کارشناس تولید محتوای متنی

اگرچه بسیاری از مردم هر روز از اطلاعاتی که در اینترنت منتشر می شود، استفاده می کنند، اما تقریبا تعداد بسیار زیادی از مردم در مورد اینکه کارشناس تولید محتوای متنی کیست و چه کاری انجام می دهد، اطلاعات کافی ندارند. در طی سال های اخیر که بازاریابی دیجیتال رشد بسیار زیادی داشته، شرکت های مختلف نیاز به استخدام کارشناس تولید محتوای متنی را احساس کردند. واقعیت امر این بود که هیچ کس بهتر است یک کارشناس تولید محتوای متنی، نمی توانست سئو داخلی سایت شرکت را تقویت کند. در ادامه این مقاله قصد داریم بیشتر در مورد این شغل صحبت کنیم تا درصورتی که می‌خواهید وارد بازار کار محتوا شوید، با اطلاعات کافی این مسیر را شروع کنید.

مشخصات فردی کارشناس تولید محتوای متنی

کارشناس تولید محتوای متنی فردی است که با تحقیق در مورد یک یا چند کلمه کلیدی، بهترین متن را برای انتشار در سایت های اینترنتی می نویسد؛ متنی که به سوال های مخاطب جواب بدهد و راهکاری را به او ارائه کند.

برخی از افراد تصور می کنند که کارشناس تولید محتوای متنی باید دارای ویژگی های خاصی باشد تا بتواند یک متن اصولی و با رعایت تمامی نکات را بنویسد. اما واقعیت این است که با یادگیری علم تولید محتوای متنی، به راحتی می توان به بازار این شغل وارد شد و به درآمد خوب رسید. البته افرادی که علاقه خاصی به نوشتن دارند و همواره خلاقیت را چاشنی نوشته های خود می کنند، می توانند در شغل کارشناس تولید محتوای متنی مهارت بسیار خوبی کسب کنند و به نتیجه بهتری نسبت به دیگر افراد برسند. طبق تجربه ما بیشتر نویسنده های محتوا در این ویژگی ها اشتراک دارند:

  • اهل مطالعه
  • علاقه‌مند به پژوهش
  • متفکر
  • صبور
  • بادقت
  • منظم

مشخصات تخصصی کارشناس تولید محتوای متنی

فارغ از مشخصات فردی کارشناس تولید محتوای متنی، آن چیزی که اهمیت پیدا می کند مشخصات تخصصی یک کارشناس تولید محتوای متنی است. این روزها بسیاری از مردم به واسطه داشتن مهارت های تخصصی، می توانند وارد بازار کار تولید محتوای متنی شوند، اما این مهارت های تخصصی برای وارد شدن به شغل کارشناس تولید محتوای متنی چه هستند؟

  • مهارت نوشتن و ویراستاری متون

برای وارد شدن به شغل کارشناس تولید محتوای متنی، باید تشنه نوشتن باشید. مهارت نوشتن و ویراستاری متون نیز از جمله مهارت های تخصصی کارشناس تولید محتوای متنی محسوب می شوند.  

  • داشتن علم کافی برای نگارش دقیق متون و رعایت نکات نگارشی

اگرچه نوشتن یک هنر است، اما باز هم نیاز به تخصص دارد. نگارش متون تخصصی با رعایت نکات نگارشی، از جمله مشخصات تخصصی یک فرد کارشناس تولید محتوای متنی است.

  • توانایی سرچ کردن و تحقیق در مورد کلمات کلیدی

یک کارشناس تولید محتوای متنی باید توانایی سرچ کردن و تحقیق در مورد کلمات کلیدی را داشته باشد. هرچقدر زبان‌های بیشتری را بدانید، محتوای یونیک تر و بهتری را تولید می‌کنید.

  • دانش نسبی در مفاهیم پایه سئو

سئو مهم ترین اصل برای تولید محتوای متنی است که باید به آن توجه شود. یک کارشناس تولید محتوای متنی باید دانش ابتدایی در حوزه سئو داشته باشد.  

  • داشتن مهارت های نرم افزاری تا حد مطلوب

آشنایی با نرم افزارهای Office، فتوشاپ و برخی از نرم افزارهای ویرایش عکس، از جمله مهارت های نرم افزاری کارشناس تولید محتوا متنی هستند.

