کار تولید محتوا در منزل؛ محتوانویسی در خانه

بسیاری از ما نویسنده‌ها دوست داریم زمان‌های زیادی را به سروکله زدن با کلمه‌ها اختصاص بدهیم. اما وقتی مجبور باشیم ساعت‌های مشخصی از روز را به یک شرکت برویم و در چهارچوب زمانی سخت و از پیش تعیین شده‌ای کار کنیم، آن‌طور که باید و شاید از کارمان لذت نمی‌بریم.
به همین دلیل است که بسیاری از نویسندگان محتوا ترجیح می‌دهند کار تولید محتوا را در منزل و به صورت فری‌لنسری انجام دهند. بسیاری از نویسندگان مشتاق، پروژه‌های متعددی را از شرکت‌ها و برندهای مختلف دریافت می‌کنند و آن‌ها را با توجه به اولویت‌های زمانی خود تحویل می‌دهند.
انعطاف‌پذیری کار تولید محتوا در منزل یکی از دلایلی است که نویسندگان را به محتوانویسی در خانه علاقه‌مند کرده.
اگر شما هم عاشق نوشتن هستید و دوست دارید اصول محتوانویسی در منزل را یاد بگیرید این مطلب را دنبال کنید.

تولید محتوا در خانه به چه صورت است؟

کار تولید محتوا به صورت مستقل و در منزل به یکی از پرطرفدارترین شغل‌ها تبدیل شده. نویسندگانی که ترجیح می‌دهند به استخدام شرکت‌ها درنیایند، از این روش برای کسب درآمد استفاده می‌کنند.
در چنین شرایطی نویسنده با برقراری ارتباط با برندها و شرکت‌های متفاوت، کار تولید محتوای آن‌ها را به صورت پروژه‌ای قبول می‌کند. با توجه به این که نویسنده کارمند این شرکت‌ها نیست، بنابراین لازم نیست از چهارچوب‌های زمانی آن‌ها پیروی کند. نویسندگان فری‌لنسر خود چهارچوب زمانی و موعد تحویل کارهای‌شان را با شرکت‌ها هماهنگ می‌کنند و همه‌چیز را تحت نظر و کنترل دارند.
از آن جایی که این محتوانویسان زمان‌های کار و فراغت خود را تعیین می‌کنند، می‌توانند پروژه‌های مختلفی را بر حسب وقت‌های آزاد خود بر عهده بگیرند و میزان درآمدشان را افزایش دهند.
تولید محتوا در خانه

محتوانویسی در منزل چه مزایایی دارد؟

وقتی به لیست آگهی‌های استخدامی موجود در روزنامه‌ها و سایت‌ها نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که تقاضا برای نویسندگان دورکار چقدر زیاد شده. دلیل آن چیست؟ به نظر می‌رسد با افزایش محبوبیت مشاغل دورکاری در بین کارجویان، کارفرماها هم به این نتیجه رسیده‌اند که زمان آن رسیده تا بعضی از نیروهای‌شان را به این شکل به کار بگیرند.
اما دلیل محبوبیت تولید محتوا در منزل و به شکل فری‌لنسری چیست؟ چه مزایایی سبب شده تا تقاضا برای این کار تا این حد بالا برود؟ در ادامه به مهم‌ترین مزایای این کار پرطرفدار از زبان برترین محتوانویسان می‌پردازیم.

  1. محتوانویسی در منزل روشی فوق‌العاده انعطاف‌پذیر برای کسب درآمد است.

درو برگر، نویسنده و بازاریاب محتوایی معروف، می‌گوید این کار را به این خاطر دوست دارد که می‌تواند براساس نیازهای مالی خود، ساعات کارش را تنظیم کند. برگر معتقد است که این شیوه‌ی کسب درآمد نه تنها به عنوان شغل ثابت برای او مفید بوده، بلکه به عنوان روشی جنبی و برای کسب درآمد بیشتر هم گزینه‌ی بسیار خوبی است.
از نظر برگر مزیت فوق‌العاده‌ی فری‌لنسری این است که شما بر اساس نیاز خود انتخاب می‌کنید که کار خود را به صورت پاره‌وقت، تمام‌وقت یا پروژه‌ای انجام دهید.

