خرید بک لینک و تاثیر آن بر سئو

برای سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو، راهکارهای مختلفی در نظر گرفته می‌شود. اقدامات و فرآیندهایی که مدیران وب سایت ها با استفاده از آنها می توانند موجبات بهبود جایگاه خود در موتورهای جستجو را فراهم کنند. در این میان بک لینک به عنوان یکی از پرکاربردترین و مهمترین واژگان در دنیای سئو شناخته می‌شود. بسیاری از افرادی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، به احتمال فراوان با کلمه بک لینک مواجه شده اند. درک معنا و مفهوم این تکنیک می تواند کمک کند تا بتوانند برای بهبود شرایط خود در موتورهای جستجو، اقدامات لازم را انجام دهند.
در واقع استفاده از بک لینک به عنوان یک تکنیک یا علم در سئو موجب می شود که بتوانید توسط موتورهای جستجوگر رتبه مناسبی به دست آورید. این تکنیک بیشتر برای افرادی محبوب است که به تازگی وب سایت خود را راه اندازی کرده اند و قصد دارند در کمترین زمان به نتایج مطلوب دست پیدا کنند. بک لینک به لینک هایی گفته می‌شود که کاربر می‌تواند با کلیک بر روی آنها در سایت‌های دیگر، به سمت وب سایت شما هدایت شود. بدون تردید این روش به عنوان یک راهکار موثر در ارتقاء شرایط کسب و کار شناخته می شود. با این حال شرایط همواره به این سادگی نخواهد بود.

خرید بک لینک و تاثیر آن بر سئو

مثالی ساده برای درک اهمیت بک لینک در سئو

برای درک بهتر مفهوم بک لینک بهتر است مثالی ساده عنوان کنیم. تصور کنید که شما به دلایل مختلف در دادگاه حاضر شده اید و قصد دارید ادعای خود را به قاضی اثبات نمایید. برای رسیدن به اهداف خود نیاز به ارائه مدارک و شواهد خواهید داشت. استناد شما به نظرات شواهد و یا ارائه مدارک می تواند به قاضی ثابت کند که گفته های شما اعتبار بالایی دارند.
ساز و کار گوگل را نیز می‌توانیم به این ترتیب در نظر بگیریم. در واقع هنگامی که یک کسب و کار در بستر اینترنت راه اندازی می کنید به کارگیری بک لینک ها از سایت های دیگر به عنوان شواهد می‌توانند کمک کنند که در مقابل قاضی سختگیر یعنی گوگل بتوانید ادعای خود را مبنی بر ارائه محتوای با کیفیت اثبات کنید.
هر اندازه که مدارک ارائه شده توسط شما موثق و معتبرتر باشد، در مقابل قاضی می‌توانید با آرامش بیشتری صحبت های خود را ارائه دهید. به همین علت برای خرید و استفاده از بک لینک همواره تاکید می شود که از وب سایت های معتبر استفاده نمایید.

خرید بک لینک و تاثیر آن بر سئو

کدام بک لینک ها برای سایت شما مفید هستند؟

بک لینک ها می ‌توانند مزایای گسترده ‌ای برای شما در پی داشته باشند. افزایش اعتبار سایت، بهبود و افزایش کرال بادجت و بهبود رتبه سایت از جمله مهم‌ترین مزایا و دلایل استفاده از بک لینک ها شناخته می شوند. با این حال همواره نمی توان با خرید و استفاده از بک لینک ها به نتایج مورد نظر دست پیدا کرد. در واقع برای استفاده از این تکنیک باید بتوانید با شناسایی گزینه های مفید و کاربردی، انتخابی ایده آل داشته باشید.
اگر بخواهیم در یک کلام مفیدترین بک لینک ها برای سایت را معرفی کنیم، می‌توانیم گزینه‌هایی را نام ببریم که به صورت کاملا طبیعی توسط مدیران وب سایت ها یا نویسنده ها برای وب سایت شما با استفاده از یک متن و عبارت ایجاد شده باشند.
در این بین بک لینک ها در شکل های مختلف به خوبی می توانند برای بهینه سازی سایت شما اثرگذاری خود را نشان دهند. از مفید ترین بک لینک هایی که می توانید استفاده کنید، رپورتاژ آگهی ها محسوب می شوند. این بک لینک ها با اشاره به خدمات ارائه شده در وب سایت شما می‌توانند محتوایی با کیفیت و مرتبط را در اختیار کاربران قرار دهند. از دیگر گزینه های مفید در حوزه بک لینک ها می توان به بک لینک های مرتبط با حوزه کاری سایت شما اشاره کرد.
یکی از بدیهی ترین انتخاب ها برای خرید و استفاده از بک لینک، ایجاد تعامل با سایت‌های همزبان محسوب می شود. به هیچ عنوان استفاده از بک لینک با سایت های غیر هم زبان نمی تواند برای شما کاربردی باشد.
بک لینک هایی که برای بهبود جایگاه خود و بهینه سازی سایت در نظر میگیرید، نباید از یک سایت با اعتبار پایین انتخاب شوند. با توجه به اینکه سایت های غیر معتبر می توانند به عنوان سایت های اسپم توسط گوگل شناسایی شوند، سعی کنید از وب سایت هایی استفاده کنید که اعتباری بالا داشته باشند. علاوه بر این موارد اگر لینک های خروجی سایت مورد نظر بیش از اندازه باشند نیز تاثیر منفی در بهینه سازی سایت با استفاده از این تکنیک برای شما خواهند گذاشت.
معمولا بک لینک در پروفایل های تجاری و در وبینارها نیز به عنوان بد لینک مفید توسط مدیران وب سایت ها در نظر گرفته می‌شوند.
در حالت کلی همواره تاکید می شود برای انتخاب بک لینک، ویژگی های مختلفی را در نظر داشته باشید. مرتبط بودن سایت مورد نظر با حوزه کاری شما و استفاده از لینک های درون محتوا به عنوان راهکارهای اساسی برای استفاده از این تکنیک میتوانند اثر گذاری فوق العاده ای برای شما نشان دهند. از دیگر موارد کاربردی در این زمینه، دریافت لینک از مقالات بلند و کاربر پسند خواهد بود. این مقالات می‌توانند ارزش بسیار بالایی داشته باشند.

