پلتفرم‌های انتشار رپورتاژ آگهی | راهنمای جامع انتخاب سایت مناسب برای خرید رپورتاژ

رسانه و پلتفرم‌های انتشار رپورتاژ اگهی اگر اهمیتی بیشتر از خود رپورتاژ نداشته باشند، کمتر از آن هم مهم نیستند. این دو، لبه‌های یک قیچی هستند که برای جذب مخاطب به هر دوی آن‌ها نیاز دارید. انتخاب پلتفرم مناسب می‌تواند اعتماد و اعتبار برند شما را نزد مخاطب افزایش دهد. اما اینکه چگونه بهترین رسانه انتشار رپورتاژ را انتخاب کنید، سوالی است که می‌خواهیم در این مقاله به آن پاسخ دهیم.

انتخاب رسانه مناسب برای انتشار رپرتاژ چه اهمیتی دارد؟

در یک تعریف کوتاه، رپورتاژ به معنی مقاله‌‌ای با ساختار خبری است که به طور غیرمستقیم کاربر را به سمت خرید محصول شما سوق می‌دهد. این مقاله در وبسایت دیگری انتشار یافته و از آن به وبسایت شما لینک داده می‌شود.

با این تفاسیر می‌توان گفت رپورتاژ آگهی دائمی یک اصل بازاریابی دیجیتال است. همچنین روی سئوی سایت به شدت تاثیر می‌گذارد. چرا که رپورتاژ می‌تواند ورودی‌های سایت را بیشتر کرده ترافیک سایت را افزایش دهد. رپورتاژ آگهی دارای انواع متفاوتی است که می‌توانند براساس کسب و کار شما شخصی سازی شوند.

رسانه مناسب انتشار رپورتاژ یکی از مهم‌ترین اصول بازاریابی دیجیتال است. این رسانه شماست که تعیین می‌کند کدام کاربران، چطور و چگونه محصول شما را ببینند و ارزیابی کنند. اجازه دهید با یک مثال این مسئله را باز کنیم.

تصور کنید فردی را می‌شناسید که به دغلبازی شهرت دارد. او به شما پیشنهاد می‌کند در یکی از شرکت‌های سرمایه گذاری بورسی سرمایه گذاری کنید. شما چه می‌کنید؟ حال تصور کنید کسی که استاد اقتصاد و سرمایه گذاری موفق است چنین پیشنهادی به شما می‌کند. اینبار چه می‌کنید؟

در دنیای دیجیتال نیز اگر فردی که مردم به وی اعتماد دارند شما را پیشنهاد کند؛ مشتریان بیشتری کسب می‌کنید. در واقع پیشنهاد دهنده می‌تواند اعتماد بیشتری را به سوی شما سوق دهد.

گوگل نیز یک کسب و کار همانند تمام کسب و کارهای اینترنتی دیگر است. بنابراین به دنبال رضایت کاربران خویش است. زمانی که خوش نام‌های گوگل شما را پیشنهاد کنند، اعتبار شما نزد گوگل نیز افزایش می‌یابد. یک رسانه مناسب برای رپورتاژ رسانه‌‌ای است که اعتبار خوبی هم نزد مخاطبان و هم نزد گوگل داشته باشد.

انتخاب رسانه مناسب برای انتشار رپرتاژ چه اهمیتی دارد؟ 

۹ معیار مهم در انتخاب بهترین رسانه برای انتشار رپورتاژ خبری

فعالیت مشترک در یک حوزه

فرض کنید دندان درد دارید اما نمی‌دانید به چه کسی مراجعه کنید. قصاب محله شما پیشنهاد می‌کند نزد دندانپزشکی که در محله شما زندگی می‌کند بروید. چه انتخابی می‌کنید؟ حال تصور کنید پزشکی که از دوستان شماست همان دندانپزشک را پیشنهاد می‌کند. اینبار چقدر اعتماد می‌کنید؟

مسلم است که یک پزشک اطلاعات بیشتری درباره پزشکان دیگر دارد. از این رو ذهن شما پیشنهاد او را نسبت به پیشنهاد قصاب محله معتبرتر می‌داند. حال تصور کنید می‌خواهید یک کله پزی راه اندازی کنید و نیاز به خرید کله گوسفند به صورت عمده دارید. اگر پزشک به شما پیشنهاد دهد بیشتر توجه می‌کنید یا یک قصاب؟

بنابراین یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب بهترین رسانه برای انتشار رپورتاژ خبری یا غیر خبری، مرتبط بودن حوزه هر دو سایت است. این بدان معنی نیست که از رقبای خود بخواهید رپورتاژ شما را منتشر کنند. (البته این کار بسیار مفید است اما رقبا معمولاً تمایلی به آن ندارند.) بلکه به این معنی است که نقطه اشتراکی با سایت منتشر کننده داشته باشید.

