چرا باید تولید محتوا کنیم

از شروع کار رسانه‌های اجتماعی تا به امروز صنعت تبلیغات، تغییرات فراوانی کرده است. کسب و کارهای کوچک‌تر و تازه‌کار شانس بیشتری برای رشد و موفقیت دارند و به راحتی می‌توانند از تبلیغات مقرون به صرفه بهره‌مند شوند. با این حال روش‌های زیادی برای جذب مخاطب و انتقال اطلاعات مورد نظر کسب و کارها وجود دارد. محتوا که با عنوان سرمایه ارزشمند شرکت‌ها از آن یاد می‌شود، دقیقاً همان چیزی است که باعث برجسته شدن نام تجاری آنها می‌شود. در همین راستا، تولید محتوا مهم‌ترین عاملی است که موجب موفقیت کسب و کارها می‌شود. با توجه به تجارت آنلاین و رونق تجارت الکترونیک در سال‌های اخیر، انتشار محتوای باکیفیت و درجه یک نقش مهمی در بیشتر دیده شدن کسب و کارها و در پی آن افزایش درآمد ایفا می‌کند. به‌عنوان مثال، کسب و کاری که قصد دارد با فعالیت در بستر اینترنت به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کند و اطلاعات کاربردی و مفید خود را با آنها در میان بگذارد، باید به تولید محتوای حرفه‌ای بپردازد. علاوه بر این، اطلاعات به دست آمده از کمپین‌های بازاریابی آنلاین نشان می‌دهد موفقیت محتوای مؤثر، یک موفقیت تضمین شده است. در حالی که شرکت‌های آنلاین بی‌شماری محصولات و خدمات خود را به مشتریان بالقوه معرفی می‌کنند، لازم است کسب و کارها بر روی محتوای وب‌سایت یا رسانه‌های اجتماعی خود به صورت تخصصی کار کرده و در صورت نیاز از مهارت‌های شرکت‌های تولید محتوا استفاده کنند. برای آشنایی بیشتر با انواع محتوا این مقاله از سایت یک محتوا را مطالعه فرمایید.

دلایل اهمیت سرمایه‌گذاری بر روی محتوا نویسی

ما، تیم یک محتوا قصد داریم در این پست مهم‌ترین دلایل اهمیت سرمایه‌گذاری بر روی محتوا نویسی را با شما عزیزان در میان بگذاریم. مهم‌ترین این دلایل شامل موارد زیر می‌شوند:

  • اعتمادسازی: شما با محتوای خود در حال ایجاد ارتباط با مخاطبان هدفتان هستید. در نتیجه محتوای باکیفیتی که بتواند به سؤالات و نیازهای مخاطبان پاسخ درست دهد و یا آنها را سرگرم کند، دقیقاً همان چیزی است که آنها را تشویق به بازدید مجدد از وب‌سایتتان می‌کند. هر چه تعداد تعاملات بیشتر شود، مخاطبان اطلاعات بیشتری از شما کسب می‌کنند، شما را معتبر شناسایی می‌کنند و در نتیجه به شما اعتماد می‌کنند.
  • معرفی برند: در حالی که مخاطبان محتوای شما را مطالعه می‌کنند، اطلاعات منحصر به فردی را نیز از کسب و کارتان دریافت می‌کنند. به‌عنوان مثال، لوگوی وب‌سایت، رنگ‌های سازمانی، لحن محتوا و حتی فونتی که برای محتوا استفاده می‌کنید، در ذهن آنها ثبت می‌شود. این کار به شما کمک می‌کند از رقبای دیگر متمایز شده و به عنوان یک شرکت مستقل و متفاوت شناخته شوید.  
  • کمک به سئو: اصلی‌ترین هدف کسب و کارهای آنلاین این است که در نتایج موتورهای جستجو که مهم‌ترین آنها گوگل است، به مردم پیشنهاد داده شوند. این هدف زمانی به واقعیت تبدیل می‌شود که محتوای شما بر اساس روش‌های سئو تولید شوند. به‌عنوان مثال، استفاده از کلمات و عبارات کلیدی در محتوا به شما کمک می‌کند توسط گوگل رده‌بندی شده و به کاربران پیشنهاد داده شوید. پست‌های وبلاگ‌ها مهم‌ترین بخش یک وب‌سایت هستند که می‌توانند شما را در این هدف یاری کنند.
  • ایجاد سرنخ: هر بار که شما محتوای جدیدی را در وب‌سایتتان منتشر می‌کنید، شانستان را برای بیشتر دیده شدن توسط بازدیدکنندگان تصادفی افزایش می‌دهید و زمانی که بتوانید نظر یک مخاطب را به خود جلب کنید اولین سرنخ شکل گرفته است. به‌عنوان مثال، محتوایی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند به دلیل برخورداری از قابلیت اشتراک‌گذاری می‌توانند به عنوان محتوای کاربردی برای ایجاد سرنخ شناخته شوند. اطلاع از مناسب‌ترین کانال‌های ارتباطی و نوع محتوا نقش مهمی در ایجاد سرنخ دارد.
  • مهارت و تخصص: زمانی که شما توسط یک محتوا بتوانید به سؤال بازدیدکننده پاسخ دهید و یا نیازی از او را برطرف کنید، در نقش یک متخصص ظاهر شده‌اید. این موضوع نشان دهنده تفاوت شما با سایر رقبای بزرگتان خواهد بود. به‌عنوان مثال، یک وب‌سایت فروشگاهی که انحصاری به فروش میلگرد می‌پردازد، اگر بتواند اطلاعات دقیق‌تری از میلگردها و نحوه استفاده از آن‌ها را با بازدیدکننده خود در میان بگذارد، علاوه بر اینکه توانسته محصول خود را معرفی کند به صورت تخصصی به تعدادی از سؤالات بازدیدکننده پاسخ داده است.

