تاثیر تعداد کلمات محتوا بر سئو سایت

محتوا پایه و اساس استراتژی‌های سئو است که در یک وب‌سایت‌ انتشار پیدا می‌کند. محتوای وب‌سایت در حقیقت همانند سوخت خودرو موجب حرکت و پیشرفت وب‌سایت و در نهایت یک کسب و کار می‌شود. بنابراین لازم است برای حداکثر استفاده از این سوخت با اهمیت از میزان محتوای مورد نیاز تأثیر گذار بر سئو سایت اطلاع کافی داشته باشیم. متخصصان سئو به وب‌سایت‌ها توصیه می‌کنند برای همگام سازی سئو سایت با الگوریتم‌های پیوسته در حال تغییر گوگل استراتژی‌های کاربردی مرتبط با کپی رایتینگ را بکار گیرند. در سال‌های گذشته تعداد کلمات تأثیر گذار در سئو سایت ۲۵۰ کلمه بوده و این تعداد کلمه محتوای بسیار طولانی را ایجاد می‌کرده است. به طور کلی تعداد کلمات محتوا مستقیماً بر روی سئو سایت تأثیر نمی‌گذارد، اما تعداد کلمات بکار برده شده در هر بخش از سایت موجب دریافت بک‌لینک، بکارگیری تکنیک‌های سئو و موارد دیگر می‌شود که در ادامه به آن‌ها پرداخته می‌شود. به عنوان مثال، فوربز معتقد است میانگین ۶۰۰ تا ۷۰۰ کلمه در هر صفحه برای سئو سایت مناسب است. به عقیده این شرکت رسانه‌ای صفحاتی از وب‌سایت‌ها که کمتر از ۳۰۰ کلمه را در بر می‌گیرند براساس استاندارهای گوگل ضعیف هستند و در جستجوی گوگل رتبه بالایی را بدست نمی‌آورند. در نظر داشته باشید سایت‌هایی که دارای محتوای طولانی‌تر و در عین حال غیرمرتبط هستند نیز در گروه سایت‌های غیرکاربردی و ضعیف قرار می‌گیرند. در نتیجه افزودن کلمات بیشتر به یک محتوای غیر مرتبط می‌تواند موجب آسیب وب‌سایت شما شود. بسیاری از متخصصان سئو بر این باورند که نوع و کیفیت محتوای ایجاد شده در هر صفحه از وب‌سایت باید به طور مستقیم با تعداد کلمات بکار برده شده در آن صفحه ارتباط داشته باشد. گوگل در الگوریتم‌های خود تأکید می‌کند که تعداد کلمات موجود در صفحه مشاهده نمی‌شود، بلکه محتوای مرتبط، باکیفیت و دست اول مواردی هستند که تأثیر قابل توجهی بر سئو سایت می‌گذارند.

تاثیر تعداد کلمات محتوا بر سئو سایت

آیا تعداد کلمات مقالات بر سئو سایت ما تأثیر دارد؟

همانطور که پیش از این اشاره شد، تعداد کلمات مقالات بر سئو سایت ما تأثیر نمی‌گذارد و نوع محتوای منتشر شده به عنوان عاملی شناخته می‌شود که مستقیماً بر سئو تأثیر می‌گذارد. به اعتقاد کن فورتنی، یکی از برترین متخصصان سئو، سئو سایت به محتوای شما بستگی دارد. به طور کلی، هدف تعداد کلمات وب‌سایت‌هایی که از استاندارد قابل قبولی برخوردار هستند چیزی حدود ۲۰۰۰ کلمه است. میانگین تعداد کلمات صفحات فرود این وب‌سایت‌ها نیز ۳۰۰ تا ۶۰۰ کلمه است.
بررسی‌های بدست آمده نشان می‌دهند که تعداد کلمات هر محتوا باید براساس هدف ایجاد محتوا مشخص شود. اگر محتوا به منظور انتشار در یک وب‌سایت سبک زندگی منتشر می‌شود که قرار است در شبکه‌های اجتماعی نیز اشتراک گذاری شود، بی‌شک باید از کلمات کمتری در آن مطلب استفاده گردد. اگر محتوای مورد نظر حول موضوع پرمخاطبی همچون موتور جستجو گوگل و دستیابی به جایگاه برتر نتیجه جستجو تولید شده است، این مطلب برای بیشتر دیده شدن و دریافت بک‌لینک بیشتر باید از تعداد کلمات بسیار بالایی برخوردار گردد. چنین پست‌هایی بیش از ۲۰۰۰ کلمه دارند و به پرسش‌های پرتکراری پاسخ می‌‌دهند. برای ایجاد محتوای تأثیر گذار بر سئو سایت کافی است به موضوع اصلی و کلمات کلیدی توجه شود. استفاده از عناوین اصلی و فرعی مناسب، عکس‌ها و ویدیوهای مرتبط، جداول و اینفوگرافیک‌های تأثیر گذار به شما کمک می‌کنند یک مطلب ۵۰۰ تا ۸۰۰ کلمه‌ای را به مطلبی مفید و دست اول تبدیل کنید.

