سئو وردپرس چیست؟

ما به عنوان تیم محتوایی سایت یک محتوا در این مقاله قصد داریم که در مورد بهترین ابزارهای کار با سئو وردپرس را برای شما توضیح دهیم. سئو سایت های وردپرسی تقریبا ترفندهای خاص خود را طلب می کند. بسیاری از وب سایت های موجود در جهان که از این سیستم مدیریتی استفاده می کنند با ترفند ها و قلق های استفاده از آن نیز تا حدودی آشنا هستند. وردپرس امکانات زیادی را برای سئو کارها فراهم آورده است و با وجود افزونه های فراوان برای سئو باعث شده است تا سئوکارها بتوانند در کمترین زمان ممکن و با کمترین دردسر سایت خود را بهینه سازی کنند. در بسیاری از مواقع نیز این ابزارها به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌ گیرند. اما نسخه پیشرفته و پرمیوم این ابزارها نیز وجود دارد که باعث می‌ شود کاربر بتواند به تمامی آپشن های ابزار دست پیدا کند. در ادامه در مورد سئو در سایت های وردپرسی بیشتر صحبت می‌ کنیم تا در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست آورید.

 

سئو وردپرس چیست؟

سئو در سایت های وردپرسی به چه صورت است؟

برای این که کار سئو را در سایت های وردپرسی شروع کنید در قدم اول باید وردپرس را روی دامنه خود راه اندازی کرده و سپس یک قالب برای آن تعیین کنید. قالبی که شما انتخاب می کنید می‌ تواند هم به صورت جدید طراحی شده باشد و یا اینکه از قالب های پیش آماده نیز استفاده شود. اگر میخواهید قالب جدید طراحی کنید این نکته را باید حتما مد نظر داشته باشید که تمام نکات سئو را در قالب رعایت کنید. اما قالب های از پیش آماده شده غالبا بهینه سازی شده هستند. در هر صورت باید به قالب های از پیش آماده نیز دقت داشته باشید که از لحاظ سئو بهینه سازی شده باشند. پس از اینکه قالب را روی وردپرس خود نصب کردید می ‌توانید کدها و محتوای خود را شخصی سازی کرده و نسبت به درج آن ها اقدام کنید. پس از نصب قالب خود شما باید تنظیمات اصلی وردپرس را هدف قرار بدهید. بهینه سازی و سئو سایت شما در اصل از قسمت تنظیمات انجام می شود. در ابتدا شما باید مشخصات و نوع کاربری سایت خود را به صورت دقیق مشخص کنید. به این منظور شما باید صفحه اول و صفحه وبلاگ را برای سایت خود تعیین کرده و سپس نسبت به تعیین زبان، ناحیه زمانی و همچنین ساختار تاریخ و زمان در تنظیمات وردپرس خود اقدام کنید. بهتر است بدانید که در وردپرس برای کاربران هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و شما قادر خواهید بود تا تمام قسمت های وردپرس را طبق سلیقه خود ویرایش کرده و آن ها را طراحی کنید. حال زمان آن رسیده است که از یک افزونه برای وردپرس خود استفاده کنید تا نسبت به سئو و بهینه سازی سایت خود نیز اقدامات لازم را انجام دهید. در مورد افزونه ها و نحوه استفاده از آن ها در ادامه توضیحات تکمیلی تری ارائه کرده ایم.

سئو در سایت های وردپرسی به چه صورت است؟

اصول سئو تخصصی سایت وردپرسی

در واقع اصول سئو تخصصی سایت وردپرسی کاملا بستگی به افزونه شما دارد. البته بهتر است بدانید که این افزونه ها در واقع کار یک سئو کار را نمی ‌کنند بلکه می ‌توانند کارهای از پیش تعیین شده سئو که به آن ها دستور داده شده است را در وب سایت وردپرسی شما پیاده کنند. امروزه یکی از بهترین افزونه های سئو تخصصی وردپرس که طرفداران زیادی نیز پیدا کرده است و تقریبا می تواند سایت شما را به صورت کامل بهینه سازی کند افزونه یوست سئو است. در زمینه اصول سئو تخصصی سایت وردپرسی بهتر است که در مورد بهینه سازی کد قالب نیز صحبت کنیم. یک قالب وردپرس که با زبان php نوشته شده است شامل کدهای برنامه نویسی دیگر از جمله css و html نیز می باشد. در سئو وردپرس تاکید زیادی شده است که کدهای اضافه حذف شوند زیرا هر چقدر که کدها سنگین تر باشند و حجم بیشتری داشته باشند سرعت سایت شما کاهش پیدا می ‌کند. بنابراین سعی کنید در قدم اول آن دسته از کدهای قالب که در طراحی شما کاربرد خاصی را ندارند حذف کنید و سپس در ادامه فایل های یک پارچه ای که جمع آوری کرده اید را فشرده کنید. این مسئله می ‌تواند تاثیر زیادی در سرعت سایت شما داشته باشد و سرعت آن را به صورت چشمگیری افزایش دهد. یک راه دیگر که شما می توانید با استفاده از آن سرعت وردپرس خود را افزایش دهید و تاثیر زیادی روی سئو وردپرس و بهینه سازی سایت شما داشته باشد کاهش حجم تصاویر سایت است. اگر که شما تصاویر را با حجم زیادی بارگذاری کرده باشید سرعت سایت شما کاهش پیدا می‌ کند. در مورد اصول سئو تخصصی سایت وردپرسی می ‌توان به تگ ها نیز اشاره کرد. یکی از مراحل و گام ‌های بسیار مهم در سئو تخصصی سایت وردپرس استفاده مناسب از تگ های صفحه است. استفاده درست و به جا از تگ ها می تواند تاثیر زیادی در سئو سایت شما داشته باشد و در صورتی که به غلط از این تگ ها استفاده کنید امکان حذف سایت شما از نتایج گوگل وجود خواهد داشت. برای بیان محتوای اصلی یک صفحه به صورت خلاصه از تگ تایتل استفاده کنید و سایر تگ ها را نیز برای تقسیم بندی صفحه، برجسته کردن عنوان ها و کلمات و همچنین نشان دادن کلمات کلیدی و تولید پاراگراف در محتوا استفاده نمایید.

شما می توانید برای دریافت اطلاعات تکمیلی در رابطه با سئو وردپرس با کارشناسان ما تماس گرفته و قبل از هر اقدامی از آن ها مشاوره رایگان دریافت کنید و قدم های بعدی خود را محکم و بدون نگرانی بردارید. با ما در راتباط باشید. 

نوشتن دیدگاه