تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک در چیست؟

تفاوت رپورتاژ و بک لینک از زمین تا آسمان است. اگر ماهیت هر کدام را بدانید، به خوبی با فرق رپورتاژ آگهی با بک لینک آشنا می‌شوید. در این مقاله ابتدا شما را با ماهیت هر کدام آشنا کرده سپس به برسی تفاوت هر کدام می‌پردازیم. در نهایت نیز شما را با بهترین رسانه تولید رپورتاژ آگهی دائمی آشنا می‌کنیم.

فرق رپرتاژ آگهی با بک لینک چیست؟

رپورتاژ و بک لینک دو مفهوم متفاوت در دنیای سئو هستند که هر کدام عملیات متفاوتی را انجام می‌دهند. البته لازم است بدانید که این دو مفهوم هر دو دارای یک هدف و معیار هستند. از این رو بسیاری تفاوت رپورتاژ و بک لینک را درک نمی‌کنند و از آن‌ها به جای یکدیگر استفاده می‌کنند.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ یکی از انواع مقالات تبلیغاتی است که در سایتی دیگر منتشر می‌شود. هدف کلی رپورتاژ فروش یک محصول خاص است. اما عمده‌ترین تفاوت آن با تبلیغات معمولی، در ارزیابی محصولات مختلف و پیشنهاد محصول مدنظر است. این نوع از تبلیغات امروزه به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.
نگارش رپورتاژ یک هنر است؛ چرا که شما باید به خوبی با مشتری و علایق او آشنا باشید. سپس نقاط مثبت محصول خود را به طور مفصل بیان کنید و نقاط مثبت محصولات رقیب را گذرا بگویید و در نهایت مشتری را به سوی یک خرید مطمئن هدایت کنید. با این حال به یاد داشته باشید مردم از تبلیغات بیزار هستند، بنابراین رپورتاژ خوب رپورتاژی است که ۷۰ درصد آن معرفی محصولات و تنها ۳۰ درصد تبلیغات داشته باشد.
در واقع گارد مخاطب در برابر رپورتاژ کمتر است. چرا که رپورتاژ به دنبال فروش محصول به آن‌ها نیست؛ بلکه یک مقاله تبلیغاتی مفید، کوتاه و کاربردی است و هدف اصلی رپورتاژ شناخته شدن برند، اعتماد سازی و در نهایت فروش بیشتر محصول است.
حالا که با تعریف رپورتاژ آشنا شدیم، بخشی از مسیر درک تفاوت رپورتاژ و بک لینک را پیموده‌ایم. بیایید نگاهی هم به تعریف بک لینک بیندازیم تا بتوانید به خوبی فرق رپورتاژ و بک لینک را درک کنید.

فرق رپرتاژ آگهی با بک لینک چیست؟

بک لینک چیست؟

بک لینک یکی از مهم‌ترین مباحث سئوی خارجی سایت است که می‌تواند مشتریان بسیاری برای شما به همراه آورد. در واقع بک لینک به لینک‌هایی گفته می‌شود که از خارج از وبسایت شما، به شما لینک داده می‌شوند. بک لینک‌ها یکی از عوامل مهم رشد یک سایت از نظر گوگل هستند.
به طور کلی بک لینک‌ها را می‌توان به بک لینک‌های مفید و بک لینک‌های مضر تقسیم بندی کرد. بله بک لینک مخرب نیز می‌تواند برای سایت شما مضر باشد. استفاده از بک لینک مضر یکی از راه‌هایی است که رقبا می‌توانند به سایت شما ضربه بزنند.
اگر بخواهید در دنیای گوگل موفق شوید؛ لازم است هر دو این مفاهیم را به صورت ترکیبی به کار بگیرید. همانطور که اشاره کردیم ماهیت رپورتاژ مقاله است. این در حالی است که ماهیت بک لینک، لینک است. از این رو برای داشتن بک لینک‌های مفید می‌توانید از رپورتاژ استفاده کنید.
با توجه به این تعاریف می‌توان گفت رپورتاژ تنها یک مقاله نیست! بلکه یکی از اصلی‌ترین راه‌های دریافت بک لینک در دنیای دیجیتال است. البته راه‌های دیگری نیز برای دریافت بک لینک وجود دارد که در حوصله این مقاله نمی‌گنجد.

