برای تولید محتوا به چه چیزهایی نیاز داریم

برای اینکه بتوانید در مسیر تولید محتوا درست عمل کنید و محصول نهایی شما به عنوان یک محتوای ارزشمند شناخته شود، لازم است علاوه بر ایده و خلاقیت از ابزارهای ویژه‌ای نیز استفاده کنید. در عصر حاضر محتوا حرف اول را می‌زند. در نتیجه به عنوان تولیدکننده محتوا باید این توقع را داشته باشید که در یک بازار رقابتی فعالیت می‌کنید. به عنوان مثال، از انبوه محتوایی که به صورت روزانه در اینترنت منتشر می‌شود، تنها تعدادی از آنها می‌توانند نظر مخاطبان را به خود جلب کرده و آنها را تشویق به سرمایه گذاری در محصولات و خدمات شرکت‌ها بکنند. به طور کلی عدم استفاده از ابزارهای کاربردی و عدم پیروی از اصول تولید محتوا باعث می‌شوند محتوای شما در اینترنت دیده نشود و مورد توجه مخاطبانتان قرار نگیرند. اگر شما نیز مانند بسیاری از علاقه‌مندان به تولید محتوا دچار این مشکل شده‌اید و نمی‌دانید برای تولید محتوا به چه چیزهایی نیاز دارید، با یک محتوا همراه شوید.

وسایل مورد نیاز برای تولید محتوا

تولید محتوا به عنوان مهم‌ترین بخش‌ دیجیتال مارکتینگ به وسایل خاص و منحصر به فردی نیاز ندارد. شما می‌توانید تولید محتوا را با یک لپ‌تاپ، رایانه شخصی و یا حتی گوشی تلفن همراه آغاز کنید. به طور کلی، محتوای ارزشمند از طریق وسایل دیجیتالی خاص بدست نمی‌آید، بلکه پیروی از اصول تولید محتوا است که منجر به تولید محتوای درجه یک و باکیفیت می‌شود. پس اگر شما به عنوان تولیدکننده محتوا قصد دارید محتوای درجه یک و متمایزی خلق کنید، لازم است از موارد زیر پیروی کنید:

  • نام تجاری: شما قرار است در مورد محصولات و خدمات یک شرکت مطلب بنویسید، پس لازم است برای شروع کار نام تجاری را برای مخاطبانتان تعریف کنید. به عنوان مثال، لوگو، لحن و حتی فونتی که برای محتوا استفاده می‌کنید به عنوان جنبه‌های شخصیت برند شناخته می‌شوند. این کار به شما کمک می‌کند برای خود یک ساختار استاندارد تهیه کنید و تمامی مطالب را در همین قالب بنویسید.
  • شناسایی مخاطب هدف: در حالی که محتوای خاصی را برای یک کسب و کار می‌نویسید، باید این نکته را مد نظر قرار دهید که محتوای شما توسط چه افرادی خوانده می‌شود. سن، جنسیت، شهر، میزان درآمد و حتی میزان تحصیلات از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده گروه مخاطبان هدف شما خواهند بود. به عنوان مثال، اگر برای کلینیک زیبایی محتوا تولید می‌کنید، جامعه هدف شما اغلب خانم‌ها هستند. در نتیجه بهتر است از لحن دوستانه استفاده کنید. علاوه بر این، چون شما مسئول انتقال پیام تخصصی کلینیک هستید، لازم است از کلمات ساده و جملات روان استفاده کنید. با این کار می‌توانید ارتباط بیشتری با مخاطب ایجاد کنید.
  • دسته بندی اطلاعات: در این مرحله لازم است اطلاعات مورد نیازی که قرار است به مخاطبان هدف خود انتقال دهید را دسته بندی کنید. این کار به شما کمک می‌کند هدفمند عمل کنید و از ارائه اطلاعات بیهوده و غیر مرتبط خوددداری کنید. فراموش نکنید که محتوای غیرمرتبط، با ایجاد تجربه کاربردی نامناسب در بازدیدکننده باعث افزایش نرخ پرش می‌شود.
  • بررسی محتوای رقیب: برای پرهیز از تولید محتوای تکراری و کم‌اهمیت می‌توانید محتوای کسب و کارهای رقیب که در زمینه فعالیت خود موفق هستند را بررسی کنید. این کار علاوه بر اینکه ذهن شما را در خصوص تولید محتوای نوآورانه باز می‌کند، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که به پرتکرارترین موضوعاتی که مورد بحث قرار گرفته‌اند دسترسی پیدا کنید و مطالب جدید و به‌روزی را در این زمینه تولید کنید. 

