توانند بسیار روی سئو سایت موثر شناخته شوند. به همین خاطر لازم است که در هنگام انتخاب آن ها، به موضوعات مختلفی توجه داشته باشید. به طور کلی با توجه به هوشمند بودن موتور جستجوی گوگل، هر چقدر بتوانید بهترین کلمات کلیدی را برای تولید محتوا انتخاب کنید، قطعا سئوی قوی تری هم خواهید داشت. البته نحوه توزیع و به کار بردن کلمه کلیدی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد که در ادامه در مورد آن ها هم توضیح می دهیم.

برای پیدا کردن کلمات کلیدی مقاله، می توان از افزونه ها و ابزارهای مختلفی استفاده کرد که سه نمونه از بهترین آن ها شامل موارد زیر هستند.

  • نصب اکستنشن keyword everywhere

اکستنشن keyword everywhere می تواند روی گوگل کروم نصب شود. از این افزونه می توان برای تحقیق انواع کلمه کلیدی استفاده نمود. با کمک این اکستنشن، می توان یک کلمه کلیدی را جستجو کرد تا ابزار کلمات کلیدی جستجو شده توسط افراد دیگر را نیز نشان دهد. این ابزار در برخی از بخش ها رایگان و در برخی از بخش ها هزینه بر است.

  • گوگل ترندز (Google Trends)

گوگل ترندز بیشتر برای مقایسه کلمات کلیدی متفاوت استفاده می شود. شما می توانید دو کلمه کلیدی مورد نظر خود را در این ابزار وارد کنید و آن ها را با هم مقایسه نمایید.

  • ‌سایت com

‌سایت answerthepublic.com یکی از انواع ابزارهای رایگان برای جستجوی کلمات کلیدی است که البته برای لغات فارسی کاربرد چندانی ندارد. اگر قصد انتشار محتواهای انگلیسی را دارید، این ابزار یکی از بهترین گزینه ها برای شما خواهد بود.

بهترین و ساده ترین روش برای انتخاب کلمه کلیدی مقاله

برای انتخاب کلمه کلیدی مقاله، می توانید از ابزارهای ذکر شده استفاده کنید. اما معمولا افراد ترجیح می دهند که به جای این ابزارها، از خود گوگل کمک بگیرند. کار با گوگل برای جستجوی کلمه کلیدی بسیار ساده است. فقط کافیست که شما کلمه کلیدی اصلی مورد نظر خود را در گوگل سرچ کنید. گوگل پیشنهاد خود را در پایین صفحه به شما ارائه می کند. این کلمات کلیدی به صورت هوشمند جمع آوری شده اند و حاصل جستجوهای قبلی افراد در گوگل هستند.

 بهترین و ساده ترین روش برای انتخاب کلمه کلیدی مقاله

چگونه از کلمات کلیدی در تولید محتوا استفاده کنیم؟     

برای اینکه از کلمات کلیدی در تولید محتوا استفاده کنید، باید یک کلمه کلیدی را به عنوان «کلمه کلیدی کانونی» و یک یا چند کلمه کلیدی را به عنوان «کلمات کلیدی فرعی» انتخاب کنید. همه این کلمات کلیدی می توانند باعث تقویت سایت و سئو شما شوند اگر به درستی انتخاب و به درستی در متن مورد استفاده قرار گیرد.

برای استفاده از کلمات کلیدی در تولید محتوا، کافیست که طبق اصولی که در ادامه ذکر می کنیم، پیش بروید. چرا که توزیع کلمات کلیدی اصلی و کانونی در متن مقاله اهمیت بسیار زیادی دارد و حتی باید این کلمات به طور متناسبی در عناوین نیز به کار برده شوند.

استراتژی توزیع و نوشتن کلمات کلیدی در مقاله

اگرچه پیدا کردن بهترین کلمه کلیدی اصلی و کلمه کلیدی مرتبط برای تولید محتوا اهمیت بسیار زیادی دارد، اما اگر نتوانید به درستی این کلمات را در متن توزیع کنید، قطعا شاهد بهبود سئو و عملکرد سایت خودتان نخواهید بود. تکنیک های توزیع و نوشتن کلمات کلیدی در مقاله عبارتند از:

  • استفاده از کلمه کلیدی کانونی در عنوان اصلی

لازم است که حتما کلمه کلیدی کانونی برای تقویت سئو در عنوان اصلی به کار برده شود. بهتر است که تا حد ممکن کلمه کلیدی اصلی در ابتدای عنوان قرار بگیرد و در صورت نیاز از دیگر کلمات کلیدی فرعی هم استفاده شود.