واکنش گوگل نسبت به خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی چگونه است؟

واکنش گوگل نسبت به خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی چگونه است؟

یکی از روش‌های دریافت بک لینک، خرید آن است. خرید بک لینک یکی از روش‌های کلاه خاکستری گوگل است که این کسب و کار به دنبال حذف آن است. با این حال هنوز هم یکی از اصلی‌ترین روش‌های دریافت بک لینک، خرید آن است.
گوگل راه‌های متفاوتی برای دانستن اینکه شما بک لینک خریده‌‌اید دارد. تصور کنید یک سایت که به طور معمول ۳ بک لینک از یک دامنه دریافت می‌کرده است؛ به یک باره این عدد به ۵۰ برسد! این تنها یکی از راه‌هایی است که گوگل می‌تواند به خرید بک لینک واکنش دهد.
در گذشته و زمانی که تازه بک لینک سر زبان سئوکارها افتاده بود، خرید بک لینک رونق بسیاری پیدا کرد. سایت‌ها با محتوای بی‌کیفیت و تنها با خرید بک لینک به دنبال لینک یک بودند. اینجا بود که گوگل اعلام کرد این یک روش خاکستری است و خریداران بک لینک را جریمه می‌کند. در ابتدا این جریمه‌ها تا پنالتی هم پیش می‌رفت. اما امروز گوگل کمی نرم‌تر با این موضوع برخورد می‌کند.
رپورتاژ‌ها در دسته بک لینک‌های خوب و مفید قرار می‌گیرند. گوگل به طور معمول نمی‌تواند تفاوت رپورتاژ با یک مقاله معمولی را به خوبی درک کند. از این رو لینک‌هایی که در رپورتاژ‌ها قرار داده می‌شوند، مفید‌تر از خرید بک لینک هستند.
گوگل یک کسب و کار و به دنبال جلب رضایت مشتریان است. از این رو اگر یک رپورتاژ خوب نگارش کنید، رپورتاژ پیشرفت می کند و به لینک‌های بالایی می‌آید. اینجاست که ورودی سایت شما از طریق رپورتاژ نیز افزایش می‌یابد. به دلیل تلاشی که برای سئوی رپورتاژ صورت می‌گیرد، گوگل واکنش خوبی به این موضوع دارد.
با این حال به یاد داشته باشید یک رپورتاژ خوب می‌تواند برای شما مشتری به همراه داشته باشد. بنابراین انتخاب تولید کننده محتوای رپورتاژ و سفارش رپورتاژ آگهی از اهمیت بالایی برخوردار است. «یک محتوا» یکی از سایت‌هایی است که با ارائه رپورتاژ با کیفیت شهرت یافته است.

تفاوت رپورتاژ و بک لینک ؛ کدام یک بهتر است؟

یکی از مهم‌ترین موارد تفاوت رپورتاژ و بک لینک و از جمله دلایلی که می‌توان با آن اثبات کرد رپورتاژ از بک لینک مفید‌تر است، عمر مفید رپورتاژ است. به طور کلی سایتی که بک لینک را به شما می‌فروشد، مدت زمان مشخصی در واقع آن را به شما اجاره می‌دهد. پس از گذشت مدتی دیگر نمی‌توانید از آن بک لینک ورودی بگیرید.
این در حالی است که رپورتاژ معمولاً به طور دائمی در وبسایت فروشنده باقی می‌ماند. در این حالت گوگل نیز به سختی می‌تواند از زد و بند پشت بارگذاری رپورتاژ آگاه شود. از این رو کیفیت لینک کاهش نمی‌یابد.
از سوی دیگر رپورتاژ‌ها هزینه تمام شده کمتری در طولانی مدت برای شما دارند. زمانی که عمر بک لینک به پایان می‌رسد، به منظور جلوگیری از کاهش رتبه باید دوباره برای بک لینک هزینه کنید. این برای افرادی که به دنبال کاهش هزینه‌های سئو هستند، خبر خوبی به نظر نمی‌رسد.
برای رپورتاژ‌ها شما دو هزینه کلی دارید که باید پرداخت کنید: ۱. هزینه تولید رپورتاژ ۲. هزینه بارگذاری رپورتاژ. هزینه تولید رپورتاژ یکی از هزینه‌هایی است که بسیاری به منظور کاهش هزینه‌های سئو، از آن چشم پوشی می‌کنند. این کار توصیه نمی‌شود؛ چرا که کیفیت را کاهش می‌دهد. محتوای بی کیفیت در هر جای اینترنت که باشد، گوگل آن را کم اهمیت می‌داند.

4 نکته کلیدی در تولید و انتشار رپورتاژ

4 نکته کلیدی در تولید و انتشار رپورتاژ

تولید رپورتاژ را بهتر است به اهلش بسپارید. یک محتوا یکی از مجموعه‌های تولید محتواست که با سال‌ها تجربه در این حوزه آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. قیمت‌های این مجموعه نیز منصفانه هستند، کافی است یک بار امتحان کنید.
رپورتاژ، رپورتاژ است و تبلیغ تبلیغ. اگر در هر کدام از آن‌ها زیاده روی کنید، با مشکل مواجه می‌شوید. ماهیت رپورتاژ را فراموش نکنید. اگر از ماهیت رپورتاژ دور شوید، کاربران همان رفتاری را با شما می‌کنند که با یک تبلیغ معمولی انجام می‌دهند.
هر عملی که می‌تواند یک مقاله را به رتبه یک گوگل نزدیک‌تر کند، رپورتاژ شما را نیز با کیفیت می‌کند. از این رو تنها به فکر بک لینک‌های درون رپورتاژ نباشید. زمانی که رپورتاژ شما به رتبه یک برسد، مسلم است که می‌تواند ورودی بیشتری به همراه داشته باشد.
رسانه انتشار رپورتاژ خوبی انتخاب کنید. در بحث انتشار رپورتاژ مهم‌ترین مساله انتخاب رسانه است. زمانی که رسانه‌‌ای را انتخاب کنید که مورد اعتماد مشتریان است، ساده‌تر می‌توانید بازدید کنندگان سایت را به مشتری تبدیل کنید.
اگر تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک را ندانید، نمی‌توانید از هر کدام به جای خود استفاده کنید. اینجاست که باید هزینه بسیاری صرف کنید. حتی اگر نتوانید یک رپورتاژ خوب نگارش کنید باز هم باید غرامت بپردازید. از این رو توصیه ما یک محتوا به عنوان یک رسانه تولید رپورتاژ آگهی ارزان، دائمی و با کیفیت است.