شرح وظایف کارشناس تولید محتوا متنی

کارشناس تولید محتوای متنی بر اساس مهارت هایی که دارد، می تواند در حوزه های مختلفی که همگی مربوط به تولید محتوا می شوند، فعالیت کند. به همین خاطر، بهتر است که وظایف کارشناس تولید محتوا متنی را به دو دسته وظایف ضروری و وظایف تکمیلی تقسیم بندی کنیم.

وظایف ضروری و اجباری برای کارشناس تولید محتوا متنی

  • نوشتن یک متن به صورت یونیک و یکتا

نگارش یک متن به صورت یونیک و بدون کپی، یکی از مهم ترین وظایف کارشناس تولید محتوای متنی است. متن نگارش شده باید بدون هیچ کپی برداری از سایت های موجود در اینترنت، باشد.

  • در نظر گرفتن تمامی نکات سئو متن در هنگام تولید محتوای متنی

به غیر از اینکه یک کارشناس تولید محتوای متنی باید از کلمات کلیدی مناسب برای متن خود استفاده کند، لازم است که تمامی نکات سئو مانند به کار رفتن کلمات کلیدی در زیرعنوان ها، انتخاب یک عنوان مناسب و ... را رعایت کند.

وظایف اختیاری و تکمیلی برای کارشناس تولید محتوا متنی

  • درج عکس و یا ویرایش عکس های مختلف

اگرچه قوانین هر یک از شرکت ها برای تولید محتوا متفاوت است، اما معمولا درج عکس به ویژه عکس های اختصاصی در متن، کار اختیاری برای کارشناس تولید محتوای متنی است.

  • اضافه کردن عکس های فتوشاپ شده

فتوشاپ کردن عکس ها و اضافه کردن آن ها به متن، یکی دیگر از وظایف اختیاری برای کارشناس تولید محتوای متنی است.

  • نگارش تقویم تولید محتوا برای یک کسب و کار

همه کسب و کارها باید تقویم محتوایی تخصصی داشته باشند. اما ضرورتی ندارد که همه کارشناسان تولید محتوای متنی، این تقویم های محتوایی را نگارش کنند.

مهم‌ترین شاخص‌های عملکردی کارشناس تولید محتوای متنی

شاخه های عملکردی کارشناس تولید محتوای متنی نشان دهنده عملکرد یک کارشناس تولید محتوا هستند. از جمله مهم ترین شاخص های عملکردی کارشناس تولید محتوای متنی عبارتند از:

  1. پیروی از دستور زبان فارسی
  2. جمله بندی درست
  3. استفاده‌ی درست از نشانه های نگارشی
  4. نگارش درست املای واژگان
  5. خوانایی و خوش‌خوان بودن متن
  6. ساده‌نویسی و پرهیز از استفاده از کلمات و جملات دشوار و پیچیده
  7. جذابیت متن
  8. لحن‌سازی درست و مناسب
  9. تخصصی بودن متن
  10. ارتباط کامل میان هر عنوان با متن مربوط به آن
  11. نحوه‌ی صورتبندی محتوا
  12. پرهیز از کلی‌گویی
  13. خلاقیت در نوشتن متن و پرهیز از تقلید از دیگران
  14. استفاده از منابع موثق و معتبر

یک محتوا: کارشناس تولید محتوای متنی شما

اگر کمی به تولید محتوا و تاثیر آن بر روی کسب و کار خودتان فکر کنید، قطعا به دنبال بهترین شرکت برای برون سپاری محتواهای متنی خودتان خواهید بود. یک محتوا با بهره گیری از نویسندگان متخصص و باتجربه و کارشناسان سئو به شما کمک می کند تا سایت خود را در میان رقبای خود بی همتا کنید. تولید محتوای تخصصی، یکتا و بدون جمله های کپی، از تخصص‌های کارشناسان تولید محتوای متنی یک محتواست. بنابراین، اگر تا به حال از برون سپاری محتوای خود راضی نبودید، می توانید از یک محتوا کمک بگیرید. اگر به کار تولید محتوا در منزل علاقه دارید و می‌خواهید مسیر حرفه‌ای تولید محتوا با کمک هوش مصنوعی را شروع کنید، همین حالا به تیم یک محتوا بپیوندید.

نوشتن دیدگاه