مزایای تولید و بازاریابی محتوا برای کسب و کارهای مختلف

علاوه بر دلایل اهمیت سرمایه‌گذاری بر روی محتوا نویسی لازم است به مزایای تولید و بازاریابی محتوا برای کسب و کارهای مختلف اشاره کنیم. مهم‌ترین مزایای تولید و بازاریابی محتوا عبارتند از:

  • افزایش ترافیک وب‌سایت: محتوای باکیفیت نقش مؤثری در افزایش بازدید یا همان ترافیک وب‌سایت ایفا می‌کند. پست‌های وبلاگ‌ها به دلیل برخورداری از حجم بالای اطلاعات و افزایش زمان بازدید می‌توانند به وب‌سایت‌ها اعتبار شگفت‌انگیزی دهند. به‌عنوان‌مثال، شرکت‌هایی که به صورت مداوم در طول ماه پست وبلاگ منتشر می‌کنند، ۳ برابر بیشتر از وب‌سایت‌های دیگر ترافیک دریافت می‌کنند. علاوه بر این، محتوایی که بر اساس پرتکرارترین موضوعات جستجو شده توسط کاربران تولید می‌شوند، محتوای طلایی وب‌سایت‌ها هستند. این نوع محتوا با پاسخ به سؤالات کاربران و ایجاد تعامل بیشتر، آنها را تشویق به اقدام برای خرید می‌کنند.
  • مقرون به صرفه: به طور کلی، انواع محتوای دیجیتال با روش‌های مقرون به صرفه‌ای تولید می‌شوند. این ویژگی به شما کمک می‌کند در حالی که هزینه کمتری برای تبلیغات پرداخت می‌کنید تأثیرگذاری بیشتری بر مخاطبان هدفتان داشته باشید. تولید محتوای متنی که یکی از زیرشاخه‌های اصلی بازاریابی آنلاین است، می‌تواند با مبالغ مقرون به صرفه، نقش مهمی در بهبود سئو وب‌سایت شما ایفا کند.
  • تأثیرگذاری: تولید و بازاریابی محتوا، مناسب کسب و کارهایی است که اطلاعات تخصصی را به مخاطبانشان انتقال می‌دهند. با توجه به اینکه این نوع محتوا لحن خشک و جدی دارد، بازاریابی محتوا می‌تواند از طریق موضوعات جذاب و تا حد ممکن سرگرم کننده، فضا را برای مخاطب تلطیف کرده و آنها را تشویق به دریافت اطلاعات کند.  