دیدگاه‌ها  
سلام خسته نباشید.
به نظرتون اگه هم بک لینک بخریم هم رپورتاژ منتشر کنیم چی؟ نتیچه بهتر نیست؟ فکر می کنم اگه ابتدای کار با این استراتژی یه هول اساسی به سایت بدیم، برای یه سری کلمه کلیدی میاد بالا و راحت تر میشه ادامه داد. رپرتاژ که خیلی خوبه حسابش جداست، اما هرچی باشه بک لینک گرفتن از محتوا نوشتن هم آسون تره هم زودتر نتیجه میده.
به نقل از seo wizard:
سلام خسته نباشید.
به نظرتون اگه هم بک لینک بخریم هم رپورتاژ منتشر کنیم چی؟ نتیچه بهتر نیست؟ فکر می کنم اگه ابتدای کار با این استراتژی یه هول اساسی به سایت بدیم، برای یه سری کلمه کلیدی میاد بالا و راحت تر میشه ادامه داد. رپرتاژ که خیلی خوبه حسابش جداست، اما هرچی باشه بک لینک گرفتن از محتوا نوشتن هم آسون تره هم زودتر نتیجه میده.

سلام دوست عزیز
ببینین اساسا همه چیز بستگی به این داره که شما چجوری بک لینک می‌گیرین. یعنی اگه بک لینک شما از سایت های غیر مرتبط و برای دور زدن گوگل باشه، خب طبیعتاً سودی که نداره هیچ، زیان هم می‌بینید. برتری رپورتاژ در اینه که هم محتوا محوره، یعنی آموزنده است و هم از معتبرترین سایت‌ها به شما بک لینک می‌ده. در کنارش انتشار محتوای بلاگ رو هم نباید دست کم بگیریم. درسته که محتوا زمان‌بره و دیرتر نتیجه می‌ده، اما به قول معروف، گر صبر کنی، ز غوره حلوا سازی.
به نظر من مهم ترین تفاوت رپورتاژ و بک لینک طبیعی بودن و به صرفه بودن رپورتاژه. گوگل انقدر باهوش شده که دیگه نمی شه سرش کلاه گذاشت و دیگه دوران بک لینک خریدن گذشته واقعا. بهترین کار همینه که رپورتاژ آگهی منتشر کنیم چون هم طبیعی تره هم هزینش در نهایت اقتصادی تر درمیاد.
به نقل از مازیار:
به نظر من مهم ترین تفاوت رپورتاژ و بک لینک طبیعی بودن و به صرفه بودن رپورتاژه. گوگل انقدر باهوش شده که دیگه نمی شه سرش کلاه گذاشت و دیگه دوران بک لینک خریدن گذشته واقعا. بهترین کار همینه که رپورتاژ آگهی منتشر کنیم چون هم طبیعی تره هم هزینش در نهایت اقتصادی تر درمیاد.

سلام مازیارجان
بله دقیقاً همین‌طوره که شما می‌گین. الگوریتم‌های جدید گوگل کاملاً در جهت نفع صددرصدی کاربران و مخاطبان عمل می‌کنن و ما هرکاری که برای بک لینک گرفتن انجام می‌دیم، باید در راستای این باشه مخاطب بیشتری به سایت ما مراجعه کنه. بک لینک گرفتن به واسطۀ رپورتاژ آگهی این کار رو به نحو احسن برای ما انجام می‌ده و این به قول شما مهم‌ترین تفاوت رپورتاژ و یک لینک هست.
نوشتن دیدگاه

مهم‌ترین تفاوت رپورتاژ و بک لینک چیست؟
رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغ محتوامحور، یعنی آموزنده، است که علاوه بر گرفتن بک لینک از یک منبع بسیار معتبر، به سؤالات مخاطب شما هم پاسخ می‌دهد. این موضوع اعتبار سایت شما را نزد گوگل دوچندان می‌کند.
هزینۀ رپورتاژ آگهی متاسب‌تر است یا خرید بک لینک؟
بدون شک چه در مقایاس کوتاه مدت و چه بلندمدت، خرید رپورتاژ آگهی از هر نظر نسبت به خرید بک لینک صرفۀ اقتصادی بیشتری دارد.