نمونه رپرتاژ آگهی؛ 9 نمونه رپرتاژ آگهی موفق در ایران

رپرتاژ آگهی موفق به رپرتاژی اطلاق می‌شود که بتواند بر تصمیم خواننده در خصوص خرید محصول یا خدمات یک شرکت تأثیر بگذارد. با وجود اینکه این سبک از تبلیغات منتقدان زیادی دارد، اما توانسته است با دستیابی به نتایج قابل قبول، مورد استقبال کسب و کارهای مختلف به ویژه کسب و کارهای کوچک و نوپا قرار گیرد. از ویژگی‌های رپرتاژ آگهی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • رپرتاژ آگهی مبتنی بر متن است و متن تأثیر قابل توجهی بر مخاطب هدف می‌گذارد.
  • رپرتاژ آگهی فضای بیشتری برای معرفی مزیت‌های محصولات  خدمات شرکت‌ها ارائه می‌دهد.
  • هزینه دستیابی به رپرتاژ آگهی بسیار مقرون به‌ صرفه‌تر از تبلیغات معمولی است.
  • خوانندگان بیشتر پذیرای خواندن محتوای یک رپرتاژ آگهی هستند.

به طور کلی، شرکت‌ها در تلاش هستند پیام تجاری خود را از طریق کانال‌های مختلف به مخاطبان خود انتقال دهند. هنگامی که یک مطلب عنوان تبلیغ را به خود می‌گیرد، جذب اعتماد کاهش پیدا می‌کند و توضیحاتی که در مورد محصولات و خدمات ارائه می‌شود، با وجود اینکه ممکن است صد در صد حقیقت داشته باشند، برای مخاطبان باورپذیر نخواهند بود. با این وجود کارشناسان بازاریابی توانسته‌اند راه حل این مشکل را پیدا کنند و از رپورتاژ آگهی بیشترین بهره را ببرند. در این مطلب در نظر داریم برای آشنایی بیشتر با رپرتاژ آگهی 9 نمونه رپرتاژ آگهی موفق در ایران را معرفی کنیم و نقاط قوت آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. با یک محتوا همراه باشید. 

نمونه رپرتاژ آگهی موفق منتشر شده در سایت سیمرغ

نمونه رپرتاژ آگهی موفق منتشر شده در سایت سیمرغ

رپرتاژ آگهی یک مقاله آموزنده‌ است که به دلیل مطابقت با مقالات منتشر شده در رسانه میزبان و عدم شباهت به تبلیغات رسانه‌ای، می‌تواند بیشترین تأثیر را بر مخاطب هدف بگذارد. بکارگیری این سبک از تبلیغات می‌تواند‌ از طریق ارزش‌گذاری بر مخاطبان هدف، به فروش خدمات و محصولات شرکت‌های مختلف منجر شود. به عنوان مثال، سایت آرایشی و بهداشتی بیوتی کد توانسته است با انتشار رپرتاژ آگهی با عنوان «راهنمای پخش عمده لوازم و محصولات آرایشی و بهداشتی بیوتی کد» در سایت سیمرغ، محصولات و اهداف خود را به ساده‌ترین شکل ممکن برای مخاطبان توضیح دهد. ارائه توضیحات کامل در خصوص کلی فروشی محصولات درجه یک ایرانی، اطلاع رسانی درباره این که بیوتی کد نماینده فروش برخی از محصولات آرایشی و بهداشتی ایرانی است، موضوعاتی هستند که در رپرتاژ آگهی موفق منتشر شده در سایت سیمرغ به آن ها پرداخته شده است. 

نمونه رپرتاژ آگهی موفق منتشر شده سایت چطور

نمونه رپرتاژ آگهی موفق منتشر شده سایت چطور

سایت چطور یک رسانه آموزشی آنلاین است که بر اساس نیاز جامعه در زمینه رشد و توسعه فردی و شخصیتی و با هدف ارائه مطالب کاربردی و درجه یک ایجاد شده است. این سایت در نظر دارد آخرین اخبار و اطلاعات روز دنیا را در دسترس مخاطبان فارسی زبان خود قرار دهد. نمونه رپرتاژ آگهی موفق منتشر شده سایت چطور می‌توان به مطلبی با عنوان «آشنایی با انواع عقیق و رنگ‌های زیبای آن» اشاره کرد که برای وب‌سایت تراث شاپ منتشر شده است. اطلاعاتی که رپرتاژ آگهی منتشر شده در سایت چطور در مورد تراث شاپ به ما ارائه می‌دهد، نشان می‌دهد که این شرکت یکی از عرضه‌ کنندگان انواع سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی ایران است که در نظر دارد هر گونه سنگ قیمتی را در دسترس مصرف کنندگان قرار دهد. عنوان این مطلب به گونه‌ای انتخاب شده است که به هیچ عنوان به مخاطب حس مطالعه تبلیغ را القا نمی‌کند. این موضوع باعث می‌شود مخاطب سایت چطور رپرتاژ آگهی را تا آخر مطالعه کرده و در نهایت بر روی یکی از پیوندها کلیک کند و وارد سایت مرجع شود. 

