پیشنهاد برای تولید محتوا

تولید محتوای با کیفیت برای پیشرفت کسب و کار اینترنتی، امری لازم و ضروری است. پیدا کردن ایده های ناب برای نوشتن محتواهای جدید، به افزایش تنوع مطالب یک وب سایت اینترنتی یا صفحه اینستاگرام کمک می کند. تمامی این موارد در نهایت منجر به جذب کاربر و افزایش فروش کالا و خدمات خواهد شد. حال سوال این است که بهترین پیشنهاد برای تولید محتوا چیست؟ و از چه موضوعاتی می توان برای نوشتن مقاله های جذاب استفاده کرد؟

پاسخ به این سوال به تجربه بالا و آشنایی کامل با حوزه کسب و کار هدف نیاز دارد. در واقع، برای اینکه بدانیم بهترین پیشنهاد برای تولید محتوا چیست، ابتدا بهتر است با جزئیات کسب و کار مورد نظر آشنایی داشته باشیم. این کار کمک می کند تا بتوان یک استراتژی تولید محتوای کامل برای وب سایت خود تهیه کنیم. سپس بر اساس این استراتژی، موضوعات جذابی را برای تولید محتوای کاربر پسند انتخاب نماییم. در این مقاله به دنبال آن هستیم تا اهمیت بهترین پیشنهاد برای تولید محتوا را بررسی کنیم. هر چند نوشتن مقاله برای کسب و کارهای مختلف کمی با یکدیگر تفاوت دارد، اما داشتن یک پیش زمینه ذهنی می تواند انتخاب موضوع برای تولید محتوا را ساده تر سازد.

قبل اینکه دنبال پیشنهاد تولید محتوا باشید چه مواردی را باید بررسی کنید

پیش از یافتن پیشنهاد برای تولید محتوا باید بدانید که هدف شما از تولید محتوا برای سایتتان چیست. در واقع، محتوا می تواند با هدف معرفی محصول، جذب مشتری و یا آموزش کاربر، تولید شود. از سوی دیگر، محتوا همواره در قالب های متن، صوت یا فایل تصویری تولید می شود. تعیین موضوع محتوا و قالب آن، به انتخاب هر چه بهتر موضوع و پیشنهاد برای تولید محتوا کمک خواهد کرد.

  • اهمیت آشنایی با جزییات موضوع سایت

آگاهی از ساختار یک کسب و کار و آشنایی با جزئیات آن می تواند یافتن پیشنهاد تولید محتوا و انتخاب موضوع را ساده تر کند. برای مثال، اگر قرار است یک محتوا برای معرفی محصول جدید تهیه شود، باید تمامی جزئیات مربوط به آن کالا یا خدمات را بدانیم. این کار کمک می کند تا با بیان معایب و مزایای محصول مورد نظر، علاوه بر افزایش آگاهی کاربر، اعتماد وی را نیز جلب نماییم.

  • بررسی کلمات کلیدی مهم

نکته دیگر این است که کلمات کلیدی متعددی توسط کاربران جستجو می شوند. مسلما هر چه جستجو درباره یک کلمه کلیدی بیشتر باشد، نشان دهنده اهمیت آن عبارت نزد کاربران خواهد بود. بنابراین اگر شما بتوانید محتوایی با مضمون این گونه کلمات کلیدی تولید کنید، قطعا به افزایش بازدید و پیشرفت سایت خود کمک خواهید کرد. به این ترتیب، تهیه یک لیست کامل از کلمات کلیدی مورد علاقه کاربران در حوزه فعالیت سایت هدف، می تواند به ارائه پیشنهاد برای تولید محتوا کمک نماید.

هدف از تولید محتوا چیست؟ 

تولید محتوا به دنبال آن است تا با ارائه اطلاعات مفید درباره یک کسب و کار مشخص، کاربران را بسوی خرید کالا و خدمات سوق دهد. در اصل، یک محتوای کاربردی و مفید به افزایش بازدید از سایت و پیشرفته کسب و کار اینترنتی کمک خواهد کرد. بنابراین برای تولید محتوا لازم است موضوعات روز و مورد علاقه کاربران را در نظر بگیرید. مواردی مانند تهیه خبرهای تخصصی مرتبط با حوزه کسب و کار مورد نظر، تولید محتوای آموزشی، مقایسه محصولات یا برندهای مختلف و مواردی از این قبیل، می‌توانند به عنوان پیشنهاد برای تولید محتوا مورد توجه قرار گیرند.

