سئو استارت آپ ها؛ مهم ترین نکاتی که باید بدانید

سئو سایت استارت آپ ها یکی از چالش برانگیزترین موقعیت هایی است که یک سئوکار با آن روبرو می شود. یک استارت آپ باید بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن بیشترین پیشرفت را داشته باشد. در غیر این صورت این امکان وجود دارد که با شکست مواجه شود.
منابع مالی یک استارت آپ نسبت به یک کسب و کار بزرگ محدودتر بوده و ممکن است امکان تبلیغات گسترده برای آن وجود نداشته باشد. از این رو، بهینه سازی و سئو سایت استارت آپ باید به گونه ای انجام گیرد که بتواند پیش از اتمام منابع محدود مالی، به سوددهی برسد. به همین دلیل گاهی ممکن است افراد از برخی راه های میانبر برای رسیدن به رتبه های بالای گوگل استفاده کنند.
اما بهتر است بدانید که گوگل برای هر نوع سئوی غیراصولی یا کلاه سیاه، جریمه سختی در نظر خواهد گرفت. گوگل زمانی به سایت شما اعتبار و رتبه بالا می دهد که بتوانید رضایت کاربر را جلب کنید. بنابراین، به جای استفاده از میانبرهای غیراصولی، محتوای سودمند تولید کنید و سئو سایت استارت آپ خود را به یک تیم قوی و باتجربه بسپارید.
مهم ترین چالشی که یک استارت آپ با آن روبرو می شود، رقابت با شرکت ها و نام های بزرگ و شناخته شده است. شاید در ابتدای کار سبقت گرفتن یک استارت آپ از رقبای سرسختش دور از ذهن باشد. اما هیچ گاه معجزه سئو را دست کم نگیرید. بهتر است نگرانی را کنار بگذارید و به دنبال ایجاد یک سایت با زیرساخت های محکم و سئو قدرتمند باشید.

سئو استارت آپ ها؛ مهم ترین نکاتی که باید بدانید

استارتاپ ها پروژه سئو خود را از کجا شروع کنند؟

بهینه سازی سئو سایت استارت آپ از زمان طراحی و ساخت وبسایت باید مورد توجه قرار گیرد. زیرا ویژگی های ساختاری و پیکربندی سایت می تواند بر موارد زیادی از جمله سرعت وبسایت تاثیرگذار باشد. پارامترهایی نظیر سرعت وبسایت، دسترسی ربات ها به صفحات سایت و امکان بارگذاری صفحات بر روی موبایل بر رتبه بندی سایت در گوگل تاثیر بسزایی دارد. در ادامه به مهم ترین مراحل سئو سایت استارت آپ ها اشاره خواهیم کرد.

استفاده از هاست و سرور مناسب

برای سئو سایت استارت آپ پیش از هر چیز باید به دنبال بهترین هاست و سرور بود. این مساله به طور خاص بر سرعت بارگذاری سایت تاثیر بسزایی دارد. در بسیاری از موارد اگر سایت با سرعت مناسبی بارگذاری نشود، کاربران از رفتن به آن صرف نظر کرده و بنابراین، ترافیک سایت کاهش پیدا می کند. کم شدن ترافیک سایت به معنای کاهش اعتبار و رتبه آن در گوگل است. بنابراین، حتی با وجود منابع مالی محدود، به هیچ عنوان از هاست و سرور ارزان قیمت یا نامعتبر استفاده نکنید.

استفاده از کدنویسی یا قالب مناسب

کدنویسی سایت نیز تاثیر بسزایی بر دسترسی موتورهای جستجو، سرعت سایت و عملکرد وبسایت بر روی موبایل دارد. یکی از مهم ترین اقدامات در سئو سایت استارت آپ ها استفاده از یک کد و قالبی بهینه و با کیفیت است. بهتر است از قالبی استفاده کنید که بیشتر به آن مسلط هستید. ورد پرس می تواند گزینه خوبی برای شروع باشد، زیرا کد ها در بخش های مختلف برای شما آماده هستند.

سئو استارت آپ ها؛ مهم ترین نکاتی که باید بدانید

طراحی صفحات سایت

موتورهای جستجوی گوگل درکی از طراحی ظاهری صفحات سایت شما ندارند. اما ربات های خزنده گوگل می توانند آن ها را تفسیر کنند. بنابراین، باید به ساختار ناوبری و طراحی اولیه آن توجه کنید و نشانه گذاری ها را به طور صحیحی به کار ببرید.
طراحی صفحات بر تجربه کاربر چه در موبایل و چه دسکتاپ اثرگذار است. بنابراین، اگر می خواهید ترافیک بالایی داشته باشید، باید به طراحی سایت خود اهمیت دهید.
تولید محتوای ارزشمند برای کاربر و گوگل
تولید محتوا اصلی ترین گام در سئو سایت استارت آپ یا هر کسب و کار دیگری است. انتخاب بهترین کلمات کلیدی و به کار بردن اصولی آن ها در سایت، باعث جذب گوگل و کاربران به وبسایت هدف خواهد شد. محتوایی از دید گوگل مفید و ارزشمند است که:

