تولید محتوا برای سایت و یا شبکه های اجتماعی جزو کارهای پردرآمد در کشور ایران محسوب می شود که نیاز به مدیریت دقیق برای رسیدن به نتیجه ایده آل دارد. تصور کنید که هر فردی در زمینه تولید محتوا یک سایت یا شرکت راه اندازی کند و به صورت فردی شروع به کار کند. تولید محتوای فردی نمی تواند برای کسب و کارهای اینترنتی خوب باشد. هر یک از افراد روش خاص خودشان را برای تولید محتوا دارند و این موضوع می تواند باعث ایجاد تمایزهای زیادی میان محتواهای اینترنتی شود. اما استفاده از اعضای مختلف برای راه اندازی یک شرکت تولید محتوا و کمک گرفتن از ادمین محتوا، می تواند باعث ساماندهی به کارهای تولید محتوا شود. با توجه به اهمیت کار ادمین محتوا در سایت های اینترنتی، در ادامه مقاله قصد داریم در مورد ادمین محتوا و جزئیات کار آن صحبت کنیم.

ادمین محتوا کیست     

همانطور که از نام ادمین محتوا مشخص است، ادمین محتوا فردی است که کار مدیریت تولید محتوا را برعهده دارد. مدیر محتوا می تواند باعث ایجاد مدیریت در تولید محتواهای تخصصی و اصولی شود. افرادی که بدون در نظر گرفتن استراتژی های تولید محتوا، شروع به کار در این حیطه می کنند، نمی توانند به موفقیت دست پیدا کنند. این در حالی است که ادمین محتوا می تواند با ایجاد استراتژی های خاص در زمینه تولید محتوا، یک نظم خاص در مجموعه های مختلف به وجود آورد. بنابراین، اگر بخواهیم ادمین محتوا را به شما معرفی کنیم، تعریف های زیادی وجود خواهند داشت، اما در یک تعریف کلی می توان گفت «ادمین محتوا فردی است که می تواند تمامی مسائل مربوط به تولید محتوا برای سایت و شبکه های اجتماعی را مدیریت و ساماندهی کند.»

خصوصیات فردی ادمین محتوا چیست    

ادمین محتوا به غیر از اینکه باید دانش کافی برای شروع این کار را داشته باشد، لازم است خصوصیات فردی خاصی نیز داشته باشد. همانطور که برای شغل های مختلف دیگر، نیاز به یک سری خصوصیات فردی و روحیات خاص است، برای شغل مدیر محتوا نیز لازم به وجود یک سری خصوصیات فردی است که برخی از آن ها عبارتند از:

  • منظم بودن. یکی از مهم ترین خصوصیات فردی ادمین محتوا، منظم بودن است. اگر فرد منظمی نیستید و هر روز از انجام کارها طفره می روید، مدیر تولید محتوا شغل مناسبی برای شما نیست. نظم و انضباط و رساندن کارها در زمان مشخص، از جمله خصوصیات فردی ادمین محتوا است.
  • داشتن مهارت برنامه ریزی برای انجام کارها. باید برای انجام کارها و مدیریت محتوا، مهارت برنامه ریزی منظم داشته باشید. اینکه کدام کار در اولویت قرار گیرد، باید با برنامه ریزی انجام شود. انتخاب نویسنده های مناسب جهت انجام کارهای فوری و انتخاب یک سری نویسنده ها برای انجام محتواهای تخصصی، از جمله مهارت هایی است که باید در طی زمان و با به دست آوردن تجربه، کسب کنید.
  • داشتن روحیه کار مدیریتی. یک مدیر محتوا باید روحیه کار مدیریتی داشته باشد. یک مدیر هم باید منعطف باشد و هم سخت گیری هایی داشته باشد. یک ادمین محتوای مهربان، منظم و در عین حال دقیق می تواند در عین ایجاد صمیمیت میان اعضای تیم خود، روحیه کار تیمی را نیز به وجود آورد.
  • داشتن مهارت ارتباط برقرار کردن. داشتن مهارت ارتباط برقرار کردن و علاقه به این کار، از جمله خصوصیات فردی یک ادمین محتوای خوب است. افرادی که نمی توانند با مشتری و اعضای تیم خودشان ارتباط خوبی برقرار کنند، نمی توانند در شغل مدیر محتوا موفق شوند.
  • داشتن روحیه پرنشاط. یک ادمین محتوا ممکن است در حین کار با مشکلات زیادی مواجه شود. به طور مثال، نویسنده کار خود را درست انجام ندهد و کارفرما ناراضی شود و مشکلاتی از این قبیل که همگی می توانند روی ادمین تولید محتوا تاثیر بگذارند. اگر فردی با روحیه قوی نیستید و نمی توانید بر مشکلات غلبه کنید، احتمالا نمی توانید یک فرد ایده آل برای مدیر محتوا باشید.
  • داشتن روحیه انتقاد پذیری. داشتن روحیه انتقاد پذیری از جمله خصوصیات فردی دیگری است که باید برای یک ادمین محتوا ذکر کرد. چرا که ممکن است نویسنده یا کارفرما، انتقاداتی از نحوه استراتژی های تولید محتوا و ... داشته باشند. اگر روحیه انتقاد پذیری نداشته باشید، نمی توانید یک ادمین خوب برای تولید محتوا باشید.

