به روز رسانی مقالات قدیمی و تاثیر آن بر سئو سایت

صاحبان سایت ها یا متخصصان سئو همواره با این پرسش مواجه هستند که آیا به روز رسانی مقالات قدیمی بر سئو سایت تاثیر می گذارد؟ یک وبلاگ پس از مدتی حاوی هزاران محتوا می شود که نظارت بر آن را به امری دشوار تبدیل می سازد. اما از آنجایی که محتوای صفحات نقش زیربنای یک سایت را بازی می کند، بروز مشکلاتی در آن ها به کل سایت خسارت وارد می نماید.
بسیاری از افراد تنها بر تولید محتوای جدید برای سایت تمرکز می کنند. این در حالی است که آپدیت کردن محتواهای قدیمی نسبت به ایجاد محتوای جدید تاثیر بیشتری بر سئو دارد. در این مقاله از یک محتوا می خواهیم بدانیم که چرا مقالات قدیمی اهمیت زیادی دارند؟ چگونه می توان از این نوشته ها برای بهبود جایگاه سایت استفاده کرد؟

به روز رسانی مقالات قدیمی و تاثیر آن بر سئو سایت

مقالات قدیمی و تاریخ گذشته چه اثرات مخربی بر سئو سایت ما دارند؟

بسیاری از مدیران سایت ها به جای توجه به کیفیت مقالات تولید شده تنها به تعداد آن ها فکر می کنند. از این رو در برخی از سایت ها تعداد بیشماری مقاله وجود دارد که ارزش زیادی ندارند. در صورتی که از نظر تخصصی به این موضوع نگاه کنیم، از بین بردن مطالب قدیمی و بی ارزش می تواند عملکرد ربات های گوگل در صفحات سایت را بهبود ببخشد.
گلخانه ای را تصور کنید که هزاران گیاه و علف هرز در آن ایجاد شده است؛ در این صورت انرژی کمتری به گیاهان اصلی می رسد. این موضوع درباره مقالات موجود در سایت نیز صادق است. به طور کلی مدت زمانی که ربات های گوگل برای بررسی مقالات سایت می گذارند، محدود است. بنابراین بهتر است که این زمان صرف بررسی مطالب قدیمی و بی ارزش نشود.
همچنین محتوای موجود در سایت هویت برند شما را می سازد. بهبود کیفیت و به روز رسانی مقالات قدیمی اعتبار شما را در ذهن مخاطبان افزایش می دهد. در واقع مطالب منتشر شده در سایت شما باید برای بازدیدکنندگان ارزش آفرینی کند. این اهداف جز با بهینه سازی همیشگی محتوای تولید شده در سایت میسر نیست.

به روز رسانی مقالات قدیمی و تاثیر آن بر سئو سایت

به روز رسانی مقالات قدیمی؛ روشی کم هزینه و کارآمد برای حفظ پویایی و شادابی سایت

امروزه به دلیل پیشرفت روزافزون تکنولوژی در هر حوزه ای همواره با موارد جدید و شگفت انگیزی روبرو هستیم. از این رو اگر با این تغییرات پیش نروید و سایت خود را آپدیت نگه ندارید، شاهد کاهش رتبه سایت خود خواهید بود. همچنین این امر باعث می شود که از رقبای کسب و کار خود عقب بیفتید.
به طور کلی هدف از انجام تمام تکنیک های سئو روی سایت کسب رتبه های بالاتر در بین موتورهای جستجوی گوگل است. به روز رسانی مقالات قدیمی نیز بدون تردید یکی از بهترین استراتژی های سئو برای بهینه سازی سایت به شمار می رود.
پروسه ایندکس کردن محتوای جدید کمی بیشتر زمان می برد. اما صفحات قدیمی که در گذشته ایجاد کرده اید، وارد ایندکس گوگل شده و رتبه دریافت کرده اند. بنابراین شما به راحتی می توانید از رتبه این صفحات به نفع سایت خود استفاده کنید، زیرا این محتواهای قدیمی تا آن لحظه توسط کاربران زیادی دیده شده اند. همچنین امکان بهتر کردن مقالات موجود با اعمال تغییرات کوچک و بالطبع افزایش ترافیک سایت وجود دارد.
در نتیجه با ویرایش صفحاتی که رتبه خوبی دارند، علاوه بر بهره مندی از امتیازهای قبلی آن رتبه جدیدی نیز بدست می آورید. به نظر شما این روش راهی کوتاه تر و آسان تر برای بهبود سئو سایت نیست؟
این اقدامات به بیشتر دیده شدن سایت شما توسط گوگل نیز کمک می کنند. در واقع کار کردن روی مطالب قدیمی سایت به موتورهای جستجو نشان می دهد که سایت شما بسیار فعال است. این اعمال باعث حفظ مخاطبان سابق و جذب بازدیدکنندگان جدید به سایت نیز می شوند.

