معرفی آژانس های تولید محتوا در ایران

در جهان امروز، شرکت ها نمی‌توانند صرفا با تکیه بر کیفیت محصولات و خدماتشان در اوج باقی بمانند. در حال حاضر، تولید محتوا کلیدی‌ترین عنصر ارتباط با مخاطب و حفظ مشتریان است. استراتژی محتوای شما نباید محدود به پست‌های شبکه اجتماعی باشد؛ چرا که دنیای محتوا بسیار گسترده‌تر است. برای موفقیت باید محتوایی ارزشمند تولید کنید که شما را از رقبایتان متمایز کند. نمی‌دانید چگونه یک استراتژی محتوای خوب طراحی کنید؟ راه‌حل مشکل شما استفاده از آژانس‌های تولید محتوا است.

شاید بپرسید آژانس تولید محتوا چیست؟ به صورت کلی، آژانس تولید محتوا به مجموعه‌ای گفته می‌شود که در طراحی و تولید انواع مختلف محتوا تخصص دارد. آژانس‌های تولید محتوا با اساس و اصول تولید و بازاریابی محتوا آشنایی دارند. شما می‌توانید تولید و انتشار محتوای متنی، تصویری، صوتی، ویدئویی و ... خود را به این آژانس‌ها بسپارید. خواه ناخواه، محتوا مهره‌ای کلیدی در جذب مخاطب و رشد کسب و کار شما محسوب می‌شود. هیچ‌کس منکر دشواری تولید محتوای با کیفیت نیست؛ اما یک آژانس تولید محتوا می‌تواند بار این مسئولیت را از شانه‌های شما بردارد.

 

چرا باید از آژانس تولید محتوا استفاده کنیم؟

چرا باید از آژانس تولید محتوا استفاده کنیم؟

همان‌گونه که پیش از این نیز اشاره کردیم، آژانس‌های تولید محتوا در زمینه تولید محتوا و توسعه استراتژی‌های مربوط به آن به کسب و کارها کمک می‌کنند. بسیاری از شرکت‌ها به جای استخدام یک یا دو نویسنده محتوا، با یک آژانس تولید محتوا قرارداد می‌بندند. محتوایی که می‌خواهید در وب‌سایت یا صفحات اجتماعی خود قرار دهید، باید واضح، مختصر و گیرا باشد. به عبارتی، تولید محتوا صرفاً کنار هم چیدن کلمات و عبارات با ساختارهای مختلف نیست.

نویسندگانی که با آژانس‌های تولید محتوا کار می‌کنند، از تجربه کافی برای خلق محتوایی با کیفیت برخوردارند. شاید بتوانید خودتان محتوا تولید کنید؛ اما به نظرتان بهتر نیست این کار را به متخصص آن بسپارید؟ با توجه به اهمیت محتوا و نقش برجسته آن در دنیای رقابتی امروز، می‌توان گفت که آژانس‌های تولید محتوا همکارهایی استراتژیک به شمار می‌آیند. استفاده از خدمات آژانس‌های تولید محتوا می‌تواند همان‌ چیزی باشد که برای موفقیت نیاز دارید.

شاید شنیده باشید که محتوا پادشاه است؛ اما در حقیقت محتوا بیشتر از اینکه شبیه به یک پادشاه باشد شبیه یک قلمرو پادشاهی است. گستردگی و پیچیدگی دنیای تولید محتوا نیاز شرکت‌ها به استفاده از یک آژانس تولید محتوا را تشدید می‌کنید. آژانسی که برای همکاری انتخاب می‌کنید، ممکن است خدمات و سرویس‌های متعددی را ارائه کند. با این وجود، هدف همه این آژانس‌ها یکی است. آن‌ها برای وب‌سایت‌ها، بلاگ‌ها، کتاب‌ها، معرفی محصولات، شبکه‌های اجتماعی و ... محتوا تولید می‌کنند؛ اما نه هر محتوایی. کیفیت بالای محتوای تولید شده توسط آژانس‌های با تجربه سبب می‌شود حضور مجازی شما پررنگ‌تر، مؤثرتر و پرمخاطب‌تر باشد.

آژانس تولید محتوا چه خدماتی ارائه می کند؟

آژانس تولید محتوا چه خدماتی ارائه می کند؟

علی‌رغم تعریفات و توضیحات بالا، ممکن است هنوز هم حیطه فعالیت یا نحوه کار آژانس‌های تولید محتوا برایتان روشن نباشد. به صورت خلاصه، یک آژانس تولید محتوا هرآنچه مربوط به محتوا باشد را انجام می‌دهد. شما می‌توانید برای تولید، ارتقا یا تعیین استراتژی انواع محتوا به سراغ این آژانس‌ها بروید. به شکل کلی، اساسی‌ترین خدمات این آژانس‌ها به حوزه‌های زیر مربوط می‌شوند:

  • اینفوگرافیک
  • پادکست
  • صفحه فرود سایت
  • ویدئو
  • محتوای متنی بلاگ‌ها
  • محتوای شبکه‌های اجتماعی
  • کمپین‌های ایمیلی

شما با هر نیاز و خواسته‌ای می‌توانید به آژانس‌هایی مانند یک محتوا مراجعه کنید و کار تولید محتوا را به کاردان آن بسپارید. حتی اگر دقیقاً نمی‌دانید به دنبال چه چیزی هستید، کارشناسان آژانس‌ها می‌توانند شما را در مسیر درست هدایت کنند.

