اهمیت سئو | سئو چه اهمیتی برای سایتها دارد؟

احتمالاً صدها بار شنیده‌اید که سئو یا بهینه سازی موتور جستجو یک ابزار حیاتی دیجیتال مارکتینگ است. اما آیا واقعاً می‌دانید سئو چگونه کار می‌کند یا سئو چه اهمیتی برای سایتها دارد؟ احتمال دارد با وجود اینکه از ویژگی‌های سئو مطلعه باشید، هنوز درک کاملی از این فرآیند پیچیده و چندوجهی نداشته باشید. سئو از عناصر متعددی تشکیل می‌شود و دانستن اینکه آنها چیستند و چگونه کار می‌کنند، برای درک اینکه چرا سئو بسیار مهم است، کلیدی است. به طور خلاصه، سئو بسیار مهم است زیرا وب سایت شما را بیشتر قابل مشاهده می‌کند و این به معنای ترافیک بیشتر و فرصت های بیشتر برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان همیشگی شما است.

چرا باید به سئو اهمیت بدهیم؟

سئو (SEO) مخفف Search Engine Optimization، به معنی "بهینه سازی موتور جستجو"، مهمترین روشی است که برای افزایش ترافیک ارگانیک و قرار دادن نام تجاری شما در معرض دید کاربران اینترنت از طریق نتایج موتور جستجوی رایگان نظیر گوگل و بینگ شناخته می‌شود. هنگامی که کاربران اینترنت به دنبال پاسخ سوالات و نیازهای خود باشند، سئو می‌تواند با محتوای استاندارد، سایت شما در معرض دید آنها قرار بدهد. هر چه محتوای سایت شما مفیدتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که کاربر به شما خدمات شما فکر کند و زمانی که آماده خرید است، تماس بگیرد.
شما همچنین می‌توانید به سادگی با نمایش در نتایج جستجو، آگاهی و اعتماد برند را به دست آورید؛ حتی اگر مردم به وب‌سایت شما مراجعه نکنند. در روانشناسی به این اصل، اصل آشنایی گفته می‌شود. اساساً، مردم چیزهایی را که قبلاً دیده یا شنیده‌اند را ترجیح می‌دهند. بنابراین دیده شدن در نتایج جستجو یا نمایش بخشی از محتوای شما می‌تواند نام شما را در مقابل مشتریان احتمالی قرار دهد و شروع به ایجاد برداشت مثبت کند.

چرا باید به سئو اهمیت بدهیم؟ 

اهمیت سئو در افزایش بازدید سایت

اگر مشتریان بالقوه نتوانند وب سایت شما را پیدا کنند، فرصت‌های فروش از دست می‌روند. سئو ترافیک ارگانیک (غیرپولی) سایت شما را افزایش می‌دهد و به افزایش تعداد بازدیدکنندگانی می‌پردازد که صفحه شما را هر روز مشاهده می‌کنند. سئو به طور مستقیم با افزایش فروش مرتبط است زیرا هرچه افراد مرتبط بیشتری سایت شما را ببینند، احتمال فروش محصولات و خدمات شما به آنها بیشتر می‌شود. سئو برای اینکه سایت شما را به صدر نتایج گوگل برساند از چندین عامل استفاده می‌کند.

  1. کلمات کلیدی: کلمات و عبارات کلیدی، واژگان یا گروه واژگانی هستند که به وسیله کاربر در موتورهای جستجو نظیر گوگل تایپ و وارد می‌شوند. متخصص سئو این کلمات و عبارات کلیدی را به صورت داده جمع‌آوری می‌کند و آنها را در محتوای سایت شما مورد استفاده قرار می‌دهد. در اگر گوگل کلمات جستجو شده توسط کاربر را با محتوای سایت شما یکسان شناسایی کند، سایت شما را به عنوان یک پاسخ مرتبط به کاربر پیشنهاد می‌کند. در نتیجه، هرچه کلمات و عبارات کلیدی با محصولات و خدمات شما ارتباط مستقیم‌تری داشته باشد احتمال اینکه کاربر از شما خرید کند افزایش پیدا کرده و بازدید از سایت شما نیز متقابلاً افزایش پیدا می‌کند.
  2. سئو خارجی: تمامی فعالیت‌هایی که برای ارتقاء سئو سایت در خارج از سایت شما انجام می‌گیرند را سئو خارجی می‌نامند. سئو خارجی شامل بک‌لینک‌ها، شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی و البته موارد دیگر می‌شود.

 اهمیت سئو در افزایش بازدید سایت

  1. بک‌لینک‌: بک لینک پیوند ورودی‌ای است که از دیگر سایت‌ها به صفحات سایت شما ارجاع داده می‌شود. بک لینک‌ها باعث می‌شوند گوگل هر دو سایت مبدأ و مقصد را معتبر شناسایی کند. سئو با کمک تعداد زیاد بک لینک‌های معتبر می‌تواند سایت شما را در بالاترین سطح گوگل، صفحه اول تا سوم نتایج، قرار دهد. هرچه یک صفحه سایت در نتایج بالاتری از گوگل قرار بگیرد دریافت بک‌لینک‌های جدید آسان‌تر می‌شود و این چرخه ادامه پیدا می‌کند.
  2. سئو داخلی: سئو داخلی یا سئو در سایت به تمامی فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که شما در سایت خود انجام می‌دهید. این فعالیت‌ها می‌توانند شامل تولید محتوای ویدیویی، تصویری و متنی و استفاده از کلمات کلیدی شوند. از دیگر عواملی که جزء فعالیت‌های سئو داخلی دسته بندی می‌شوند و اهمیت بسزایی دارند می‌توان به آدرس سایت، سرعت سایت و تجربه کاربری اشاره کرد.

 اهمیت سئو در افزایش بازدید سایت

مزایای بهره‌مندی از سئو عبارتند از:

  • افزایش ترافیک سایت: همان طور که پیش از این اشاره کردیم، اگر سایت شما در بالاترین سطح نتایج گوگل قرار بگیرید، بازدیدکننده بیشتری را به خود جذب می‌کند. در نتیجه شما می‌توانید بدون صرف هزینه و به راحتی ترافیک سایت را افزایش داده و مشتریان بالقوه را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید.
  • معرفی نام تجاری: آمارها نشان می‌دهند که کاربران اینترنت به سایت‌هایی که در صدر نتایج گوگل قرار می‌گیرند، بدون اطلاعات قبلی در خصوص محصولات و خدمات این سایت‌ها، به این آنها اعتماد می‌کنند و آنها را معتبر شناسایی می‌کنند. سئو با استفاده از دانش بروز و استراتژی‌های کاربردی خود می‌تواند سایت شما را در نتایج برتر موتورهای جستجو قرار دهد و نام تجاری شما را به عنوان یک نام تجاری معتبر و شرکت شما را به عنوان کسب و کاری با سابقه درخشان معرفی کند.

به طور کلی اهمیت سئو برای سایت‌ها بسیار فراتر از چیزی است که در این مطلب مورد به آن ها اشاره شد. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای درک بهتر از اهمیت سئو و مزیت‌های استخدام متخصصان سئو به یک محتوا مراجعه کنید و از خدمات حرفه‌ای ما در خصوص تولید محتوا و ایجاد سئو کاربردی و استاندارد بهره‌مند شوید.

نوشتن دیدگاه