دانش اولیه ادمین محتوا چیست 

مانند هر شغل دیگری، برای شروع کار در حوزه ادمین محتوا باید یک سری دانش های اولیه وجود داشته باشد. اگرچه در اکثر موارد، دانش اولیه مدیر محتوا مربوط به مدرک دانشگاهی فرد نیست؛ اما باز هم وجود مجموعه ای از دانش های پایه برای رسیدن به نتیجه ایده آل در شغل مدیر محتوا ضروری است. برخی از این مهارت ها به شرح زیر است:

  • نگارش محتوای فارسی

اگرچه قرار نیست که یک مدیر محتوا اقدام به نگارش محتوای متنی و فارسی کند، اما بدیهی است که بدون داشتن دانش نگارش محتوای فارسی، نمی تواند در این زمینه خدمات خوبی به کارفرمایان ارائه کند. یک ادمین محتوا باید بتواند که در مورد محتواهای نگارش شده نظر بدهد و در صورت نیاز در مورد آن ها انتقاد کند.

  • آشنایی با استانداردهای سئو

یک مدیر محتوا باید در مورد اینکه چه استانداردهای سئویی در دیجیتال مارکتینگ وجود دارند، اطلاعات داشته باشد. بدیهی است که این دانش جزو دانش های اولیه ادمین محتواست و قطعا یک مدیر محتوا بدون داشتن اطلاعات کافی در مورد سئو، نمی تواند یک مجموعه تولید محتوا را مدیریت کند.

  • نحوه ویراستاری متون فارسی

ادمین محتوا باید با داشتن علم کافی در حوزه ویراستاری بتواند، صحت یا عدم صحت نوشته نویسنده را تایید کند.

ادمین محتوا به چه مواردی باید تسلط داشته باشد

ادمین محتوا در هر شرکتی که حضور داشته باشد، باید بتواند بر روی یک سری موضوعات تسلط پیدا کند. به طور کلی، از جمله مهارت هایی که می توان برای مدیر محتوا ذکر کرد عبارتند از:

  • داشتن ارتباط موثر با مشتریان

داشتن ارتباط موثر با مشتریان از جمله مهارت های بسیار مهم برای یک ادمین محتوا محسوب می شود. ارتباط موثر باید با مشتریان یک سازمان وجود داشته باشد تا هم مشتریان جذب شوند، هم اینکه انتقادات و پیشنهادات آن ها درک و شنیده شود.