ابزارهای مورد نیاز تولید محتوای خود را از ما دریافت کنید

درست است که برای تولید محتوا به وسایل خاصی نیاز ندارید، اما بی‌شک برای موفقیت در این تخصص محبوب لازم است از ابزارهای کاربردی استفاده کنید. در حال حاضر، ابزارهای آنلاین رایگان فراوانی وجود دارند که با ارائه خدمات خاص به شما کمک می‌کنند محتوای منحصر به فرد خود را تولید کنید.

  • گوگل ترندز: این نرم‌افزار کاربردی همان‌طور که از اسمش پیدا است، یکی از محصولات گوگل است. گوگل ترندز به شما کمک می‌کند با آخرین ترندهای گوگل آشنا شده و یک بینش کلی از محتوای روز دنیا بدست آورید. این نرم‌افزار با ارائه آخرین کلمات کلیدی جستجو شده در گوگل به شما کمک می‌کند به داغ‌ترین مواردی که توسط کاربران گوگل جستجو شده‌اند دسترسی پیدا کنید. از مهم‌ترین ویژگی‌های گوگل ترندز می‌توان به داده‌های بدست آمده براساس زمان و مکان اشاره کرد که می‌توانند نقش مهمی در تولید محتوای تأثیرگذار ایفا کنند. این نرم‌افزار حرفه‌ای برای وبلاگ‌نویسی و محتوای رسانه‌های اجتماعی پیشنهاد می‌شود.  
  • نرم‌افزار Pixlr: این نرم‌افزار شگفت‌انگیز یکی از برترین ابزارهای تولید محتوا در سراسر جهان است که با ارائه قابلیت‌های نرم‌افزار فتوشاپ به شما کمک می‌کند تصاویر مورد نظر خود را به راحتی ویرایش کنید. با وجود اینکه نرم‌افزار Pixlr دارای نسخه غیررایگان نیز هست، اما به دلیل محبوبیت بالا قابلیت‌های بی‌شماری را در نسخه رایگان خود به کاربران ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از این نرم‌افزار اندازه تصاویر را تغییر دهید، پس‌زمینه را حذف کنید و اصلاحات مورد نیاز خود را اعمال کنید.
  • نرم‌افزار Canva: این نرم‌افزار حرفه‌ای نیز مانند Pixlr برای ویرایش تصاویر مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید علاوه بر اصلاح تصاویر از قالب‌های از پیش آمده شده در این نرم‌افزار استفاده کرده و در زمان خود صرفه جویی کنید.
  • نرم‌افزار Trello: نرم‌افزار Trello در واقع نرم‌افزار مدیریت پروژه است. شما می‌توانید از طریق این نرم‌افزار وظایف خود یا هم تیمی‌های خود را مشاهده کنید و پس از اتمام کار آنها را وارد آرشیو کنید. این نرم‌افزار کاربردی یک بانک ذخیره سازی اطلاعات مفید است که در هر زمان و مکانی به شما امکان دسترسی به فایل‌های مورد نیازتان را می‌دهد.

یک محتوا متخصص تولید انواع محتوا

در حالی که شرکت‌های فراوانی در زمینه تولید محتوا فعالیت می‌کنند، تنها تعدادی از آن‌ها می‌توانند رضایت مشتریان خود را جلب کنند. شرکت یک محتوا متخصص تولید انواع محتوا، توانسته است با فعالیت حرفه‌ای در زمینه تولید محتوای فارسی و انگلیسی نیاز مشتریان خود را در خصوص محتوای برتر و سئوپسند برطرف کند. نیازسنجی، بررسی بازار، تحقیق کلمات کلیدی، دسترسی به منابع برتر روز دنیا، ایجاد استراتژی‌های بازاریابی محتوا و راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی تنها بخشی از فعالیت تیم یک محتوا است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه سفارش محتوا، همین امروز با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 

نوشتن دیدگاه