بازنشر محتوا (Repost) چیست و چه اهمیتی دارد؟

هر وب‌سایتی، آرشیوی از محتواهای تولید شده و منتشر شده‌ی خود دارد که ممکن است برای کاربران جدیدش هم مفید و موثر باشد. یا حتی ممکن است که افرادی که قبلا آن را خوانده اند هم فراموش‌شان کرده باشند. علاوه بر این تقریبا تمامی مطالب نیاز به بروز رسانی یا اصطلاحا بازنشر دارند.
شما می توانید با بازنشر محتواهای قبلی خود، از مزایا بسیار زیاد آن استفاده کنید و رتبه‌ی خود را در گوگل افزایش دهید.

منظور از بازنشر (Repost) چیست؟

هنگامی که محتواهای موجود خود را به روز کنید، تاریخ انتشار آن را تغییر دهید و دوباره آن‌ها را منتشر کنید، به آن بازنشر گفته می شود. قطعا هر فردی برای بازنشر محتواهای خود دلایلی دارد، اما باید بدانید انتشار دوباره یک محتوا دقیقا با همان مطالب کافی نیست. شما باید موارد دیگری را هم برای این کار باید رعایت کرد.
برای آنکه پست های‌تان بازدید کننده بیشتری داشته باشد، باید اقدام مختلفی را انجام دهید؛ فقط انتشار محتوا در سایت و وبلاگ کافی نیست. پشش از تولید محتوا شما باید با انجام راه های مختلف، باعث شوید تا تعداد افراد بیشتری آن را ببینند. یکی از این راه ها باز نشر و یادآوری محتوا برای مخاطبان است که روشی ثابت شده و کاملا موثر است.
خب ما باید یاد بگیریم که چطور پست‌های منتشرشده در وبلاگ‌مان را باز نشر کنیم. اما سوال مهم‌تر این است که «کجا؟»

منظور از بازنشر (Repost) چیست؟

چرا باید محتوا را بازنشر دهیم؟

اگر هنوز هم نسبت به ضرورت بازنشر محتوا تردید دارید، اجازه بدهید قبل از هر چیز اهمیت بازنشر محتوا را برای‌تان توضیح دهیم تا میزان اهمیت آن را درک کنید و دیگر تردیدی نداشته باشید.

  1. بازنشر محتوا محتوا را به روز با سلیقه مخاطب و پربارتر می کند.
    حتی اگر محتوای قدیمی شما ترافیک خوبی نیز داشته باشد، این امکان وجود دارد که به خاطر تاریخ قدیمی آن بسیاری از مخاطبان به آن اعتماد نکنند و صفحه شما را ترک کنند. ضمن اینکه با توجه به سرعت زیاد پیشرفت در هر چیزی، قطعا پس از مدتی مطلب شما نیاز به آپدیت خواهد داشت. با انتشار مجدد، محتوای‌تان جان تازه‌ای نیز می‌گیرد. علاوه بر این‌ها احتمال اینکه ما برخی نکات مهم را در حین نوشتن محتوای قبلی فراموش کرده باشیم و بخواهیم موارد فراموش شده یا موضوعاتی جدیدی که در این مدت پیش آمده است را به آن اضافه کنیم نیز وجود دارد. یادآوری این مطالببرای مخاطبان جدید نیز جالب است.
  2. بازنشر محتوا باعث حفظ و بهبود رتبه در موتورهای جست‌وجو می شود.
    بعضی اوقات محتوایی که منتشر می‌کنیم از همان ابتدای کار هم رتبه‌ی بالایی به دست می‌آورد و هم ترافیک خوبی را برای سایت ما ایجاد می‌کند. اما می‌دانیم که این اتفاق همیشگی نیست و هر محتوایی دوره‌ی طلایی خود را دارد. بعد از این دوران رونق آن محتوا تمام می شود.
    قبل از اینکه این محتوا به مشکل بخورد و در آرشیو ما خاک بخورد، با انتشار مجدد محتوا آپدیت جدیدی از آن را ایجاد می‌کنیم. یعنی تا جایی که امکان داشته باشد متن را نسبت به مسائل روز، به روز می‌کنیم تا هم از نظر سئو مشکلی به وجود نیاید و هم سیگنال‌های مثبتی به گوگل ارسال شود که نشان دهد مطالب ما به روز است.
  3. بازنشر محتوا کمک بزرگی به تقویم تولید محتوا شما می‌کند.
    گاهی اوقات آنقدر سر تیم محتوا شلوغ است که فرصت تولید محتوای جدید را ندارد. یا اینکه اخبار جدیدی در رابطه با موضوع کاری شما وجود ندارد که از آن ایده بگیرید؛ در این مواقع، انتشار مجدد محتوا به کمک شما می آید. این کار هم هم وقت کم‌تری می‌گیرد و هم فکر زیادی صرف آن نمی‌شود.
    به روز رسانی و انتشار مجدد محتوا و مطالب قبلی شما، قطعا بسیار سریع‌تر از پیدا کردن موضوع جدید و نوشتن آن زمان می برد.
    حتی گاهی اوقات یک مقاله از نظر محتوایی بسیار کاربردی و مفید است، اما زمان بد انتشار یا تیتر نامناسب باعث شده بازخورد آنچنانی نداشته باشد. بازنشر محتوا و ایجاد تغییرات جزئی در آن باعث دیده شدن آن مطلب می شود.

