اهداف سئو چیست؟ از سئو چه هدفی داریم؟

سئو یک تخصص است. تبلیغات در دنیای کسب و کار برای جذب مشتری و افزایش فروش کالا و خدمات، حرف اول را می زند. تبلیغاتی که برای تجارت و کسب و کارهای مختلف انجام می شود، ممکن است به صورت مقطعی مورد توجه افراد قرار گیرند. در نتیجه اگر بتوان یک راه دائمی و یا حتی بلند مدت برای تبلیغات به کار برد، قطعا بهتر خواهد بود. سئوی محتوا و سایت همان اقدامی است که می توان از آن استفاده کرد. هدف اصلی سئوی محتوا و سایت، بهینه سازی آن محتوا و وبسایت برای دیده شدن بیشتر در بین کاربران است. به طور کلی، وقتی برای یک موضوعی در اینترنت جستجو انجام می دهیم معمولا از کلمات و عبارات مرتبط با آن موضوع استفاده می کنیم. برخی از کلمات و عباراتی که ما به کار می بریم، توسط دیگران نیز جستجو می شوند. این مساله نشان می دهد که آن عبارت در مورد موضوع مورد نظر بسیار کاربردی است و در روزهای آینده هم جستجوی فراوانی خواهد داشت. به این عبارت یا کلمه، کلمه کلیدی یا مفهوم کلیدی گفته می شود. یک وبسایت از محتواهای نوشتاری و غیرنوشتاری مختلفی تشکیل می گردد. محتوای نوشتاری برای یک موضوع بهتر است بر اساس همین مفاهیم کلیدی نوشته شود. به این ترتیب، اگر کاربران با استفاده از آن مفاهیم کلیدی درباره موضوع مرتبط با وبسایت جستجویی انجام دهند، گوگل وبسایت شما را نیز به عنوان یک گزینه نشان خواهد داد. اما رتبه شما در بین نتایج جستجو نیز اهمیت دارد که این مساله کاملا به سئوی محتوا و سایت شما بستگی خواهد داشت. هر چه سئوی محتوا و سایت به صورت تخصصی تر و حرفه ای تر انجام شود، محتوا از طرف گوگل و کاربران بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. در نتیجه امکان دیده شدن سایت بالاتر رفته و در نهایت می تواند سودرسانی بیشتری داشته باشد. مشاهده مزیت ها و نتایج حاصل از سئوی محتوا و سایت ممکن است کمی طول بکشد؛ اما به جرات می توان گفت که با انجام این فرایند، تا مدت ها از تبلیغات اضافی بی نیاز خواهید بود.

اهداف سئو چیست؟ از سئو چه هدفی داریم؟

اهداف سئو کدامند؟

در عصر حاضر زندگی افراد عمدتا بر اساس اینترنت و شبکه های مجازی می گذرد. در این بین، بسیاری از افراد هستند که برای ساده ترین نوع خرید کالا و خدمات نیز از اینترنت و مراجعه به کسب و کارهای آنلاین استفاده می کنند. حتی این مساله با گسترش ویروس کرونا به یک امر عادی تبدیل شد. اما از آن جا که تعداد صفحات فروشگاهی و غیرفروشگاهی در اینترنت هر روز در حال افزایش است، بنابراین، افراد باید برای دیده شدن بیشتر نسبت به رقبا تلاش بسیاری داشته باشند. هدف سئوی محتوا و سایت دقیقا پیگیری همین موضوع است.
در اصل، سئوی محتوا و سایت به شکل حرفه ای و تخصصی کمک می کند تا در هنگام جستجوی یک موضوع مرتبط در اینترنت، آن محتوا و سایت در رتبه های بالاتری نسبت به رقبا قرار گیرند. اقدامات تخصصی زیادی برای این کار لازم است که باید توسط یک سئوکار حرفه ای انجام گیرد. برخی از مهم ترین نکات در سئوی محتوا و سایت عبارت اند از:

  • سئوی داخلی و خارجی سایت
  • بهینه سازی کد مربوط به سایت
  • دقت به چگالی عبارت کلیدی در محتوا
  • دقت به کیفیت بالای محتوا
  • بهینه سازی url سایت و عنوان آن
  • توجه به ساختارهای نگارشی و علائم مورد پذیرش ربات های گوگل
  • تولید محتوا بر اساس قواعد الگوریتم های گوگل

اهداف سئو کدامند؟ 

مهم ترین اهداف سئو

گوگل ربات های خزنده ای دارد که با عبور از بین میلیون ها محتوا، آنچه به عبارت کلیدی جستجو شده مربوط می شود را استخراج کرده و نمایش می دهند. کیفیت یک محتوا حرف اول را در سئوی محتوا و سایت می زند. در واقع، یک محتوا زمانی گوگل پسند است که کاربرپسند باشد. در اصل، محتوا باید ضمن رعایت موضوع و داشتن اطلاعات مفید برای کاربر، با ساختارهای گوگل و زبان ربات های خزنده آن سازگار باشد. این همان هدفی است که سئوی محتوا و سایت دنبال می کند.
برخی دیگر از مهم ترین اهدافی که سئوی محتوا و سایت به دنبال آن است عبارت اند از:

  • دیده شدن توسط کاربران
  • افزایش ترافیک سایت و مراجعه کاربران
  • برندسازی
  • تلاش برای افزایش رضایت مشتریان و بازدیدکنندگان
  • بالا بردن رتبه سایت در گوگل
  • کسب درآمد
  • انجام تبلیغات مفید

 مهم ترین اهداف سئو

اگر دقت کرده باشید در هنگام جستجو در گوگل، میلیون ها وبسایت با موضوع مرتبط یافت می شوند که در صفحه نتایج مشخص هستند. اما آمارها نشان می دهند که تنها سایت های موجود در صفحه اول، مورد توجه اکثر کاربران قرار می گیرند. بنابراین، به نظر می رسد که برای جذب مشتری و مخاطب بیشتر باید رتبه وبسایت خود را تا رسیدن به صفحه اول گوگل ارتقا دهیم. این مساله محقق نمی شود مگر آن که یک سئوی محتوا و سایت قدرتمند به کار ببریم. بنابراین، باید حتما سئوی وبسایت خود را به یک سئوکار حرفه ای، متخصص و مجرب بسپاریم؛ در غیر این صورت ممکن است نتیجه ای معکوس دریافت کنیم.

شما می توانید در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اهداف سئو سایت با کارشناسان ما در سایت یک محتوا تماس گرفته و ضمن دریافت مشاوره رایگان اطمینان خود را برای ادامه مسیر کاری خود بالا ببرید. 

نوشتن دیدگاه