چرا باید تولید محتوای متنی کنیم

هزینه مهم‌ترین عامل مؤثر در سرمایه‌گذاری در بازاریابی آنلاین است. با این وجود، برخی از انواع محتوا نظیر محتوای ویدیوئی نیاز به هزینه بیشتری دارد. تفاوت ویدیوئی که توسط گوشی تلفن همراه ساخته شده با ویدیوئی که به وسیله یک دوربین حرفه‌ای ساخته شده باشد، بسیار زیاد است و بی‌شک انتشار یک ویدیوی کم کیفیت می‌تواند در اعتبار کسب و کارها تأثیر بگذارد. حال این نوع محتوا را با محتوای متنی مقایسه کنید. برای تولید یک محتوای متنی باکیفیت که برای وبلاگ تولید شده باشد، علاوه بر اینکه تأثیر شگفت‌انگیزی بر مخاطبان هدف کسب وکار می‌گذارد، هزینه بسیار ناچیزی برای آن‌ها خواهد داشت. اگر هنوز نمی‌دانید که چرا باید تولید محتوای متنی کنیم، به موارد زیر دقت کنید:

  • محتوای متنی سئو وب‌سایت را بهبود می‌بخشد: یک محتوای متنی شامل کلمات و عبارات کلیدی است که توسط کاربران گوگل در این موتور جستجو سرچ می‌شوند. زمانی که کاربر گوگل جذب تیتر محتوای متنی شود، برای دریافت پاسخ خود وارد وب‌سایت می‌شود. پس از ورود، اگر محتوای مورد نظر مفید باشد و بازدید کننده به مطالعه خود ادامه دهد، به گوگل این پیام ارسال می‌شود که ارتباط محتوای متنی با چیزی که کاربر در گوگل سرچ کرده زیاد است. در این وضعیت گوگل وب‌سایت شما را معتبر شناسایی می‌کند و صفحه مورد نظر را در رده بالاتر نتایج خود قرار می‌دهد. به همین ترتیب، محتوای جذاب، آموزنده و سرگرم‌کننده می‌تواند مورد توجه بازدیدکنندگان تصادفی قرار بگیرد و اعتبار وب‌سایت شما را افزایش دهد.
  • محتوای متنی فروش شما را افزایش می‌دهد: این موضوع شاید در وهله اول کمی عجیب باشد. اما مطالعات نشان می‌دهند یک محتوای متنی کاربردی، نقش مؤثری در افزایش فروش وب‌سایت‌ها ایفا می‌کنند. دلیل این موضوع را می‌توان سرعت انتقال پیام و اطلاعات مورد نیاز دانست. در صورتی که محتوای مورد نظر دارای ساختار استاندارد باشد، بازدیدکننده وب‌سایت به سادگی می‌تواند کلمات کلیدی را در متن پیدا کرده و با سرعت بسیار زیاد به پاسخ مورد نظر دست پیدا کند. این ویژگی در محتوای ویدیوئی وجود ندارد. زیرا لازم است مخاطب برای دریافت پیام مورد نظر تمام ویدئو را مشاهده کند و در صورت عقب و جلو کردن ویدئو ممکن است اطلاعات مفیدی را از دست بدهد.
  • محتوای متنی مزاحمتی برای مخاطب و سایرین ایجاد نمی‌کند: اگر مخاطب شما در شرایطی قرار داشته باشد که نتواند به دلیل صدا یک فایل ویدئویی و یا صوتی را باز کند، اولویتش مطالعه محتوای متنی می‌شود. علاوه بر این، احتمال اینکه رنگ‌ها، تصاویر و حتی فردی که بر روی ویدیو توضیح می‌دهد باعث نارضایتی مخاطب شود، بسیار زیاد است. این در حالی است که محتوای متنی باکیفیت، بدون ایجاد چنین احساساتی می‌تواند مطالب مفیدی را به مخاطب منتقل کند.
چرا باید تولید محتوای تصویری انجام دهیم

محتوای تصویری از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است. برای مثال، اطلاعاتی که از طریق تصویر دریافت می‌شوند بیشتر در حافظه افراد باقی می‌مانند. علاوه بر این واقعیت، نکات دیگری نیز وجود دارند که ما را تشویق به تولید محتوای تصویری می‌کنند. به عنوان مثال:

  • منجر به افزایش تعامل و بازگشت سرمایه می‌شود: عناصر تصویری که در کمپین‌های بازاریابی آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرند، جزو مقرون به صرفه‌ترین و در عین حال تأثیرگذارترین عناصر تولید محتوا هستند. هر چه کمپین‌های بازاریابی شما از لحاظ بصری جذابیت بیشتری داشته باشد، مخاطبان بیشتری را به خود جذب خواهد کرد. این موضوع در توییت‌هایی که با تصاویر منتشر می‌شوند به سادگی قابل مشاهده است. نرخ تعامل توییت‌های تصویردار ۱۵۰٪ بیشتر از توییت‌های ساده است.
  • نام تجاری شما را به یادها می‌سپارد: محتوای تصویری نه تنها می‌تواند اطلاعات مفیدتری را به مخاطبان انتقال دهد، بلکه باعث می‌شود نام تجاری شما در ذهن آنها ثبت شود. زمانی که صحبت از افزایش تأثیرگذاری به میان می‌آید، محتوای تصویری به دلیل برخورداری از عناصری نظیر رنگ و فرم می‌تواند بیشتر در معرض دید مخاطبان قرار بگیرد و راحت‌تر یادآوری شود. علاوه بر این، دسترسی روز افزون به نرم‌افزارهای تولید محتوای بصری به شما کمک می‌کند آزادانه برای خلق محتوای تصویری جذاب اقدام کنید.
  • محتوای بصری احساسات مخاطب را مورد هدف قرار می‌دهد: همگی ما معتقدیم که تصاویر باعث برانگیخته شدن احساسات ما می‌شوند. در نتیجه، محتوای تصویری تأثیر مستقیم بر مغز انسان و در پی آن احساسات می‌گذارد. محتوای تصویری اگر بتواند احساس منحصر به فردی را در ما برانگیزد، برای مدت طولانی‌تری در ذهنمان ثبت می‌شود.
چرا باید تولید محتوای ویدئویی کنیم

محتوای ویدئویی یکی از روش‌های مفید برای انتقال اطلاعات محصولات و خدمات است. در این راستا، متخصصان بازاریابی معتقدند محتوای ویدئویی ۹۴٪ درک مخاطب را از محصول و خدمات افزایش می‌دهد. زیرا مشتریان زمانی برای خرید اقدام می‌کنند که متوجه شوند آن محصول و یا خدمات خاص چه کمکی به آنها کرده و یا چه مشکلی را حل می‌کند. از مهم‌ترین مزایای تولید محتوای ویدیوئی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • محتوای ویدیوئی نقش مهمی در بازگشت سرمایه ایفا می‌کند: به عنوان مثال، ویدیوهای کوتاه علاوه بر اینکه هزینه کمی برای کارفرما ایجاد می‌کنند، می‌توانند با ارائه توضیحات کاربردی پیام مورد نظر آنها را به مخاطب انتقال دهند. در این وضعیت، کاربر پس از مشاهده ویدیوی مورد نظر، تصمیم می‌گیرد که برای خرید اقدام کند یا خیر. استفاده از ابزارها و فناوری‌هایی که در چند سال اخیر در دسترس ما قرار گرفته‌اند نیز باعث بهبود محتوای ویدیوئی می‌شوند.  
  • گوگل برای محتوای ویدیوئی ارزش ویژه‌ای قائل است: محتوای ویدیوئی به شما کمک می‌کند برای زمان طولانی‌تری میزبان مخاطبانتان باشید. بنابراین، هر چه مخاطب شما مدت طولانی‌تر در وب‌سایتتان حضور داشته باشد، این پیام برای گوگل ارسال می‌شود که شما محتوای مفیدی ارائه می‌دهید. برای این کار کافی است با روش‌های مختلف مخاطب را تشویق به مشاهده ویدیو کنید.
  • محتوای ویدیوئی برای کاربران گوشی‌های تلفن همراه جذاب است: جالب است بدانید که ۹۰٪ ویدیوها از طریق گوشی‌های تلفن همراه مشاهده می‌شوند. علاوه بر این، اشتراک گذاری ویدیوها نیز از طریق موبایل ساده‌تر انجام می‌شود. از آنجایی که تعداد کاربران گوشی‌های تلفن همراه رو به افزایش است، سرمایه گذاری در این نوع محتوا بسیار هوشمندانه است. علاوه بر این، داده‌های گوگل به ما نشان می‌دهد که تعداد کاربران گوشی‌های تلفن همراه از تعداد افرادی که از رایانه یا لپ‌تاپ خود برای مشاهده ویدیوها استفاده می‌کنند بسیار بیشتر است.
  • محتوای ویدیوئی می‌تواند اطلاعات کاملی به مخاطب منتقل کند: اگر قرار باشد یک محصول یا خدمات جدید به بازار عرضه شود، بی‌شک ویدیو مناسب‌ترین نوع محتوا است. جدا از این موضوع، توضیح مسائل دشوار از طریق محتوای ویدیوئی بسیار ساده می‌شود. انمیشین‌ها و ویدیوهای استاپ موشن محتوای مفیدی هستند که می‌توانند شما را در انتقال پیام یاری کنند.
  • محتوای ویدیوئی خریداران تنبل را درگیر می‌کند: در حالی که روزهای پرمشغله خود را سپری می‌کنیم و زمانی برای خواندن توضیحات طولانی خدمات و محصولات مورد نظرمان نداریم، ویدیو کلید حل مشکلاتمان می‌شود. محتوای ویدیوئی با تأثیرگذاری بر تعداد قابل‌توجهی از مخاطبان هدف، حتی تنبل‌ها!، باعث افزایش درآمد کسب و کارها می‌شود.
  • محتوای ویدیوئی از میزان اشتراک گذاری بالایی برخوردار است: رسانه‌های اجتماعی را تصور کنید و آخرین محتوایی که با دوستان و خانواده‌تان به اشتراک گذاشته‌اید را به خاطر آورید. بی‌شک محتوای ویدیوئی جزو چند محتوای آخری بوده است که شما با دیگران اشتراک گذاری کرده‌اید. محتوای ویدیوئی مخاطبان خود را تشویق به اشتراک گذاری می‌کند. این ویژگی به کسب و کارها کمک می‌کند که بدون صرف هزینه‌ خاص توسط کاربران پلتفرم‌های مختلف تبلیغ شود.
اهمیت تولید محتوای صوتی در چیست

