سؤالات استخدامی کارشناس سئو

اگر در نظر دارید در مصاحبه استخدامی کارشناس سئو شرکت کنید، سوالاتی که در ادامه مطرح می‌شوند به شما کمک خواهند کرد تا از سخت‌ترین مصاحبه‌ها نتایج رضایت‌بخشی را بدست آورید. در مصاحبه استخدامی کارشناس سئو، شما به عنوان کارشناسان سئو نه تنها باید ثابت کنید که دانش درستی از سئو دارید بلکه باید به سؤالات مصاحبه‌کننده پاسخ‌های واضح و سرراست بدهید.

راهنمای استخدام کارشناس سئو

برخی از سؤالات استخدامی کارشناس سئو و پاسخ‌های آنها عبارتند از:

  1. چه مراحلی را برای بهینه سازی وب‌سایت پشت سر می‌گذارید؟
    یک کارشناس سئو باید روشمندانه عمل کند و جزئیات گرا باشد. شما باید بتوانید فرایند را به صورت مرحله به مرحله برای کارفرما توضیح دهید. این مراحل شامل ارزیابی کیفیت رتبه فعلی سایت، بررسی کلمات کلیدی، بررسی استراتژی فعلی و ارزیابی موفقیت کمپین در حال اجرا می‌شود.
  2. چگونه بر اساس داده‌های موجود استراتژی سئو را تدوین می کنید؟
    سئو نباید بر اساس حدس و گمان باشد و همه چیز طبق داده‌ها مشخص می‌شود. کارشناس سئو باتجربه دارای تفکر تحلیلی است، به همین دلیل به راحتی می‌تواند از نزدیک با تیم همکاری، داده های موجود را بررسی و از کارایی استراتژی‌های مورد استفاده اطمینان حاصل کند.

راهنمای استخدام کارشناس سئو

  1. از چه ابزارهایی برای پیگیری و مدیریت کمپین‌های خود استفاده می‌کنید؟
    این سوال یکی از سوالات کلیدی استخدامی کارشناس سئو است، زیرا اکثر مصاحبه شوندگان تصور می‌کنند باید یک ابزار را نام ببرند و به توضیح آن بپردازند. کارشناس سئو باید بتواند از مجموعه‌ای از ابزارهای سئو استفاده کند؛ در نتیجه پس از نام بردن تعدادی از مطرح‌ترین ابزارهای مدیریت کمپین سئو می‌توانید هر یک از ابزارهایی که در آن تبحر بیشتری دارید را توضیح دهید. این ابزارها بسیار متنوع هستند اما مهم‌ترین آنها Searchmetrics، Majestic، BrightEdge، BuzzStream و البته ده‌ها ابزار کاربردی دیگر هستند.
  1. از استراتژی سئو غیرکاربردی چه چیزی یاد گرفتید؟
    آزمایش چیزهای جدید، اندازه‌گیری نتایج و ایجاد فرضیه‌های جدید بخش بزرگی از کار یک کارشناس سئو به شمار می‌روند. پس طبیعی است که گاهی اوقات استراتژی سئو خوب پیش نرود و نیاز به تغییر و بهبود داشته باشد.
  2. چگونه در خصوص کلمات کلیدی تحقیق می‌کنید؟
    کارشناس سئو فهرستی از کلمات کلیدی را بر اساس موضوعات مرتبط با کسب  و کار مورد نظر تهیه می‌کند. کارشناس سئو این کار را از طریق یک ابزار خاص و یا حتی فقط یک صفحه کاغذ A4 انجام می‌دهد. این متخصصان باید به طور مداوم در خصوص عبارات مرتبط با کسب و کار مورد نظر تحقیق کنند تا اطمینان حاصل کنند که تمامی چیزهایی را که بازدیدکنندگان بالقوه جستجو می‌کنند را پوشش می‌دهند.
  3. چگونه موفقیت سئو را اندازه گیری می‌کنید؟
    این سوال یک فرصت مناسب برای به نمایش گذاشتن قدرت شما در بخش فنی سئو و درک اهداف تجاری است. پیش از توضیح اینکه چگونه موفقیت سئو را اندازه گیری می‌کنید در مورد این صحبت کنید که چگونه استراتژی‌هایی که به درستی مدیریت شده اند، پتانسیل ایجاد نتایج مثبت را در بسیاری از زمینه‌های مختلف دارند. بعد از آن کاربردی‌ترین شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) را برای اندازه گیری موفقیت یا شکست مشخص کنید. با توضیح عواملی نظیر افزایش ترافیک، افزایش تبدیل، لینک سازی، تاکید بر کلمات کلیدی خاص یا ایجاد ترافیک می‌توانید به راحتی به این سوال پیچیده پاسخ دهید.

راهنمای استخدام کارشناس سئو 

برای استخدام سئوکار حرفه ای به چه نکاتی توجه کنیم؟

گروه «یک محتوا» به عنوان یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه سئو به شما پیشنهاد می‌کند با پیروی از ۳ نکته زیر استخدام خود را به عنوان یک کارشناس سئو تضمین کنید:

  • دوره‌های سئو را بگذارنید و گواهینامه‌های مرتبط را بدست آورید. در حال حاضر تعداد بی‌شماری دوره رایگان سئو در اینترنت وجود دارند که بیشتر آنها علاوه بر افزایش دانش شما در زمینه سئو، گواهینامه‌های معتبر صادر می‌کنند. علاوه بر موارد ذکر شده، همانطور که در سئو رشد می‌کنید و تاکتیک‌های پیشرفته‌تری را فرا می‌گیرید، ممکن است حوزه خاصی را در سئو پیدا کنید که بخواهید روی آن تمرکز بیشتری بکنید. به عنوان نمونه سئوی فنی، سئوی درون صفحه.
  • یک وب‌سایت بسازید و از آن به عنوان تمرین استفاده کنید. پس از فراگیری شیوه‌های سئو می‌توانید تمامی موضوعاتی را که تاکنون فراگرفته‌اید را روی وب‌سایت خودتان پیاده کنید. فراموش نکنید که به هیچ عنوان نیازی نیست وب‌سایت شما از نظر بصری زیبا و جذاب باشد، در حقیقت وب‌سایت شما محیطی نظیر آزمایشگاه است که به شما در خصوص آزمایش و اجرای استراتژی‌های و روش‌های سئو کمک می‌کند.
  •  از محتوای آنلاین استفاده کنید. وبینار تماشا کنید و به پادکست‌ها گوش دهید. آخرین اطلاعات سئو را در پست‌های یک محتوا دنبال کنید و از آنها یادداشت برداری کنید.

و از همه مهم‌تر، هیچوقت فرایند یادگیری را متوقف نکنید.

برای استخدام سئوکار حرفه ای به چه نکاتی توجه کنیم؟ 

هدف اصلی هر استراتژی سئو افزایش ترافیک ارگانیک یک وب‌سایت است. با توجه به اینکه روش‌های مختلفی برای دستیابی به ترافیک ارگانیک وجود دارد، هنگام مصاحبه با یک آژانس سئو لازم است از روش‌های نتیجه بخش و کارآمد سئو اطلاعات کافی داشته باشید. در مورد شرکت مصاحبه کننده تحقیق کنید و نقاط ضعف و قدرت آن را شناسایی کنید. شما یک کارشناس سئو هستید پس اعتماد به نفس داشته باشید و دچار استرس و حواس‌پرتی نشوید. پس از اتمام مصاحبه در مورد مرحله بعدی و آن چه که باید انتظارش را داشته باشید سوال کنید.

نوشتن دیدگاه