خرید بک لینک و تاثیر آن بر سئو

کدام بک لینک ها برای سایت شما مضر هستند؟

همان اندازه که استفاده از بک لینک مفید می‌تواند به بهبود جایگاه شما کمک کند، بک لینک مضر، ضربات جبران ناپذیری بر کسب و کار شما ایجاد خواهند کرد. در طرف مقابل بک لینک های مضر را باید شناسایی کنید تا با عدم استفاده از آن ها، مشکلاتی برای بهینه سازی سایت ایجاد نکنید.
حال این سوال پیش می آید که بک لینک مضر نیز وجود دارد؟ بدون تردید پاسخ یک کلمه است: بله؛
متاسفانه به صورت روزانه می توانیم سایت های اسپم را به شکل گسترده در حال گسترش مشاهده کنیم. این وب سایت ها با ایجاد لینک های اسپم و غیرطبیعی می توانند به رتبه‌های بالای گوگل دست پیدا کنند. پس از طی کردن مدت زمانی کوتاه و با بررسی آنالیزورهای گوگل، این بک صفحات پنالایز خواهند شد.
اگر بخواهیم به معرفی بک لینک های مضر برای سایت شما بپردازیم، در نخستین گام باید گزینه‌هایی را نام ببریم که زمینه فعالیت آنها با شما کاملاً غیر مرتبط است. سعی کنید به هیچ عنوان از وب سایت های که حوزه فعالیت آنها کاملا متفاوت با شما است، برای بک لینک اقدام نکنید.
علاوه بر این اگر وب سایت مورد نظر دارای لینک های خروجی بالایی باشد، به عنوان بک لینک مضر اثرگذاری منفی خود را بر روی کسب و کار شما نشان خواهد داد. سایت هایی که با آی پی های اسپم فعالیت خود را انجام می دهند نیز به عنوان دشمنان سئو یا بهینه سازی سایت شناخته می شوند.
گاهی اوقات وب‌سایت‌هایی که قصد تعامل با آن ها را دارید، به صورت مکرر Anchor Text شما را مورد استفاده قرار داده اند. این وب سایت ها توانایی تولید محتوای کاربردی را ندارند. به همین علت ضربات جبران ناپذیری می توانند بر پیکره وب سایت شما وارد کنند.
اگر در این زمینه نیز بخواهیم به ویژگی های یک بک لینک غیر مفید و مضر بپردازیم، گزینه های متعددی را می‌توانیم عنوان کنیم. به عنوان مثال بک لینک های ویجت را برای سایت ها مضر می‌دانند. این بک لینک ها بايد NoFollow باشند. بک لینک های وب سایت های هک شده و بک لینک هایی که به صورت اتوماتیک ایجاد می شوند نیز به عنوان گزینه های مضر توسط الگوریتم های گوگل شناخته خواهند شد.
در کنار این موارد اگر از دایرکتوری های محتوا بک لینک بگیرید، به هیچ عنوان نمی توانید تاثیر مثبت آن ها را مشاهده نمایید. بک لینک های دریافتی از وبسایت های با دامین اتوریتی پایین از دیگر گزینه های مضر می توانند عنوان شوند. سعی کنید به هیچ عنوان از لینک ها در کامنت بهره نبرید.

خرید بک لینک و تاثیر آن بر سئو

بک لینک های مناسب و مرتبط با تاثیر بر کدام فاکتور بر سئو سایت کمک می کند؟

اگر بتوانید بک لینک های مناسب و مرتبط با حوزه کاری خود را مورد استفاده قرار دهید، می‌توانید بر فاکتورهای مختلف سئو اثرگذاری آن را مشاهده کنید. به عنوان مثال بک لینک مفید می‌تواند برای ارتقاء جایگاه شما در رتبه بندی گوگل اثرگذار باشد. با توجه به اینکه بک لینک های معتبر و مفید از وب سایت های کاربردی می‌توانند موجب افزایش بازدید شوند، در رتبه بندی گوگل می‌توانید جایگاه مناسبی به دست آورید. علاوه بر این اگر بتوانید از صفحات محبوب و کاربردی، بک لینک دریافت کنید، کاربران می توانند در سریعترین زمان شما را شناسایی کنند. این شرایط نشان می دهد که در فاکتور قابل کشف بودن یا Discoverability تاثیر فراوانی از بک لینک مشاهده خواهید کرد.
در کنار این موارد با توجه به اینکه هدف از بکارگیری بک لینک هدایت کاربران از طریق صفحات مفید به وب سایت خواهد بود، می‌توانید ترافیک ارجاعی را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.
بک لینک ها با افزایش اعتبار، بهبود رتبه سایت و افزایش کرال بادجت به بهترین شکل می توانند موجبات بهبود کسب و کار شما در بازاریابی دیجیتال را فراهم کنند. اگر به دنبال ارتقاء جایگاه خود در موتورهای جستجو هستید و قصد بهره گیری از تکنیک های مختلف را دارید، تیم تخصصی یک محتوا در این زمینه می‌تواند با ارائه راهکارهای استاندارد و موثر، شما را در این زمینه یاری کند.

نوشتن دیدگاه