  • مطالب مفیدی برای کاربر داشته باشد
  • دارای عنوان و زیر عنوان باشد (هدینگ کردن عناوین اصلی و فرعی به صورت h1، h2 و ...)
  • کلمات کلیدی با چگالی مناسب در آن به کار رفته باشد
  • از علائم نگارشی به طور مناسب در آن استفاده شده باشد

سئو استارت آپ ها؛ مهم ترین نکاتی که باید بدانید

بهینه سازی صفحات سایت استارت آپ
برای سئو سایت استارت آپ لازم است از بهینه سازی صفحات آن شروع کنید. هر صفحه باید url، عنوان، محتوای ساختار بندی شده، تصاویر مناسب، کلمات کلیدی جذاب و لینک های داخلی حساب شده داشته باشد. این کار باعث می شود تا ربات های خزنده گوگل مفهوم هر صفحه در سایت را به خوبی درک کرده و کاربر را به آن هدایت کنند.

نکات کلیدی سئو سایت برای یک استارت آپ

آن چه باعث شده تا سئو سایت استارت آپ حساسیت بالایی داشته باشد، چالشی است که یک استارت آپ با آن روبروست؛ رقابت با نام های بزرگ و شناخته شده! در ادامه به برخی از نکات مهم و ضروری در بحث سئو سایت استارت آپ ها خواهیم پرداخت.
سئو سایت استارت آپ ها ؛ محتوای مفید و با ارزش
اصلی ترین قسمت سئو سایت استارت آپ، تولید محتوای مناسب و ارزشمند است. در واقع، انتخاب کلمات کلیدی جذاب و پربازدید و تولید محتوای باکیفیت باعث می شود تا ربات های خزنده گوگل به سایت شما امتیاز بالایی بدهند. اشتراک گذاری محتوای سایت در صفحات اجتماعی می تواند رتبه سایت استارت آپی شما را به طور قابل توجهی بالا ببرد.
سئو سایت استارت آپ ها ؛ استفاده از روش اتوماسیون برای سئو
اتوماسیون بودن سئو سایت استارت آپ باعث می شود تا نقص های احتمالی به صورت خودکار مدیریت و اصلاح شوند. برای مثال، گاهی صفحاتی که شما به آن ارجاع داده اید حذف می شوند. همچنین، گاهی به دلایل مختلف ممکن است سرعت بارگذاری وبسایت کاهش یابد و رتبه سایت را نزولی کند. دریافت گزارش اتوماسیون کمک می کند تا این گونه مشکلات را هر چه زودتر برطرف نمایید.
سئو سایت استارت آپ ها ؛ بررسی عملکرد سایت
بررسی عملکرد سایت به صورت دوره ای (در بازه های زمانی مشخص) نیز کمک می کند تا سئو سایت استارت آپ به کیفیت بهتری برسد. برای مثال، از بررسی گزارش عملکرد سایت می توانید دریابید که کاربران نسبت به کدام موضوع علاقه بیشتری نشان داده اند. ساخت اکانت گوگل وب مستر و اتصال آن به گوگل آنالتیک در این زمینه مفید خواهد بود.
سئو سایت استارت آپ ها ؛ به کار بردن مدیریت فایل robots.txt
بهتر است همواره در سئو سایت استارت آپ از مدیریت فایل robots.txt استفاده شود. این کار کمک می کند تا دسترسی ربات های خزنده گوگل به صفحاتی از سایت، محدود شود.
سئو سایت استارت آپ ها ؛ کاربرد متاتگ ها و عبارات توصیفی
استفاده مناسب از متاتگ ها باعث خواناتر شدن سایت شما برای ربات های خزنده گوگل می شود. برای مثال بهتر است کلیه تصاویر موجود در سایت استارت آپ، برچسب alt داشته باشند. این کار کمک می کند تا صفحه خوان ها نیز بتوانند مفهوم تصاویر را درک کنند. همچنین، موتورهای جستجو بر اساس توصیف ارائه شده برای تصاویر موجود در سایت، این تصاویر را در نتایج تصویری گوگل نیز نمایش می دهند.

سئو استارت آپ ها؛ مهم ترین نکاتی که باید بدانید

نکات انتخاب نام دامنه برای سئو استارتاپ ها

در سئو سایت استارت آپ یا هر وبسایت دیگری، انتخاب یک نام دامنه خوب گام مهمی به حساب می آید. در واقع، نام دامنه یک وبسایت استارت آپی یا هر سایت دیگر باید به گونه ای باشد که ربات های خزنده در برخورد با آن موضوع سایت، صفحه یا محتوا را متوجه شوند. ساده ترین راه برای انتخاب بهترین نام دامنه در سئو سایت استارت آپ، استفاده از کلمه کلیدی مورد نظر در ساخت دامنه است.
فراموش نکنید که نام دامنه باید جذاب و تا حدودی توصیفی باشد. از آن جا که معمولا در عنوان هر صفحه وبسایت از کلمه کلیدی استفاده می شود، برای ساخت نام دامنه نیز می توان همان عنوان صفحه را به کار برد..

نوشتن دیدگاه