محتوای صوتی، برخلاف محتوای تصویری و متنی که نیازمند تمرکز ویژه هستند، به شنوندگان خود اجازه می‌دهند در حالی که به امور دیگری می‌پردازند اطلاعات مورد نظر را دریافت کنند. برای پاسخ به سؤال «اهمیت تولید محتوای صوتی در چیست» تنها کافی است به موارد زیر دقت کنید:

  • برخی از مخاطبان ترجیج می‌دهند به محتوا گوش دهند: تعداد قابل توجه از افرادی که طرفدار محتوای صوتی هستند می‌‌گویند به خواندن علاقه‌ای ندارند. شاید به همین دلیل است که مطالعه روزنامه‌ به شدت کاهش یافته و مخاطبان اخبار، محتوای صوتی را دنبال می‌کنند.
  • برخی از مخاطبان حافظه شنیداری قوی‌تری دارند: حافظه دیداری و شنیداری در افراد مختلف متفاوت عمل می‌کند. این موضوع کسب و کارها را تشویق به تولید محتوایی می‌کند که بتواند سلیقه‌های مختلف را راضی نگه دارد.
  • محتوای صوتی برای افرادی که مشکلات بینایی دارند و از اختلالات خواندن متون رنج می‌برند، بسیار مناسب است: انتشار محتوای صوتی به شما کمک می‌کند با مخاطبانی که امکان مشاهده و یا مطالعه ندارند، ارتباط برقرار کنید. در حالی که محدودیت بینایی باعث منزوی شدن گروهی از مخاطبان شما می‌شود، با تولید محتوای صوتی می‌توانید علاوه بر ارزشمند خواندن این افراد، پیام تجاری خود را بدون هیچ مانعی به آنها انتقال دهید.

محتوای صوتی به دلیل میزان تعامل با مخاطب، تفاوت قابل‌توجهی با محتوا ویدیوئی و محتوای متنی دارد. مخاطب محتوای صوتی می‌تواند در هر زمان و مکانی به فایل صوتی گوش دهد. این نوع محتوا علاوه بر اینکه از جذابیت بالایی برخوردار است، به دلیل ایجاد درگیری بیشتر تأثیر قابل توجهی بر مخاطب می‌گذارد. بعلاوه، دسترسی به اسپیکرهای مدرن باعث افزایش جذابیت محتوای صوتی شده است. در حالی که شرکت‌های بزرگ تکنولوژی برای تولید اسپیکرهای حرفه‌ای به رقابت می‌پردازند، مخاطب می‌تواند انواع محتوای صوتی را با برترین کیفیت‌ها گوش دهد. البته بهتر است بدانید که منظور ما از محتوای صوتی صرفاً پادکست‌ها نیستند، بلکه کتاب‌های صوتی، فایل‌های صوتی که در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند و دستیارهای صوتی هوش مصنوعی نیز در گروه محتوای صوتی دسته بندی می‌شوند.

 

 

نوشتن دیدگاه