یک محتوا نسبت به هدف شما پیشنهاد می دهد

تعیین دقیق هدف برای تولید محتوا کمک می کند تا بهترین موضوعات را برای این منظور انتخاب نمایید. در این مورد می توانید از کارشناسان خبره و باتجربه کمک بگیرید. کارشناسان تیم یک محتوا با بررسی هدف وب سایت و تعیین یک استراتژی تولید محتوای مناسب، در ارائه و تایید پیشنهاد برای تولید محتوا به شما کمک خواهند کرد.

آیا برای منبع مورد نظر تا به حال محتوا تولید شده است؟

پیشنهاد برای تولید محتوا برای یک موضوع خاص، به میزان شناخته بودن آن موضوع نیز بستگی دارد. در واقع، هر چه موضوع مورد نظر عمومی تر باشد، محتوای بیشتری نیز در سایت های مختلف درباره آن موضوع یافت می شود. بنابراین نوشتن یا ساخت محتوای یونیک و غیر تکراری برای این گونه موضوعات دشوارتر از موضوعات تخصصی تر است. همچنین، محتواهایی که برای یک سایت تهیه می شوند همواره باید بر اساس استراتژی تولید محتوای مربوط به آن سایت باشند. دقت داشته باشید که بارگذاری محتواهایی با مضمون یکسان در یک سایت می تواند بر روی رتبه آن سایت تاثیر منفی بگذارد، بنابراین در ارائه پیشنهاد برای تولید محتوای سایت، همواره باید به دنبال جدیدترین و خلاقانه ترین عناوین باشید.

آیا تولید محتوای تکراری ایده خوبی است؟

در پاسخ به اینکه آیا تولید محتوای تکراری ایده خوبی هست یا خیر، با قاطعیت می توان گفت خیر. به طور کلی، الگوریتم های موتور جستجوگر گوگل به گونه ای طراحی شده اند که محتوای تکراری را به خوبی تشخیص می دهند. در واقع، محتوایی که از محتوای یک سایت دیگر کپی برداری شده است، نوعی سرقت ادبی به حساب می آید. در نتیجه گوگل سایت هایی که از محتواهای تکراری استفاده می کنند را جریمه خواهد کرد. محتوای تکراری می تواند به صورت جزئی یا کلی باشد. برای مثال، گاهی محتوای قرار داده شده بر روی یک سایت، به طور کامل از سایت دیگری برداشته می شود. اما در کپی برداری جزئی (که رایج تر است)، بخش جزئی از محتوای سایت با سایت دیگر مشابه خواهد بود. 

وجود محتوای تکراری در دو یا چند سایت، گوگل را برای ایندکس کردن صفحات مختلف دچار سردرگمی می کند. در چنین مواردی توجه به تاریخ ایندکس شدن محتوای تکراری، به تشخیص محتوای اصلی کمک خواهد کرد. در نتیجه، گوگل پس از ایندکس کردن صفحه اصلی، می تواند صفحات دیگر را جریمه کند. به این ترتیب، استفاده از محتوای تکراری به هیچ عنوان توصیه نمی شود. زیرا ممکن است با بارگذاری یک محتوای تکراری، علیرغم صرف هزینه و زمان بسیار زیاد برای سئوی سایتتان، ضربه بزرگی به رتبه وب سایت خود را وارد کنید.

پیشنهاد تولید محتوا توسط یک محتوا

ارائه بهترین پیشنهاد برای تولید محتوا به ارتقای یک سایت کمک بسیاری می کند. از سوی دیگر، تولید محتوا امری تخصصی است که باید با نهایت دقت و کیفیت انجام گیرد. بنابراین لازم است برای ارائه پیشنهاد برای تولید محتوای مناسب و همچنین، ایجاد محتواهای موثر و کاربردی، از متخصصین این امر کمک بگیرید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که بالا بودن تجربه در زمینه طراحی استراتژی تولید محتوا، نقش بسزایی در ایجاد محتواهای گوگل پسند و کاربر پسند دارد. تیم حرفه ای یک محتوا با بهره گیری از نویسندگان و متخصصان مجرب و کار آزموده توانسته است به صاحبان کسب و کارهای مختلف در تولید محتوای موثر و کاربردی کمک نماید.

 

 

نوشتن دیدگاه