امروزه حوزه ی سلامت و بهداشت بسیار مورد توجه همگان قرار دارد، به ویژه به دلیل اینکه اضافه وزن هر روز بیشتر از گذشته افزایش یافته است. بنابراین سایت‌هایی که در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند، برای جذب مخاطبان، باید به تولید محتوا و بازاریابی آنلاین بپردازند. برخی از این سایت‌ها برای تامین و انتشار محتوای مورد نیاز خود اقدام به استخدام تولید محتوا سلامت می‌کنند، زیرا مطالب تخصصی بهتر است که توسط افراد متخصص نوشته شوند. در این مطلب درباره اهمیت این موضوع مطالعه خواهید کرد.

 اهمیت نوشتن محتوای سلامت توسط نیروی متخصص

در حال حاضر بسیاری از مخاطبان حوزه سلامت برای آگاهی از بیماری ها یا عوارض خدمات پزشکی به مطالعه سایت‌های پزشکی می‌پردازند. این امر حساسیت و اهمیت تولید محتوا سلامت را افزایش می‌دهد. افرادی که در حوزه سلامت، محتوا تولید می‌کنند، باید توانایی ساخت تقویم محتوایی برای محتوای سئو شده خود را داشته باشند. همچنین داشتن لحن مناسب، تعهد به صحت مطالب و بیان صریح و ساده نیز از دیگر ویژگی‌های نویسندگان محتوا در این زمینه علمی است. در ادامه برخی از دلایل اهمیت نوشتن محتوای سلامت توسط فرد متخصص بیان شده است.

  • شناخت صحیح مخاطب

افرادی که در زمینه تولید محتوای سئو شده حوزه سلامت مهارت دارند، از آزردگی مخاطب جلوگیری می‌کنند. در واقع اشخاصی که به کار محتوانویسی برای این حوزه مشغول به کار هستند، مسئولیت بالاتری نسبت به تولیدکنندگان محتوا در سایر رشته‌های تخصصی دارند. برای مثال در هنگام نوشتن یک مقاله پزشکی درباره علائم و نشانه‌های بیماری باید این نکته را در نظر داشت که خوانندگان مقاله افراد عادی هستند. بنابراین نویسنده باید راهنمایی‌هایی را مربوط به شناسایی بیماری ارائه دهد. همچنین در چنین مقالاتی نباید اصطلاحات را بدون توضیح بیان کرد. سازده‌سازی اصطلاحات نیز موضوعات نگران‌کننده را قابل قبول‌تر می‌سازد. انجام این امور از ایجاد نگرانی بیهوده و ترس در مخاطبان جلوگیری می‌کند. به یاد داشته باشید که بسیاری از مخاطبان، مقالات علمی را به صورت تیتروار مطالعه می‌کنند. بنابراین افرادی که در زمینه محتوانویسی در حوزه سلامت تخصص دارند، معمولا عنوان‌های جذابی را برای مقالات خود برمی‌گزینند.

  • داشتن لحن مناسب

نویسندگان حرفه‌ای در حوزه سلامت معمولا لحن صمیمی و در عین حال با دقت را در متن‌های سئو شده خود رعایت می‌کنند. این امر به تاثیر مطلوب متن بر مخاطب کمک قابل توجهی می‌کند. به طور کلی ارتباط صمیمانه، از لحاظ محبوبیت و ایجاد حس امنیت در مخاطب بسیار مهم است. این مسئله در استراتژی تولید محتوای سلامت نیز اهمیت بسیاری دارد. برای استخدام تولید محتوای سلامت به این نکته توجه داشته باشید که نویسنده می‌تواند محتوایی تخصصی اما  به صورت صمیمانه بنویسد. این نوع متن باعث می‌شود که مخاطبان بیشتری داشته باشید که به طور مرتب پیگیر وب‌سایت شما باشند.

  • روش صحیح انتقال محتوای تخصصی

اگر دو متخصص درباره موضوعی تخصصی در رشته‌ای با یکدیگر صحبت کنند، گفتگوی آن‌ها بسیار خلاصه و دقیق خواهد بود. زیرا کلمات و اصطلاحات تخصصی که این افراد مورد استفاده قرار می‌دهند، به مباحث مفصلی اشاره دارند که برای آن‌ها از قبل دارای معنا است. اما یک نویسنده محتوا که در زمینه سلامت فعالیت می‌کند، برای مخاطب عام می‌نویسد، بنابراین چنین فردی باید کاربرد اصطلاحات علمی را به حداقل برساند و درباره هر اصطلاح علمی به توضیح کوتاهی اشاره کند. 

برخی از نویسندگان تازه‌کار تصور می‌کنند که با استفاده زیاد از واژه‌های تخصصی به متن خود اعتبار می‌بخشند. اما بر اساس تحقیقات صورت گرفته عموما چنین محتواهایی باعث گمراه شدن مخاطب می‌شود. برای مثال با مطالعه کاتالوگ محصولات سلامت خواهید دید که فهم اطلاعات نوشته شده روی آن‌ها به دانستن علم شیمی نیاز ندارد.

  • توانایی در ساخت تقویم محتوایی

یکی از توانایی های نویسندگان تولید محتوا ساخت تقویم محتوایی است. این کار به عنوان یکی از اصول مهم استراتژی تولید محتوا باعث می‌شود که موتورهای جستجو اولویت بالایی برای وب‌سایت مربوطه قائل شوند. همچنین رعایت نظم برای انتشار محتوای سئو شده، وب‌سایت را سازمان یافته و معتبر نشان می‌دهد.

نویسندگان معتبر نسبت به اخبار حوزه سلامت آگاهی دارند و واکنش به موقع نسبت به وقایع نشان می‌دهند. اولین بودن در ارائه یک محصول، روش درمانی یا خدمات، به وب‌سایت کمک می‌کند که به جایگاه برتری در بین موتورهای جستجو دست یابد. در واقع در این شرایط گوگل وب‌سایت مورد نظر را به مخاطبان پیشنهاد می‌کند.

یک محتوا استخدام نیروی تولید محتوا حوزه سلامت

نوشتن محتوا برای هر حوزه و رشته‌ای کار آسانی نیست، اما می‌توانید مطمئن باشید که تولید محتوای سلامت، تخصص یک محتوا است. در واقع می‌توان گفت که تولید محتوا در حوزه سلامت یکی از حساس‌ترین موضوعات تولید محتوای تخصصی و دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. بنابراین یک محتوا همواره در تلاش است که در هنگام استخدام نیروی تولید محتوای سلامت، نیروهای متخصص و کاربلد را به کار گیرد.

اطلاعاتی که در حوزه سلامتی توسط یک محتوا منتشر می‌شوند، مخاطبان را به سمت انتخاب کلینیک پزشکی معتبر یا مراجعه به موقع به پزشک هدایت می‌کند. کارشناسان ما در این مجموعه علاوه بر داشتن دانش و مهارت نگارش محتوای سئو شده، به صورت تخصصی درباره این حیطه آگاهی دارند. بدین ترتیب محتوای تولید شده از کیفیت علمی و صحت‌ سنجی عالی برخوردار است. اگر به کار تولید محتوا در منزل علاقه دارید و می‌خواهید مسیر حرفه‌ای تولید محتوا حوزه سلامت را شروع کنید، همین حالا به تیم یک محتوا بپیوندید.

 

 

نوشتن دیدگاه