نمونه رپرتاژ آگهی موفق منتشر شده سایت ایسنا

نمونه رپرتاژ آگهی موفق منتشر شده سایت ایسنا

سایت ایسنا خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌ و اولین خبرگزاری غیردولتی در ایران است. این سایت خبری به دلیل پوشش شبانه روزی خبرهای ایران و جهان از ترافیک بسیار بالایی برخوردار است. « علی‌بابا یا علی‌اکسپرس؛ کدام بهتر است؟» یک نمونه رپرتاژ آگهی موفق منتشر شده سایت ایسنا است. در این مطلب مزیت‌ها، ویژگی‌ها و تفاوت‌های دو پلتفرم علی بابا و علی اکسپرس با یکدیگر با لحن خبری و ساختار ایسنا مورد بررسی قرار گرفته‌اند. مهمترین نکته ای که باید به آن توجه شود این است که ایسنا یک سایت خبری است و مخاطبان این سایت به هیچ عنوان توقع رو‌به‌رو شدن با یک آگهی تبلیغاتی را ندارند. در نتیجه رپرتاژ آگهی می‌تواند مخاطبان را تشویق کند وارد سایت علی بابا شوند و با خدمات و محصولات این سایت آشنا شوند. علی بابا توانسته است هدف خود که عرضه محصولات تولیدکنندگان ایرانی است را به ساده‌ترین شکل ممکن بیان کند. 

نمونه رپرتاژ آگهی موفق منتشر شده سایت چیدانه

نمونه رپرتاژ آگهی موفق منتشر شده سایت چیدانه

سایت چیدانه از معدود سایت‌های مرجعی است که در زمینه معرفی شرکت‌های طراحی دکوراسیون داخلی، شرکت‌های معماری و فروشگاه‌های لوازم منزل فعالیت دارد. یکی از موفق‌ترین نمونه رپرتاژهای آگهی موفق منتشر شده در سایت چیدانه می‌‌توان به مطلبی با عنوان « فرش دستباف قرمز را با مبل چه رنگی ست کنیم؟» اشاره کرد. ما در این مطلب با توضیحاتی در خصوص طراحی دکوراسیون داخلی، ست کردن وسایل منزل، رنگ‌های سرد و گرم و بسیاری موارد کاربردی دیگر آشنا می‌شویم که به ما کمک می‌کنند چیدمان منزل خود را هوشمندانه‌تر انجام دهیم. همان‌طور که شاهد هستید، در این مطلب به هیچ عنوان به صورت مستقیم به شرکت تعاونی فرش دستباف ذوالانواری نشده است و کاربر در انتهای مطلب با پیوندی مواجه می‌شود که به معرفی محصولات دیگر این شرکت می پردازد. رپرتاژ آگهی این امکان را برای شرکت تبلیغ کننده فراهم می‌سازد تا اهداف خود را با جزئیات دقیق در معرض دید مصرف کنندگان قرار دهد و از این طریق بتواند اعتماد آن‌ها را به خدمات و محصولات خود جذب کند. 