  1. کار بر روی طیف متنوعی از پروژه‌ها

سلینا کایل، نویسنده‌ی مستقل، معتقد است که محتوانویسی در منزل روشی بسیار خوب برای کار کردن روی موضوعات و مسائل متنوع است. به نظر کایل وقتی شما از راه دور کار می‌کنید، می‌توانید روی طیف متنوعی از موضوعات و پروژه‌ها دست بگذارید و اطلاعات خود را در زمینه‌های مختلف بالا ببرید.
او می‌گوید: «شما می‌توانید پروژه‌ها و اهداف متنوعی را انتخاب کنید که به شما کمک می‌کنند تا از کارهای تکراری و خسته کننده جلوگیری کنید.»

  1. آزادید هرکجا که می‌خواهید کار کنید.

شاید روزی آن‌قدر کسل و بی‌حوصله باشید که نتوانید لباس بپوشید و سر کار بروید. محتوانویسی در منزل به شما این امکان را می‌دهد که با همان پیژامه‌ای که پوشیده‌اید در تخت خواب‌تان بنشینید و کارتان را انجام دهید.
سلینا کایل می‌گوید وقتی به صورت فری‌لنسری کار می‌کنید، آزادید که هرکجا دوست دارید کار کنید. وقتی کار کردن شما محدود به مکان خاصی نباشد، آن وقت می‌توانید به راحتی به سفر بروید بدون این که نیاز به گرفتن مرخصی داشته باشید. شاید ناگهان یک قرار مهم خانوادگی یا دوستانه پیش بیاید. وقتی به صورت مستقل کار می‌کنید، می‌توانید به راحتی لپ‌تاپ‌ خود را بردارید و به مهمانی بروید.

  1. به راحتی می‌توانید به کار، نه بگویید.

دیوید بی، نویسنده‌ی مستقل و بازاریاب محتوا، خاطرنشان می‌کند که نویسندگی در منزل این مزیت را دارد که شما خودتان رئیس خودتان هستید. پس اگر کاری به شما پیشنهاد شد که توانش را نداشتید یا اگر پروژه‌ای بود که دیدید فعلاً از عهده‌ی شما خارج است، می‌توانید به سادگی آن را قبول نکنید. هیچ کس نمی‌تواند شما را به کاری مجبور کند که دوست ندارید انجام دهید.

محتوانویسی در منزل چه مزایایی دارد؟

  1. محتوانویسی در منزل به صرفه‌جویی در زمان کمک می‌کند.

سافایر نایت، یکی از معروف‌ترین محتوانویسان دنیا معتقد است بزرگ‌ترین مزیت فری‌لنسری این است که زمانی را که دیگران در مسیر رفت‌وآمد صرف می‌کنند می‌توانید به کارتان اختصاص دهید. نویسنده‌ای که در منزل کار می‌کند، می‌تواند به راحتی زمان کارش را تنظیم کند و از تردد در شلوغی و ترافیک و اتلاف وقت جلوگیری کند.

  1. محتوانویسی در منزل امکان اضافه‌کاری را برای شما فراهم می‌کند.

هرچند که محتوانویسان مستقل عاشق این هستند که هروقت دوست نداشتند، کار نکنند اما در عین حال یکی از بزرگ‌ترین مزایای کار خود را این می‌دانند که اگر زمانی در تنگنای مالی قرار گرفتند، می‌توانند به راحتی اضافه‌کاری کنند تا درآمدشان را افزایش دهند. سیمونا آزبورن، نویسنده‌ی مطرح، می‌گوید عاشق این است که می‌تواند تعیین کند که چه زمان‌هایی برای اضافه‌کاری و افزایش درآمد مناسب‌تر است.

