سئو خارجی (off page seo) چیست

سئو خارجی که off page seo نیز نامیده می‌شود، به اقداماتی اشاره دارد که خارج از وب سایت شما برای تأثیرگذاری بر رتبه بندی شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو انجام می‌شود. بسته به اهداف بازاریابی شما، زمانی که صرف بهینه سازی موتورهای جستجوی خارج از صفحه می‌کنید متفاوت خواهد بود بسیاری از صاحبان وب سایت‌ها حدود 30 درصد از زمان خود را صرف سئو خارج از صفحه و 70 درصد از زمان خود را بر روی عوامل داخلی که همان سئوی داخلی است، صرف می‌کنند. این درصدها برای کسب و کارهای دیگر می‌تواند معکوس باشد. سئو خارجی به سادگی به گوگل می‌گوید که دیگران در مورد سایت شما چه فکر می‌کنند. به عنوان مثال، اگر تعداد زیادی لینک با ارزش به صفحات خود داشته باشید، موتور جستجو فرض می‌کند که محتوای سایت شما بی‌نظیر است و سایت شما را کاربران خود پیشنهاد می‌دهد. برای دستیابی به سئو خارجی تأثیرگذار تکنیک‌های فراوانی وجود دارد که از میان آنها ۷ تکنیک موثر سئو آف پیج بیشترین کاربرد را دارد. 

7 تکنیک موثر سئو آف پیج

طبق تجربه‌ی متخصصان یک محتوا، این ۷ تکنیک موثر سئو آف پیج، ساده‌ترین فعالیت‌هایی هستند که بازده بسیار بالایی را برای وب سایت شما فراهم می‌سازند:

  • بک‌لینک: ساخت بک لینک موثرترین تکنیک سئو خارجی است. موتورهای جستجو از بک لینک‌ها به عنوان نشانه‌ای از کیفیت محتوای لینک شده استفاده می‌کنند، بنابراین سایتی با بک لینک‌های بسیار باارزش رتبه بهتری نسبت به یک سایت مشابه با بک لینک‌های کمتر دارد.
  • انجمن‌ها: بحث‌های انجمن‌های مرتبط با محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید را پیدا کرده و در آن شرکت کنید. با اعضای انجمن ارتباط برقرار کنید، به موضوعات پاسخ دهید، مشکلات دیگران را حل کنید، توصیه‌ها و پیشنهادات خود را ارائه دهید زیرا گوگل عاشق بحث و گفتگو است! سعی کنید در انجمن‌هایی که لینک‌های do-follow را ارائه می‌دهند فعال باشید.

7 تکنیک موثر سئو آف پیج 

  • گسترش اینفلوئنسر: فهرستی از اینفلوئنسرهای مرتبط با خدمات و محصولات خود را تهیه کنید و در خصوص امتیازهای کسب و کارتان با آنها صحبت کنید. محصولات خود را برای اینفلوئنسرها ارسال کنید و از آنها بخواهید در صورت تأیید در خصوص کسب و کار شما با دنبال‌کنندگان خود در شبکه‌های اجتماعی صحبت کنند. مردم دوست دارند بدانند اینفلوئنسرها در مورد محصولات و خدمات مختلف چه نظری دارند. به این ترتیب، می‌توانید با اینفلوئنسرها روابط برقرار کنید و از قدرت آنها برای افزایش قدرت خود استفاده کنید.
  • نویسنده مهمان: برای پست مهمان تعدادی وبلاگ باز است. شما فقط باید کلمه کلیدی مورد نظر خود را شناسایی کنید و سپس به روش زیر در گوگل جستجو کنید:
  1. کلمه کلیدی + برای ما بنویس
  2. کلمه کلیدی + شرکت کننده شوید
  3. کلمه کلیدی + مشارکت
  4. کلمه کلیدی + وبلاگ نویسی مهمان
  • شبکه اجتماعی: تحقیقات نشان می‌دهند که مردم در حال حاضر زمان بیشتری را نسبت به چند سال پیش صرف گشت و گذار در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی می‌کنند. یک استراتژی خوب سئو خارجی این است که برای کسب و کارتان در بسترهای ذکر پروفایل ایجاد کنید و از آن برای افزایش دسترسی به محتوای خود استفاده کنید. هنگامی که از چندین IP‌ مختلف بر روی محتوا کلیک شود، سیگنالی به گوگل مبنی بر اینکه بازدیدکنندگان متعدد در سراسر جهان به محتوا دسترسی دارند ارسال می‌گردد و این موضوع باعث می‌شود محتوای شما نزد گوگل معتبرتر به نظر برسد. اگر محتوای باکیفیتی دارید که با استانداردهای جهانی مطابقت دارد، می‌توانید آن را در سراسر شبکه‌ها به اشتراک بگذارید و این محتوای با ارزش را در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار دهید.
  • بازاریابی محتوا: هر پلتفرم رسانه اجتماعی محتوای مورد علاقه خود را دارد: اینستاگرام برای تصاویر، یوتیوب برای ویدیوها، فیس بوک و توییتر برای بیان افکار شما هستند. فرض کنید که در خصوص یکی از محصولات کاربردی یک ویدیو تبلیغاتی چند ثانیه‌ای ساخته‌اید. سئو داخلی به شما پیشنهاد می‌کند ویدیوی ذکر شده را هم در اینستاگرام و هم در آپارات آپلود کنید، زیرا در این صورت بازدیدکنندگان اینستاگرام و جستجوگران آپارات ویدیو را دریافت خواهند کرد.
  • سوال و جواب‌ها: نوشتن محتوای عالی و انتشار آن برای افراد مناسب می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد قدرت در وب‌سایت‌های مختلف پرسش و پاسخ مانند Porseshkadeh باشد. یک پلتفرم با اعتبار بالا و مرتبط را انتخاب کنید، سؤالات مربوط به کسب و کارتان را جستجو کنید و به آنها پاسخ دهید.

 تاثیر Off Page سئو بر رتبه وب سایت

تاثیر Off Page سئو بر رتبه وب سایت

در حالی که الگوریتم‌های موتورهای جستجو و فاکتورهای رتبه‌بندی دائماً در حال تغییر هستند، متخصصان سئو، نظیر متخصصان یک محتوا، مرتبط بودن، قابل اعتماد بودن و اعتباری که سئو خارجی برای یک وب‌ سایت فراهم می‌کند را مورد استفاده قرار دهند و از بیشترین تاثیر Off Page سئو بر رتبه وب سایت بهره‌مند می‌شوند. موفقیت سئو از ساختن یک برند حاصل می‌شود و سئو خارجی با تمرکز بر بهینه‌سازی، تولید محتوا و رتبه‌بندی در موتورهای جستجو می‌توانید به راحتی رتبه وب سایت شما را ارتقاء دهد.

نوشتن دیدگاه