به روز رسانی مقالات قدیمی و تاثیر آن بر سئو سایت

چگونه با کمک مقالات قدیمی به گوگل نشان دهیم که سایتی فعال و مفید داریم؟

در این بخش برخی روش ها برای به روز رسانی مقالات قدیمی ارائه شده است. با کمک این راهکارها به گوگل نشان می دهید که سایت شما همواره در تلاش برای برآورده نیازهای مخاطبان است. به طور کلی ویرایش محتواهای موجود در سایت مزایای زیادی بر سئو و بهبود رتبه سایت دارد.

بهبود میزان نرخ کلیک

واقعیت امر این است که بسیاری از مسائل از جمله سئو به مرور زمان تغییر می کنند. گاهی اوقات اطلاعاتی که تا چند ماه پیش درست بوده است، اکنون ارزش زیادی ندارد. شما به عنوان کاربر ترجیح می دهید که روی مقالات قدیمی کلیک کنید یا مقالات جدید؟
برای مثال اگر با جستجو در گوگل دو مقاله یکی برای سال 2010 و دیگری 2019 در نتایج جستجو نمایش داده شود، کدام مقاله شانس بیشتری برای کلیک شدن دارد؟ مسلما همه افراد تمایل دارند که جدیدترین مقالات موجود در برترین نتایج گوگل را مطالعه کنند.
بنابراین احتمال کلیک کردن روی مطالب جدید بیشتر است. در این صورت هنگامی که مقاله ای را به روز می کنید، نرخ کلیک آن نیز به صورت قابل توجهی افزایش می یابد. همچنین به روز رسانی محتوا از نظر الگوریتم های گوگل به عنوان فاکتوری موثر در رتبه بندی سایت در نظر گرفته می شود.

اشکالات گرامری و املایی متن را برطرف کنید

وجود اشکالات دستوری و املایی در محتوا تاثیر منفی بر تجربه کاربری می گذارد که این امر به صورت مستقیم و غیر مستقیم روی سئو سایت نیز موثر است. البته علاوه بر اصلاح چنین مواردی در مقالات قدیمی باید آن ها را برای تعداد بیشتری کلمات کلیدی مرتبط نیز بهینه سازی کنید. با اعمال این تغییرات جزئی و تغییر تاریخ مطلب مطلب را به عنوان محتوای جدید معرفی می کنید.

به گوگل ثابت کنید که محتوای شما جدید است

به طور کلی گوگل به محتواهای با کیفیت و جدید اهمیت می دهد. مطالب به تازگی منتشر شده به خصوص آن هایی که مرتب در حال تغییر هستند، رتبه بالاتری را دریافت می کنند. اگر تنها بر تولید مقالات جدید تمرکز داشته باشید، محتواهای قبلی به تدریج از صفحات نتایج گوگل حذف می شوند.
بنابراین شما می توانید به جای تولید محتوای جدید روی به روز رسانی مقالات قدیمی سرمایه گذاری کنید. این امر ساده ترین راه برای حذف ترافیک بیشتر برای سایت است. برای مثال در وردپرس پست ها را مجدد ذخیره کنید که تاریخ انتشار آن ها بروز شود.