نمونه رپرتاژ آگهی موفق منتشر شده سایت نمناک

نمونه رپرتاژ آگهی موفق منتشر شده سایت نمناک

سایت نمناک یکی از پربازدیدترین سایت‌های ایرانی در سال‌های اخیر شناخته می‌شود. این سایت که با هدف سرگرم کردن هم‌وطنان عزیزمان کار خود را آغاز کرده بود، هم اکنون به انتشار مطالب علمی، آموزشی، فرهنگی، ورزشی، فناوری و موضوعات شگفت انگیز دیگری می پردازد. از نمونه‌های موفق‌ رپرتاژ آگهی که در سایت نمناک منتشر شده است می‌توان به موضوعی با عنوان « سالن های زیبایی مو چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟» اشاره کرد. این مطلب که به بررسی ویژگی‌های سالن‌های زیبایی و خدمات آن‌ها می‌پردازد، کاملاً هوشمندانه و بدون جلب توجه مخاطب در حال معرفی فروشگاه اینترنتی میس و مستر است. همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، رپرتاژ آگهی می‌تواند در بردارنده مطالب آموزنده باشد. مطلب منتشر شده در سایت نمناک با ارائه اطلاعاتی در زمینه تفاوت جنس موی بانوان، نحوه رنگ‌ کردن، مدت زمان رنگ مو و موارد دیگر توانسته است علاوه بر پاسخ به سوال کاربران برای شرکت مورد نظر خود نیز تبلیغ کند. در صورتی که رپرتاژ آگهی مورد نظر زیر شاخه موضوعاتی باشد که سایت میزبان به صورت روزانه به انتشار آن‌ها می‌پردازد، پذیرش آگهی توسط مخاطبان افزایش چشمگیری پیدا می‌کند. 

نمونه رپرتاژ آگهی موفق منتشر شده باشگاه خبرنگاران جوان

نمونه رپرتاژ آگهی موفق منتشر شده باشگاه خبرنگاران جوان

باشگاه خبرنگاران جوان یکی از سایت‌های مطرح خبری ایران است که علاوه بر پوشش خبر به انتشار مطالب آموزشی، سرگرم کننده و سبک زندگی نیز می‌پردازد. از نمونه رپرتاژ آگهی موفق منتشر شده باشگاه خبرنگاران جوان می‌توان به مطلبی با عنوان «پیش بینی قیمت مسکن در سال ۹۹» اشاره کرد که به آهن که یکی از مهم ترین پارامترهای تأثیر گذار بر قیمت مسکن است می‌پردازد. در این مطلب قیمت روزانه آهن از طریق نمودارها مورد بررسی قرار گرفته است و در آخر آهن آنلاین که یکی از فروشگاه‌های اینترنتی عرضه کننده انواع محصولات صنایع فلزی را معرفی می‌کند. با وجود اینکه آهن آنلاین زیر مجموعه موضوعات سایت باشگاه خبرنگاران جوان قرار نمی‌گیرد، نویسنده متن توانسته است کاملاً زیرکانه با بررسی قیمت مسکن به موضوع آهن برسد و شرکت مورد نظر را معرفی کند. 

نمونه رپرتاژ آگهی موفق منتشر شده در نی نی سایت

نمونه رپرتاژ آگهی موفق منتشر شده در نی نی سایت

هنگامی که صحبت از سایت‌های معتبر با موضوعات مرتبط با مادر و کودک به میان بیاید، بی‌شک نی نی سایت جزء اولین سایت‌هایی است که به آن اشاره می‌شود. این سایت که کار خود را با هدف انتشار مطالب پزشکی آغاز کرده است در حال حاضر به فضای گفتگوی مادران و دریافت اطلاعات کاربردی در زمینه بارداری، زایمان و موضوعات دست اول دنیا شده است. مطلبی با عنوان «سفارش و آموزش فینگر فود و سوشی» را می‌توان به عنوان نمونه رپرتاژ آگهی موفق منتشر شده در نی نی سایت معرفی کرد. در این مطلب علاوه بر ارائه اطلاعات کاربردی در خصوص فینگر فود و سوشی، ویژگی‌های هر دو غذای پرطرفدار را مورد بررسی قرار داده و در نهایت به تبلیغ سایت خواهران دلنشین پرداخته است. این محتوا می‌تواند از طریق اطلاعاتی که به کاربر می‌دهد وی را تشویق به سفارش انواع فینگر فود و سوشی از سایتی بکند که حتی ممکن است اسم آن را تا به حال نشنیده باشند. هرگز قدرت رپرتاژ آگهی را در تأثیر گذاری بر تصمیم کاربران دست کم نگیرید.

نمونه رپرتاژ آگهی موفق منتشر شده سایت زومیت

نمونه رپرتاژ آگهی موفق منتشر شده سایت زومیت

زومیت یکی از پربازدیدترین سایت‌های فناوری در ایران است که کار خود را در سال ۸۹ با هدف بررسی محصولات مرتبط با صنعت تکنولوژی، بررسی آخرین فناوری‌های روز دنیا و پوشش خبری نمایشگاه‌های خارجی و ایرانی آغاز کرد. از نمونه‌های موفق رپرتاژ آگهی در ایران می‌توان به مطلبی با عنوان «مسیر مطالعه بازاریابی و فروش؛ چه کتاب‌هایی را بخوانیم؟» اشاره کرد. این مطلب پس از معرفی و بررسی تعدادی از کتاب‌های پرطرف‌دار بازاریابی و فروش، به ارائه لینک خرید هر یک از کتاب‌ها در سایت دیجی کالا پرداخته است. از مزیت‌های رپرتاژ آگهی می‌توان به این نکته اشاره کرد که کاربر پس از دریافت اطلاعات مورد نیاز خود می‌تواند با یک کلیک ساده وارد سایت تبلیغ کننده شود و برای خرید خدمات و محصولات آن اقدام نماید. 