 چرا باید محتوا را بازنشر دهیم؟

چه پست هایی قابلیت انتشار مجدد را دارند؟

یکی از مهم ترین کارها پس از انتشار مطلب در بستر اینترنت، بررسی و آنالیز آن بر روی مخاطبان است. شما با بررسی دائم محتوای خود پس از مدتی مسیر محتوایی خود را پیدا خواهید کرد. تقریبا هدف تمام کسب و کارهای آنلاین این است که مخاطبان و بازدیدکنندگان خود را به مشتری تبدیل کنند. پس باید بفهمید که کدام محتوا روی این افراد بیشترین تاثیر را داشته است. علاوه بر این از بین محتواهای موفق باید بفهمید که هر کدام باعث چه واکنشی از سوی مخاطب شده‌اند. اینکه شما بفهمید، کدام پست‌ها مهم هستند؟ کدام پست‌ها بیشترین میزان لینک را دریافت کرده‌اند؟ کدام پست‌ها افراد را ترغیب کرده‌اند که از محصولات و یا خدمات شما استفاده کنند؟ در اولویت بندی شما نقش بسیار زیادی دارند و نتیجه‌ی بهتری از آن خواهید گرفت.

 چه پست هایی قابلیت انتشار مجدد را دارند؟

سخن پایانی

اگر محتوای با کیفیتی دارید که فکر می کنید بسیار با ارزش است و ترافیک بسیاری برای سایت شما ایجاد می‌کند، پس آن را با یک بار نوشتن و انتشار دادن رها نکنید و به امید بهترین‌ها هم باشید؛ این تازه شروع کار است نه پایان کار! در بازه‌های زمانی منظمی به آن محتوا بازگردید و برای بهتر کردن محتوا و استفاده‌ی بیشتر مخاطب شما از آن، تنها با به روز رسانی، آن هم هر چند وقت یک بار، آن را بالا نگاه دارید.

در آخر به یاد داشته باشید که در بازنشر محتوا، بازنشر محتوای تعاملی را فراموش نکنید. محتواهای تعاملی بسیار تأثیرگذار هستند و ارزش این را دارند بعد از گذشت مدتی از زمان انتشار، آن‌ها را بازنشر دهید.

اگر محتوای جدیدی ندارید، سایت یا شبکه‌های اجتماعی خود را رها نکنید. بازنشر محتوای شما نه تنها تاثیر مخربی در رتبه شما ندارد، بلکه می‌تواند به بالا رفتن ترافیک سایت شما و معرفی برندتان موثر واقع شود و افراد زیادی را به مشتری وفادار شما تبدیل کند.

منابع:
https://www.convinceandconvert.com/content-marketing/repost-blog-content-safely/
https://impulsecreative.com/blog/best-practices-for-reposting-blogs-aka-content-syndication

 

 

نوشتن دیدگاه