تولید محتوا در هر مکانی ممکن است

تولید محتوا در منزل با کمک یک محتوا

در دنیای پیشرفته امروز اینترنت جایگاه ویژه ای کسب کرده است. شما می توانید در مورد هر موضوعی با جستجو در اینترنت اطلاعات لازم را کسب کنید و محتوای جالبی را بنویسید. تولید محتوا روشی ساده برای درآمد آنلاین در منزل است. افرادی که در این زمینه فعالیت دارند باید ذهن هایی کاملا خلاق و هوش فوق العاده ای داشته باشند و مطالب جذابی را خلق کنند تا خواننده را جذب کنند. از نیازمندی های اصلی کار تولید محتوا در منزل آشنایی کامل با اصول نگارشی و تولید محتوا، آشنایی با نرم افزار هایی چون word، داشتن اطلاعات عمومی بالا، مهارت جستجو مطالب، آشنایی با مباحث سئو و... است. در حقیقت در تولید محتوا چه در منزل چه در محیط کاری سرمایه شما دانش شماست، بنابراین نسبت به شغل های دیگر شروع ساده تری دارد و با داشتن مهارت های اولیه زبان فارسی و کامپیوتر و علاوه بر آن علاقه‌مند بودن به تولید محتوا می توانید کسب درآمد کنید. اگر شما علاقمند به تولید محتوا در منزل هستید و مهارت نوشتن هر مقاله ای با هر موضوعی را دارید و می خواهید که درآمدی داشته باشید، می توانید با کمک یک محتوا شغلی پردرآمد در منزل خود داشته باشید. یک محتوا نویسندگان خلاق و متخصص را جذب می کند. در صورت قبول شدن مهارت نویسندگی شما در یک محتوا، مطالب شما انتشار پیدا می کند و به ازای هر مطلب هزینه ای مطابق با نرخ تعیین شده و طبق استعداد نویسندگی شما پرداخت خواهد شد. سعی کنید روی کیفیت محتواهای خود کار کنید، را که هر چه کیفیت محتوای نوشته شده شما بالاتر باشد نرخ بیشتری برای آن در نظر گرفته می شود. با کمک یک محتوا در منزل تولید محتوا کنید و درآمد داشته باشید.

تولید محتوا در منزل با کمک یک محتوا

برای کار تولید محتوا در منزل به چه مهارت‌هایی نیاز داریم؟

برای این که بتوانید در منزل و به صورت مستقل کار کنید، به مهارت‌هایی بیشتر از نگارش محتوا نیاز دارید. به هر حال شما قرار است کسب‌وکار خودتان را اداره کنید و تحت نظر کسی جز خودتان نباشید. برای این که بتوانید کار خود را به بهترین شکل انجام دهید لازم است مهارت‌های زیر را در خود تقویت کنید:

  1. مهارت‌های حسابداری و مدیریت مالی

درک می‌کنیم که کلمه‌ی حسابداری برای بسیاری از آدم‌ها ترسناک است. اما شما به عنوان یک فری‌لنسر باید بتوانید درآمد و امور مالی خود را مدیریت کنید. برای این که بتوانید مدیریت مالی کار خود را به طور دقیق و حرفه‌ای پیش ببرید، خوب است برای خود فاکتورهایی را آماده کنید. این فاکتورها را می‌توانید به صورت دستی ایجاد کنید یا این که از ابزارهای مرتبط کمک بگیرید.
به هر حال آن چه اهمیت دارد این است که سوابق اجرایی و مالی خود را با تاریخ دقیق نگهداری کنید تا بدانید در چه زمانی باید چه مبلغی را از مشتریان خود دریافت کنید.

  1. مدیریت زمان

این یکی از اساسی‌ترین نیازهای شماست. هنگامی که برای خود کار می‌کنید، باید بتوانید زمان را به تنهایی مدیریت کنید تا وظایف خود را در زمان مقرر انجام دهید. فراموش نکنید که خوش‌قولی امتیاز ویژه‌ای برای یک نویسنده‌ی فری‌لنسر است.
برای این منظور برای خودتان یک تقویم محتوایی دقیق درست کنید که جزئیات هر پروژه و تاریخ تحویل در آن مشخص شده باشد. به کمک تقویم محتوایی برنامه‌ی روزانه‌ی خود را می‌دانید و می‌توانید برای انجام هر پروژه به طور دقیق زمان‌بندی کنید.

برای کار تولید محتوا در منزل به چه مهارت‌هایی نیاز داریم؟

  1. ویرایش متن

وقتی برای خودتان کار می‌کنید، دیگر کسی نیست که وظیفه‌ی ویراش متن شما را به عهده بگیرد. بنابراین لازم است به اصول ویرایش متن مسلط باشید تا بتوانید متن خود را پیش از تحویل از هر لحاظ ویرایش کنید و مطمئن شوید محتوایی که به دست مشتری می‌رسانید، محتوایی بی‌غلط است.

  1. مهارت‌های بازاریابی

این حقیقت بر کسی پوشیده نیست که هر کسب‌وکاری برای پیشرفت به بازاریابی نیاز دارد. شما هم به عنوان یه نویسنده‌ی مستقل که صاحب کسب‌وکار کوچک خودتان هستید، باید بتوانید برای کار خود بازاریابی کنید. پس تولید محتوای شما محدود به تولید محتوا برای مشتریان‌تان نیست. شما نیاز دارید زمان‌هایی از روز را به کسب‌وکار خود و تولید محتوا برای آن اختصاص دهید.
بنابراین فراموش نکنید که مهارت‌های بازاریابی را در خود تقویت کنید تا بتوانید کارتان را به دیگران عرضه کنید و مشتری‌های جدید به دست بیاورید. بهتر است یک وب‌سایت یا وبلاگ حرفه‌ای داشته باشید و در شبکه‌های اجتماعی هم فعالیت کنید.
به یاد داشته باشید تنها کسی که برای شما مشتری پیدا می‌کند خودتان هستید. شما کارخانه تولید محتوا خودتان هستید پس باید تمام تلاش خود را برای پیشرفت و افزایش درآمد به کار ببندید تا بتوانید از مزایای این شغل لذت ببرید و بدون سختی کار کنید.