تاثیر تعداد کلمات محتوا بر سئو سایت

بررسی تعداد کلمات محتوا در رتبه‌بندی سئو سایت

هر چه تعداد کلمات بیشتری در یک محتوای هدفمند و با کیفیت بکار ببرید، امکان بکارگیری استراتژی‌های بیشتری برای شما فراهم می‌شود. در صورتی که محتوای وب‌سایت شما براساس کلمات و عبارات کلیدی تولید شود، دیگر نیازی به شمارش تعداد کلمات وجود نخواهد داشت. به طور کلی محتوای طولانی‌تر از کلمات کلیدی بیشتری برخوردار است. با افزایش تعداد کلمات محتوا، به راحتی می‌توانید موضوع اصلی را از زاویه‌های مختلفی پوشش دهید و از کلمات کلیدی بیشتری سود ببرید. علاوه بر این، کلمات کلیدی دنباله دار در یک محتوا باعث می‌شود محتوای شما بیش از مطالب مشابه دیگر اشتراک گذاری شود، در نتیجه به نرخ تبدیل بالاتری دست پیدا خواهید کرد. به عنوان مثال، مایکروسافت ورد برای مک و تمپلیت رزومه مایکروسافت ورد می‌توانند نمونه‌ کلمات کلیدی دنباله دار از مایکروسافت ورد به شمار روند.
بررسی کلمات کلیدی رقبا، استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، بهینه سازی محتوا، بکارگیری استراتژی‌های سئو مرتبط با محتوا، تعداد کلمات مورد استفاده در هر صفحه وب‌سایت رقیب و موارد دیگر می‌توانند به شما در تشخیص میانگین تعداد کلمات محتوا در رتبه‌بندی سئو سایت کمک کنند. یکی از مهمترین عواملی که به هنگام بررسی تعداد محتوا در رتبه‌بندی سئو سایت باید مدنظر قرار دهید، هدف مخاطب از جستجوی شما است. برای دستیابی به این پاسخ لازم است به این نکته توجه کنید که چه مواردی محتوای وب‌سایت شما را برای کاربر مرتبط و مفید می‌کند، چه محتوایی پاسخ پرسش‌های را کاربر را به سادگی بیان می‌کند و در نهایت کاربر از چه کلید واژگانی برای جستجوی پاسخ نیاز خود در نوار موتور جستجوی گوگل استفاده می‌کند. پس از پاسخ به سوالات می‌توانید صفحات وب‌سایت رقبایتان را بررسی کرده و تعداد کلمات مورد استفاده در صفحه را مشخص کنید. در این حالت دو استراتژی کاملاً متفاوت پیش روی شما قرار می‌گیرد: الف) استفاده از تعداد کلمات بیشتر در یک محتوا و تولید محتوای طولانی‌تر از سایر رقبا، ب) تولید محتوای کوتاه‌تر و استفاده حداکثری از کلمات کلیدی. بی‌شک روش دوم با ارائه پاسخ دقیق و در عین حال پرسرعت می‌تواند کاربران فراوانی را به سمت وب‌سایت شما هدایت کند. در نتیجه تولید محتوای کوتاه که در آن از کلمات کمتری استفاده شده باشد می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر سئو سایت شما بگذارد.

تاثیر تعداد کلمات محتوا بر سئو سایت

برای بهبود سئو محتوای چند کلمه ای بنویسیم؛ راهکارهایی برای تشخیص تعداد کلمات مورد نیاز

تعداد کلماتی که برای بهبود سئو بکار می‌برید به موارد زیر بستگی دارد:

  • نوع کسب و کار: کسب و کارهایی که لازم است اطلاعات ویژه‌ای را در خصوص خدمات و یا محصولات، اهداف و غیره را به کاربران خود انتقال دهند، باید از تعداد کلمات بیشتری برای بهبود سئو سایت خود بهره‌مند شوند. محتوای طولانی به شما کمک می‌کند پیام خود را با ارائه توضیحات کاربردی انتقال دهید. به عنوان مثال، دندانپزشکان باید جنبه‌های مختلف خدمات یا روش‌هایی که برای بهبودی بیمار بکار می‌گیرند را توضیح دهند.
  • تعداد محتوای انتشار یافته در وب‌سایت: تعداد بیشتر محتوا بر تعداد بیشتر کلمات ترجیح داده می‌شود. هر چه به سوالات بیشتری از کاربران اینترنت را پاسخ دهید، احتمال اینکه در صدر نتایج گوگل قرار بگیرید بیشتر می‌شود. برای انجام این کار کافی است عناوین را به شکل سوالات کاربران طراحی کنید. به عنوان مثال به جای استفاده از بهترین محتوای وب‌سایت برای سئو بهتر است از بهترین محتوای وب‌سایت برای سئو کدام است استفاده کنید.
  • کیفیت محتوا: کیفیت محتوا از کمیت کلمات باارزش‌تر است. محتوای مؤثر بر سئو سایت باید به پاسخ سوالات کاربران بپردازد. در نتیجه پر کردن صفحات سایت بدون در نظر گرفتن سوالات و اهداف کسب و کار غیرمنطقی است و نوعی هدر دادن سرمایه محسوب می‌شود. پوشش کامل موضوع، تمرکز بر پاسخ به سوالات مخاطبان، استفاده از تگ‌های مناسب، قالب بندی محتوا، استفاده از ساختار مناسب، ایجاد خوانایی و وضوح بیشتر عواملی هستند که بر کیفیت محتوا و در پی آن در سئو سایت تأثیر مستقیم می‌گذارند.

برای سفارش تولید محتوا و دریافت مشاوره با کارشناسان یک محتوا تماس حاصل فرمایید.

نوشتن دیدگاه