آژانس تولید محتوای تخصصی چگونه عمل می کند؟

آژانس تولید محتوای تخصصی چگونه عمل می کند؟

با توجه به اینکه هدف اصلی فعالیت همه آژانس‌های تولید محتوا یکی است، کار آن‌ها نیز بر اساس اصول ثابتی پیش می‌رود. بسیاری از آژانس‌های تولید محتوای تخصصی کار خود را با بررسی و تعیین اهداف کمپانی شما آغاز می‌کنند. اهداف شما از تولید محتوا می‌تواند هر چیزی باشد، از افزایش تعداد بازدیدکنندگان گرفته تا افزایش تأثیر کمپین‌های بازاریابی. آژانس‌های تولید محتوا با در نظر گرفتن چشم‌انداز شما، از همگام بودن محتوا با اهداف کلی شرکت اطمینان حاصل می‌کنند.

یکی دیگر از اقدامات مهم آژانس‌های تولید محتوا، انجام یک تحقیق و بررسی جامع درباره مخاطبان هدف شما است. این بررسی‌ها به آن‌ها کمک می‌کند یک پرسونای مشتری بسازند. این پرسونا دید بهتری از سوالات و نیازهای مخاطب به شما می‌دهد. جست و جوی کلمات کلیدی نیز میزان استفاده از کلمات کلیدی هدف شما را مشخص کرده و نشان می‌دهد که آیا این موضوعات ارزش تولید محتوا دارند یا خیر.

پس از انجام بررسی‌های لازم و تعیین موضوعات مناسب، آژانس تولید محتوا فرمت مناسب و کانال‌های تأثیرگذار برای انتشار محتوا را تعیین می‌کند. سپس، متخصصان آن‌ها به تولید محتوای تعیین شده می‌پردازند. در آخر نیز آژانس‌ها محتوای تولید شده را پروموت می‌کنند. اگر کسی نتواند محتوای شما را ببیند پس فایده آن چیست؟ آژانس‌های تولید محتوا برنامه‌ای برای پروموت بیشتر محتوای شما دارند تا به حداکثر مخاطب ممکن دست پیدا کنید. 

معرفی آژانس های تولید محتوا در ایران

معرفی آژانس های تولید محتوا در ایران

آژانس‌های تولید محتوای بسیاری در ایران به فعالیت مشغول اند که نویسندگان آن کار تولید محتوا در منزل را به صورت دورکاری انجام می‌دهند. زمانی‌که می‌خواهید از میان آژانس‌های مختلف یکی را انتخاب کنید، به وب‌سایت آن‌ها سر بزنید. آژانسی را انتخاب کنید که سوابق و منابع خود را به روشنی ذکر کرده باشد. سر زدن به شبکه‌های اجتماعی آژانس‌ها نیز راه مناسبی برای بررسی کیفیت محتوای آن‌ها است. علاوه بر این، بهترین کار این است که از آژانس‌هایی استفاده کنید که خدمات متنوعی ارائه می‌کنند. برای مثال، ممکن است هم به محتوای متنی و هم به پست اینستاگرام نیاز داشته باشید. در چنین شرایطی انتخاب آژانسی که صرفاً در زمینه تولید محتوای متنی فعالیت می‌کند تصمیم درستی نیست. با در نظر گرفتن این موارد بیایید با چند آژانس تولید محتوای ایرانی آشنا شویم:

  • یک محتوا یکی از بهترین آژانس‌های تولید محتوای ایران است که همه خدمات تولید محتوا با بهترین کیفیت را به شما ارائه می‌کند. برخی از این خدمات عبارت اند از آموزش محتوا، به روز بودن و تحلیل رویدادها، مشاوره رایگان، طراحی استراتژی محتوا، تولید محتوای متنی، صوتی، تصویری و ویدئویی، برندسازی، آنالیز داده‌ها و پشتیبانی همه جانبه.
  • آژانس دیجیتال مارکتینگ هدف یکی دیگر از آژانس‌های تولید محتوای ایرانی است که در زمینه تولید محتوای وبلاگ، فروشگاه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و ... فعالیت می‌کند.
  • الومحتوا نیز می‌تواند در زمینه تولید محتوای متنی، پست اینستاگرام، تولید پادکست، خدمات سئو و ... به شما و کسب و کارتان کمک کند.

 

نوشتن دیدگاه