  • داشتن مهارت تحقیق و تحلیل

یک مدیر محتوا باید توانایی تحقیق و تحلیل در مورد محتواهای نوشته شده را داشته باشد. این مهارت دقیقا همان چیزی است که می تواند باعث جذب کاربران بیشتر در یک شرکت برای تولید محتوا شود. استفاده از ابزارهای مختلف، مانند ابزار نظرسنجی برای دستیابی به نظر مشتریان از جمله اقداماتی است که می تواند توسط مدیر تولید محتوا انجام شود.

  • نظارت بر روی کارمندان و اعضای تیم

نظارت روی کار کارمندان و اعضای تیم از جمله وظایف دیگر ادمین محتوا محسوب می شود. هر چقدر ادمین تولید محتوا بتواند روی محتواهای تولیدی و کیفیت آن ها و همچنین عملکرد کارکنان تسلط بیشتری داشته باشد، می تواند به نتیجه بهتری برسد.

  • فراهم کردن یک رابطه دوستانه بین اعضای شرکت

ادمین محتوا باید بر روی ایجاد ارتباط دوستانه بین اعضای یک شرکت، تسلط داشته باشد. بدیهی است که هر چقدر ارتباط میان افراد صمیمانه تر باشد، کارها با دقت بیشتری به انجام می رسند.

  • در نظر داشتن نکات تولید محتوای تخصصی و کاربر پسند

ادمین محتوا باید بر روی نکات تولید محتوای تخصصی و کاربر پسند تسلط داشته باشد و این نکات را به نویسنده هایی که با او کار می کنند، گوشزد کند.

  • برنامه ریزی و داشتن نظم

داشتن برنامه ریزی منظم برای تولید محتوا، از جمله مهارت هایی است که باید یک مدیر محتوا روی آن تسلط داشته باشد. بدیهی است که بدون نظم و برنامه ریزی، هیچ کاری در شرکت های تولید کننده محتوا، پیش نخواهد رفت.

  • نحوه تدوین استراتژی های تولید محتوا

آشنایی با نحوه تدوین استراتژی های تولید محتوا و در نظر گرفتن قوانین مناسب برای این کار، از جمله مهارت های دیگر مدیر محتوا هستند.

شرایط اولیه استخدام ادمین محتوا

هر یک از شرکت هایی که اقدام به استخدام ادمین محتوا می کنند، شرایط خاصی را برای این افراد در نظر می گیرند. بدیهی است که این شرایط بستگی به حوزه کار ادمین های تولید محتوا دارد. در ادامه به برخی از شرایط استخدام ادمین محتوا اشاره می کنیم.

  • داشتن مدرک کارشناسی
  • داشتن مهارت کافی در زمینه ارتباطی
  • داشتن مدرک زبان
  • تسلط بر روی مسائل سئو
  • داشتن سابقه تولید محتوا
یک محتوا ادمین محتوای شما

انتخاب یک فرد مطمئن برای سپردن کارهای تولید محتوا در یک مجموعه، کار آسانی نیست. یک محتوا با بهره گیری از تخصص افرادی که در زمینه تولید محتوا فعالند، امکان تولید محتوای تخصصی را به شما می دهد. یک محتوا، مدیر محتوای شماست و تمامی مراحل تولید محتوا را به صورت اصولی انجام می دهد. بنابراین، اگر به دنبال این هستید که کار تولید محتوای خود را برون سپاری کنید، نیازی نیست که به دنبال استخدام ادمین محتوا باشید. یک محتوا تمامی کارها را با مناسب ترین هزینه برای شما انجام خواهد داد.

صفر تا صد محتوا را به یک محتوا بسپارید

تولید محتوا برای هر کسب و کاری نیاز است، اما نحوه تولید و زمان انتشار آن در یک سایت، بسیار حائز اهمیت است. یک محتوا با داشتن تخصص کافی در زمینه تولید محتوا، امکان انتشار محتوا را به صورت اصولی به شما می دهد. شما می توانید صفر تا صد محتوای خود را به یک محتوا بسپارید و دیگر نگران کپی بودن متن و یا بی کیفیت بودن محتوای نگارش شده نباشید. 

 

نوشتن دیدگاه