دقت و کیفیت محتواهای خود را بهبود دهید

هر آپدیت الگوریتم های گوگل روی یک موضوع خاص تمرکز دارد که هدف همه آن ها بهبود تجربه کاربری سایت ها است. اگر سایت شما برای جلب رضایت بازدیدکنندگان کاملا کاربرپسند طراحی شده باشد، در حقیقت به بهبود سایت خود کمک کرده اید.
با انجام اموری مانند به روز رسانی مقالات قدیمی و نوشتن مطالب جدید سایت خود را کاربردی و مفید نشان می دهید. گردآوری اطلاعات کامل درباره یک موضوع باعث بالا رفتن ارزش کلی مقاله و سایت شما می شود.
توصیه می شود که درباره موضوعات مورد بحث در سایت خود مقالات جدید را پیدا کنید و مقالات قبلی خود را با آن ها تکمیل کنید. این روش راهی عالی برای بهبود محتوای قبلی است و سایت شما را به منبعی ارزشمند تبدیل می سازد.

لینک های شکسته را حذف کنید

یکی از مهمترین اقدامات برای آپدیت کردن مطالب قدیمی پیدا کردن لینک های شکسته است. در بسیاری از اوقات لینک هایی ارجاع شده به منابع اصلی و سایت های دیگر وجود ندارند. این مسئله به دلیل تغییر آدرس یا بسته شدن سایت ها صورت می گیرد. با این حال وجود این لینک های مخرب به رتبه بندی سایت شما در صفحات نتایج گوگل آسیب می رساند.
خوشبختانه اصلاح لینک های شکسته دشوار نیست. ساده ترین راه برای پیدا کردن چنین لینک هایی مراجعه به صفحه ای است که به آن لینک داده اید. اما برای انجام این کار می توانید از ابزارهای رایگان مانند Online Site Broken Link Checker و Broken Link Checker For Google Chrome استفاده کنید.
در صورتی که آن سایت یا صفحه خاص دیگر وجود نداشت، باید بهترین مقاله در رابطه با آن موضوع را پیدا کنید و سپس به صفحه جدید لینک دهید. حذف لینک های شکسته از سایت جایگاه صفحه مورد نظر را از دیدگاه گوگل بالاتر می برد و باعث کسب رتبه بهتر برای آن صفحه می شود.

به روز رسانی مقالات قدیمی و تاثیر آن بر سئو سایت

به منابع جدیدتر و بهتر لینک دهید

در هنگام به روز رسانی مقالات قدیمی بهتر است که لینک های بیرونی را نیز بررسی کنید. اگر منابع با کیفیت تر و جدیدتری پیدا کرده اید، لینک های قدیمی را اصلاح کنید.
ممکن است که در زمان نوشتن مطلب مورد نظر خود منبع مناسبی را نیافته اید، با پیدا کردن یک لینک ارزشمند و جدید می توانید به ارزش محتوای خود بیفزایید. این امر باعث می شود که محتوای شما از نظر گوگل ارزشمندتر جلوه کند.
لینک دادن به منابع معتبر منجر می شود که سایت شما نیز به مکانی ارزشمند برای ارجاع دیگر سایت ها تبدیل شود. بنابراین با آپدیت کردن محتواهای سایت می توانید وبلاگ را به چرخه حیات بازگردانید و رتبه های بالایی را از این طریق بدست آورید.
بنابراین برای افزایش ترافیک سایت نیازی نیست که ساعت های طولانی صرف نوشتن مطالب جدید کنید، بلکه می توانید مطالب موجود در سایت را بروز نمایید.
برای کسب اطلاعات بیشتر نسبت به آموزش سئو برای سایت می توانید با 1 محتوا همراه باشید و از خدمات ما استفاده کنید.

نوشتن دیدگاه