نمونه کمپین رپرتاژ آگهی موفق منتشر شده سایت لندو (ایران رنتر)

سایت لندو به طور رسمی فعالیت خود را با هدف اجاره لوازم و تجهیزات نمایشگاه از سال ۱۳۹۴ آغاز کرد. در حال حاضر سایت لندو برای کاربران خود امکان دریافت وام از شرکت‌های مختلف را فراهم ساخته است. گستردگی زمینه فعالیت سایت لندو باعث شده است که کسب و کارهای مختلف بتوانند برای انتشار رپرتاژ‌های آگهی موفق خود به این سایت پربازدید مراجعه کنند. رپرتاژ‌های آگهی ابزارهای خوبی برای دسترسی به مخاطبان هدف هستند. تحقیقات نشان می‌دهند که این سبک از تبلیغات بازده بسیار بیشتری از تبلیغات پاپ آپ و تبلیغات چاپی دارند. 

sample-ad-reporting-9-examples-successful-ad-reporting-iran10.jpg

هرکدام از این نمونه رپرتاژهای موفق چه نکاتی را به ما می آموزند؟

در دنیای دیجیتال مارکتینگ سفارش رپورتاژ آگهی به عنوان یکی از مؤثرترین روش‌های تبلیغات شناخته می‌شود. این سبک از تبلیغات که از دهه ۶۰ میلادی در ایالات متحده رواج پیدا کرد، از طریق تلفیق تبلیغات و مقالات خبری به وجود آمده است. رپرتاژ‌های آگهی اغلب به عنوان یک مقاله‌ در روزنامه و یا وب‌سایت منتشر می‌شوند که به دلیل شباهت بسیار زیاد با دیگر مطالب، تأثیر بسیار زیادی بر مخاطبان خود می‌گذارند. رپرتاژ آگهی فقط یک تبلیغ نیست! رپرتاژ آگهی داستانی است که با دقت بسیار بالا و با هدف تشویق خواننده به خرید محصولات و خدمات کسب و کارهای مختلف نوشته می‌شود. هرکدام از نمونه رپرتاژهای موفق که در این مطلب مورد بررسی قرار گرفتند دارای وجه اشتراک‌های هستند که در ادامه به آن‌ها پرداخته می‌شود: 

  • ارائه جزئیات بیشتر: رپرتاژهای آگهی این امکان را برای کسب و کارها فراهم می‌سازند که با خیال آسوده جزئیات محصولات و خدمات خود را برای مخاطبان هدف شرح دهند. هر چه مخاطبان هدف اطلاعات بیشتری از محصولات شما داشته باشند، امکان سرمایه گذاری آن ها برای دستیابی به خدمات و محصولات شما بیشتر می‌شود. 
  • پاسخگویی: رپرتاژهای آگهی که در این مطلب بررسی شدند هر کدام به طور اختصاصی برای پاسخ به سؤالات خاصی ایجاد شده‌اند. هر چه پاسخ رپرتاژ آگهی از دقت بالاتری برخوردار باشد امکان مراجعه کاربر به سایت تبلیغ کننده بیشتر می‌شود. 
  • وفاداری به رسانه و قالب رسانه: تمامی نمونه های بررسی شده در این مطلب به رسانه و قالب آن وفادار بودند. نویسندگان رپرتاژهای آگهی به خوبی می‌دانستند که شکستن قالب اصلی رسانه اعتماد خوانندگان را از بین می‌برد و این موضوع باعث می‌شود تعداد بازدید کنندگان سایت میزبان کاهش چشمگیری داشته باشد. 
  • انتقال پیام تجاری: رپرتاژهای آگهی که در این مطلب بررسی شدند همگی دارای پیام تجاری هستند. کسب و کارهای مختلف می‌توانند با پاسخ گویی به سؤالات خوانندگان و با ایجاد اعتماد، اهداف خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارند. 

 

 

 

نوشتن دیدگاه