مگا پست یا مگا محتوا (Mega Content) چیست

اگر در رابطه با مگا پست و محتوا سرچ زده اید و به این صفحه رسیده اید قطعا به دنبال راهکاری شگفت انگیز برای تولید محتوا هستید. پس به شما پیشنهاد می کنم این مطلب از سایت یک محتوا را با دقت تا انتها دنبال کنید. اگر به شما بگوییم می توانید به طور همزمان و بدون افزایش چشمگیر کارهای تیم بازاریابی محتوای خود، به ایجاد محتوایی برای تیم خود در به اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی کمک کنید، چه می کنید؟ این همان چیزی است که هر کسب و کاری می خواهد و باید به شما بگوییم فقط با کمی تغییر در استراتژی فعلی شما امکان پذیر است.
محتوای یک سایت، تاثیر بسزایی در رتبه سایت، فروش محصولات و قرارگیری سایت شما در ردیف اول موتور‌های جستجو دارد. پس برای داشتن یک محتوای با ارزش و با کیفیت باید زمان بگذارید تا نتیجه آن را هم ببینید. طبق گفته موسسه بازاریابی محتوا، 70٪ از بازاریابان B2B و 69٪ از بازاریابان B2C می گویند امسال محتوای بیشتری نسبت به سال گذشته ایجاد می کنند. چرا این همه محتوا !!! و تلاش می کنیم با آن چه نتیجه ای برسیم؟ خب از تعریف لغوی مگا پست شروع می کنیم.

مگا پست یا مگا محتوا

معنای مگا محتوا و تفاوت آن با محتوای معمولی

مگاپست محتوایی است بسیار کامل و طولانی که با اغلب محتواها و مقالات سایت از لحاظ اندازه متفاوت است و شاید بازدیدکننده باید بارها بر‌‌گردد تا آن را به صورت کامل مطالعه کند. در واقع مگاپست محتوایی کاملا خاص است که وقتی بازدیدکننده آن صفحه را باز می‌ کند و مطلب را می بیند، متوجه می‌‌شود که این صفحه، صفحه معمولی نیست و چیزی نیست که با یک بار خواندن آن از صفحه یا مطلب بگذرد.
قطعا تا به حال شده که به دنبال مطلبی باشید و محتوای خوبی پیدا نکنید و بعد از پیدا کردن آن حس پیدا کردن گنج به شما دست بدهد، برای مراجعه کننده صفحه شما هم باید اینچنین باشد و صفحه را مرجعی عالی در این زمینه بداند و از این به بعد اگر سوال و مشکلی در این زمینه برایش پیش بیاید از مطالب این بخش استفاده کند. در واقع شما با طراحی مگاپست که با بررسی تجربه های کاربر در آزمون و خطاهای مختلفی بدست آورده اید، می ‌توانید تجربه‌ کاربری لذت بخش تری را برای کاربر ایجاد کرده و از طرفی موجب افزایش رضایتمندی گوگل و ارتقا رتبه سایت خود شوید و در نتیجه آن، موجب بهبود کسب‌‌وکار خود یا کارفرمای خود گردید.

معنای مگا محتوا و تفاوت آن با محتوای معمولی

مشخصات اصلی مگا پست

مگاپست یک تاکتیک بازاریابی با محتوای بسیار موثر است. مگا محتوا، باید بتواند یک محتوای 10 برابری باشد. یعنی 10 برابر بهتر از محتوای رقبا تولید شود. یک مگا پست باید مشخصات و ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • طولانی است و حداقل بالای 5000 کلمه است.
  • باید کامل و جامع باشد و در بردارنده تمام سوالات خواننده باشد.
  • دارای اطلاعاتی مفید و معنادار باشد، به طوری که مخاطب را به خواندن محتوا ترغیب کرده و او را خسته و دلزده نکند.
  • دارای لینک های داخلی و خارجی و معتبر باشد و به مطالب مرتبط و مکمل همین محتوا ارجاع داده شود.
  • به صورت تخصصی در رابطه با یک موضوع یا مسائل مرتبط با هم گفته شده و در آن پراکنده گویی وجود ندارد.
  • دارای محتوای بصری مانند عکس، فیلم، نمودار و اینفوگرافیک باشد. زیرا اگر فقط از متن استفاده شود بازدیدکننده پس از اسکرول کلی صفحه و پی بردن به این که کل صفحه فقط متن است نه تنها صفحه را ذخیره نمی‌‌کند بلکه از صفحه فرار کرده و احساس می‌‌کند که صفحه هیچ نظمی ندارد و بسیار خسته‌‌کننده است.
  • داشتن منبع معتبر.

مشخصات اصلی مگا پست

چرا به مگا پست نیاز داریم

قطعا هر سایتی با توجه به موضوع و هدف آن، برای بالا کشیدن خود در میان رقبا به یک یا چند مگا محتوا نیاز دارد. هنگامی که شما در رابطه با یک موضوعی محتوای بزرگ معتبری قرار دهید، بیننده اعتمادش به شما بیشتر می شود. خب فرض بگیریم مخاطب محتوای شما را خواند و به آن اعتماد کرد، نتیجه آن چه می شود؟ او با کمال میل آن ذخیره کرده و برای دیگران ارسال می کند یا اگر سایت شما فروشگاهی است مجاب شده و از شما خرید می کند. یکی از مواردی که باعث می شود شما بفهمید محتوای‌تان خوب پیش رفته و منبعی غنی و جامع می باشد این است که، شما از آن راضی هستید و به راحتی آن را در اختیار دیگران قرار می دهید. از مهم ترین دلایلی که نیاز شما به این گونه محتوا را نشان می دهد این است که از رقبای خود جلو می افتید.

چالش های مگا محتوا چیست

همانطور که اشاره کردیم شما باید از مطالب معتبر استفاده کنید، پس باید زمان بیشتری را صرف مطلب خود کنید. باید بگردید و مطالعه کنید تا بتوانید بیش از 5000 کلمه را در رابطه با موضوعی بنویسید و گوگل را تحت تاثیر خود قرار دهید. از دیگر چالش‌هایی که در رابطه با این مقالات با آن ها سر و کار دارید، پیدا کردن محتواهای بصری در رابطه با محتوا است. این که شما یک مقاله بزرگی نوشتید پایان کار نیست، شما حتی Mega Content را هم باید به روز رسانی کنید. تا به مخاطب حس خوبی را القا کند. 
در این مطلب از سایت یک محتوا به بررسی مگا محتوا پرداختیم، امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

نوشتن دیدگاه