۹ معیار مهم در انتخاب بهترین رسانه برای انتشار رپورتاژ خبری 

هدف از انتشار رپورتاژ

پیش از هر کاری بهتر است بدانید هدفتان از آن کار چیست. بسیاری از سئوکاران رپورتاژ را تنها یکی از راه‌های دریافت بک لینک می‌دانند. این در حالی است که برخی دیگر فراتر نگاه می‌کنند. آن‌ها به دنبال دیده شدن و شناخته شدن برند هستند.

زمانی که به دنبال دیده شدن و شناخته شدن برند هستید، باید به خوبی مخاطبان رسانه هدف را بشناسید. برای این منظور بهتر است سوالات زیر را از خود بپرسید:

  1. سن، جنسیت، علاقه و به طور کلی هر ویژگی عمومی که مختص مخاطبان این رسانه کدام است؟
  2. آیا مخاطبان این سایت، ثابت هستند؟
  3. مدیای موردعلاقه مخاطبان این وبسایت کدام است؟

اعتبار از دید مخاطبان

اگر مخاطب به وبسایت مدنظر اعتماد نداشته باشد، در واقع تنها یک تبلیغ دیده است! این مورد در واقع مهم ترین نکته در انتخاب رسانه مناسب انتشار رپورتاژ است.

۹ معیار مهم در انتخاب بهترین رسانه برای انتشار رپورتاژ خبری 

از نظر گوگل اعتبار این وبسایت چقدر است؟

هرچقدر اعتبار لینک دهنده بیشتر باشد، قدرت لینک بیشتر خواهد بود. این یکی از مهم‌ترین اصول سئوی خارجی است. از این رو بهتر است وبسایت‌هایی را انتخاب کنید که اعتبار بالاتری داشته باشند. اما اینکه این وبسایت‌ها را چگونه بشناسید، خود مسئاله‌‌ای جداگانه است که کمی بعدتر به آن می‌پردازیم.

تعداد و نوع لینک‌هایی که دریافت می‌کنید

بسیاری از سایت‌ها محدودیت تعداد لینک درون یک مقاله دارند. طبیعی هم هست؛ چرا که این وبسایت‌ها تمایل ندارند به عنوان مزرعه لینک شناخته شوند. مزرعه‌های لینک اعتبار یک وبسایت را به شدت کاهش می‌دهند. از این رو بهتر است سایت‌هایی را انتخاب کنید که به عنوان مزرعه شناخته نشده باشند.

در نظر داشته باشید که هرچه تعداد لینک‌های درون یک مقاله بیشتر باشد، اعتبار کمتری به هر یک از لینک‌ها اختصاص داده می‌شود. اما نوع این لینک‌ها هم اعتبار لازم را برای شما به همراه خواهند داشت.

به طور کلی لینک‌ها به دو دسته Fallow و NoFallow تقسیم می‌شوند. لینک‌های فالو لینک‌هایی هستند که اعتبار می‌آورند. اما به این معنا نیست که لینک‌های نو فالو بی ارزش و خالی از اعتبار باشند. تفاوت این دو این است که اعتبار لینک‌های نوفالو بسیار کمتر از لینک‌های فالو است.

۹ معیار مهم در انتخاب بهترین رسانه برای انتشار رپورتاژ خبری 

دائم یا موقت بودن رپورتاژ

بسیاری از سایت‌ها رپورتاژ را با مدت زمان مشخصی در سایت خود انتشار می‌دهند. پس از گذشت این مدت زمان، مقاله از سایت آن‌ها برداشته خواهد شد. در نظر داشته باشید که پس از پاک شدن مقاله یا لینک‌ها از وبسایت، در عمل دیگر اعتباری به صفحه شما اختصاص داده نخواهد شد. رپورتاژ‌های موقت نیز مفید هستند، اما به شرطی که گزیده و به درستی انتخاب شوند. زیاده روی نکنید!

