قیمت نویسندگی در سایت چقدر است؟

قیمت نویسندگی در سایت برای محتوانویسان به نحوه عملکرد و کیفیت کار آن ها بستگی دارد. نکات زیادی در تعیین دستمزد یک محتوانویس وجود دارد که اصلی ترین آن ها نوع نگارش و میزان بهینه سازی شدن محتوا است.
شاید نوشتن محتوا برای یک سایت اینترنتی آسان به نظر برسد، اما بهتر است بدانید که نویسندگی برای انواع وبسایت ها، کاری کاملا تخصصی محسوب می شود. در واقع، یک محتوا زمانی ارزشمند تلقی می گردد که با رعایت اصول سئو نوشته شود. از این رو، نوشتن محتوا باید به یک فرد یا گروهی متخصص واگذار گردد. طبیعی است که انجام هر کار تخصصی، هزینه خاص خود را خواهد داشت.
آژانس ها و سایت های معتبر محتوانویسی که برای موضوعات مختلف محتوا تولید می کنند، نویسندگان حرفه ای و آشنا با اصول سئو را به کار می گمارند. با این فرض، قیمت نویسندگی هر کدام از محتواها بنا بر تعداد کلمات آن محتوا تعیین می شود. هر یک از شرکت های محتوانویسی بنا بر بودجه خود، یک قیمت پیشنهادی به نویسنده اعلام می کنند. سپس در صورت توافق بین نویسنده و شرکت، شخص محتوانویس شروع به کار خواهد کرد.
به این ترتیب، هر چه میزان کلمات محتواهای نوشته شده بیشتر باشد، حقوق دریافتی نویسنده نیز افزایش می یابد. گاهی قیمت نویسندگی برای یک وبسایت تولید محتوا به صورت پلکانی تعریف می شود. برای مثال، قیمت نویسندگی محتوا به ازای هر کلمه برای 30 محتوا در ماه، نسبت به 60 محتوا در ماه ارزان تر حساب می شود. بنابراین، برای تعیین قیمت نویسندگی، هم باید به عملکرد محتوانویس و هم به بودجه آژانس تولید محتوا توجه کرد.

قیمت نویسندگی در سایت چقدر است؟

حقوق یک نویسنده سایت چگونه محاسبه می شود؟

نویسنده ای که قصد دارد برای یک وبسایت، محتوانویسی انجام دهد باید به صورت حرفه ای اقدام کند. آشنایی با کلمات کلیدی آن حوزه و نحوه بیان جملات در محتوانویسی اهمیت فراوانی دارد. قیمت نویسندگی و حقوق یک نویسنده با توجه به همه این نکات باید تعیین گردد.
برای هر عنوانی که از سوی کارفرما یا وبسایت مرجع ارائه شده است، باید یک محتوا با تعداد کلمه مشخص نوشته شود. قیمت نویسندگی محتوا به ازای هر کلمه تعیین می شود. در واقع، با توجه به توافق محتوانویس و شرکت مورد نظر، در ازای نوشتن هر کلمه به نویسنده دستمزد پرداخت می شود.
قیمت نویسندگی برای هر شرکت، ممکن است با شرکت های دیگر تفاوت داشته باشد. این مساله به اعتبار شرکت، سطح فعالیت و حوزه کاری آن بستگی دارد. برای مثال، قیمت نویسندگی در حوزه گردشگری نسبت به قیمت آن در حوزه پزشکی تفاوت فراوانی می تواند داشته باشد.
نکته ای که در تعیین قیمت نویسندگی وجود دارد، حجم کلمات نوشته شده برای یک آژانس تولید محتوا است. برای مثال، برخی از آژانس ها از یک سیستم پلکانی برای حقوق دهی استفاده می کنند. به این معنا که اگر فردی در هر ماه حدود 60 محتوای سئو شده به آژانس تحویل دهد، قیمت نویسندگی به ازای هر کلمه برای او بیشتر از شخصی محاسبه می شود که 30 محتوا در ماه آماده سازی می کند.
این مساله کاملا قابل توجیه است. زیرا ارائه حجم بالایی از محتوا به شرکت کارفرما، باعث افزایش درآمد و سوددهی آژانس شده و از این رو، شرکت سهم نویسنده را مقدار بیشتری در نظر می گیرد. به این ترتیب، محاسبه حقوق نویسنده وبسایت، کاملا بر اساس شرایط کاری و تلاش او تعیین می گردد.