منابع:

دیدگاه‌ها  
سلام شما باید از هر نظر با نویسندگی آشنا باشید و ایده های خلاقی داشته باشید، همچنین از آنجا که کار تولید محتوا در منزل را انجام می دهید، توجیه کردن خواسته‌های کارفرما، مهارت در گرفتن پروژه‌ها و مدیریت وقت از مهارت‌های بسیار حیاتی برای یک تولید کننده محتوا در منزل است. این مهارت‌ها از شما به عنوان یک شخصی که به صورت دورکاری کار می‌کند، بهره‌وری و موفقیت بیشتری را فراهم می‌کند.
سلام یک تولید کننده محتوا در منزل چه مهارت هایی را باید داشته باشد؟
سلام و درود تولید محتوا در منزل می‌تواند به عنوان یک شغل موفق و درآمدزا مطرح شود، اما نیاز به تعهد و تلاش دارد. برای موفقیت در این زمینه، باید مهارت‌ها و تخصص‌های خود را بهینه کنید و بازاریابی و ارتباط با مشتریان را هم بسیار جدی بگیرید.
سلام آیا تولید محتوا در منزل شغل خوبی برای کسب در آمد به حساب می آید؟
نوشتن دیدگاه

درآمد تولید محتوا در منزل بهتر است یا استخدام در شرکت محتوا؟

درصورتی که تولید محتوا در خانه را به صورت جدی و مستمر انجام دهید و پروژه‌های متعددی را ازکارفرمایان مختلف بگیرید، درآمد کار تولید محتوا درمنزل از درآمد ثابت یک شرکت می‌تواند بیشتر باشد.

چگونه نویسندۀ دورکار یک محتوا باشید؟

برای استخدام به عنوان نویسنده دورکار در یک محتوا و تولید محتوا در منزل، به صفحه استخدام یک محتوا مراحعه کنید تا مراحل را به طور دقیق ببینید. بعد از آن کافی است تا به عنوان نویسنده در یک محتوا ثبتنام کنید تا فرایند همکاری ما به صورت اتوماتیک شروع شود.

کسب درآمد با تولید محتوا در منزل امکان پذیر است؟

بله کسب درآمد با تولید محتوا در منزل امکان‌پذیر است و بسیاری از افراد این راه را برای کسب درآمد انتخاب می کنند. تولید محتوا به شکل‌های مختلفی مانند نوشتن مقالات، ایجاد ویدئوها، طراحی گرافیک، نگارش محتوای وب و سایر فعالیت‌ها انجام می‌شود و این محتواها برای انتشار در وبسایت‌ها، وبلاگ‌ها، شبکه‌های اجتماعی یا پلتفرم‌های مختلف به‌کار می‌روند. کسب درآمد ابتدا ممکن است کمی زمان ببرد تا یک شخص به یک سطح درآمد قابل توجه برسد، اما با پشتکار، تلاش مداوم و به‌روزرسانی مهارت‌ها، می‌توان در زمینه تولید محتوا موفق شد.

چه کسانی برای شغل تولید محتوا در منزل مناسب هستند؟

افرادی که به نویسندگی علاقمند هستند و در عین حال خلاقیت فوق‌العاده‌ای برای خلق آثاری منحصر به فرد دارند، می‌توانند در این حوزه به خوبی موفق شوند. این افراد نه تنها مسئولیت نوشتن متون را به عهده دارند، بلکه می‌توانند ایده‌های خود را به شکل جذاب و جدید به مخاطبان منتقل کنند.  این افراد می‌توانند با تولید محتوا در منزل به راحتی زمان خود را مدیریت کنند و منبع درآمد خوبی داشته باشند. ایجاد محتوای جذاب و مفید برای مخاطبان، کلید موفقیت در این زمینه است. به طور کلی، تولید محتوا یک زمینه گسترده و پوشا است که افراد با استعداد و تعهد می‌توانند در آن به عنوان نویسندگان خلاق و موفق شناخته شوند.