محل انتشار رپورتاژ

اکثر سایت‌ها رپورتاژ شما را در میان مقالات خود منتشر می‌کنند. با این حال برخی وبسایت‌ها نیز دسته بندی جداگانه‌‌ای برای رپورتاژ‌ها در نظر گرفته اند. در این وبسایت‌ها خبری از مقاله شما در صفحه اصلی نیست. این کار دو ایراد عمده دارد:

  1. رپورتاژ در معرض دید خوانندگان نیست؛ بنابراین تنها از نظر سئو برای شما مفید است.
  2. اعتبار کمتری به سایت شما منتقل خواهد شد؛ چرا که لینک‌ها از صفحه اصلی وبسایت نیامده اند.

محدودیت کلمه و تصویر

گوگل امروز به دنبال محتواهایی کامل و طولانی است که کاربر از مطالعه آن‌ها خسته نشود. درست است که محدویت تصویر و کلمه چندان مهم نیست، اما شما باید تمام تلاش خود را برای سئوی رپورتاژ بکنید.

۹ معیار مهم در انتخاب بهترین رسانه برای انتشار رپورتاژ خبری 

با توجه به پایان کار وب سایت الکسا، راهکار جایگزین برای آنالیز ترافیک ورودی سایت‌های رپورتاژ چیست؟

وبسایت الکسا یکی از سایت‌های مشهور در حوزه سئو است که از سال ۱۹۹۶ شروع به کار کرد. تا پیش از این سئوکارهای برای این که بدانند کدام سایت برای خرید رپورتاژ آگهی مناسب‌تر است، اعتبار سایت‌های رپورتاژگیرنده را در الکسا بررسی می‌کردند و متوجه می‌شدند که کدام سایت ارزش و اعتبار بیشتری دارد. این وبسایت طی بیانیه‌‌ای اعلام کرده است که پس از ۲۵ سال، بازنشسته خواهد شد. علت این کار هنوز مشخص نیست اما از اردیبهشت ماه امسال دیگر کاربر جدیدی وارد الکسا نشده است.

الکسا اطلاعات بسیار مفیدی درباره لینک‌ها و سایت‌ها به ما می‌داد و حالا با پایان کار این ابزار محبوب، باید به دنبال جایگزین هایی باشیم تا سایت های میزبان رپرتاژ را از نظر ترافیک ورودی و اعتبار، بسنجیم.

  • :Ahrefs این وبسایت به منظور برسی ترافیک لینک‌ها و وبسایت‌ها به کار گرفته می‌شود. همچنین برای طراحی استراتژی لینک سازی به کار گرفته می‌شود.
  • SimilarWeb: مناسب‌ترین وبسایت برای تحلیل رقبا، آنالیز وبسایت و برسی بک لینک‌ها سیمیلار وب است.
  • Seolyzer: سئولایزر به منظور شناسایی مشکلات و خطاهای سایت، KPI‌های منحصر به فرد و مقایسه صفحات مهم سایت به کار گرفته می‌شود.
  • Google Search Console: از مهم‌ترین ابزارهای هر سئوکاری است که گوگل معرفی می‌کند. این ابزار به منظور نمایش رتبه سایت در هر کلمه و خطاهایی که گوگل گزارش می‌کند طراحی شده است.

با توجه به پایان کار وب سایت الکسا، راهکار جایگزین برای آنالیز ترافیک ورودی سایت‌های رپورتاژ چیست؟ 

بهترین پلتفرم‌های انتشار رپورتاژ آگهی

امروزه بسیاری از کسب و کارها برای افزایش فروش و شناخت محصولات خود به دنبال انتشار رپورتاژ هستند. اما انتخاب یک پلتفرم خوب مزایای بسیاری نسبت به سایر روش‌های تبلیغات برای شما به همراه می‌آورد. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازخورد بالا
  • افزایش تعداد ایمپرشن و کلیک (دو مفهوم مهم سئو)
  • به صرفه بودن
  • افزایش اعتبار برند
  • و…

بهترین پلتفرم‌های انتشار رپورتاژ پلتفرم‌هایی هستند که علاوه بر اعتبار بالا، قیمت مناسب و انتشار ساده‌‌ای داشته باشند. یک محتوا یکی از شرکت‌هایی است که می‌تواند بهترین پلتفرم‌ها را برای انتشار رپورتاژ آگهی ارزان به شما معرفی کند. همچنین این مجموعه آماده است تا سفارش رپورتاژ آگهی شما را با بهترین کیفیت و بیشترین سرعت در دستور کار قرار دهد.

نوشتن دیدگاه