قیمت نویسندگی در سایت چقدر است؟

آیا نویسنده سایت بگیریم یا سفارش محتوا به آژانس تولید محتوا بدهیم؟

برخی شرکت ها برای راه اندازی یا گسترش وبسایت خود و بهبود فروش اینترنتی، به استخدام محتوانویس اختصاصی برای سایت خود می پردازند. شاید در ظاهر این کار به نظر یک امتیاز محسوب شود، اما معایب بزرگی دارد که در طولانی مدت بروز می کند.
معایب استخدام نویسنده سایت برای یک شرکت خاص
شرکتی که نویسنده محتوا استخدام می کند باید بتواند علاوه بر تعیین حقوق و مزایا، یک فضای کاری جداگانه به همراه کامپیوتر یا لپتاپ برای نویسنده خود فراهم سازد. مسلما با این شرایط قیمت نویسندگی و تولید محتوا برای وبسایت بالا خواهد رفت.
از آن گذشته در شرایطی که وبسایت مورد نظر شما به تولید حجم بالایی از محتوا احتیاج داشته باشد، یک نفر نمی تواند تمام نیاز شرکت را برآورده سازد. حتی فشار کاری در بسیاری از موارد می تواند کیفیت کار او را پایین بیاورد. در چنین شرایطی معمولا لازم است نیروی کمکی استخدام شود که هزینه زیادی در پی دارد. در غیر این صورت، محتوایی بی کیفیت بر روی وبسایت قرار می گیرد که متاسفانه تاثیری عکس بر رتبه سایت خواهد گذاشت.

مزایای سفارش محتوا به یک آژانس تولید محتوا

اگر محتوای مورد نیازتان را به یک آژانس تولید محتوا سفارش دهید، مسلما مشکلات یاد شده پیش نخواهد آمد. یک آژانس تولید محتوای خوب، علاوه بر تجربه فراوان در زمینه تولید انواع محتوا، می تواند از چندین نویسنده برای انجام سفارش های شما استفاده کند. در نتیجه، هر نویسنده فرصت دارد تا بر روی کیفیت محتوای خود تمرکز کرده و در نهایت، یک محتوا با بهترین کیفیت را به کارفرما ارائه دهد.
قیمت نویسندگی برای محتواهای سفارشی بسیار کمتر از استخدام نویسنده اختصاصی خواهد بود. از سوی دیگر، محتواهای تولید شده توسط هر نویسنده، توسط یکی از ویراستارهای آژانس نیز بررسی می شود. این کار امکان بروز هر گونه خطا و غلط احتمالی را کمتر می سازد.

قیمت نویسندگی در سایت چقدر است؟

تولید محتوای خوب و باکیفیت توسط تیم تولید محتوای یک محتوا

قرار دادن محتوای سئو شده و باکیفیت بر روی وبسایت، بر گسترش فعالیت شرکت یا کسب و کار تاثیر بسزایی دارد. تولید محتوا باید با بهره بردن از اصول محتوانویسی و سئو انجام گیرد. نویسندگان یک تیم یا آژانس تولید محتوا مانند تیم یک محتوا، با این قواعد و اصول آشنایی کامل دارند. بنابراین، می توانید با ثبت سفارش محتوای مورد نیازتان به یک آژانس تولید محتوا مانند یک محتوا و صرف هزینه کمتر، گامی مهم در راستای بهبود وبسایت خود بردارید.
تیم تولید محتوای یک محتوا دارای مجموعه ای از نویسندگان قوی و حرفه ای در زمینه تولید محتواهای سئو شده است. تجربه این تیم در تولید انواع محتوا به اندازه ای است که به راحتی بتوانید به آن اعتماد کنید. جهت ثبت سفارش و یا اطلاع از قیمت نویسندگی در تیم یک محتوا می توانید به قسمت های مختلف وبسایت یک محتوا مراجعه کنید.

 

نوشتن دیدگاه