  • استفاده از کلمات کلیدی فرعی و کانونی در حدود 50 درصد از عناوین فرعی

لازم است که حداقل 30 و حداکثر 75 درصد از عناوین موجود در مقاله از کلمات کلیدی اصلی و فرعی تشکیل شده باشد. لازم به توضیح است که استفاده از کلمه کلیدی اصلی در یک عنوان در مقاله، ضروری است. اما در صورتی که نیازی به استفاده از کلمات کلیدی فرعی در عناوین نباشد، می توان از کلمه کلیدی اصلی در عناوین بیشتر استفاده کرد. به کار رفتن کلمه کلیدی اصلی و فرعی به اندازه 50 درصد در کل عناوین، بسیار ایده آل است.

  • استفاده از کلمه کانونی با چگالی 0.5 تا 2.5 درصد

کلمه کلیدی کانونی باید دارای چگالی مشخصی باشد. کم بودن چگالی کلمه کلیدی می تواند باعث ایجاد مشکل در سئوی سایت و بیشتر بودن تعداد کلمات کلیدی نیز اثر منفی روی سئو می گذارد. بهترین چگالی به کار رفته کلمه کلیدی کانونی، 0.5 تا 2.5 درصد است که البته برخی از منابع توصیه می کنند که کلمه کلیدی اصلی تا 3 درصد هم در متن تکرار شود، مشکلی نیست.

  • استفاده از کلمه کلیدی کانونی و کلمات کلیدی فرعی در جملات ابتدایی پاراگراف ها

بهتر است که در 20 کلمه اول ابتدایی پاراگراف ها، کلمه کلیدی کانونی و فرعی به کار روند. به کار رفتن این کلمات در جملات ابتدایی پاراگراف ها به اندازه حداقل 50 درصد از کل متن، ضروری است.

  • استفاده از کلمات کلیدی در پاراگراف اول و انتهایی مقاله

پاراگراف اول و پاراگراف نهایی مقاله، مهم ترین بخش مقاله را تشکیل می دهند. بهتر است که اکثر کلمات کلیدی کانونی و فرعی در این دو پاراگراف به کار برده شوند. البته به کار بردن کلمه کلیدی اصلی در پاراگراف اول متن، ضروری است؛ اما در صورت امکان بهتر است که از کلمات کلیدی فرعی هم در این پاراگراف استفاده شود.

  • استفاده از کلمات کلیدی در alt تصاویر

بهتر است که آلت تصاویر محتوای تصویری شما، دارای کلمات کلیدی اصلی و فرعی باشند.

  • استفاده از کلمه کلیدی اصلی در خلاصه محتوا

در خلاصه محتوای تولید شده، لازم است که حتما و حداقل یک بار کلمه کلیدی کانونی به کار برود.

این موارد قوانین قطعی نیستند. مخصوصاً اعداد و ارقام و درصدهایی که دیدید، چیزی نیستند که بتوانید به طور دقیق پیاده کنید. به هر حال نوشتن خلق اثر هنری است و اگر بخواهید درگیر اعداد و ارقام شوید، ظرافت هنرمندانه را فدای تکنیک رباتی می کنید. گوگل هم این را می داند و برایش مهم است که مخاطب محتوای شما را بپسندد و نسبت به آن علاقه نشان دهد. بنابراین سعی کنید به طور معقول و منطقی از کلمه کلیدی عنوان در متن استفاده کنید و به سوال مخاطب جواب دهید. اگر می خواهید بدانید UGC یا محتوای تولید شده توسط کاربر چیست و به چه کاری می‌آید، یک محتوا مطلب مفیدی در این باره منتشر کرده است تا شما آگاه شوید. با یک محتوا هر آنچه را که از تولید محتوا باید بدانید شرح داده شده است.

نوشتن دیدگاه